Barnevogn og røyk i kjeften

Barn skal beskyttes mot røyk, uavhengig av de voksnes situasjon. Avhengighet er en vond ting og jeg har all sympati for de som sliter med å slutte da jeg er tidligere røyker selv, men små mennesker som ikke kan stå opp for seg selv bør ikke utsettes for passiv røyking fra sine omsorgspersoner (eller noen andre, for den saks skyld).
 
Forsvarer røyk under svangerskapet? Da er jeg spent på hva det argumentet skal være. Få en tynn liten baby, sånn at fødselen blir enklere?
Den gode klassikeren pleier å være noe i denne duren, les gjerne høyt med tilgjort nasal whiskey stemme ;) :p

"Legen min sa at det er SÅååå mye bedre om jeg tar en røyk eller 10 liksom, enn at jeg skal være SÅÅÅ stressa liksom, for babyer i magen takler ikke stress liksom for tenk atte serr!"
 
Antar du siktet til meg, og helt seriøst er det jo ikke ment. Men jeg føler vel egentlig at gravide som røyker, i hvertfall åpenlyst, er litt fritt vilt altså... Det topper røykende mødre med barnevogn hundre ganger.

Er det du forteller barnet ditt også, et barn som kanskje ikke gjør noe ditt barn liker så er barnet fritt vilt til å bli stirret, hetset og mobbet av dine barn? Jeg synes dine innlegg er spesielt ille ja. Blir trist når noen mener det er dems rett å henge ut andre mennesker :(
 
Wow... jeg bare.... wow.

En voksen persons avhengighet (uansett hvor synd det er i personen eller ikke) tar et VALG å røyke rundt sitt barn.
Å sette sin avhengighet foran barnets mangel på mulighet til å velge.
DET er en egoistisk og helseskadelig handling det.
 
Dyreparken ER røykfri! (foruten om noen røykesoner) Det er bare mange folk som tydeligvis ikke kan lese der ute!

Burde vært skilta bedre. For jeg har vært der flere ganger i år. Aldri sett noe skilt eller markeringer på det faktisk.
 
Burde vært skilta bedre. For jeg har vært der flere ganger i år. Aldri sett noe skilt eller markeringer på det faktisk.

Mener det står mange steder.. Ved inngangen står det bl.a velkommen til en røykfri park.. men det kunne sikkert vært skilta mer..
 
Alle vet at røyking er skadelig, og virker heldigvis ut som om trenden snur, og at færre og færre røyker. Ingen jeg studerer med røyker, og det er heller ingen på jobben min som røyker.

Men sånn helt ærlig, så syns jeg ikke man skal klage og se ned på foreldre som røyker - UTE! Det får være deres valg. Så lenge barna vokser opp i røykfritt hjem og foreldrene ikke røyker i bilen, kan de røyke så mye de vil for min del.
 
Helt enig!

Jeg opplevde å se på kjøpesenteret her for noen år siden to mødre som satt sammen på benken ute sammen med to små barn i vogn.

De satt sånn at røyken blåste rett ned i vognene :-o

De kunne liksom ikke byttet plass..:rolleyes:
 
Er det du forteller barnet ditt også, et barn som kanskje ikke gjør noe ditt barn liker så er barnet fritt vilt til å bli stirret, hetset og mobbet av dine barn? Jeg synes dine innlegg er spesielt ille ja. Blir trist når noen mener det er dems rett å henge ut andre mennesker :(

Kommer nok til å lære mitt barn å stå opp for rettferdighet og snakke for dem som ikke har stemme selv til å fortelle at det blir gjort urett mot dem. Det har jeg selv gjort siden jeg gikk i barneskolen og jeg har flere eksempler på det.
 
Kommer nok til å lære mitt barn å stå opp for rettferdighet og snakke for dem som ikke har stemme selv til å fortelle at det blir gjort urett mot dem. Det har jeg selv gjort siden jeg gikk i barneskolen og jeg har flere eksempler på det.

Så mobbing er greit så lenge man kan unnskylde det med at man beskytter andre?
 
Jeg forstår ikke hvordan noen kan forsvare å røyke foran barn, og ikke minst når barnet ligger oppi en vogn og røyken kommer rett ned på de.
 
Alle vet at røyking er skadelig, og virker heldigvis ut som om trenden snur, og at færre og færre røyker. Ingen jeg studerer med røyker, og det er heller ingen på jobben min som røyker.

Men sånn helt ærlig, så syns jeg ikke man skal klage og se ned på foreldre som røyker - UTE! Det får være deres valg. Så lenge barna vokser opp i røykfritt hjem og foreldrene ikke røyker i bilen, kan de røyke så mye de vil for min del.
Ja nå sporet det litt av her mot gravide som røyker.

Joda supert at de i hvertfall er ute, men passiv røyking er ikke bra uansett.

Og med mindre foreldrene står veldig lenge ute etter de er ferdige å røyker, så er ikke hjemmet helt røykfritt. Er ganske mye gift som kommer i utåndingslufta etter en sigarett. Er jo bl.a derfor samsoving ikke er anbefalt om en av foreldrene røyker.
 
Ser ikke på det som mobbing det jeg skrev i innlegget du quota?

Nei, men jeg ser på hvordan dine innlegg og hvordan du snakker/skriver om andre mennesker som gjør noe du ikke liker. Jeg forstår hvorfor barn er så slemme med andre når foreldrene lærer de å snakke så stygt til andre personer.
 
Vi får lage en spinn-off tråd da :)

Nei, men jeg ser på hvordan dine innlegg og hvordan du snakker/skriver om andre mennesker som gjør noe du ikke liker. Jeg forstår hvorfor barn er så slemme med andre når foreldrene lærer de å snakke så stygt til andre personer.
 
Jeg synes ikke barn og røyk hører sammen i det hele tatt :(
 
Back
Topp