Barnevogn!

Min erfaring er at alle nye vogner er et helvete i snø. :hilarious: Den beste jeg har hatt er en gammel Simo-vogn fra midten av 80-tallet, men de er ikke nødvendigvis så lett å få tak i. SVÆRE hjul som takler alt.
Helt enig! Har en emmaljunga-vogn fra 2006 som virkelig er den beste vognen jeg vet om, både på snø, opp trapper og på skogsstier eller grusveier. Store, luftfylte hjul med verdens beste demping. Kommer frem over alt. Kjøpte en emmaljunga nxt90 til 2018-barnet. Den var helt ubrukelig for mitt behov. Den står nå ubrukt i garasjen. Har Bugaboo Donkey5 til 2021-barnet pga behov for medisinsk utstyr med på tur. Den er god på asfalt og i trapper, men helt udugelig på snø, grusveier og skogsstier.

Helt enig! Har en emmaljunga-vogn fra 2006 som virkelig er den beste vognen jeg vet om, både på snø, opp trapper og på skogsstier eller grusveier. Store, luftfylte hjul med verdens beste demping. Kommer frem over alt. Kjøpte en emmaljunga nxt90 til 2018-barnet. Den var helt ubrukelig for mitt behov. Den står nå ubrukt i garasjen. Har Bugaboo Donkey5 til 2021-barnet pga behov for medisinsk utstyr med på tur. Den er god på asfalt og i trapper, men helt udugelig på snø, grusveier og skogsstier.
Vi har også nxt90. Den har veldig god plass til barn og bagasje, ståbrett og butikken har vært behjelpelig med å skifte deler. Men den er TUNG og heller lett til én side. Grei på asfalt og grus, men et helvete i snøen. Ble noen runder med bæresele og akebrett i vinter, ja. Forbannet være den saltingen. En skulle hatt mulighet til å bruke sparkstøtting om vinteren. Det hadde vært genialt!

Hva gjør at Bugabooen du har er spesielt egnet for medisinsk utstyr? Er det plass under/på sidene? Har ikke prøvd den.

Vi har også nxt90. Den har veldig god plass til barn og bagasje, ståbrett og butikken har vært behjelpelig med å skifte deler. Men den er TUNG og heller lett til én side. Grei på asfalt og grus, men et helvete i snøen. Ble noen runder med bæresele og akebrett i vinter, ja. Forbannet være den saltingen. En skulle hatt mulighet til å bruke sparkstøtting om vinteren. Det hadde vært genialt!

Hva gjør at Bugabooen du har er spesielt egnet for medisinsk utstyr? Er det plass under/på sidene? Har ikke prøvd den.
Bugaboo Donkey er jo egentlig en tvilling/søskenvogn. Brukt som mono har den en bagasjekurv på siden som kan ta opptil 10 kg utstyr, i tillegg til 10kg i kurven under.

Fillern.. Nå har jeg mer lyst på Emmaljunga nxt90 etter å ha kjent at den er tyngre enn Stokke sin. Føles mer robust/tåler mer. Heldigvis lenge til avgjørelsen må tas :hilarious:
Kan skrive under på at den er tung, ja. xD

Hahah :hilarious: virker forsåvidt lett å trille likevel, og liker at det er lufthjul. Føles jo mye mer stødig enn det Stokke sin gjør
Ja, den er ny. :hilarious: Vår er snart brukt i fire år, så det kaaan jo ha noe med saken å gjøre. Og vi har ikke lufthjul, faktisk!

Har noen erfaring med Joie-vogner? Vi fikk anbefalt det men har aldri hørt om merket før? Tror nok vi ender opp med Cybex

Har noen erfaring med Joie-vogner? Vi fikk anbefalt det men har aldri hørt om merket før? Tror nok vi ender opp med Cybex
Vi har Joie-barneseter, og de var veldig gode, men så ikke noe til vogner fra merket. Joie-setet fulgte med en Emmaljunga-vogn. Men vi droppet å kjøpe et tredje sete når de endret isofix-plattformen og ikke selger enkeltseter, kun pakker med nyfødsete inkludert. Helt idiotisk!

Vi har samme og er også veldig fornøyd. Har i tillegg BJ City Mini GT2, men både jeg og mannen liker Easywalker bedre. Den er så god å trille og barna sitter så godt i den :)
Vi vurderer den babyjogger city, hva er ulempene?

Vi vurderer den babyjogger city, hva er ulempene?
Hovedulempen hvis du skal ha den som eneste vogn, er at den ikke er så god ca mellom 6-12 mnd. Sportsdelen kan bare brukes fremovervendt, altså vekk fra foreldrene. Og de minste sitter ikke så bra i den da den er ganske stor uten særlig støtte. Til større barn fungerer den veldig fint. Den er lett å slå sammen og blir ganske liten sammenslått.

Hovedulempen hvis du skal ha den som eneste vogn, er at den ikke er så god ca mellom 6-12 mnd. Sportsdelen kan bare brukes fremovervendt, altså vekk fra foreldrene. Og de minste sitter ikke så bra i den da den er ganske stor uten særlig støtte. Til større barn fungerer den veldig fint. Den er lett å slå sammen og blir ganske liten sammenslått.
Takk for svar! Da må vi jo kanskje tenke oss om

Hvis du noen gang har trillet en Simovogn, vil du neppe finne en vogn med "god nok" demping. Det har ihvertfall ikke jeg klart. Masse vogner som er trendy nå, men har dessverre liten erfaring med annet enn Simo, Emmaljunga og Stokke da jeg stort sett har holdt meg til de "trygge, gode gamle" som jeg vet hva er :laughing002

Last edited:
Hvis du noen gang har trillet en Simovogn, vil du neppe finne en vogn med "god nok" demping. Det har ihvertfall ikke jeg klart. Masse vogner som er trendy nå, men har dessverre liten erfaring med annet enn Simo, Emmaljunga og Stokke da jeg stort sett har holdt meg til de "trygge, gode gamle" som jeg vet hva er :laughing002
Har en god gammel emmaljungavogn duo edge. Den er vel i samme kategorien som Simo sin. Elsker den, og synes de ny vognene er katastrofalt dårlig demping på. Hater punkteringsfrie dekk. Eneste minuset nå er at det begynner å bli vanskelig å få tak i nye dekk når de begynner å bli slitte.

Noen som har gode tips til barnevogner som ikke koster flesk?
Kjøp brukt! Eneste du ikke kan kjøpe brukt er bilsete.

@Chawa , finnes fortsatt Simo? Har en fra 1985 og elsker den. Men småstressa fordi enkelte deler begynner å bli slitt. Er jo ikke mulig å få tak i nye.

Elsker Simo-vognen vi hadde til første barnet. Men nå ønsker jeg meg ny vogn, så har sett litt på Emmaljunga Viking som har noenlunde likt understell som Simo. Noen som har erfaring med den?

Back
Topp