Bekymret...

Greit nok at de kanskje er vant til "hysteriske" gravide, men når man går og er gravid for første gang og ikke aner hvordan ting skal være, så bør det gå an å tenke seg litt om før man snakker! Makan :(

Når det er sagt, en venninne av meg ble sykmeldt pga av blødninger i svangerskapet, alt gikk fint og hun skal føde når som helst :)
Ja ble lettere irritert å sår der jeg satt på venterommet.... Men vet jo at spiren er der enda så får vi håpe den vokser til vi skal på ultralyd:happy:

Men i alle dager da... Hun virket passe ufølsom..

Hun har jo for såvidt rett i at det ikke er noe man kan gjøre fra eller til, men det er ikke bra å være bekymret heller
Tror hun mente det godt, men alt ble bare mer å mer leit når hun snakket, er ihvertfall ikke spontanabort enda å så får vi heller håpe det er en uskyldig blødning å at spiren klamrer seg fast:happy:
Er god strekk i magen idag, kjenner ut som evig varende sit-up:p

Ja ble lettere irritert å sår der jeg satt på venterommet.... Men vet jo at spiren er der enda så får vi håpe den vokser til vi skal på ultralyd:happy:

Jeg tror alt er fint jeg altså! Virkelig. Jeg har hatt strekk i livmora i et par uker nå, murringer i korsryggen. Men det er jo bare et tegn på at den vokser, selv om jeg må være litt akrobat for å finne en stilling det går an å sove i.
Jeg har trua på deg og den i magen, virkelig :)

Sniker fra desember: Jeg blødde hver dag i 2 uker (uke 6-8). Såpass mye at jeg måtte bruke truseinnlegg, helt brunt gammelt blod. Det er helt normalt. 3 av mine venninner har også hatt blødninger, hvorav en har hatt en stor styrtblødning. Det gikk fint med alle sammen. Jeg gikk til privat gynekolog og betalte 1000kr for å se at hjertet slo og fikk høre at jeg ikke skulle bekymre meg for dette. Jeg anbefaler å gjøre det samme hvis man har mulighet. Dog kan det jo ikke garantere det ene eller det andre men det hjalp i hvertfall meg å slappe av. Nå har jeg en sprellende 24-ukers i magen og jeg håper det går fint med deg også! Lykke til!

Sniker fra desember: Jeg blødde hver dag i 2 uker (uke 6-8). Såpass mye at jeg måtte bruke truseinnlegg, helt brunt gammelt blod. Det er helt normalt. 3 av mine venninner har også hatt blødninger, hvorav en har hatt en stor styrtblødning. Det gikk fint med alle sammen. Jeg gikk til privat gynekolog og betalte 1000kr for å se at hjertet slo og fikk høre at jeg ikke skulle bekymre meg for dette. Jeg anbefaler å gjøre det samme hvis man har mulighet. Dog kan det jo ikke garantere det ene eller det andre men det hjalp i hvertfall meg å slappe av. Nå har jeg en sprellende 24-ukers i magen og jeg håper det går fint med deg også! Lykke til!
Takk, godt å høre det er flere fine historier selv ved blødning:happy:
Det hjelper på å høre det også<3

Jeg tror alt er fint jeg altså! Virkelig. Jeg har hatt strekk i livmora i et par uker nå, murringer i korsryggen. Men det er jo bare et tegn på at den vokser, selv om jeg må være litt akrobat for å finne en stilling det går an å sove i.
Jeg har trua på deg og den i magen, virkelig :)
Tror det jeg å, jeg får vurdere en enda tidligere ul om jeg blir redd igjen, men akuratt nå har jeg veldig troen<3

Jeg tok ul i dag pga kraftige magesmerter - for å utelukke exu. Trodde jeg bar 7+0 men var visst 6+5. Så en litta klatt med et veldig bankende hjerte - så det er visst mulig å se liv så tidlig!

