Bekymringstråd

Vi har ikke billån heldigvis, men har huslån og studielån og jeg e fortsatt student ut året... Heldigvis har vi det meste av utstyr. Men trengs jo alltids litt ekstra når det kommer et barn til. Og så blir det jo barnehage utgifter etterhvert også på nr. 1. Off og ja ikke snakk om maten, det e så dyrt! Jeg m blir flinkere til å reise rundt på tilbud. Og han lille gutten vår han spiser faktisk ganske mye :p

Heldigvis skal jo barnehage bli billigere fra neste år, og med søskenrabatt så letter det jo litt. Vi får ca 2000kr mindre i utgifter til barnehage/sfo (eldste begynner på skolen neste år) fra august av, enn vi har nå. Begge her er i jobb (deltid på meg da, men mulighet til å jobbe ekstra i perioder) så det hjelper litt på bekymringene her, men det merkes godt at økonomien har vært trangere ei stund, og skal bli enda trangere.

Vi (jeg) solgte unna mye utstyr for vi skulle ikke ha flere vi. :bag: Har seng og stellebord da, og noe småtterier her og der. Men det meste av klær, vogn, bilstol etc er solgt.

Noen andre som bekymrer seg litt for økonomi? Kjente litt ekstra på det i dag, med renteheving og de melder en ny i desember. Lånet vårt har økt så sinnsykt det siste årer, vi har to biler og no kommer nummer to....
Ja du sier noe der… Jeg sitter og tenker på tiden jeg får med egne barn og vurderer å gå ned til 80% stilling for å være mer hjemme, men mulig det ikke lar seg gjøre med tanke på alle økte utgifter:arghh: dessuten pendler jeg til og fra verdens beste jobb, og har vært inne på tanken på å skifte jobb bare for å kunne bytte ut bilen med sykkel f.eks. Men det skal mye til før jeg gjør det, trives så godt der jeg er nå:sorry:

Kjenner så masse i korsryggen i kveld, og blir så redd. Har ofte kjent det der ved MA/SA. Det er foreløpig ikke helt likt, så håper det er uskyldig murring. Har mye strekk og iling foran også, ned mot lysken og sånn. Håper ryggen bare er fordi det har vært mye ståing og gåing og sitting på møtestol i dag, samt at jeg har gått i gummistøvler.

Andre som kjenner noe der?

Kjenner så masse i korsryggen i kveld, og blir så redd. Har ofte kjent det der ved MA/SA. Det er foreløpig ikke helt likt, så håper det er uskyldig murring. Har mye strekk og iling foran også, ned mot lysken og sånn. Håper ryggen bare er fordi det har vært mye ståing og gåing og sitting på møtestol i dag, samt at jeg har gått i gummistøvler.

Jeg kjente veldig på det igår etter ei aktiv hundetrening pluss en times bilkjøring igår, i tillegg til jobb (mye stillesitting på jobb). Ble bedre etter hviledag idag hjemme.

Jeg kjente veldig på det igår etter ei aktiv hundetrening pluss en times bilkjøring igår, i tillegg til jobb (mye stillesitting på jobb). Ble bedre etter hviledag idag hjemme.
«Godt» å høre- misforstå meg rett… er ikke sånn stråling og kramping som da jeg mistet. Mer sårt og konstant liksom. Ufattelig slitsomt mentalt.

Jeg har hatt av og på med vondt i korsryggen de siste ukene. Ikke som murringer da, men mer at jeg er stiv som en pinne og at det er veldig ømt. Murringer foran har jeg hatt siden dagen eggløsning var. Skal på UL om 4 dager :nailbiting:

«Godt» å høre- misforstå meg rett… er ikke sånn stråling og kramping som da jeg mistet. Mer sårt og konstant liksom. Ufattelig slitsomt mentalt.

Det forstår jeg! Måtte ukene gå fort framover. Husker hvordan det var å gå i konstant beredskapsmodus og med følerne ute hele tiden. Veldig deilig å kunne være litt roligere denne gangen, enn så lenge da.

Puppene er så mye mindre ømme.. så nå er jeg redd for ny SA :sorry: De to forrige gangene startet det med at ømheten forsvant pluss spotting. Spotter/blør ikke nå da og har fortsatt litt murringer i magen. Men er jo fortsatt redd:bag::sorry: skulle ønske jeg kunne få sjekket med UL nååå

Puppene er så mye mindre ømme.. så nå er jeg redd for ny SA :sorry: De to forrige gangene startet det med at ømheten forsvant pluss spotting. Spotter/blør ikke nå da og har fortsatt litt murringer i magen. Men er jo fortsatt redd:bag::sorry: skulle ønske jeg kunne få sjekket med UL nååå
Jeg skjønner at det er veldig vanskelig og du tenker det verste, jeg føler såå med deg:sorry:
Hvor langt er du på vei? Når skal du ha ultralyd?
Jeg føler på akkurat det samme, har murringer og ubehag i magen hver eneste dag, samme smerter som da jeg hadde SA, så går på do for å sjekke etter blod hele tiden, man blir jo helt psykisk utmattet av det her, vanskelig å nyte svangerskapet :(

