Babyvogn

Jeg har tenkt på Britax Go Big 2. Var også og så på den i går, fikk teste den litt ut i butikk. Så vi blir nok å gå for den, tror jeg (ennå lenge igjen).

En venninne av meg har Babyjogger City Elite. Veldig god vogn, men man kan ikke vende sportsdelen mot seg og det synes jeg er et stort minus. Og så er jeg personlig ikke så glad i vogner med tre hjul.

Har lest og googlet utrolig mye om barnevogner siste uken, synes nesten det er like vanskelig som å kjøpe ny bil :hilarious:
 
Vi har bob vogn og emmaljunga
 
Sist jeg så/leste/studerte vogner ble det for mye, for mye å velge mellom, for mange funksjoner osv, så jeg ble bare lei meg og gråt :hilarious: hormonell bombe hehe

Skal ta ett til forsøk på ett senere tidspunkt
 
Vi har britax smile 2 etter storesøster, og den skal babyen få overta.
 
vi har babyjogger city premier : )veldig fornøyd!
 
Vi har britax smile 2 etter storesøster, og den skal babyen få overta.
Vi har samme! Veldig fornøyd.
Både bag og sportsdel kan snues begge veier. Forhjulene kan være svingbare eller låste. Relativt god plass til ting under. Sportsdelen er stor så varer lenge.

Blir brukt som barnehagevogn så lenge det er nødvendig, lille får overta etterpå.
 
Veldig fornøyd med bugaboo, men usikker på om vi bør ha søskenvogn
 
Jeg har forelsket meg i bugaboo donkey, og den er jo praktisk om man skulle være så heldig å få to tette :)
 
Vi har samme! Veldig fornøyd.
Både bag og sportsdel kan snues begge veier. Forhjulene kan være svingbare eller låste. Relativt god plass til ting under. Sportsdelen er stor så varer lenge.

Blir brukt som barnehagevogn så lenge det er nødvendig, lille får overta etterpå.
Jeg synes sportsdelen er ganske kort, men elsker at barnet sitter så høyt, og at den kan snus. Den store kalesja er også et kjempepluss, i tillegg til at man kan rette opp ryggen så godt. Vi har bytta til britax b-motion som sovevogn til storesøster nå, hun ble for lang i ryggen og vi slet med å få selene til å passe godt på henne i smile 2 vogna. B-motion er fin nå som hun er større og vi triller lite. Den har mindre hjul og sportsdelen kan ikke snus, men som sovevogn er den helt perfekt.
 
Vi har to vogner, en billig fra jollyroom, north 13,5 tror jeg den heter og emmaljunga nxt60. Synes faktisk billigvogna er mye lettere å trille enn emmaljunga, den blir også mindre når man slår den sammen :happy:
 
Noen som har tips og gode råd å komme med til førstegangsfødende som føler seg litt overveldet over barnevogn-jungelen?

Vi vil helst ha en vogn som fungerer på tur med hund på grusvei og slikt. Den må også bli relativt liten når lagt sammen og få plass i bilen med hund i bagasjerommet. Det er vel de viktigste kriteriene!

Noen forslag? :angelic::angelic:
 
Noen som har tips og gode råd å komme med til førstegangsfødende som føler seg litt overveldet over barnevogn-jungelen?

Vi vil helst ha en vogn som fungerer på tur med hund på grusvei og slikt. Den må også bli relativt liten når lagt sammen og få plass i bilen med hund i bagasjerommet. Det er vel de viktigste kriteriene!

Noen forslag? :angelic::angelic:
Ta en tur innom en baby butikk og se litt, spør om litt hjelp og råd osv. Da får du litt feelingen med ulike alternativer.
Tror kanskje eg vil anbefale ei vogn med fire hjul, de er litt mer stabile enn trehjulinger, om enn ikke alltid like sporty....

Ville også sjekka ut bæresele+evt bærejakke, vet mange synes det er tryggere med ungen stroppa på seg når de har hund. Evt begge deler da, kommer jo også an på ungen, min første ville aldri sove i vogna, så mulig eg er litt sær... :bag:
 
Back
Topp