Barnevogn

Aner virkelig ikke hva vi ender opp med! Har prøvd såååå mange vogner til førstemann føler jeg, og ikke vært fornøyd med noen av de :wacky: Hadde først Bugaboo Fox, den var super på asfalt og kjøpesenter, men ubrukelig på alt annet. Ingen demping, og ikke god å trille på grus. Så hadde vi Stokke Trailz, denne var aaaaltfor stor og tung syns vi. Så hadde vi Babyjogger city elite, ganske fornøyd med den, men altfor ustødig! Nå har vi Emmaljunga Scooter til vinterbruk og Emmaljunga Viking til sommerbruk. Liker ikke ergonomiske liggedeler (sånn som
Viking), og scooteren er ikke aktuell for baby da den ikke kommer med bagdel og ikke kan legges flatt! Såååå, vi får se hva vi ender opp med :yuck:
 
Aner virkelig ikke hva vi ender opp med! Har prøvd såååå mange vogner til førstemann føler jeg, og ikke vært fornøyd med noen av de :wacky: Hadde først Bugaboo Fox, den var super på asfalt og kjøpesenter, men ubrukelig på alt annet. Ingen demping, og ikke god å trille på grus. Så hadde vi Stokke Trailz, denne var aaaaltfor stor og tung syns vi. Så hadde vi Babyjogger city elite, ganske fornøyd med den, men altfor ustødig! Nå har vi Emmaljunga Scooter til vinterbruk og Emmaljunga Viking til sommerbruk. Liker ikke ergonomiske liggedeler (sånn som
Viking), og scooteren er ikke aktuell for baby da den ikke kommer med bagdel og ikke kan legges flatt! Såååå, vi får se hva vi ender opp med :yuck:

Om demping er viktig for dere ville jeg sjekket ut Britax Go Big, dempingen på den er helt unik og ulik alle andre vogner jeg har prøvd! Den har heller ikke ergonomisk sittedel. Minus er at den er lav, mye lavere enn feks Stokke Trailz. Også ser den kanskje litt «rar» ut :hilarious: Men håndtaket er også helt nydelig å holde i :D
 
Har Stokke trailz fra storebror, har også Stokke by besafe bilstol nr 1, så holder oss til de denne gangen også
 
Aner virkelig ikke hva vi ender opp med! Har prøvd såååå mange vogner til førstemann føler jeg, og ikke vært fornøyd med noen av de :wacky: Hadde først Bugaboo Fox, den var super på asfalt og kjøpesenter, men ubrukelig på alt annet. Ingen demping, og ikke god å trille på grus. Så hadde vi Stokke Trailz, denne var aaaaltfor stor og tung syns vi. Så hadde vi Babyjogger city elite, ganske fornøyd med den, men altfor ustødig! Nå har vi Emmaljunga Scooter til vinterbruk og Emmaljunga Viking til sommerbruk. Liker ikke ergonomiske liggedeler (sånn som
Viking), og scooteren er ikke aktuell for baby da den ikke kommer med bagdel og ikke kan legges flatt! Såååå, vi får se hva vi ender opp med :yuck:

Hvordan finner man egentlig fram i denne jungelen? ALT for mye å velge i og sette seg inn i...!:arghh:
 
Har Stokke trailz fra førstemann i 2019. God og romslig vogn, eneste minuset er at den tar mye plass.
 
Hvordan finner man egentlig fram i denne jungelen? ALT for mye å velge i og sette seg inn i...!:arghh:
I know :wacky: Tror jeg bare må slutte å jakte på den perfekte vogn, og bare ta til takke med noe!
 
I know :wacky: Tror jeg bare må slutte å jakte på den perfekte vogn, og bare ta til takke med noe!

