Blir det ein bittelille? <3

Nr3DaKanskje<3

Glad i forumet
Augustbarna 2021
Kjenner på mange følelser rundt forsøket på Nr3, kjenner eg - så tenker eg vil prøve å sortere litt i ei dagbok her.
Veldig greit å få skrevet ned og satt ting litt i perspektiv, og kanskje få tilbake litt av kvardagen igjen.
Myyyyye tid som går med til å tenke, gruble, fortvile og ja - you get the picture!

BØYER MEG I STØVET for alle som står i ein prøveperiode over laaang tid - hjelpes for ein styrke som bor i dere!!
:Heartblue:Heartred:Heartblue:Heartred

Etter å ha fått 2 friske flotte barn - på første forsøk - befinne eg meg nå i ein situasjon kor det vise seg å vera vanskeligere å få det til.
Det vil sei - me blir gravide på hvert forsøk - men eg klare visst ikkje å bære det frem nå..

Kanskje tullete og tenke - me har bare prøvd to ganger... Så det kan like godt gå greit på neste forsøk - eller det kan vera at det har oppstått et problem! (Ikkje fritt for at eg tenke det siste.)
Eg må sei at eg tenke veldig på alderen min - kan me ha venta for lenge? (Er 38 år)
Ein annen ting eg tenke på er at aldersforskjell til eldre barn øker for kvar mnd som går - det blir som et press og sjå tiden gå.
Me har hele tiden sagt at me ikkje skal "prøva oss i hel" for et tredje barn, fordi me har tiden mot oss og me har to fine barn å følge opp... kjenner allikevel at eg VIL få det til... redd for at tiden løpe fra oss!


Historien kort.
SA i uke 8 (i juni) - embryoet ble målt til 5+6
Kjemisk (?) (nå i august) - positiv test på 10 DPO (ift forventa EL) - negativ 4 dager etterpå

Voldsomme blødninger begge ganger - overrasket over blødningen ved IKM nå, då det gjekk til grunne så tidlig - forventa mer ein ca normal mens.


Så nå er me i gang med PP3 - CD4 (om eg forstår desse terminologiene rett) - forventa EL 4.sept.
Håper syklusen min holder seg stabil, som den har pleid og vært.

Lykke til til oss :Heartpink
 
Last edited:
Kjenner meg veldig igjen i det du skriver om at aldersforskjellen øker for hver pp. Hadde også selv en SA i uke 8 nylig, og synes det var ufattelig kjipt å rykke tilbake til start og at aldersforskjellen øker enda mer. Det er to år mellom de barna jeg har nå, og om det klaffer denne runden, blir det 4 år mellom nr 2 og nr 3.

Hadde det vært opp til meg, hadde sistemann allerede vært født, men siden det tok noen år å få mannen med på å prøve på en til, samt at det nå har gått et halvt år siden vi begynte å prøve, kjenner jeg veldig på dette med aldersforskjell.

Hvor gamle er dine barn?
 
Kjenner meg veldig igjen i det du skriver om at aldersforskjellen øker for hver pp. Hadde også selv en SA i uke 8 nylig, og synes det var ufattelig kjipt å rykke tilbake til start og at aldersforskjellen øker enda mer. Det er to år mellom de barna jeg har nå, og om det klaffer denne runden, blir det 4 år mellom nr 2 og nr 3.

Hadde det vært opp til meg, hadde sistemann allerede vært født, men siden det tok noen år å få mannen med på å prøve på en til, samt at det nå har gått et halvt år siden vi begynte å prøve, kjenner jeg veldig på dette med aldersforskjell.

Hvor gamle er dine barn?

Ja - det er veldig kjedelig å rykke tilbake til start! :( Blir litt lei meg om eg kikker innom januargruppa!

