Barnevogn og røyk i kjeften

Syns faktisk at man skal få lov å si sin meningen når man ser slik. Det er faktisk ikke greit å forgifte barna sine. Og dessverre er det mange som forsvarer dette.

jeg er da ikke for røyking verken alene eller forann andre, har bpde røyka å snusa, nikotinfri nå, men har sett saken fra begge sider.
man burde ikke røyke når man er gravid eller med barn.
å jeg foravarer det ikke.
men å angripe å mobbe en dame som røyker, ærlig talt.. hvorfor ikke heller gi hjelpende råd ?
 
jeg er da ikke for røyking verken alene eller forann andre, har bpde røyka å snusa, nikotinfri nå, men har sett saken fra begge sider.
man burde ikke røyke når man er gravid eller med barn.
å jeg foravarer det ikke.
men å angripe å mobbe en dame som røyker, ærlig talt.. hvorfor ikke heller gi hjelpende råd ?
Altså. . Det finnes utallige Ultralydbilder og andre videoer som viser hva som skjer når man røyker, men allikevel røyker folk.

De lener seg på at stress er verre og at de selv overlevde.
Jeg Skjønner ikke hvilke råd som skal hjelpe.
 
Hvis man er en god rollemodell på alle måter for barna sine, ikke minst i form av respekt for andre mennesker og empati (hinthint til tråden her..), så er virkelig ikke det at man røyker verdens undergang. Alle har sine laster; en snusende mor er ikke noe bedre.
Våre barn vet godt at vi ikke er perfekte rollemodeller, men vi gjør så godt vi kan og har fokus på å lære barna riktige og gode verdier og holdninger. Og DET er mye viktigere enn røyk-ikke røyk.
Jo, er enig i mye du sier. Alle har sine laster. Men hvorfor folk vil røyke foran barna sine og utsette dem for påvirkning er meg en gåte. Jeg sitter ikke og tørker i meg godteri foran ungen og blir feit og får dårlige tenner, for så å si til ungen at det må ikke han gjøre (satt på spissen).
Uansett så har man et valg. Røyke eller ikke røyke. Jeg ville ikke utsatt meg selv for risikoen for feks kreft. Mammaen til min bestevenninne fikk lungekreft pga røyking. Min venninne har hele oppveksten sett på mor og far med røyken i kjeften. Hun har grått sine modige tårer fordi hun visste de kunne bli syke. Nå har hun ikke moren sin mer fordi hun døde av kreften. Skjønner ikke at noen vil utsette barna sine for slike bekymringer og forlate dem altfor tidlig. Røyking er egoistisk uansett hvordan man vrir og vender på det.
Ingen er perfekte! Og det er forskjell på å gjøre så godt man kan og være så god rollemodell for barna som man kan og allikevel ikke være perfekte, og det å velge å røyke og opprettholde en fæl uvane. Da prøver man faktisk ikke så godt man kan.
 
Er det å mobbe å si at å røyke og snuse som gravid og ammende er en uting? De som forsvarer dette kan jo ikke være så veldig smart/lærd på området! De som sier at man ikke skal dømme for de vet ikke om det nikotinrøyk/snus eller ikke. Det er revnende likegyldig, for det er tungstoffer etc som er mer skadelig enn nikotin. Det er IKKE greit å røyke med barn i magen eller på fanget/vogna! De som gjør det er så egoistiske at de fortjener all tilsnakk de kan få!
 
Enig at det kan gå begge veier. Svigers røyka inne til samboer var 9 år og han hater røyk intenst. Søsteren min røyker selv om ingen av foreldrene våre gjør det. Men jeg syns uansett at man skal være et forbilde selv om man kan ta praten om at røyk er farlig/dumt/avhengighetsskapende.
Barn gjør som man gjør, ikke som man sier!
Ja men det kan gå begge veier, og de fleste begynner å røyke i en alder hvor de burde slutte å kopiere sine foreldre så lenge det finnes andre gode rollemodeller der ute.
 
Er det å mobbe å si at å røyke og snuse som gravid og ammende er en uting? De som forsvarer dette kan jo ikke være så veldig smart/lærd på området! De som sier at man ikke skal dømme for de vet ikke om det nikotinrøyk/snus eller ikke. Det er revnende likegyldig, for det er tungstoffer etc som er mer skadelig enn nikotin. Det er IKKE greit å røyke med barn i magen eller på fanget/vogna! De som gjør det er så egoistiske at de fortjener all tilsnakk de kan få!
Tull. Da har du ikke lest tråden. Snakk om mobbing her. Snakk om at røykere er " fritt vilt", bli tatt bilde av, stirres i senk og hånes ved latter.
 
Stress er faktisk farligere enn røyk og alkohol.. MEN jeg er ikke for røyking i svangerskapet,for meg hadde nok det skapt mer stress pga dårlig samvittighet og bekymringer overfor babyen i magen.. MEN,vi er alle forskjellige,å det er utrolig lett å dømme andre.. Kanskje best å "feie for din egen dør" å la andre feie for sin... Synes selfølgelig ikke at uskyldige barn skal utsettes for røyking.. Men ut fra et engagngstilfelle så kan man ikke vite hvordan disse mødrene gjør det til daglig..
 