Kjipt å evt bruke mange tusen og så blir man ikke fornøyd etter noen uker.. Får spørre alle jeg ser med vogn "er du fornøyd med den der?":hilarious:
 
Kjipt å evt bruke mange tusen og så blir man ikke fornøyd etter noen uker.. Får spørre alle jeg ser med vogn "er du fornøyd med den der?":hilarious:
Hva med å sette opp en liste over funksjoner du ønsker og hvor du kommer til å bruke den?
Når jeg skulle kjøpe vogn var noe av det jeg syns var viktig, bortsett fra babykomfort selvfølgelig, at det var god plass og kapasitet under vognen sånn at jeg kunne bruke den til butikken, fylle den når vi skulle på hytta siden det ikke er bilvei dit, god i tereng ol:) Leste også en del tester på nett. Jeg endte med stokke trailz og er veldig fornøyd selv om jeg syns den tar litt for mye plass i bilen;)
 
Veldig fornøyd med easywalker Harvey 2 :happy:
Men har ikke bag til den, det må vi kjøpe.
 
Enig med Ria:)

Lurt å lage seg en liste over funksjoner du bare MÅ ha, og noen som du godt kunne tenke deg. Så ta med lista på en butikk og få dem til å vise deg vognene som fyller dine kriterier:)

For med f.eks MÅ jeg ha en vogn med 4 hjul. Framhjulene må ha ok størrelse og være svingbare. Sittedelen MÅ kunne vendes mot meg.

Kunne godt tenke meg at vogna er lett å slå sammen, ikke veier et tonn og som ikke tar altfor stor plass sammenslått.

Har landa på at det nok blir Uppababy (funnet en brukt på finn til en veldig god pris og skal kjøpe dersom alt er greit på TUL til mandag!), bugaboo fox 2 eller emmaljunga nxt90
 
Har veldig lyst på denne, britax smile 3.
Noen som har erfaringer med den? Prøvde den i butikk og liker at den er så lett og ikke tar så stor plass :happy:
 

Vedlegg

  • C735ABE0-93F5-4399-853B-8171BAF5C2C7.jpeg
    C735ABE0-93F5-4399-853B-8171BAF5C2C7.jpeg
    64,5 KB · Visninger: 35
Vi har en Bugaboo Buffalo, både med vanlig understell og løpeunderstell, som er brukt til to barn og fortsatt funker helt supert så dessverre føler jeg at jeg må fortsette med den til nr 3. hadde nesten ønsket at den blitt før slitt så vi vært nødt å kjøpe ny, men ikke. Har jo egentlig kjempelyst på ny vogn.
 
Har veldig lyst på denne, britax smile 3.
Noen som har erfaringer med den? Prøvde den i butikk og liker at den er så lett og ikke tar så stor plass :happy:
Skrev dette tidligere i tråden her:

Vi har smile 3. Godt fornøyd, men så har jeg heller ikke prøvd noen annen… Bagdelen er utrolig lett å løfte av understellet med én hånd, fant ikke så mange andre man kunne det med. Da mini var yngre var det greit å bære bagen og trille understellet om vi skulle steder som var for humpete/på sti etc. Ok enkel å slå sammen, men mye mulig andre er vanskeligere? Lett å trille, går stort sett med låste forhjul med mindre jeg er på butikken. Jeg triller på grusvei og i lysløype, men noen offroader er den ikke. Det er ikke ergonomisk sittedel, noe butikken solgte inn som en fordel. Det er det ikke enda, vår lille er ett år og sitter fortsatt veldig vinglete oppi.
 
Vi har en Bugaboo Buffalo, både med vanlig understell og løpeunderstell, som er brukt til to barn og fortsatt funker helt supert så dessverre føler jeg at jeg må fortsette med den til nr 3. hadde nesten ønsket at den blitt før slitt så vi vært nødt å kjøpe ny, men ikke. Har jo egentlig kjempelyst på ny vogn.
Selge den og kjøpe «ny» brukt? Da taper man ikke så mye? Hvordan er løpeunderstellet?
 
Back
Topp