Mye det samme her - tok litt tid før me begge var klar, og tiden den går jo....
I og med at me har hatt det enkelt med dei to første streifa det oss ikkje at det kunne ta tid når me først satte i gang heller - det va jo litt naivt, så me kunne nok me fordel ha starta ennå litt før... det kjenne eg godt på nå :wtf:

Høres ut som om me har ca like gamle barn fra før me då - minste her blir 4 år rett rundt evt termin, om det slår til nå og spiren sitter til mål denne gang. Det er rett under 2 år mellom dei to eldste!
Det var liksom heilt greit at det var 3 års forskjell på dei to minste, men når det blir 4 og evt mer så føles det mindre og mindre greit :nailbiting::nailbiting:

Håper det klaffer for dere snart også - sånn at me begge kan få lagt den bekymringen litt til side :Heartpink
 
PP3 - CD5

I går bestemte eg meg for å setta i gang med eit lite prosjekt (eller stort) - Nemlig å bedra kosthold og aktivitetsvaner her i heimen. Det vil sei - nå skal sommaren legges bak oss og me må gå tilbake til meir frukt, bær og grønt i kostholdet igjen:happy::happy:

Etter SAen i juni, falt eg heilt av lasset når det gjaldt godt kosthold (kan vell definerast som ein trøstespiser :woot:) - i tillegg har me vært noen veker på reis med fokus på kos, is, snop og enkel, kjapp mat i sommar!
NÅ er det på tide å gå tilbake til gode rutiner og gode matvarer som gjør godt for kroppen - og som kan bidra for bedre forhold for liten spire :Heartpink

I mitt siste (fullførte) svangerskap fekk eg diagnosen svangerskapsdiabetes - planen er at eg skal leva så sv.dia-vennlig som eg kan fra starten av neste svangerskap. (Har ein plan med lege for oppfølging.)
Så eg tenkte eg like godt kunne bevege meg i den retningen allerede nå - finne gode næringsrike/tette matvarer og måltider, som ikkje gir meg høgt blodsukker. Med tanke på forhøyet risiko for dia type2 seinare i livet passer det godt å lære mer om dette allerede nå :happy7

I svangerskapet eg hadde sv.dia gjekk eg ned i vekt fra eg starta til eg fødde. Flere grunner til det då eg sleit med kvalme fram til veke 26 og fekk sv.dia diagnosen i veke 30. Kjente på kroppen at eg hadde for lite energi, så det gir meg motivasjon for å prøve ut nye oppskrifter og matvarer som gir meg nok energi.
Min last er sjokolade og hvetebakst - så det kan bli hardt å legga om! Men motivasjonen er på topp - så får sjå kor lenge det vare ;)

Sånn med tanke på vekt så er eg nokså normalvektig - bedre form og mindre vekt ved første PP enn med mine to første barn.. så målet mitt er ikkje å gå ned i vekt, men å leva sunnare :hello2


Eg heie på meg :Heartpink
 
Kjenne på det med aldersforskjellen eg og på barna. Har to relativt tette jenter som skille 1,5år og ville ikkje venta for lenge med nr 3. Me begynte å prøva aktivt i april/mai og fekk positiv test nå i august. Minste ble 3 år i juli og eldste blir 5 i desember. Med termin i april så blir det nesten 4 år forskjell her og.
 
Kjenne på det med aldersforskjellen eg og på barna. Har to relativt tette jenter som skille 1,5år og ville ikkje venta for lenge med nr 3. Me begynte å prøva aktivt i april/mai og fekk positiv test nå i august. Minste ble 3 år i juli og eldste blir 5 i desember. Med termin i april så blir det nesten 4 år forskjell her og.

Det blir litt av ein forskjell, tenke eg - når man plutselig har bare ein baby og og to store barn, i motsetning til til to små som skal ha bleier og sover på dagen..
Håper veldig på at dei får like god kontakt med lille uansett om det blir 4 år i mellom :Heartpink

Masse lykke til med liten spire :Heartpink:Heartpink
 
Jeg kjenner og hardt på den aldersforskjellen, jenta mi er nå 7 år, det er over 5 år siden vi startet å prøve å gi henne søsken.

Lykke til :)
 
PP3 - CD7

Endelig ferdig å blø - så då er det bare å telle ned mot EL. Like spennende kvar gong! Liker egentlig denne perioden best, den er så full av forventning til gode ting - haha, på flere områder :gen014:gen014 I DPO-land er det ofte mer nervepirrende og grublende - for å ikkje snakke om laaaange dagar før man kan teste.

I følge appen eg bruker (WomanLog) begynner min fruktbare periode på mandag, så då er det bare å sette i gang :):)
Eg har tidligere kun brukt app - då syklusen min har vore stabil på 26, 28 (oftest) eller 30 dagar. Me har pleid å legga inn aksjer minst annakvar dag i den veka fram til me har dekt opp fram til "30". Satser på den metoden denne gang og :happy:
Lurer likevel på å teste litt for EL, siden det er heilt nytt for meg... og i tllfelle prøvingen drar ut og det blir eit behov - det får eg gruble litt mer på?!?!

