Barnevogn

Tror det blir emmaljunga nxt90 med outdoor understell.
Jeg er lita og samboeren stor, så må ha ei vogn som kan reguleres godt (spesielt ned). I tillegg har vi ikke verdens største bagasjerom i bilen, så den kan ikke ruve alt for mye.
Men er litt skeptisk til bruk på grusvei, for ei venninne av meg mener den rister litt vel mye.. noen som har erfaringer?
 
Vi står for øyeblikket mellom Stokke Trailz og Britax Smile 3. Det er ting jeg liker veldig godt med begge, og også noen småting jeg ikke liker etter å ha sett mye på dem i butikk.

En ting jeg er litt skeptisk til med Stokke Trailz er sittedelen. Jeg har lest noen steder om foreldre som sier at barnet har vokst ut av setet når det er 18 måneder. Setet kan brukes til barnet er 15 kilo (mot Britax sine 22 kilo), så det kan potensielt brukes opp til 3 år, men jeg er skeptisk til om selve setet («formen», siden det er en ergonomisk sittedel) tidlig kan bli for liten, spesiel4 hvis man har en vognpose oppi på vinterstid. Er det noen som har noe erfaring med denne sittedelen?
 
Vi var og kikket på vogn dag, og kommer nok ikke til å gå for bugaboo som jeg først hadde lyst på. Synes Stokke trailz så mye mer solid ut, og likte egentlig designet bedre også.

Men når kjøper dere vognen? Har termin 30. mars, så synes at det er litt tidlig enda, samtidig som jeg er kjempeklar for å få det i hus.
 
Vi var og kikket på vogn dag, og kommer nok ikke til å gå for bugaboo som jeg først hadde lyst på. Synes Stokke trailz så mye mer solid ut, og likte egentlig designet bedre også.

Men når kjøper dere vognen? Har termin 30. mars, så synes at det er litt tidlig enda, samtidig som jeg er kjempeklar for å få det i hus.
Sjekk hva som er leveringstid om du skal kjøpe ny.
Med forrige var det en periode 4måneders leveringstid på vår så bestilte etter OUL
 
Oi, det tenkte jeg ikke på at kunne være en utfordring:wideyed: Men ville ikke hun i butikken nevnt det om det var slik?
Kanskje. Kommer vel an på hvor interessert hun var i jobben sin og hvor tydelig hun oppfattet du var på å ville ha den vogna kanskje
 
Tror det blir emmaljunga nxt90 med outdoor understell.
Jeg er lita og samboeren stor, så må ha ei vogn som kan reguleres godt (spesielt ned). I tillegg har vi ikke verdens største bagasjerom i bilen, så den kan ikke ruve alt for mye.
Men er litt skeptisk til bruk på grusvei, for ei venninne av meg mener den rister litt vel mye.. noen som har erfaringer?

Vi gikk også for nxt 90 :) vi er også ei lita og en høy :D samboer valgte den pga godt håndtak og god å kjøre rundt i butikken, og at han kunne få sen i grønn :rolleyes:
Dessverre ingen erfaring med vogna på grus, da. Førstegangs, og her oppe i nord var det viktigere om den var grei på snø :wtf:
 
Vi har også kjøpt nxt 90. Litt samme grunn som dere over. Jeg er normal høyde på, men min mann er to meter, så greit å kunne justere. Prøvde også å slå den sammen i butikken, og den ble ganske liten. Vi har også en ganske stor hund, så vi har mye som skal få plass i bilen:dead: Bestilte den i forrige uke og de på butikken regner med de får den inn rundt jul, så føles greit å ha fått kjøpt vogn nå.
 
jeg hart bugaboo donkey :) og det er vrikelig en eeeelsk vogn. har ei frøken til som må sitte litt i vogn før hun kan slutte med det. så da er det jekt med dobbelvogn. og når jeg e rpå farta er det så godt å kunne bruke den som enkelt vogn med ekstra oppbevaring på siden. kunne ikke vært foruten denne vogna! bugaboo er i mine øyne de fineste og beste vognene ( av de jeg har brukt eller prøvd)
 
Vi har kjøpt baby jogger city elite, brukt.. 2015 eller 2016 modell.. Er førstegangs, og lurte på om det var verdt å kjøpe adapter slik at bilstolen passer på understellet. Noen som har innspill eller erfaring?
 
Har Emmaljunga Edge Duo fra førstemann. Blir nok å bruke denne til nr 2 også. Selvom jeg heller ville hatt Stokke, da den vi har er så stor og tar myr plass.. blir bare litt dyrt å kjøpe ny bare for syns skyld :joyful:
 
Vi har kjøpt baby jogger city elite, brukt.. 2015 eller 2016 modell.. Er førstegangs, og lurte på om det var verdt å kjøpe adapter slik at bilstolen passer på understellet. Noen som har innspill eller erfaring?

Er det første eller andre barnet? Med første hadde jeg aldri behov for adapter, men skal kjøpe nå til nr 2. Storebror er en som ofte finner på å stikke av, så greit å ha alle hender fri da :p
 
Vi vurderer mellom bugaboo fox eller easywalker harvey. Noen som har meninger for og imot disse to?
 
Vi skal ha Britax go big 2. Og Britax bilstol så de er kompatible. Vi er høye begge to, så da blir sikkert babyen lang også. I tillegg liker vi at den er stødig og har store hjul, god plass i kurven under og at sportsdelen ikke er så høyt oppe. Gjenstår bare å se om den er enkel å legge sammen og får plass i bagasjerommet vårt.
 
Vi kjøpte nxt90 idag. Hun i butikken anbefalte å være tidlig ute med bestilling av emmaljunga, pga produksjonen deres. Mener de bare produserer en farge i uka eller noe, så kan raskt bli opptil 8 uker leveringstid :)
 
Vi skal gå for Stokke trailz pakke med bærebag og sittedel. Den er veldig stødig og god. Vi tenker å bare ha den og kanskje senere en anen en til barnehagen. Men det som er med stokke er at de alltid er utsolgt for den fargen jeg vil ha :banghead::(
 
Kjøpte stokke trailz da den virker allsidig mtp hjul og understell, vi er langbeinte mennesker og da passet den perfekt, samt at bagen er en av få du kan bære i Selene (bor i 3.etasje uten heis) uten at den tipper bakover .
. .
 
Vi skal gå for Stokke trailz pakke med bærebag og sittedel. Den er veldig stødig og god. Vi tenker å bare ha den og kanskje senere en anen en til barnehagen. Men det som er med stokke er at de alltid er utsolgt for den fargen jeg vil ha :banghead::(
Bestilte på nettet og den kom på døra etter 4 dager. Der velger du farger og alt selv.
 
Vi var og kikket på vogn dag, og kommer nok ikke til å gå for bugaboo som jeg først hadde lyst på. Synes Stokke trailz så mye mer solid ut, og likte egentlig designet bedre også.

Men når kjøper dere vognen? Har termin 30. mars, så synes at det er litt tidlig enda, samtidig som jeg er kjempeklar for å få det i hus.
Har termin 21.mars men vogna står her i esker, lynrask levering på nett og jeg orker ikke fly å shoppe høygravid så alt er i hus men ikke montert.
 
Back
Topp