Barnevogn

Så at 3ern kan forhåndsbestilles til 1299 us dollar. 1 dollar = 12 nok. Kronen er visst veldig svak nå :hilarious: nå er jo også 2ern på tilbud en del steder, men med ganske dårlige prosenter. Jeg har sett 10 og 15 prosent avslag.
Hvilke side så du det på? :D Ja, har ikke funnet noe bedre enn det selv heller, men kanskje det kommer etterhvert? burde nesten blitt på 30% spør du meg :joyful:
 
Hvilke side så du det på? :D Ja, har ikke funnet noe bedre enn det selv heller, men kanskje det kommer etterhvert? burde nesten blitt på 30% spør du meg :joyful:
På bugaboo sin nettside :) ja, jeg kjøper ikke 2ern med mindre det blir 40%. Da legger jeg heller i litt mer penger og kjøper 3ern :cool:
 
Jeg for min del kjøpte emmaljunga edge duo outdoor edition til storesøster. Jeg elsker den vognen!! Mine kriterier var stabilitet - den er litt tung som gjør den god på ulikt underlag/terreng, farge, det er lunt inni med muligheter for god lufting, røffe lufthjul med mulighet for låsing som gjør det behagelig å trille på grus/skogsvei. Den er romslig i både bagdelen og sittedelen så det var ikke problem med voksipose, vi valgte ikke ergonomisk sittedel. Storesøster måtte også vogges mye i vognen for at hun skulle sovne (rockit brukte vi også), der presterte vognen godt. Man kan også snu bag/sittedel begge veier, som for oss var et stort pluss! Det var fint å kunne ha sittedelen mot oss, både med tanke på sol, vind, samtale og å lettere følge med barnet.

De eneste gangene vi har offet oss litt er når vi er i butikker hvor det ikke er mulig å møtes mellom hyllene, da merker man at vognen er stor. Når hun ble større supplerte vi med en reisevogn på tur om sommeren. Den tar også litt plass i bilen, så da hadde jeg god unnskyldning til å kjøpe ny bil også, hehe!
 
Vi har en emmaljunga. Husker ikke hvilken type. Veldig fornøyd. Den er større og litt tyngre enn mange andre modeller, men veldig stabil og kan kjøre på alle underlag uten problem:)
 
Noen som vet om vognene fra petit cherie finnes i noen fysisk butikk? syns de ser fine ut, men ville gjerne prøve trille før jeg kjøper noe nytt :happy:
 
Kjøpte først en brukt Stokke Trailz. Nydelig vogn, men vi syntes den ble litt stor og klumpete. Skal heller kjøpe Cybex Priam.
 
Har noen erfaring med Silver Cross Wave? :) Må så klart teste ut de ulike vognene i butikk før et eventuelt kjøp, men hadde vært interessant å høre om noen har vært borti denne vognen? Synes den er så fiiin!
silver-cross-combi-barnevogn-wave-zink-grey-collection-2021-a303893.jpg
Vi vurderte denne med første da vi bodde i Skottland. Silvercross er et mye større merke der borte, naturlig nok! Den er virkelig rålekker!! Og stødig og veldig god å trille! Grunnen til at vi ikke kjøpte den, er at den er ganske tung! Vi endte med Bugaboo fox, men var veldig misfornøyd med den, så kan godt hende vi hadde blitt mer fornøyde med denne.
 
Vi vurderte denne med første da vi bodde i Skottland. Silvercross er et mye større merke der borte, naturlig nok! Den er virkelig rålekker!! Og stødig og veldig god å trille! Grunnen til at vi ikke kjøpte den, er at den er ganske tung! Vi endte med Bugaboo fox, men var veldig misfornøyd med den, så kan godt hende vi hadde blitt mer fornøyde med denne.

Takk for svar! :) Ja enig - synes den er virkelig flott! Og det virker som en veldig god vogn av høy kvalitet, så gleder meg til å få testen den.

Kan jeg forresten spørre hva som gjorde at du var misfornøyd med Foxen? Den har jeg også sett litt på nemlig.
 
Jeg for min del kjøpte emmaljunga edge duo outdoor edition til storesøster. Jeg elsker den vognen!! Mine kriterier var stabilitet - den er litt tung som gjør den god på ulikt underlag/terreng, farge, det er lunt inni med muligheter for god lufting, røffe lufthjul med mulighet for låsing som gjør det behagelig å trille på grus/skogsvei. Den er romslig i både bagdelen og sittedelen så det var ikke problem med voksipose, vi valgte ikke ergonomisk sittedel. Storesøster måtte også vogges mye i vognen for at hun skulle sovne (rockit brukte vi også), der presterte vognen godt. Man kan også snu bag/sittedel begge veier, som for oss var et stort pluss! Det var fint å kunne ha sittedelen mot oss, både med tanke på sol, vind, samtale og å lettere følge med barnet.