Alt er nok i skjønneste orden med deg også! Viser bare at (store) bekymringer ofte ikke er annet enn bekymringer :)
Sant det, har litt rosa i innleggene nå, men tror selv nå at det bare er normalt:happy:

Men hvis du tok HCG-blodprøve, så må du jo få svar på den?? Og én prøve er egentlig verdiløs i den sammenheng. Man må ta to for å se om det stiger. Det stemmer at man som regel må sende blodprøven til feks et sykehus for å måle HCG. De har laboratorier på legekontorene i form av at de kan analysere enklere prøver, men jeg har ikke inntrykk av at HCG er noe de kan der. Så jeg ville garantert ringt og hørt hva greia var med HCG-blodprøven og evt bedt om å få tatt en til. :) Sannsynligvis er jo dette uskyldig, men det hjelper ikke hvis man er usikker og redd for at det ikke er det. Bedre å vite ❤

Men hvis du tok HCG-blodprøve, så må du jo få svar på den?? Og én prøve er egentlig verdiløs i den sammenheng. Man må ta to for å se om det stiger. Det stemmer at man som regel må sende blodprøven til feks et sykehus for å måle HCG. De har laboratorier på legekontorene i form av at de kan analysere enklere prøver, men jeg har ikke inntrykk av at HCG er noe de kan der. Så jeg ville garantert ringt og hørt hva greia var med HCG-blodprøven og evt bedt om å få tatt en til. :) Sannsynligvis er jo dette uskyldig, men det hjelper ikke hvis man er usikker og redd for at det ikke er det. Bedre å vite ❤
Tok ikke blodprøve, var de som sa de skulle se på hcg, tenkte kanskje da at de sjekket det i urinen ettersom det bare var det de ville hao_O

Tok ikke blodprøve, var de som sa de skulle se på hcg, tenkte kanskje da at de sjekket det i urinen ettersom det bare var det de ville hao_O
Ahaa, det forklarer det. Da har du ikke tatt HCG-prøve nei, den tas bare fra blod :)

Da syns jeg det var unødvendig av de å si at de skulle ta det:(
Jeg gikk jo hjem å skjønte ingenting....
Det er jo HCG urinprøver slår ut på også, men man får jo ingen HCG-verdi ut av det :/ Sikker på at du ikke skal ringe dem i morgen og høre om du kan ta to blodprøver da? Hos min gynekolog var det nemas problemas :)

Krysser for at alt er fint :smiley-angelic003 Det går jo an å spørre fastlege om henvisning til UL for ekstra trygging, synes du bør få det :)

Under sist graviditet opplevde jeg akkurat det samme etter langtur med sambo :p da var jeg i uke 6 eller 7.. Ble super redd og fikk henvisning fra lege på legevakta til ul, alt stod bra til. Påfølgende 8 måneder blødde jeg - mest gammelt brunt "blod". Hadde SÅ mange ultralyder men de fant aldri noen feil.. Uansett, baby kom å var super frisk. Roligere denne gang akkurat ifht det jeg da. Men er du førstegangs er de snille på legevakta altså :-)

Under sist graviditet opplevde jeg akkurat det samme etter langtur med sambo :p da var jeg i uke 6 eller 7.. Ble super redd og fikk henvisning fra lege på legevakta til ul, alt stod bra til. Påfølgende 8 måneder blødde jeg - mest gammelt brunt "blod". Hadde SÅ mange ultralyder men de fant aldri noen feil.. Uansett, baby kom å var super frisk. Roligere denne gang akkurat ifht det jeg da. Men er du førstegangs er de snille på legevakta altså :)
Spørs om det er legevakta jeg bør gå til neste gang, følte meg ikke noe godt tatt i mot hos fastlegen, fikk jo ikke komme inn til min lege en gang.
Hun snakket mye om spontanabort men var jo ikke derfor jeg ville snakke med dem...
Følte meg trist å forvirret, dårlig start for en førstegangs gravid:confused:
Fikk bare beskjed om at de ikke sendte til ul så tidlig for det var ikke noe å se i uke 7...

Spørs om det er legevakta jeg bør gå til neste gang, følte meg ikke noe godt tatt i mot hos fastlegen, fikk jo ikke komme inn til min lege en gang.
Hun snakket mye om spontanabort men var jo ikke derfor jeg ville snakke med dem...
Følte meg trist å forvirret, dårlig start for en førstegangs gravid:confused:
Fikk bare beskjed om at de ikke sendte til ul så tidlig for det var ikke noe å se i uke 7...

Sniker! Blødde både friskt og brunt, fikk UL i uke 7 og 8, så spiren fint :) Spiren sover i sengen sin og fyller to år staks btw ;)

Back
Topp