Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hvorfor skal du bli sett på som hysterisk? :/ er så glad jeg har en lege som tar meg på alvor.Har legetime idag. Gruer meg, er redd for å ikke bli tatt på alvor, men bli sett på som hysterisk..
Neeei, si det du. Har opplevd å ikke bli tatt på alvor tidligere, og fått høre at «alle er bekymret, sånn er det». En lege på samme kontoret tok grov feil angående vurdering av hcg-målingene ift MA’en jeg har opplevd, så føler legen min har vært mer forståelsesfull og litt løsere i snippen etter da. Får håpe det er gjeldende enda!Hvorfor skal du bli sett på som hysterisk? :/ er så glad jeg har en lege som tar meg på alvor.
Krev å bli tatt på alvor, eller vurder å bytt lege evt
Har nok endt i en SA her hos meg. Begynte å blø kraftig idag å har store smerter. Gått igjennom dette nok ganger til å vite hva som skjer. Lurer virkelig på som er galt med kroppen min når jeg ikke klarer å holde på en graviditet. Utredning er tatt å legene sier at alt ser fint hos både meg og partnerFor oss endte det i MA denne gangen. Er ikke lege, og vet det er store variasjoner på hva leger og gyn anbefaler når det kommer til progesteron støtte. Ikke hørt om noen som bruker det helt til uke 34, men hvis progesteron nivåene dine er lave så er det iallefall ingen skade i å bruke det så lenge. Mange bruker det til uke 12. Kroppen skal jo i all teori klare å produsere nok etterhvert, men man vet jo aldri med sikkerhet noe oppi dette Jeg har brukt til positiv test, til uke 7, uke 12 osv.. Ulik lengde hver gang, og da er det samme lege som forskriver, så aldri blitt helt klok på det selv og jeg har ikke lave nivåer i utgangspunktet. Så praksisen med progesteron er nok veldig varierende og lite satt i system. Men det er ingen tvil forskningsmessig at det for mange har mye å si og en stor hjelp og nytte
Ikke tenk på de testene der. De er egentlig helt ubrukelige. Helt forferdelig vanskelig å få 3+ med de nå. Mange som sliter med det her inne ser jeg. Jeg fikk ikke 3+ før lenge etter at teststreken var sterkere enn kontrollstreken denne gangen. Og jeg har hørt om de som aldri får 3+ men føder friske barn likevel. De er lunefulle de testene der.I dag skulle vi i teorien få 3+ på CB digital. Med 350 på beta #3 sist onsdag, skulle vi med dobling ligge på 2800 i dag, og 3+ slår ut på hcg 2750 og oppover... men vi fikk 2-3 i dag også..
Vet om flere som har hatt mellom 6000 og 10000 i hcg som ikke har fått 3+ (målte hCG hos lege samme dag) så de testene er ikke til å stole på mtp ukene. Jeg droppa å jakte på 3+ denne gang av den grunn.I dag skulle vi i teorien få 3+ på CB digital. Med 350 på beta #3 sist onsdag, skulle vi med dobling ligge på 2800 i dag, og 3+ slår ut på hcg 2750 og oppover... men vi fikk 2-3 i dag også..
Ok, takk for svar! Ja, det er kanskje best å gå til legen - de er jo vandt til å lese av slike tester og man kan få en samtale rundt om man er usikkerJeg brukte vanlige graviditetstester eller strimler og så etter om streken ble mer tydelig. Hadde veldig svake streker veldig lenge. Kjenner nå på at jeg heller skulle gått til legen og målt ved blodprøver, for jeg stoler fortsatt ikke på at dette er reelt
Sniker. Det er jo selvfølgelig ingen garantier, men legger ved bilde fra da jeg var i uke 6 og 7, som er ca. der du er nå. Min vanlige hvilepuls, når jeg ikke er gravid, er mellom 60 og 70 et sted. Som du ser svinger det veldig mye, og jeg hadde også målinger på 40-tallet. I uke 6 var høyeste måling 73, mens i uke 7 var høyeste måling 81, men den var også nede på 71. Ser jeg på utviklingen etter mange måneder så ser man en stigende trend, men den er ikke tydelig så tidlig hos meg. Så det trenger ikke bety noe at den ikke holder seg høy hele tidenDen forbanna pulsen fortsetter å synke! Men i natt var den nede på 46 en periode- så det må jo være noe galt med klokka? Men rart at den synker og synker gradvis og. Er jo dritkvalm og har ømme pupper, samt legger meg knekt klokka 22, så de gode tegnene er jo der fremdeles (men det har de vært i MA før). Gruer meg til ul fredag, samtidig trenger jeg svar.