Stress er faktisk farligere enn røyk og alkohol.. MEN jeg er ikke for røyking i svangerskapet,for meg hadde nok det skapt mer stress pga dårlig samvittighet og bekymringer overfor babyen i magen.. MEN,vi er alle forskjellige,å det er utrolig lett å dømme andre.. Kanskje best å "feie for din egen dør" å la andre feie for sin... Synes selfølgelig ikke at uskyldige barn skal utsettes for røyking.. Men ut fra et engagngstilfelle så kan man ikke vite hvordan disse mødrene gjør det til daglig..
Jeg har aldri sett ett stress-syndrom barn, men har sett barn som har hatt
Føtalt alkoholsyndrom, kan virkelig ikke se sammenligningen.
 
Forsvarer røyk under svangerskapet? Da er jeg spent på hva det argumentet skal være. Få en tynn liten baby, sånn at fødselen blir enklere?
Fordi man må ha forståelse for mødrene at de har vanskelig for å slutte.
 
Siden vi kun har din side av saken så vet vi faktisk ikke noe om denne moren! Neste gang kan du jo heller stoppe bilen også gå ut og snakke med henne og bli kjent med henne istedenfor å snakke nedsettende om henne et sted hun ikke kan forklare seg eller komme med sin side!
Hva har det å si? Det finnes sikkert mordere som kan være hyggelige folk å prate med, alle har positive sider også om man blir kjent med de. Man kan allikevel fordømme en handling de har gjort. Dette handler jo egentlig ikke om dene ene mora (personen), det er ikke gjenkjennbart og kan representere alle røykende mødre. Det er handlingen som fordømmes.
Er det du forteller barnet ditt også, et barn som kanskje ikke gjør noe ditt barn liker så er barnet fritt vilt til å bli stirret, hetset og mobbet av dine barn? Jeg synes dine innlegg er spesielt ille ja. Blir trist når noen mener det er dems rett å henge ut andre mennesker :(
Nå er det vel ingen som sitter å forteller barna sine dette slik som her, er det vel?
Hvis det ikke er lov å snakke negativt om en handling, fordi det da er mobbing av de som gjør sånt, så kan man ikke lære ungene forskjellen mellom rett og galt, bra og ikke bra.
Hvis man forteller ungene at røyking ikke er bra så vil jo ungene reagere om de ser noen som røyker. På samme måte om man forteller at det ikke er greit å stjele/slå/banne, så får de da er negativt syn på personer som gjør dette.
 
Tro Meg de var värre när eg såg en höggravid med en rök i handen som gick över veien. Hade bara lust å hoppa ut av bilen å SI noet
 
Jeg har lest HI og så svarte jeg på ett innlegg etter at jeg hadde svart.
Hva har det å si? Det finnes sikkert mordere som kan være hyggelige folk å prate med, alle har positive sider også om man blir kjent med de. Man kan allikevel fordømme en handling de har gjort. Dette handler jo egentlig ikke om dene ene mora (personen), det er ikke gjenkjennbart og kan representere alle røykende mødre. Det er handlingen som fordømmes.

Nå er det vel ingen som sitter å forteller barna sine dette slik som her, er det vel?
Hvis det ikke er lov å snakke negativt om en handling, fordi det da er mobbing av de som gjør sånt, så kan man ikke lære ungene forskjellen mellom rett og galt, bra og ikke bra.
Hvis man forteller ungene at røyking ikke er bra så vil jo ungene reagere om de ser noen som røyker. På samme måte om man forteller at det ikke er greit å stjele/slå/banne, så får de da er negativt syn på personer som gjør dette.
Det er mobbing når man stirrer folk i senk, det er mobbing hvis man hånler av andre, tar bilder av de for å vise andre +++ Der er IKKE å snakke negativt om en handling, men på grensen til trakassering av menneske.
 
Hva har det å si? Det finnes sikkert mordere som kan være hyggelige folk å prate med, alle har positive sider også om man blir kjent med de. Man kan allikevel fordømme en handling de har gjort. Dette handler jo egentlig ikke om dene ene mora (personen), det er ikke gjenkjennbart og kan representere alle røykende mødre. Det er handlingen som fordømmes.

Nå er det vel ingen som sitter å forteller barna sine dette slik som her, er det vel?
Hvis det ikke er lov å snakke negativt om en handling, fordi det da er mobbing av de som gjør sånt, så kan man ikke lære ungene forskjellen mellom rett og galt, bra og ikke bra.
Hvis man forteller ungene at røyking ikke er bra så vil jo ungene reagere om de ser noen som røyker. På samme måte om man forteller at det ikke er greit å stjele/slå/banne, så får de da er negativt syn på personer som gjør dette.
Unger lærer hvordan man snakket om andre og behandler andre medmennesker hjemmefra, og om sånn oppførsel ses på som greit, ja, da fremmes mobbing.
 
Er det å mobbe å si at å røyke og snuse som gravid og ammende er en uting? De som forsvarer dette kan jo ikke være så veldig smart/lærd på området! De som sier at man ikke skal dømme for de vet ikke om det nikotinrøyk/snus eller ikke. Det er revnende likegyldig, for det er tungstoffer etc som er mer skadelig enn nikotin. Det er IKKE greit å røyke med barn i magen eller på fanget/vogna! De som gjør det er så egoistiske at de fortjener all tilsnakk de kan få!
Er dey ingen som leser tråden og ser kommentarene det blir reagert på her??? Jeez
 
Røyking er en uting, spesielt rundt barn.
 
Back
Topp