Kjenner på diverse symptomer nå - vagt ubehag nede i magen, mensmurringer, småkvalme. Har derfor bestilt meg ein time hos gyn. for å "sjekke opp i" systemet. Då slipper eg å gruble rundt om alt er som det skal være eller ikkje. Har time der neste veke (rett før forventa EL).


Bruker litt tid her på forumet - leser og lærer masse av dere andre flotte kvinner :Heartpink Litt overveldende å lesa om deres prøvekvardag, alle erfaringane (på godt og vondt) dere har gjort dere, den fantastiske gleden over positive tester og ikkje minst den heilt utrolige støtten som deles ut :Heartpink:Heartpink
Som nybegynner på forum og i prøveverden - med masse følelsar eg ikkje visste man kunne kjenna på - er det ein stor hjelp og støtte og få lesa, lære og setta ting i perspektiv! Det vil eg takka dere alle for :Heartpink



Snart helg - og tru det eller ei - me skal på kjærestetur!
Min sambuar og meg - uten barn! DET er lenge siden det - Me glede oss :Heartpink
Ser fram til late dager med min kjære - hytte - norske fjell - frisk luft - telt - bål - fikse - primus - fjellvatn - fossefall :):happy:For ein flott start på nedtelling mot EL :happy::)

God helg til oss :happy::)

Og til alle dere :):happy:
 
PP3 - CD11

Da er det mandag - ny veka og forventa fruktbar veka - DET blir spennande!! Det skal legges inn aksjer i fleng o_Oo_O
Kan jo såklart vera at EL blir forskjøvet med tanke på kjemisk i forrige syklus ... men det får me ta som det kommer.

Helga har me brukt til å pleie kvarandre, ta vare på forholdet og oss som foreldre - me har hatt kjærestehelg mens dei to fine små har vore hos mormor (stor stas for dei og det) :Heartpink
På grunn av covid-19 blei byhelga bytta ut med fjell, telt og flott norsk natur - DET komme me definitivt til å gjera fleire gonger - NYYYYT! :Heartpink:Heartpink

Me har fått samla oss litt, prata om det at me har hatt ein SA, ein tidlig SA (kjemisk) og om veien videre!
Eg blir veeeldig tappa for energi kvar gong eg "mister" - mister mye blod og jernlageret blir tappet mer og mer for hver gong. Det tar virkelig på ... både i form av tapt energi, hodeverk osv.
Påfyll med jern er også hardt for fordøyelsessystemet som fører til magesmerter og løs mage (tåler ikkje tablettar i stor grad og kan ikkje ta sprøyter siden eg prøver å bli gravid).
For å ikkje prata om hormoner som går amok, mensmurringar i fleng og andre plager rundt tiden eg mister.

Alt dette fører til at "lysten" for å gå igjennom dette mange fleire gonger er liten - eg har jo to flotte fine å ta meg av, mann, hund, hus og jobb! Eg kan ikkje "bu" på sofaen over veldig lang tid :yuck::yuck:

Eg har begynt å tenka mer på "hva om noe blir galt med barnet?", "hva om det går galt med meg?", "hva med sv.diabetes, komplikasjoner og økt fare for diabetes 2 seinare i livet?", "hva om eg faktisk er for gammel?" og "Me har det nå godt nå når minste er blitt 3 år!".
Dette er tanker og følelser eg vet kommer for eg er så ufattelig sliten i kroppen!

Ønske om et barn til er stort - større enn dei tankene der! Men faktum er at eg er redd me må innsjå at det kanskje ikkje blir :sorry:
Summa summarum har me nå satt ei grensa for hvor mange ganger me skal fortsette å prøve (og feile) før me gir oss - og da evt erkjenne at det ikkje var meininga at me sku få "bittelille" - det kjennes hjerteskjærende rått, men og veldig nødvendig!
Mange tanker som sviver på en mandag.. Godt å få lufte litt!

