Barnevogn!

Har en god gammel emmaljungavogn duo edge. Den er vel i samme kategorien som Simo sin. Elsker den, og synes de ny vognene er katastrofalt dårlig demping på. Hater punkteringsfrie dekk. Eneste minuset nå er at det begynner å bli vanskelig å få tak i nye dekk når de begynner å bli slitte.
Nja, jeg vet ikke. Gikk fra Simo kombi til Emmaljunga i 2014 og må si det var nedtur. Eneste grunnen til at jeg brukte nye vogna var at den kostet mye og så bedre ut. Har ikke prøvd edge fra før 2010 da, så vet ikke om de var enda bedre før den tid. Men det er også veldig klart for meg at det gikk nedover etter edge duo, for dagens vogner "rister" jo babyene sammenliknet med de "gamle" som vugget så behagelig mens en trillet.

Elsker Simo-vognen vi hadde til første barnet. Men nå ønsker jeg meg ny vogn, så har sett litt på Emmaljunga Viking som har noenlunde likt understell som Simo. Noen som har erfaring med den?
Viking er piiiiitteliten sammenlinknet med de store Simovognene, og har ergonomisk sittedel. Ikke selges den lengre heller, så må evt kjøpe brukt. Men helt grei vogn som jeg har brukt mye nettopp fordi den er vesentlig mindre enn de andre vognene jeg har i hus. Er dog ikke fan av svingbare hjul når det kommer til mye snø, helt grusomt å navigere i. Men funker fint å trille vogna bak seg da

Kjøp brukt! Eneste du ikke kan kjøpe brukt er bilsete.

@Chawa , finnes fortsatt Simo? Har en fra 1985 og elsker den. Men småstressa fordi enkelte deler begynner å bli slitt. Er jo ikke mulig å få tak i nye.
Nei, dessverre. De la ned et sted mellom da jeg fikk første i 2013 og andre i 2017 tror jeg. Så må eventuelt kjøpe "ny brukt" som er kompatibel hvis du skal fikse den gamle tror jeg.
Men de nyere vognene (etter 2000) finnes ihvertfall på bruktmarkedet for rundt en tusenlapp

Viking er piiiiitteliten sammenlinknet med de store Simovognene, og har ergonomisk sittedel. Ikke selges den lengre heller, så må evt kjøpe brukt. Men helt grei vogn som jeg har brukt mye nettopp fordi den er vesentlig mindre enn de andre vognene jeg har i hus. Er dog ikke fan av svingbare hjul når det kommer til mye snø, helt grusomt å navigere i. Men funker fint å trille vogna bak seg da
størrelsen har ikke så mye å si, så lenge den ikke blir fort utvokst :happy: fant den her https://www.rudo.no/products/emmalj...iEYdcJ7pb_8io5ooqVxNoJnOd8d8tFrxoCL54QAvD_BwE men det er kanskje feil det da? Eller at den ikke heter viking heller den jeg tror jeg mener :smiley-ashamed008

Vedlegg

• IMG_20230713_192548.jpg
    IMG_20230713_192548.jpg
    3,4 MB · Visninger: 22
Se der ja! Liker bedre bagdelen på Viking tror jeg, altså den flappen som skjermer litt ekstra. Hm, vanskelig :hilarious:
Kan tipse om tinkafu solskjerm for å ha på kalesjen. Helt genialt! Knytes på når du trenger den, også er det bare å ta den av når du ikke vil ha den på. Hjalp masse her. Mye bedre enn alle solparasollene man får kjøpt til vogn, som ikke står stødig og som må justeres mens du går fordi sola plutselig er på andre siden etter en sving :laughing002

Veldig fornøyd med bugaboo fox! Enkel å trille, pakkes lett og nett og er heller ikke tung.

Hva er forskjellen på ergo og flat sportsdel? Synes det er vanskelig å finne info om det :happy:
Ergo har den «dumpen» å kan ikke legges helt flat som den flate! Samtidig som at ergo er «smalere»er den genial om du vil bytte til sportsdel litt tidligere fordi den gir god støtte.. jeg gikk for flat- men det var pga to vennine hadde kjøpt ergo, å «måtte» bytte da barne var 1,5. år ca fordi den var for smal/ trang til å bruke til dupp soving videre. Hu på snart 3 til oss bruker enda den flate og har god plass:) men om du drar i butikken ser du veldig godt forskjellen:) åså kan det være noen har helt annen oppfattning også at ergo er bedre:)

