Bekymringstråd

Oppdatering: sto opp i morrest i 5 tida og hadde litt blod på papiret. Ingenting nå, bare smått med rester. men tror ikke det går veien. Har allerede sendt melding til legesenteret om at jeg SKAL ha hcg måling. Så får jeg se an utover dagen og evt utover helga hva som skjer
Åh, får så vondt av deg.. Det er så vondt å ha disse bekymringene. Håper du blir tatt på alvor og at du får komme til sjekk ❤️

Oppdatering: sto opp i morrest i 5 tida og hadde litt blod på papiret. Ingenting nå, bare smått med rester. men tror ikke det går veien. Har allerede sendt melding til legesenteret om at jeg SKAL ha hcg måling. Så får jeg se an utover dagen og evt utover helga hva som skjer
Jeg skjønner så altfor godt frykten du kjenner på, og jeg krysser alt jeg har for at det er en uskyldig blødning. Venninna mi har hatt to små så langt i sitt svangerskap (ligger et par uker før meg) og der var alt helt fint på ul.

Håper så inderlig for deg :Heartred :Heartred

Føler virkelig med deg og håper alt går bra :Heartred
Det er mange som kan blø litt etter sex så det er godt mulig at det er derfor! OG det er helt vanlig å blø litt i ett svangerskap, 1/3 av alle gravide gjør det. OG symptomer varierer veldig så ikke ta sorgene på forskudd!! Dette kan gå helt fint:love7

Føler virkelig med deg og håper alt går bra :Heartred
Det er mange som kan blø litt etter sex så det er godt mulig at det er derfor! OG det er helt vanlig å blø litt i ett svangerskap, 1/3 av alle gravide gjør det. OG symptomer varierer veldig så ikke ta sorgene på forskudd!! Dette kan gå helt fint:love7
Håper det. Bare skrekk siden det har vært sånn de gangene jeg mista :/

Om du får videre spørsmål ang legetimen kan du si du har slitt litt med magen i det siste, og skal få sjekket det ut. Neste time er oppfølging og kontroll :laughing002 Senere må du kanskje på mage- og tarmklinikken for å sjekke symptomene, og om magen vises så er du allerede i den unnskyldningen og det er mer naturlig med oppblåst magen. Hilsen ei som har slitt mye med magen, og først nå kom på at jeg kan bruke den unnskyldningen:laughing002:laughing002 Om jeg er så heldig at disse murringene mine er noe realistisk, og ikke bare mindfuck...
Nice, dette var en god plan :knegg: sjekket D vitamin nå denne gangen. Så får se hva det blir neste gang. Fikk heldigvis byttet legetimen til senere på dagen så da går den timen greit. Følelse som eget prosjekt dette her.

Må dere fortelle hvorfor dere skal til legen? Skriver bare legetime jeg. Har aldri fått noen spørsmål :D

Må dere fortelle hvorfor dere skal til legen? Skriver bare legetime jeg. Har aldri fått noen spørsmål :D
Samme her. Forteller bare til sjefen at jeg skal til legen da og da. Sier ikke hva det gjelder og han spør ikke.

Last edited:
Jeg sier heller ikke hva det er jeg skal til lege for. Fikk et bekymra spørsmål om det var noe alvorlig etter sykehustime da (ikke svangerskapsrelatert), men ikke noe gravende spørsmål om hva/hvorfor. Privat er privat liksom.

Eneste er jo om en skal ha lønn for timene, for om de ikke kan tas utenom arbeidstid har en rett på lønn når det er svangerskapskontroll.

Bekymra for at jeg opplever starten av en SA. Jeg er 5+3 (regner fra første dag i sist syklus) og opplevde å se veldig lite lyserosa på dopapiret når jeg tørket meg for tre dager siden. Opplevde ikke noe uvanlig smerter den dagen, bare der samme ubehaget på mage og ved lysken.

Idag kom det litt lyserosa på dopapiret igjen, men idag føler jeg at jeg opplever mer en kjempemild menstruasjonssmerte. Ikke i nærheten av hvordan det vanligvis er når jeg har mensensmerter, men også det eneste jeg kan sammenligne med. Er første gang jeg er gravid, så åpenbart litt overhysterisk og redd for alt som skjer med kroppen. Fler som har opplevd dette og det gikk greit? Eller ikke greit?

Du må egentlig ikke, men føleler det ligger i luften hvis man sier man skal til legen. Erfart at på tidligere jobber så tenker de, fort på sykemelding. Så de spørre på enn ikke direkte måte.

Jeg sier heller ikke hva det er jeg skal til lege for. Fikk et bekymra spørsmål om det var noe alvorlig etter sykehustime da (ikke svangerskapsrelatert), men ikke noe gravende spørsmål om hva/hvorfor. Privat er privat liksom.

