Barnevogn og røyk i kjeften

En tråd i 'Livet med barn 0-1 år' startet av Terne, 23 Nov 2015.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. candleburn Glad i forumet Sommerfuglene <3

jeg er da ikke for røyking verken alene eller forann andre, har bpde røyka å snusa, nikotinfri nå, men har sett saken fra begge sider.
    man burde ikke røyke når man er gravid eller med barn.
    å jeg foravarer det ikke.
    men å angripe å mobbe en dame som røyker, ærlig talt.. hvorfor ikke heller gi hjelpende råd ?

2. Boblefrua Forumet er livet

Altså. . Det finnes utallige Ultralydbilder og andre videoer som viser hva som skjer når man røyker, men allikevel røyker folk.

De lener seg på at stress er verre og at de selv overlevde.
    Jeg Skjønner ikke hvilke råd som skal hjelpe.

3. Først en sønn, nå en datter <3 Flørter med forumet

Jo, er enig i mye du sier. Alle har sine laster. Men hvorfor folk vil røyke foran barna sine og utsette dem for påvirkning er meg en gåte. Jeg sitter ikke og tørker i meg godteri foran ungen og blir feit og får dårlige tenner, for så å si til ungen at det må ikke han gjøre (satt på spissen).
    Uansett så har man et valg. Røyke eller ikke røyke. Jeg ville ikke utsatt meg selv for risikoen for feks kreft. Mammaen til min bestevenninne fikk lungekreft pga røyking. Min venninne har hele oppveksten sett på mor og far med røyken i kjeften. Hun har grått sine modige tårer fordi hun visste de kunne bli syke. Nå har hun ikke moren sin mer fordi hun døde av kreften. Skjønner ikke at noen vil utsette barna sine for slike bekymringer og forlate dem altfor tidlig. Røyking er egoistisk uansett hvordan man vrir og vender på det.
    Ingen er perfekte! Og det er forskjell på å gjøre så godt man kan og være så god rollemodell for barna som man kan og allikevel ikke være perfekte, og det å velge å røyke og opprettholde en fæl uvane. Da prøver man faktisk ikke så godt man kan.

4. Jade<3 Forelsket i forumet

Er det å mobbe å si at å røyke og snuse som gravid og ammende er en uting? De som forsvarer dette kan jo ikke være så veldig smart/lærd på området! De som sier at man ikke skal dømme for de vet ikke om det nikotinrøyk/snus eller ikke. Det er revnende likegyldig, for det er tungstoffer etc som er mer skadelig enn nikotin. Det er IKKE greit å røyke med barn i magen eller på fanget/vogna! De som gjør det er så egoistiske at de fortjener all tilsnakk de kan få!

5. Shadow Juni12s aktive VIP Oktoberbarna 2021♡ ❤ Oktoberbaby 2016 ❤

Ja men det kan gå begge veier, og de fleste begynner å røyke i en alder hvor de burde slutte å kopiere sine foreldre så lenge det finnes andre gode rollemodeller der ute.

6. KineLee Forumet er livet Julibarna2014

Tull. Da har du ikke lest tråden. Snakk om mobbing her. Snakk om at røykere er " fritt vilt", bli tatt bilde av, stirres i senk og hånes ved latter.

• Liker Liker x 1
  7. KineLee Forumet er livet Julibarna2014

Har du lest tråden?

8. ellemelledegfortelle Betatt av forumet

Stress er faktisk farligere enn røyk og alkohol.. MEN jeg er ikke for røyking i svangerskapet,for meg hadde nok det skapt mer stress pga dårlig samvittighet og bekymringer overfor babyen i magen.. MEN,vi er alle forskjellige,å det er utrolig lett å dømme andre.. Kanskje best å "feie for din egen dør" å la andre feie for sin... Synes selfølgelig ikke at uskyldige barn skal utsettes for røyking.. Men ut fra et engagngstilfelle så kan man ikke vite hvordan disse mødrene gjør det til daglig..

9. Boblefrua Forumet er livet

Jeg har lest HI og så svarte jeg på ett innlegg etter at jeg hadde svart.

10. Boblefrua Forumet er livet

Jeg har aldri sett ett stress-syndrom barn, men har sett barn som har hatt
    Føtalt alkoholsyndrom, kan virkelig ikke se sammenligningen.

• Liker Liker x 2
  11. Lutzern Februar 14 - miss trøtt Februar 2014 - Skjult forum VIP

Fordi man må ha forståelse for mødrene at de har vanskelig for å slutte.

12. Gressenka_Mymlen_Lilleblomst_15 Forumet er livet Tilgangsansvarlig Marsmellows-15 VIP Septembergull'17 Februarlykke 2015

Uff, er verste jeg ser!

13. Lutzern Februar 14 - miss trøtt Februar 2014 - Skjult forum VIP

Hva har det å si? Det finnes sikkert mordere som kan være hyggelige folk å prate med, alle har positive sider også om man blir kjent med de. Man kan allikevel fordømme en handling de har gjort. Dette handler jo egentlig ikke om dene ene mora (personen), det er ikke gjenkjennbart og kan representere alle røykende mødre. Det er handlingen som fordømmes.
    Nå er det vel ingen som sitter å forteller barna sine dette slik som her, er det vel?
    Hvis det ikke er lov å snakke negativt om en handling, fordi det da er mobbing av de som gjør sånt, så kan man ikke lære ungene forskjellen mellom rett og galt, bra og ikke bra.
    Hvis man forteller ungene at røyking ikke er bra så vil jo ungene reagere om de ser noen som røyker. På samme måte om man forteller at det ikke er greit å stjele/slå/banne, så får de da er negativt syn på personer som gjør dette.

• Liker Liker x 2
  14. All song Forumet er livet Aprillykke 2016 Julibarna2014

Tro Meg de var värre när eg såg en höggravid med en rök i handen som gick över veien. Hade bara lust å hoppa ut av bilen å SI noet

15. KineLee Forumet er livet Julibarna2014

Det er mobbing når man stirrer folk i senk, det er mobbing hvis man hånler av andre, tar bilder av de for å vise andre +++ Der er IKKE å snakke negativt om en handling, men på grensen til trakassering av menneske.

16. KineLee Forumet er livet Julibarna2014

Unger lærer hvordan man snakket om andre og behandler andre medmennesker hjemmefra, og om sånn oppførsel ses på som greit, ja, da fremmes mobbing.

17. KineLee Forumet er livet Julibarna2014

Er dey ingen som leser tråden og ser kommentarene det blir reagert på her??? Jeez

18. TeMar Februar 14 Februar 2014 - Skjult forum Februarlykke 2016

Røyking er en uting, spesielt rundt barn.

19. Shadow Juni12s aktive VIP Oktoberbarna 2021♡ ❤ Oktoberbaby 2016 ❤

Tydeligvis ikke!!!
    Ser kun det de vil se eventuelt syns mobbing og slike holdninger er greit! :-(

• Liker Liker x 1
  20. Jade<3 Forelsket i forumet

Nei, det forstår jeg faktisk ikke! Ingen som står å pakker siggen i kjeften på deg. Det er bare å slutte!

Del denne siden