Oppdaterer på mitt eget innlegg. Har i dag vært på legevakta, akuttmottaket og gynekologisk poliklinikk. Hadde ingen smerter i går søndag etter at jeg hadde det på lørdagen. I dag kom de tilbake, først en liten runde på ca en halvtime med smerter og da fikk jeg også litt rosa utflod på papiret ved dobesøk. Etter lunsj tok smertene seg virkelig opp, aldri opplevd så sterke smerter utenom rier. Jeg klarte ikke å stå på beina og det var rett og slett helt jævlig. Smertene ligger i høyre lyske og stråler til korsryggen og nedover beinet. Ble helt nummen i høyre foten og sleit med å gå. Er 4+4 ut ifra antatt eggløsning så det er nok altfor tidlig å se en graviditet, de fant iallefall ingenting på UL. Smertene begynte da å avta igjen, og har til nå ikke tatt seg opp igjen. Dette skjedde mellom kl 12.00-14.00 og var på sykehuset mellom 13.30 og 18.00.
De mistenkte EXU, svangerskap utenfor livmoren men smertene gir ikke mening sett opp mot hvor kort jeg er på vei. Blindtarmen ble også vurdert, men de mente at det var større sannsynlighet at det var noe i forbindelse med graviditeten pga jeg hadde litt rosa utflod. De tok HCG som var på 178 og legen mente dette var lavt og at hun ikke hadde særlig tro på at graviditeten kom til å utvikle seg. Jeg har aldri tatt HCG så aner ikke hva mine "normale" nivåer er. Jeg hadde hoven eggstokk og noe væske rundt den på høyre side, men for å være ærlig skjønte jeg ikke alt hun sa pga hun snakket litt gebrokkent og jeg var i sjokk og fikk ikke med meg alt. Hun snakket om at hvis det er EXU så måtte hun fjerne hele egglederen, men at siden de ikke fant noe konkret og jeg ikke lenger har smerter så avventer de og ser om det utvikler seg noe mer. Skal tilbake 25/12 og ta ny HCG og slik jeg forstod det så skal de ta ny UL mandag 30 des hvis HCG fortsetter å stige, da bør man kunne se noe mer på UL og at den ligger på "rett plass". Også sa hun at hvis HCG måler mer enn 1000 så må de vurdere operasjon fordi da stiger det for fort, noe jeg ikke helt skjønte. Hun sa det var veldig vanskelig å finne konkret diagnose og at jeg skulle ringe ambulanse hvis jeg fikk de sterke smertene tilbake og da skulle hun operere meg i natt.
Jeg ble veldig skremt av hele opplevelsen og blir såklart veldig forvirra og redd. Har symptomer på graviditet, halsbrann, ømme nipler/stikking i brystet, småkvalm som blir bedre etter matinntak, oppblåst og verking/murring i korsryggen og i tillegg disse smertene spesielt i høyre lyske da. Veldig kjipt å gå inn i jula med det her, og kjenner det er vanskelig å holde seg optimistisk.
Det er bare så utrolig frustrerende og uforståelig at jeg har gått fra å bli gravid på første forsøk x2 til så mye krøll nå. Skal sies at den andre graviditeten endte i SA som ble oppdaget i uke 9. Dette var i månedskiftet juli/august 2024. Har prøvd å bli gravid helt siden det. Tar eggløsningstester som er positive til riktig tid og har normal og stabil syklus. Fikk en positiv graviditetstest 20 nov, 13 DPO, men begynte å blø på kvelden samme dag. Testet positivt 9DPO denne gangen, 14 des og har hatt mange positive tester etter dette og symptomene er tilstede. Må selvfølgelig bare håpe at det utvikler seg og at det evt bare har vært en cyste som sprakk eller noe, men jeg blir veldig frustrert og lei meg over at det skal være sånn her og hvertfall at jeg ikke får et konkret svar på hva det var som skjedde egentlig.