Eneste er jo om en skal ha lønn for timene, for om de ikke kan tas utenom arbeidstid har en rett på lønn når det er svangerskapskontroll.
Å det var jeg ikke klar over. Vet du hvor man kan finne det lovverket eller ? Her har jeg prøvde å få timen etter arbeidstid. Men fikk TUL i arbeidstiden.

Å det var jeg ikke klar over. Vet du hvor man kan finne det lovverket eller ? Her har jeg prøvde å få timen etter arbeidstid. Men fikk TUL i arbeidstiden.

Arbeidsmiljøloven §12-1.
Screenshot_20230929-174649.png

Problemet er jo bare at man da må fortelle arbeidsgiver det. Min får ikke vite noe enda, for å si det sånn :p

Mhm, det som var poenget mitt lenger opp, at da må det fortelles. Jeg er heldig der og er "lønningskontoret" på jobb, så det blir mellom meg og meg. :hilarious:

Bekymra for at jeg opplever starten av en SA. Jeg er 5+3 (regner fra første dag i sist syklus) og opplevde å se veldig lite lyserosa på dopapiret når jeg tørket meg for tre dager siden. Opplevde ikke noe uvanlig smerter den dagen, bare der samme ubehaget på mage og ved lysken.

Idag kom det litt lyserosa på dopapiret igjen, men idag føler jeg at jeg opplever mer en kjempemild menstruasjonssmerte. Ikke i nærheten av hvordan det vanligvis er når jeg har mensensmerter, men også det eneste jeg kan sammenligne med. Er første gang jeg er gravid, så åpenbart litt overhysterisk og redd for alt som skjer med kroppen. Fler som har opplevd dette og det gikk greit? Eller ikke greit?
Aldri hyggelig å blø som gravid! :shy: Jeg hadde slike små rosa blødninger hele tiden i mitt første svangerskap, og menslignende smerter. Fødte frisk baby til termin. :Heartred Smertene sa jordmor var «voksesmerter». Fikk aldri noen forklaring på blødningene, men fikk høre at 1 av 3 opplever ufarlig småblødninger i svangerskapet. Det er veldig vanlig, spesielt i starten. :joyful: I dette svangerskapet har jeg så langt hatt en rosa og en brun blødning, men det bekymrer meg ikke nå som jeg har opplevd det før. Ved store blødninger og store smerter tenker man i baner av SA, men små rosa blødninger kan helt fint være uskyldig og ufarlig. :joyful:

Blir nesten lei av meg selv.. men skulle så gjerne hatt flere symptomer. Føler jeg har så lite! Brystvortene er litt ømme, mest hvis samboer klemmer forsiktig på de, litt murringer men ikke helt på samme måte, tett i nesa 24/7. hadde bittelitt lyyyyys brunt på papiret i dag, men samboer mener det kan være fra den lille sexakten vår i går. Jeg er jo selvfølgelig redd for at det er noe annet på gang… tør ikke å ta noe test en gang, i frykt for at den plutselig skal være svak.

Er forresten veldig lite kvalm, så og si null. Noe jeg synes er rart, for ved første svangerskap (og mist) så var jeg så dårlig at jeg ble lagt inn på sykehuset.. så ja :( føler at det her ikke går veien.
Sniker litt mer, siden jeg er så godt i gang. Det er selvfølgelig ingen garantier, men må bare si at med første spydde jeg i 27 uker (jente), med nummer to spydde jeg én gang (gutt). Og jeg hadde brun blødning i ti dager som startet i uke seks, og så to ganger til etterpå. Og det gikk bra :) så løpet er ikke kjørt før det er kjørt!

Sniker litt mer, siden jeg er så godt i gang. Det er selvfølgelig ingen garantier, men må bare si at med første spydde jeg i 27 uker (jente), med nummer to spydde jeg én gang (gutt). Og jeg hadde brun blødning i ti dager som startet i uke seks, og så to ganger til etterpå. Og det gikk bra :) så løpet er ikke kjørt før det er kjørt!
Er bare så bekymret siden jeg plutselig har så lite symptomer. Puppene er ikke så ømme og de føles ikke tunge lenger. Ikke kjent antydning til murring i dag, ikke på samme måte. Kvalmen er egentlig ikke til stede. Første graviditet ble jeg jo lagt inn.. men som du skrev, det kan være forskjellig. Også den blødningen i dag da. Nei huff. Prøver å ikke tenke så mye på det (enklere sagt enn gjort). Får ta hcg måling over helga så får vi se. Tør ikke å ta graviditetstester selv, i frykt for at de plutselig er svake

Problemet er jo bare at man da må fortelle arbeidsgiver det. Min får ikke vite noe enda, for å si det sånn :p
Man må ikke fortelle. Det sammen gjelder f.eks vanlige legetimer hos de fleste arbeidsgivere. Det er ikke lovfestet i arbeidsmiljøloven, men veldig mange tariff avtaler har slike tillegg. Gjelder ikke bare svangerskapskontroller

Back
Topp