Ergo har den «dumpen» å kan ikke legges helt flat som den flate! Samtidig som at ergo er «smalere»er den genial om du vil bytte til sportsdel litt tidligere fordi den gir god støtte.. jeg gikk for flat- men det var pga to vennine hadde kjøpt ergo, å «måtte» bytte da barne var 1,5. år ca fordi den var for smal/ trang til å bruke til dupp soving videre. Hu på snart 3 til oss bruker enda den flate og har god plass:) men om du drar i butikken ser du veldig godt forskjellen:) åså kan det være noen har helt annen oppfattning også at ergo er bedre:)
Aaaaha! Så det er det som er forskjellen! Da tror jeg at jeg vil gå for flat, så har vi vogna lenger :happy:

Aaaaha! Så det er det som er forskjellen! Da tror jeg at jeg vil gå for flat, så har vi vogna lenger :happy:
Jeg ville i allefall ha tatt en titt på det:) vi kjøpte i 2020, så mulig de nye modellene er endra:) vi kjøpte som sagt flat, og en minimizer så satt hu like godt i den:)

Jeg ville i allefall ha tatt en titt på det:) vi kjøpte i 2020, så mulig de nye modellene er endra:) vi kjøpte som sagt flat, og en minimizer så satt hu like godt i den:)
Tusen takk for så utfyllende svar :Heartred tror ikke sento pro er kommet ut i butikker enda, jeg har først nå sett den på Emmaljunga sin side, så tror den er ganske ny! Står at den kommer med flat eller ergo:happy: Blir nok den om det bare er en inni her (og det tror jeg egentlig altså:hilarious:)
tenker du å bruke samme vogn som sist?:happy:

Tusen takk for så utfyllende svar :Heartred tror ikke sento pro er kommet ut i butikker enda, jeg har først nå sett den på Emmaljunga sin side, så tror den er ganske ny! Står at den kommer med flat eller ergo:happy: Blir nok den om det bare er en inni her (og det tror jeg egentlig altså:hilarious:)
tenker du å bruke samme vogn som sist?:happy:
ingenting å takk for :Heartred Hehe, spennende og det plutselig dukker opp to ja :hilarious:
Ja vi har tenkt d, regner med at innen mars neste år har lillemor slutta med duppen, så vogna er «ledig»:) hadde den ikke vært det hadde jeg nok kjøpt en ny emmaljunga hehe! Bagdelen ny ut enda :hilarious: vi har brukt vår ekstremt my- alle dupper med unntak av de i bil har hu sove i vogna:)
Har du sett på andre vogner?:)

ingenting å takk for :Heartred Hehe, spennende og det plutselig dukker opp to ja :hilarious:
Ja vi har tenkt d, regner med at innen mars neste år har lillemor slutta med duppen, så vogna er «ledig»:) hadde den ikke vært det hadde jeg nok kjøpt en ny emmaljunga hehe! Bagdelen ny ut enda :hilarious: vi har brukt vår ekstremt my- alle dupper med unntak av de i bil har hu sove i vogna:)
Har du sett på andre vogner?:)
Satser på at det er en, en om gangen er bra :hilarious: tar det jeg får altså, men :hilarious:
Ja ikke sant, da er det jo like bra å bruke den igjen om man er fornøyd også! :happy:
Jeg så på Stokke xplory og var egentlig ganske tydelig på at jeg ønsket den, til jeg kjente forskjellen på den og Emmaljunga nxt90. Emmaljunga’n er tyngre og føles mer robust enn det xploryen gjorde, så her vi bor tror jeg Emmaljunga passer bedre! Ønsker også lufthjul:happy:
Blir nok å titte mer nøye når vi kommer lenger, og teste mer ut også.

Satser på at det er en, en om gangen er bra :hilarious: tar det jeg får altså, men :hilarious:
Ja ikke sant, da er det jo like bra å bruke den igjen om man er fornøyd også! :happy:
Jeg så på Stokke xplory og var egentlig ganske tydelig på at jeg ønsket den, til jeg kjente forskjellen på den og Emmaljunga nxt90. Emmaljunga’n er tyngre og føles mer robust enn det xploryen gjorde, så her vi bor tror jeg Emmaljunga passer bedre! Ønsker også lufthjul:happy:
Blir nok å titte mer nøye når vi kommer lenger, og teste mer ut også.
Ja, det er sant:)
Jeg hadde egentlig sett meg ut smile vogna, men da jeg å samboeren var å prøvetrilla ble det emmlajungan vi begge lilte best- nettopp som du sier pga at den er robus! Vi triller mye grusvei så den ble perfekt til oss:) vi tok også lufthjul:) det er så koselig å se på vogn assa :Heartred Det blir så veldig virkelig da:)

Forelska meg litt i NX 90 serien til emmaljunga . Hatt emmaljunga Edge duo til alle tre og hvert fornøyd . Trenger ikke noe fancy og spaca , det er fruktig mange stygge og upraktiske vogner… men tørr ikke titte på noe før etter O ul , siden vi mista sist . Hater meg selv for at jeg lagret favorittene mine på Finn :bag: Liker stor bag , hjul som går på grus , lett å slå sammen .

Back
Topp