Jeg skjønner at det er veldig vanskelig og du tenker det verste, jeg føler såå med deg:sorry:
Hvor langt er du på vei? Når skal du ha ultralyd?
Jeg føler på akkurat det samme, har murringer og ubehag i magen hver eneste dag, samme smerter som da jeg hadde SA, så går på do for å sjekke etter blod hele tiden, man blir jo helt psykisk utmattet av det her, vanskelig å nyte svangerskapet :(
Murringene er jeg blitt vant til, de har vært lik alle 3 gangene nå :Heartred men tanken kommer likevel Og sjekker alltid papiret etter blod når jeg har vært på do.

Er 5+5 i dag :) får en supertidlig UL i ca uke 8 pga 2 tette SA i år (april og august)

Murringene er jeg blitt vant til, de har vært lik alle 3 gangene nå :Heartred men tanken kommer likevel Og sjekker alltid papiret etter blod når jeg har vært på do.

Er 5+5 i dag :) får en supertidlig UL i ca uke 8 pga 2 tette SA i år (april og august)
Ja huff, hadde vært så godt å kunne stenge av tankene noen uker :shy:

Så bra, det blir godt for deg å få sjekket at alt står bra til, håper tiden går fort :)

Jeg hadde TUL i går, er 6+0 og det var en lettelse, og bare få se at det banker, så får man håpe den klarer seg :happy:

Ja huff, hadde vært så godt å kunne stenge av tankene noen uker :shy:

Så bra, det blir godt for deg å få sjekket at alt står bra til, håper tiden går fort :)

Jeg hadde TUL i går, er 6+0 og det var en lettelse, og bare få se at det banker, så får man håpe den klarer seg :happy:
Så kjekt at du hadde tul i går da :D

Har lest på flere andre forum at det er helt vanlig med varierende grad av ømhet, så ville ikke lagt så mye i det:happy: forstår at det er vanskelig, blir selv lett bekymret men det er jo størst sjanse for at det går bra :Heartred

Jeg har hatt mye vondt i korsryggen enkelte dager, men alt er fortsatt bra! Har lest meg i hjel på forum:laughing002 og det er mange med vonde korsrygger der alt har gått fint så det går nok bra:Heartred

Kom over en forskningsrapport der ingen med hcg på 58 på første betatestdag etter innsett av tint blastocyst endte opp med baby, alle vellykkede innsett hadde beta på over 100.. så da mistet jeg håpet :sorry:
Her er det viktig å huske at det varierer hvilken dag klinikker velger å ha hcg måling. Noen har dag 10, noen 12 og noen 14. Jeg vet personlig om flere som har vellykkede Frysforsøk med både 3 og 5 dagers blastocyster som har hatt hcg på lavere enn 100 på test dag og tall ned rundt 50.

En 5 dagers blastocyste kan bruke opp til 3 dager på å feste seg, så varierer hcg stigningen til hver enkelt. HCG er ikke fasit på om det blir svangerskap eller ikke ❤️

Jeg er i uke 5+6. 5 spontanaborter bak meg. Går nå på progesteronstøtte utrogestan å var igår på TUL. Der så vi en liten ert med bankende hjertet. Vi klarte også å høre hjertelyd. Men symptomene mine går mye opp og ned. Spesielt brystene. Dem er hovne å man ser tydelig blodårer. Noen dager gjør dem kjempe vondt å andre dager ikke. Noen som har erfaring med dette? Kan eventuelt progesteronstøtte forstyrre symptomene?
Progesteron kan absolutt tulle litt med symptomene.. Bivirkningene er jo også alle de klassiske gravid symptomene, så de kan absolutt tulle det til litt ❤️ Gleder meg til å slutte på Progesteron på mandag ❤️

Jeg er ikke så bekymret for selve svangerskapet, merkelig nok, men kjenner på at jeg blir mer og mer bekymra for hvordan vi kommer til å håndtere livet med tre barn. :bag:

Har lest på flere andre forum at det er helt vanlig med varierende grad av ømhet, så ville ikke lagt så mye i det:happy: forstår at det er vanskelig, blir selv lett bekymret men det er jo størst sjanse for at det går bra :Heartred
Har lest det samme flere plasser, men den bekymringen kommer snikende med tanke på sa. Er ikke så lenge siden forrige, så det sitter veldig friskt i minne. Men har en bedre følelse denne gangen, så nå skal det gå :Heartred

Har lest det samme flere plasser, men den bekymringen kommer snikende med tanke på sa. Er ikke så lenge siden forrige, så det sitter veldig friskt i minne. Men har en bedre følelse denne gangen, så nå skal det gå :Heartred
Mine pupper er ømme som bare det en dag, for å ikke finnes ømme neste dag :facepalm:

Back
Topp