Barnevogn

Jeg synes sportsdelen til alle disse vognene dere skryter så av virker så åpne? Altså ikke lune. Begge mine har sovet ute året rundt, i nesten alt slags vær, men kan man ligge ute i snøvær i disse sportsdelene? Vi hadde en Emaljunga citycross den gangen og der lå ungene så beskyttet for været.
 
Jeg synes sportsdelen til alle disse vognene dere skryter så av virker så åpne? Altså ikke lune. Begge mine har sovet ute året rundt, i nesten alt slags vær, men kan man ligge ute i snøvær i disse sportsdelene? Vi hadde en Emaljunga citycross den gangen og der lå ungene så beskyttet for været.

regner med det går an å kjøpe sånn overtrekk eller sittepose til å ha i sportsdel, uten at jeg har undersøkt dette noe mer atm. Vi har uansett voksi vognpose som blir brukt når det er kaldere i været.
 
Jeg synes sportsdelen til alle disse vognene dere skryter så av virker så åpne? Altså ikke lune. Begge mine har sovet ute året rundt, i nesten alt slags vær, men kan man ligge ute i snøvær i disse sportsdelene? Vi hadde en Emaljunga citycross den gangen og der lå ungene så beskyttet for været.
Brukte voksi vinterpose, da var ungen godt gjemt nedi posen der det var varmt og lunt:Heartred her har ungen sovet ute i all slags vær. Har regntrekk fra tinkafu med bremm som har vært helt super når været har vært dårlig
 
Takk for god utfyllende beskrivelse!! :D Jeg har forelska meg i bugaboo fox 2 nå de siste dagene. Helt svart eller mineral :love017 men må jo selvsagt prøvekjøre i butikk og se der først :)
Jeg liker den også av utseende, men har ikke prøvd den selv. Har en venninne som har den, men sier at dempingen ikke er all verdens selv om det sies at den er bedre enn forgjengeren.
 
Noen med tette barn som har erfaring med bugaboo Donkey som søskenvogn? Er liggedelen stor nok til å ha pose i?
 
Har Emmaljunga nxt90f fra førstemann og er knallfornøyd så den skal brukes denne gangen også :)
 
Har emmaljunga edge duo til minstemann, og skal beholde den, for jeg elsker den vogna. Men trenger nok en søskenvogn også, og der er jeg helt blank, så skal følge med her så jeg kanskje får noen tips
 
Noen som har erfaring med både NXT90 og NXT90F og kan dele erfaringer om dem, sammenlignet med hverandre? :D
 
minstemann blir 3 år 3
Måneder etter april babyen blir født, og er da usikker på om vi trenger å kjøpe søskenvogn. Vi har emmaljunga mondial deluxe fra før så kunne brukt den.
 
Noen som har erfaring med både NXT90 og NXT90F og kan dele erfaringer om dem, sammenlignet med hverandre? :D
Har ikke erfaring. Men den ene er jo ergonomisk og den andre «flat». Sies vel at ergonomisk passer best når barnet er lite og at den flate varer lengst.
 
minstemann blir 3 år 3
Måneder etter april babyen blir født, og er da usikker på om vi trenger å kjøpe søskenvogn. Vi har emmaljunga mondial deluxe fra før så kunne brukt den.
Vår blir 2 noen måneder etter, usikker på om vi trenger søskenvogn også… Tror vi begynner uten og heller går til innkjøp dersom vi ser behovet.
 
minstemann blir 3 år 3
Måneder etter april babyen blir født, og er da usikker på om vi trenger å kjøpe søskenvogn. Vi har emmaljunga mondial deluxe fra før så kunne brukt den.
Min vil nesten ikke sitte i vogn fra han var 2,5 år. Det har kun vært på de aller lengste turene han har sittet sånn 5-10 min for å slappe av litt. Det er jo veldig individuelt uansett tenker jeg.. Du kan jo ha et søskenbrett til hvis det finnes til den vognen?:happy:
 
Min vil nesten ikke sitte i vogn fra han var 2,5 år. Det har kun vært på de aller lengste turene han har sittet sånn 5-10 min for å slappe av litt. Det er jo veldig individuelt uansett tenker jeg.. Du kan jo ha et søskenbrett til hvis det finnes til den vognen?:happy:
Ja tenkte på det også, men vi går en del lange turer, så det var til det jeg blir usikker egentlig.
 
Jeg synes sportsdelen til alle disse vognene dere skryter så av virker så åpne? Altså ikke lune. Begge mine har sovet ute året rundt, i nesten alt slags vær, men kan man ligge ute i snøvær i disse sportsdelene? Vi hadde en Emaljunga citycross den gangen og der lå ungene så beskyttet for været.
Med babyjogger city elite kan man hvertfall det, men er jo greit å ha et regntrekk for eks. Jeg syns hvertfall at det gikk veldig greit med regntrekk, fordi skjermen kommer veldig langt ned
 
Her blir det nok den 6 år gamle emmaljungavogna som blir brukt igjen :smug: Tar myyye plass sammenlagt i bil - men kjempegod å trille!
 
Hadde TFK med multiX bag til eldste for snart 9 år siden, veldig fornøyd med den da.

Til snart 3åringen hadde jeg stokke trailz. Fornøyd med den også, selv om den er veldig stor og tung. Solgte bag delen da han var ferdig med den, så ble litt stresset nå som jeg fant ut den var gått ut av produksjon. Men fant akkurat lik den jeg hadde (men ekstra lang kalesje) på finn nå. Så har faktisk kjøpt vogn utstyr allerede nå, 8 uker på vei:joyful: De andre gangene har jeg kjøpt ukene før fødsel:hilarious:

Jeg liker å kunne ha babyen mot meg når de kommer opp i sportsvogn, så derfor jeg fortsatt går for trailz nå selv om den er tung. Har byttet begge mine til sporten ved ca 5 måneders alder, da nekter de ligge mer:oops:

Vurderer også å kjøpe babyjogger city mini GT etterhvert for å ha som lettere vogn når babyen blir større og kan sitte fremover:)
 
Vi har en Mountain buggy terrain som vi har brukt som sovevogn til 4-åringen, og som 2-åringen bruker nå i barnehagen. Hjemme har vi en Bugaboo Buffalo med søskenbrett, som vi elsker. Vurderer å kjøpe en Bugaboo Donkey også, men blir litt vemodig å måtte selge Buffaloen. Elsker Bugaboo :Heartred
 
Noen som har erfaring med både NXT90 og NXT90F og kan dele erfaringer om dem, sammenlignet med hverandre? :D
Vi har nxt90 til 1åringen, så har bare erfaring med den. Så kan ikke helt sammenligne. Men tenker at en av fordelene med ergonomisk er at ryggen får avlastning siden sportsdelen er ganske hard. Det kan jo kanskje bli litt anstrengende for barneryggen over tid. Og så blir kanskje den flate litt mer vid.(sikkert fint på vinterstid med pose, selv om det er fin plass til pose i den ergonomiske også) Greit å sitte litt lunere i den ergonomiske. Vi er hvertfall veldig fornøyde med vår, så kommer til å bruke den på marsbabyen og :)
 
Har Bugaboo Donkey (2), men trenger ny vogn til storebror for barnehagesoving. Veldig lyst på Bugaboo Fox (2)
 
Får Boogaboo donkey søskenvogn av en venninne, hun hadde bare en liggdel, men det må jo være mulig å få tak i? Hun hadde tette barn, jeg får tvillinger
 
Back
Topp