Tusen takk Blir bare så redd, for synkende hvilepuls har pleid å indikere MA/sa her- men det kan også være tilfeldig… får vel svaret på fredag, det virker bare så uendelig lenge til.Sniker. Det er jo selvfølgelig ingen garantier, men legger ved bilde fra da jeg var i uke 6 og 7, som er ca. der du er nå. Min vanlige hvilepuls, når jeg ikke er gravid, er mellom 6 og 70 et sted. Som du ser svinger det veldig mye, og jeg hadde også målinger på 40-tallet. I uke 6 var høyeste måling 73, mens i uke 7 var høyeste måling 81, men den var også nede på 71. Ser jeg på utviklingen etter mange måneder så ser man en stigende trend, men den er ikke tydelig så tidlig hos meg. Så det trenger ikke bety noe at den ikke holder seg høy hele tiden
Vis vedlegget 415699Vis vedlegget 415702
Ja, det skjønner jeg godt. Hadde jo selv ti dager med brun blødning, som startet i uke 6. Gjorde ikke annet enn å se gamle episoder av Grey’s Anatomy i en hel uke. Men det gikk jo bra! Håper det samme for degTusen takk Blir bare så redd, for synkende hvilepuls har pleid å indikere MA/sa her- men det kan også være tilfeldig… får vel svaret på fredag, det virker bare så uendelig lenge til.
Plutselig bikka den opp et hakk igjen- SNAKK om lettelse! Veldig spent på hva den sier i morgen. Bytta tilbake til gammel rem (bytta til ny for noen dager siden). Typisk om det "bare" er dårligere kontakt som har gjort det, og gitt meg så mye bekymringer....Ja, det skjønner jeg godt. Hadde jo selv ti dager med brun blødning, som startet i uke 6. Gjorde ikke annet enn å se gamle episoder av Grey’s Anatomy i en hel uke. Men det gikk jo bra! Håper det samme for deg
Har følt meg presset til å si det på jobb før jeg har villet hver gang...Stresset over hvordan jeg skal komme meg til kontrollene og TUL når jeg enda ikke ønsker å informerer jobben. Får ikke byttet de to første timene denne gangene nå, og de er rett etter hverandre. Noen som har vært i samme situasjon?
Sant det, ikke lett dette her. Tror jeg går for ikke si noe, finner på en grunn begge gangene Så får jeg håpe de går i orden.Har følt meg presset til å si det på jobb før jeg har villet hver gang...
Men du kan jo si at du skal på sykehuset på grunn av noe annet.. Enten finn på noe uskyldig, eller ikke si hva du skal. Til sjefen kan du si at du har en legetime, uten at du trenger å forklare mer. Med fare for at de likevel skjønner hva det gjelder
Om du får videre spørsmål ang legetimen kan du si du har slitt litt med magen i det siste, og skal få sjekket det ut. Neste time er oppfølging og kontroll Senere må du kanskje på mage- og tarmklinikken for å sjekke symptomene, og om magen vises så er du allerede i den unnskyldningen og det er mer naturlig med oppblåst magen. Hilsen ei som har slitt mye med magen, og først nå kom på at jeg kan bruke den unnskyldningen Om jeg er så heldig at disse murringene mine er noe realistisk, og ikke bare mindfuck...Sant det, ikke lett dette her. Tror jeg går for ikke si noe, finner på en grunn begge gangene Så får jeg håpe de går i orden.
Oppdatering: sto opp i morrest i 5 tida og hadde litt blod på papiret. Ingenting nå, bare smått med rester. men tror ikke det går veien. Har allerede sendt melding til legesenteret om at jeg SKAL ha hcg måling. Så får jeg se an utover dagen og evt utover helga hva som skjerBlir nesten lei av meg selv.. men skulle så gjerne hatt flere symptomer. Føler jeg har så lite! Brystvortene er litt ømme, mest hvis samboer klemmer forsiktig på de, litt murringer men ikke helt på samme måte, tett i nesa 24/7. hadde bittelitt lyyyyys brunt på papiret i dag, men samboer mener det kan være fra den lille sexakten vår i går. Jeg er jo selvfølgelig redd for at det er noe annet på gang… tør ikke å ta noe test en gang, i frykt for at den plutselig skal være svak.
Er forresten veldig lite kvalm, så og si null. Noe jeg synes er rart, for ved første svangerskap (og mist) så var jeg så dårlig at jeg ble lagt inn på sykehuset.. så ja føler at det her ikke går veien.