NÅ skal me fokusere på neste runde, og me krysser alt me har for at me får det til denne gang :happy::happy:
Det kan fort gå godt :Heartpink:Heartpink

Ønske dere alle ei fin veke :Heartpink
 
PP3 - CD13

Innom i dag for å logge litt symptomer.
Greit å ha litt oversikt over dei, syns eg... I går og i dag har eg kjent på vondter nederst i magen, pluss litt murringar i ny og ne. Kanksje det har sammenheng med EL?
:happy:
Spent på kan gyn seier i morgen - kjenne meg faktisk nervøs! :nailbiting: Som eg håper alt er i orden!!!!!!!!

Lure på om eg skal øve meg på ein EL-test i morgen tidlig... Har potensielt EL i dag, men mest sansynlig på fredag. Siden eg skal til GU håper eg at eg kan lera litt av svaret på testen opp mot det dei seier der...
Kanskje er syklusen heilt annerledes denne mnd, så kanskje langt vekke fra EL og :woot:

Ellers er det travle dagar på jobb om dagen, får derfor flytta fokuset fra prøving og venting.

Tenk om det blir babystrek denna mnd, som holder seg heilt til mål :Heartpink
 
PP3 - CD15 og forventa EL

Jepp - da var me her - på dagen kor det er forventa EL.
Tester ikkje for EL denne pp, så heilt sikker kan eg jo ikkje være.

Var å hadde ein GU i går. Det var nervepirrande - men som forventa fekk eg litt roen etter ein prat med ein veldig flink gyn, samt ein sjekk av ståa. Eg har tenkt ein del på om det kunne vera rester etter SA i juni og evt etter sist PP pga mengden eg har blødd, så eg ville sjekka opp i at alt var borte og at kroppen er klar - DET var den!

Dont do it - if you dont mean it!!
Haha - fin kommentar fra gyn altså :laughing001 Alt såg fint ut, og EL var i rute i forhold til det eg har forventa :)

I dag har eg hatt ein del smerter i høyre side, som kan stemme bra med EL (gyn sa det er EL fra høyre side denne pp). Har hatt det eit par gonger før - første gang så kraftig at det bar til legen i fosterstilling - så kjenner til den smerten.
Krysser fingre for at gullegget blir lagt :Heartpink

Aksjer har me såklart lagt inn i fleng, så der skal me i hvertfall være i ruta!! Skulle tatt seg ut å glemma det :laughing001
Me blir å legga inn noen fleire noen dager til for å være sikker :cool14

Kjenne meg ganske fjollete og i godt humør i dag - deiligt å kunne legge grubling litt til side - og det kan eg jo når me er på veg inn i DPO-land (som eg ser noen av dere kaller det - supert med et navn på ventingen, syns eg).
Tenker eg teller 1DPO fra i morgen.
Er det da 10 DPO eg skal komme til før testing - wow, det blir spennande :excited001:excited001
Tja - blir vell å teste uansett DPO når eg mister tålmodigheten - hehe!!

Kjenner veldig på det at ein positiv strek ikkje betyr stort før eg evt når fram til Uke 7 og TUL, denne gang. Har nok laget meg ein forsvarsmur for å ikke bli skuffa - noe eg såklart blir uansett! Men men - nok om det!

Nå skal fredagen og helga nytes :Heartpink:Heartpink
Vore mye jobb denne veka - så nå skal det bli godt å ha ei stille rolig helg med barn og mann :Heartpink

GOD HELG til alle der ute :Heartpink
 
2 dpo i dag? Dette er spennende, måtte ventetiden gå fort!
 
2 dpo i dag? Dette er spennende, måtte ventetiden gå fort!

Ja, nå er det 2 dpo - veeeldig spennande :happy::smiley-angelic001
Får kryssa fingrar for ei travel veka, så det går fort!!

Spennande hos deg og ser eg - junibaby er heilt topp - spesielt den aktuelle datoen - krysse fingre for at det klaffer :Heartpink
 
Ja, nå er det 2 dpo - veeeldig spennande :happy::smiley-angelic001
Får kryssa fingrar for ei travel veka, så det går fort!!

Spennande hos deg og ser eg - junibaby er heilt topp - spesielt den aktuelle datoen - krysse fingre for at det klaffer :Heartpink

Jepp, nå skal det klaffe :) Er ikke særlig kresen på datoer, men nå skal det blir en junibaby :D
 
Back
Topp