Barnevogn og røyk i kjeften

Er dey ingen som leser tråden og ser kommentarene det blir reagert på her??? Jeez

Jo, det er det nok, men de fleste av oss holder oss til saken (røyking foran barn i generell forstand) og ikke personangrepene eller personen som det er skrevet om i hi. Det må da være bedre at man diskuterer saken enn personen?
 
Uansett hvor mye man vrir å vender på det så er dette en meget nedsettende tråd om i utganspunktet en mor som røyker med barnet sitt i nærheten. Om det er handlingen eller personer dere diskuterer er det ett fett, det er mange nedlatende kommentarer her. Hvor mange av dere som rakker ned på disse mødrene/denne handlingen, hadde våget å faktisk gå bort til denne moren å fortelle henne hva dere mener? Hadde dere brukt samme nedsettende tone som dere gjør bak tastaturet nå?
 
Uansett hvor mye man vrir å vender på det så er dette en meget nedsettende tråd om i utganspunktet en mor som røyker med barnet sitt i nærheten. Om det er handlingen eller personer dere diskuterer er det ett fett, det er mange nedlatende kommentarer her. Hvor mange av dere som rakker ned på disse mødrene/denne handlingen, hadde våget å faktisk gå bort til denne moren å fortelle henne hva dere mener? Hadde dere brukt samme nedsettende tone som dere gjør bak tastaturet nå?
Jeg hadde fint kunne fortalt mitt syn på saken, ja, hvis noen røyker foran barn slik at de puster inn røyken. Jeg er mer "redd" for barnets helse enn røykernes reaksjon. Og nå er den tonen du leser i din tolkning av tekst, og den tolkningen samsvarer ikke nødvendigvis med avsenders tone.
 
Ja er utrolig ubehagelig å bli tvungen til å trille forbi en røyksky. Å når man da ser en nyfødt baby ligge i vogna man trille forbi da kjenner jeg det koker! Ja dyreparken burde være røykfri. Men de tørr nok ikke det, redd for å tape gjester.
Når jeg var gravid syns jeg det var sikkelig ubehagelig å gå inn på kjøpesentere der de sto å røyket ved inngangen.
 
Jeg mener at man bør unngå og røyke der barna er. Men jeg forstår også at røykere er avhengig. En alenemor kan ikke gå ifra barnet inne for å røyke ute, med mindre man kan se barnet hele tiden. Når de tar barnet med ut for å ikke røyke inne kan hun heller ikke gå fra barnet. Om du gikk forbi og så et barn leke alene eller stå alene imens moren røyker ti meter lenger bort ville vi også reagert.
Jeg håper røykende mødre og fedre tenker vindretning og prøver å utsette barnet minst mulig for røyk uten å utsette barnet for annen fare.
Men bevisst røyking I hus,bil og på plasser med mange mennesker som ikke røyker uansett alder mener jeg er feil.
 
Ser virkelig ikke problemet jeg!
Er slike ting som gjør at en røyker vil røyke mer! Man får dårlig samvittighet så man tar seg en røyk til.

Ja det er forferdelig og røyke MEN ikke-røykere må faktisk kunne ha såpass mye empati til å se at det er ikke frivillig men en avhengighet, ingen hadde vel røyket foran unger hvis de ikke var avhengig, eller husket hvordan det stinker!

Så lenge foreldrene ikke røyker inne og prøver å ellers minimere røyken så syns jeg ikke folk på et forum skal snakke nedsette om det!
Altså blåser hun røyk med vilje på ungen? Vet dere hvilket miljø det barnet er i ellers? Kan hende at den røyken er den eneste røyken moren røyker ved ungen!

Du formulerte deg mye bedre enn jeg hadde tenkt til :p Enig med deg!
 
Jeg syntes man bør holde seg på avstand fra barnet når man røyker. Gå ut eller litt bort fra vogna.. Men hva andre gjør får være opp til dem
 
Når jeg var gravid syns jeg det var sikkelig ubehagelig å gå inn på kjøpesentere der de sto å røyket ved inngangen.

Ja fy flate!! Husker broren min som er litt umoden syns det var gøy å røyke i nærheten av meg å blåse mot meg. Heeelt til jeg gikk å kasta opp i førersetet på bilen hans :p
 
Jo, det er det nok, men de fleste av oss holder oss til saken (røyking foran barn i generell forstand) og ikke personangrepene eller personen som det er skrevet om i hi. Det må da være bedre at man diskuterer saken enn personen?
Det er jo det som er poenget her da. Det er jo akkurat det vi ( iallfall jeg) kritiserer.
 