De eneste gangene vi har offet oss litt er når vi er i butikker hvor det ikke er mulig å møtes mellom hyllene, da merker man at vognen er stor. Når hun ble større supplerte vi med en reisevogn på tur om sommeren. Den tar også litt plass i bilen, så da hadde jeg god unnskyldning til å kjøpe ny bil også, hehe!

Finnes denne lenger?
 
Takk for svar! :) Ja enig - synes den er virkelig flott! Og det virker som en veldig god vogn av høy kvalitet, så gleder meg til å få testen den.

Kan jeg forresten spørre hva som gjorde at du var misfornøyd med Foxen? Den har jeg også sett litt på nemlig.
Veldig mange som er veldig fornøyd med Foxen, så kommer litt an på hva man skal bruke den til! Som byvogn/asfaltvogn/kjøpesentervogn er den helt super! Den er veldig lett, god å kjøre (på veier uten noen humper) og tar liten plass sammenlagt. Men den er helt grusom på grus/terreng/snø! Virkelig fæl å trille, og baby rister så jeg fikk alltid litt klump i magen når vi gikk på grus :wacky: Han våkna ALLTID i overgang asfalt/grus, fordi det humpa sånn. Den er også veldig ubehagelig å trille på grus. Men triller man mest på asfalt, er den god :happy:
 
Etter lang prat med Bugaboo selger, endte jeg opp med å kjøpe fox2 (istede for fox3). I hovedsak er vognene helt like, kommer bare i forskjellige farger og at fox3 baggdel har den ekstra luftingen.

Kan også nevne at jeg fikk fox2 til messetilbud, så ble de pengene som tilslutt avgjorde valget mellom 2 og 3 :p
 
Valget står mellom babyjogger city elite 2 eller mountain buggy:wideyed:
Aner ikke, vognene er jo så og så helt like:wtf:
 
Valget står mellom babyjogger city elite 2 eller mountain buggy:wideyed:
Aner ikke, vognene er jo så og så helt like:wtf:

Tidligere modeller av mountain buggy ble veldig lang sammenlagt, vet ikke om de har endret det på nyere modeller.
 
Foreløpig leder babyjogger, men ser at bagdelen til city elite 2 er litt liten:shifty:
 
Valget står mellom babyjogger city elite 2 eller mountain buggy:wideyed:
Aner ikke, vognene er jo så og så helt like:wtf:
Hvis du vil ha 3-hjuling anbefaler jeg å sjekke ut TFK mono combi. Det kan sittedelen være bakovervendt :)
Hadde babyjogger sist, og var fornøyd med alt ved den bortsett fra at den manglet håndbrems og at barnet måtte være forovervendt i sportsdelen.
 
Foreløpig leder babyjogger, men ser at bagdelen til city elite 2 er litt liten:shifty:

Ville ikke tenkt så altfor mye på bagstørrelse når vi får barn tidlig på våren. Når høsten kommer og barna trenger tykk vognpose er de fleste kommet over i sportsvogn:) Med begge mine har vi byttet til sportsdel Ved ca 5 måneder. Men har da hatt de vendt mot meg.
Ved forrige baby fødte jeg i slutten av august, da var jeg opptatt av å ha vogn med stor bag ettersom babyen trengte vognpose ved 4-5 måneders alder:)
 
Noen som vet om vognene fra petit cherie finnes i noen fysisk butikk? syns de ser fine ut, men ville gjerne prøve trille før jeg kjøper noe nytt :happy:
*sniker fra desember*

Kjøpte en brukt som riktignok ikke har blitt trillet mer enn i stua og ute på gårdsplassen, men den jeg kjøpte er lett, enkelt å slå sammen, tar liten plass og snurrer rundt på femøringen med en hånd.
 

Vedlegg

  • B7D8FF3C-4692-412E-A214-6C24F2905C85.jpeg
    B7D8FF3C-4692-412E-A214-6C24F2905C85.jpeg
    2 MB · Visninger: 27
Hvis du vil ha 3-hjuling anbefaler jeg å sjekke ut TFK mono combi. Det kan sittedelen være bakovervendt :)
Hadde babyjogger sist, og var fornøyd med alt ved den bortsett fra at den manglet håndbrems og at barnet måtte være forovervendt i sportsdelen.

den skal jeg sjekke ut. Takk for tips:)
 
Back
Topp