Barnevogn

Den perfekte mor er påan igjen

Forelsket i forumet
Marsboere 2020
Påskekyllingene 2020
Februarlykke 2022❄️
Har dere begynt å kikke på det? Jeg har bare kikket på nett enda, men vil gå i en butikk for å se og føle de på ordentlig. Hadde litt sansen for bugaboo fox, har dere noen erfaring med den? Velger dere duo, kombi eller dypvogn? Hvilket merke?
Mulig vi kjøper en enklere og mindre trille når baby blir stor, men har ingen planer om å kjøpe en hel haug med vogner!
 
Denne gangen blir det ingen ny vogn. Vi kjøpte en Bob vogn for et år siden. Det var en sportsvogn. Synes den hadde gode hjulp og dempere.
Når jeg ventet nr 2 hadde vi en Britax vogn og vi kjøpte en bagdel til den. Vi solgte vognen når vi kjøpte Bob vognen,men vi beholdt baggdelen. Så kjøpte vi en adapter til Bob vogn for bagdel. Britax sin bag passer fint på den. Dette blir bil vognen vår. Planen er å skaffe en Britax babysete som vi kan klikke på bagdel adapteren.

Ellers har vi en emmaljunga 2015 modell som vi har brukt med begge. Litt tung, men en god vogn. Denne har vi brukt masse. Det siste året har den mest vært brukt til handleturer på butikken. Da har vi fått ca hele ukeshandlingen med.

Vi har hatt masse vogner. Håper vi klarer å holde på de vi har nå.
 
Veldig glad i Fox’en vår, men vet ikke om vi vil måtte bytte den ut i en søskenvogn
 
Her blir d Baby Jogger City elite Duo. Bestiller på jollyrom for nesten halve prisen :dance018
 
Har fått en brukt emmaljunga vogn, kanskje 2013 modell, men vurderer å bytte ut baggen/kjøpe ny bag. Vet noen om det går Ann å kjøpe adapter slik at baggen kan byttes ut? Og må det da væra emmaljunga-bag eller kan det da væra ett annet merke?
 
Vi har bestemt oss for Britax go big duo vogn i fargen Graphite Melange (mørk grå). Vi kjøper også Britax bilstol så vi kan feste den på understellet.
 
Jeg går for britax smile 2 duo tror jeg. Har ikke kjøpt enda da, avventer litt enda.
Eneste problemet er at det ikke er noen forhandlere i nærheten som selger vogna, så må bestille på nett. Hadde klart vært en fordel å teste og se vogna før jeg kjøpte.
 
Vi har 2, en north 13,5 som den kommende storesøster bruker som barnehagevogn og en emmaljunga nxt 90, har foreløpig bare sportsdel til den. Planen er å kjøpe adapter og en bag til emmaljunga slik at den kan brukes som søskenvogn :)
 
Ser at Britax smile 2 er en del billigere enn Britax go big 2. I en annen tråd var det ei som skrev noe om forskjellene, og der virket det som smile har bedre hjul enn go big. Så da ble jeg usikker igjen. Vi får ta en tur til å se på vognene. Noen med erfaring med en eller begge vognene?
 
Vi tror vi skal gå for en Silvercross Wave, noen som har erfaring med denne? Liker at den kan bli søskenvogn siden vi planlegger to tette!
 
Ser at Britax smile 2 er en del billigere enn Britax go big 2. I en annen tråd var det ei som skrev noe om forskjellene, og der virket det som smile har bedre hjul enn go big. Så da ble jeg usikker igjen. Vi får ta en tur til å se på vognene. Noen med erfaring med en eller begge vognene?
Vi har smile 2 og er godt fornøyde med den. Ser mange av den rundt omkring også.
Forhjulene kan være låste eller svingbare, og både bak og framhjul har luft i seg. God plass under. (om enn litt trangt for å legge ting oppi med vognbagen, lett med sportsdel). Både sportsdel og bagdel kan festes begge veier, ganske lett å slå sammen (har bare gjort det 3 ganger så knota litt sist gang).
 
Leste at det snart kommer Smile 3 også :) sånn bare for å gjøre valget enda lettere...
MEN det vil kanskje si at Smile 2 blir solgt ut billigere snart?
 
Dette er første babyen, så har minimalt med vognerfaring fra før.. Vi kikket rundt på barnas hus, men endte opp med å kjøpe en stokke trialz brukt :) Mye hyggeligere å betale 5000 enn 10300 (eller hva det var de kostet på butikken) :)
 
Vi kommer til å bruke samme vogn som vi kjøpte til nr 2. En emmaljunga, tror det er duovogn. Bag og sportsdel er hver for seg. Den er litt tung, men er ikke så ofte vi tar den ut og inn av bilen. Bor landlig til, så for å komme oss til sentrum er vi avhengig av bil. Så på korte turer på butikken e.l så bruker jeg bilsete og adapter festet til ei vogn.

Det er nok veldig lurt å teste ut vognen i butikk. Prøve å trille, legge den sammen osv. Tenke over om denner designet for deres bruk. Går man f.eks mye tur i skogen, er det nok lurt med store hjul. Men mye trilleturer i byen kan det være en fordel med små svingbare hjul.
En ting som kan være lurt å tenke på, er at sportdelen er stor nok hvis du skal bruke vogen til soving til barnet er 2-3år. Etter å ha jobbet i barnehage har jeg sett at det finnes mange vogner som ikke har sportsdel tilpasset til 2-3åringer. En del som har sovet i vogner der føttene stikker utenfor fotbrettet, uten at barnet er spesiellt lang.
 
Har emmaljunga mondial delux fra nr 1.
Og så har vi kjøpt en søskenvogn brukt pga at mellomste er så vidt 2 år. Det er baby jogger City select :) Kan bruker både som enkel og dobbel!
 
Jeg hadde bugaboo buffalo sist og var kjempe fornøyd! Nå skal vi selge den og har kjøpt en bugaboo fox. Satser på at den er like bra:) Dessverre ble den fort sol bleket, så skal være flinkere til å impregnere den denne gang, og håper den da holder seg bedre.
 
Vi har bestemt og ombestemt oss mange ganger, men nå tror jeg vi endelig har landet på Bugaboo Fox! Den virker å møte alle ønskene våre! Veldig lett, stor og god bag, et av de største setene av de vi har sett på, utrolig manøvrerbar og behagelig å trille, skal visstnok være god på forskjellige underlag, god sol/vindskjerming, kan ha sittedelen vendt mot den som triller osv! Er første barn, så har ikke noe å sammenligne med, men håper vi blir fornøyde!
 
Jeg kjøpte britax smile 2 og synes den virker god, er fornøyd med kjøpet jeg har gjort (foreløbig i alle fall, har jo ikke fått testet den med baby) :)
Jeg kjøpte den på salg på nett, med bag og sportsdel, tror jeg betalte 6000kr
 
Back
Topp