Jeg hadde fint kunne fortalt mitt syn på saken, ja, hvis noen røyker foran barn slik at de puster inn røyken. Jeg er mer "redd" for barnets helse enn røykernes reaksjon. Og nå er den tonen du leser i din tolkning av tekst, og den tolkningen samsvarer ikke nødvendigvis med avsenders tone.
Den "tonen" i mange av innleggende her er umulig å misforstå.
 
Det er jo det som er poenget her da. Det er jo akkurat det vi ( iallfall jeg) kritiserer.
Jeg skjønte ikke helt.. Hva kritiserer du? At noen av oss diskuterer saken, men ikke personen eller omvendt?
 
Har en svigerinne som gjør det. Hun røyket også for fullt i alle svangerskapene sine.

Det hjelper ikke å si noe heller, tro meg.
 
Den "tonen" i mange av innleggende her er umulig å misforstå.
Det er mulig, jeg har ikke lest alle innleggene, men hvis noen for eksempel leser mine innlegg i en nedlatende krass tone, er de overhodet ikke skrevet med en sånn tone i hodet mitt. Men jeg aner jo ikke hvordan andre leser mine innlegg, for veldig mange legger følelser i det de leser, uten at de følelsene er hos avsender. Så det er jo hele tiden personlige tolkninger som kan prege her.
 
Det er mulig, jeg har ikke lest alle innleggene, men hvis noen for eksempel leser mine innlegg i en nedlatende krass tone, er de overhodet ikke skrevet med en sånn tone i hodet mitt. Men jeg aner jo ikke hvordan andre leser mine innlegg, for veldig mange legger følelser i det de leser, uten at de følelsene er hos avsender. Så det er jo hele tiden personlige tolkninger som kan prege her.
Såklart. Men det er MANGE innlegg som ikke kan mistolkes her.
 
Det er mulig, jeg har ikke lest alle innleggene, men hvis noen for eksempel leser mine innlegg i en nedlatende krass tone, er de overhodet ikke skrevet med en sånn tone i hodet mitt. Men jeg aner jo ikke hvordan andre leser mine innlegg, for veldig mange legger følelser i det de leser, uten at de følelsene er hos avsender. Så det er jo hele tiden personlige tolkninger som kan prege her.
Jeg er veldig imot røyk og barn sammen. Som nevnt tidligere er dette en uting. Men (som også nevnt tidligere) er det en uting og snakke dritt om andre. Og flere av innleggene i denne tråden minner meg om direkte mobbing. Der det oppfordres til å plassere røykere i glassbur, de skal stirres i senk, taes bilder av, hånles av ect ect. Det er også særdeles mye negative ord her. Som forsåvidt er,nja, ok.
 
Har du lest tråden? Har du lest kommentarene mine?
Ja, men forstår fortsatt ikke hva du mente i ditt svar til meg. Det var liksom et svar på begge deler. Ikke kritikk, det er bare jeg som ikke forstår hva du mente.
 
Jeg er veldig imot røyk og barn sammen. Som nevnt tidligere er dette en uting. Men (som også nevnt tidligere) er det en uting og snakke dritt om andre. Og flere av innleggene i denne tråden minner meg om direkte mobbing. Der det oppfordres til å plassere røykere i glassbur, de skal stirres i senk, taes bilder av, hånles av ect ect. Det er også særdeles mye negative ord her. Som forsåvidt er,nja, ok.
Men kan du ikke ta det privat med dem det gjelder, for diskusjonen har jo for lengst forlatt personen som er nevnt i hi og gått over til det generelle; røyking foran/med barn?! Og diskusjonen i seg selv angående røyking og barn kan være ganske viktig. Og det er vel ikke så mye bedre å henge ut enkeltsvar gjentatte ganger, for det er ikke vanskelig å finne til hvem du mener. Og det er også en form for uthenging!
 
Men kan du ikke ta det privat med dem det gjelder, for diskusjonen har jo for lengst forlatt personen som er nevnt i hi og gått over til det generelle; røyking foran/med barn?! Og diskusjonen i seg selv angående røyking og barn kan være ganske viktig. Og det er vel ikke så mye bedre å henge ut enkeltsvar gjentatte ganger, for det er ikke vanskelig å finne til hvem du mener. Og det er også en form for uthenging!
Eh nei. Når det folk kommentere at de ikke skjønne hva som påpekes som mobbing ect så er det vel min rett til å påpeke hva som har blitt sett på ( av flere enn meg!) som mobbing, bare fordi du hår gått videre, og/eller valgt å overse de innleggene så betyr ikke det at du kan "kaste" meg over på pm.
 
Back
Topp