Bambii`s dagbok

Åh så koslig :D Hvordan er småbarnslivet? Har du lyst på nr 2?

Ja håper virkelig det, for blør fortsatt til og fra.. :nailbiting::smiley-angelic001

Småbarnslivet er veldig fint, men også ekstremt slitsomt! Er en del alene med henne siden samboer jobber offshore, og det tar på! Men til gjengjeld er det veldig kjekt å ha han mye hjemme når han er hjemme :) ville selvsagt ikke byttet det mot noenting og kan begynne å gråte når jeg tenker på at vi endelig fikk ønskebabyen vår. Hun er stort sett helt nydelig, glad og fornøyd, men også en sta, veldig aktiv ramp ;) når jeg tenker på nr 2 får jeg nesten litt sug i magen, er IKKE klar for en til enda etter en tøff start (hard fødsel, ammeproblemer, allergi hos lille osv). Men vi ønsker oss selvsagt et nydelig lite menneske til!! Så vi snakker om å prøve igjen når hun er rundt 2 :)

Som jeg nevnte tidligere så blødde jeg også mye til og fra. Og ser at mange andre gjør det også :) jeg har trua <3 håper du får et nydelig lite menneske også, om noen måneder!
 
Småbarnslivet er veldig fint, men også ekstremt slitsomt! Er en del alene med henne siden samboer jobber offshore, og det tar på! Men til gjengjeld er det veldig kjekt å ha han mye hjemme når han er hjemme :) ville selvsagt ikke byttet det mot noenting og kan begynne å gråte når jeg tenker på at vi endelig fikk ønskebabyen vår. Hun er stort sett helt nydelig, glad og fornøyd, men også en sta, veldig aktiv ramp ;) når jeg tenker på nr 2 får jeg nesten litt sug i magen, er IKKE klar for en til enda etter en tøff start (hard fødsel, ammeproblemer, allergi hos lille osv). Men vi ønsker oss selvsagt et nydelig lite menneske til!! Så vi snakker om å prøve igjen når hun er rundt 2 :)

Som jeg nevnte tidligere så blødde jeg også mye til og fra. Og ser at mange andre gjør det også :) jeg har trua <3 håper du får et nydelig lite menneske også, om noen måneder!

Det skjønner jeg er tøft, både å være mye alene samt de utfordringene du har hatt :eek: Men uansett veldig stas at du er blitt mamma da :) Ja jeg leser jo det også, og selvfølgelig er det mest skrekkhistorier å finne på nettet men prøver å slappe av... blør jo så ofte nå at jeg blir ikke så skrekkslagen lengre :hilarious: Håper det, den må bare klamre seg fast nå :smiley-angelic001
 
Det skjønner jeg er tøft, både å være mye alene samt de utfordringene du har hatt :eek: Men uansett veldig stas at du er blitt mamma da :) Ja jeg leser jo det også, og selvfølgelig er det mest skrekkhistorier å finne på nettet men prøver å slappe av... blør jo så ofte nå at jeg blir ikke så skrekkslagen lengre :hilarious: Håper det, den må bare klamre seg fast nå :smiley-angelic001
Hvordan går det med deg?
 
Fått vite noe om hvor blødningene kommer fra?
 
Jo det går bra, blør fortsatt nå og da men er såpass kvalm at jeg velger å stole mer på symptomene :rolleyes: Men man vet jo aldri så får bare være forberedt på alt!

Er 9+2 idag allerede :eek: Lyst å dra på en ny TUL i uke 12 tror jeg :rolleyes:

Hvordan går det med dere? :Heartpink
Herregud du er så langt allerede Bambii!! :D :O <3
 
Jo det går bra, blør fortsatt nå og da men er såpass kvalm at jeg velger å stole mer på symptomene :rolleyes: Men man vet jo aldri så får bare være forberedt på alt!

Er 9+2 idag allerede :eek: Lyst å dra på en ny TUL i uke 12 tror jeg :rolleyes:

Hvordan går det med dere? :Heartpink
9+2 allerede!! Dette går veien :talk017
Skjønner godt lysten på en ny ul :rolleyes: Hilsen hun som tok tre stk innen uke 13 ;)
 
9+2 allerede!! Dette går veien :talk017
Skjønner godt lysten på en ny ul :rolleyes: Hilsen hun som tok tre stk innen uke 13 ;)

Ja vi får se :woot: Jaa..når man blør så mye så føler man annenhver dag at det ikke går.. skulle helst tatt hver dag :eek::hilarious: Haha...
Får prøve å vente i 2 uker nå :wtf:
 
Hehe ja :eek: Hvordan går det med deg? :Heartpink
Det går bra :D Stille og rolig, skulle ønske jeg kunne sove til neste tirsdag! :hilarious: Håper på ivf start i april/mai! :rolleyes::eek:
 
Kan vi telle ned til ul nå? :joyful:

Hehe jeg var på en tul til forrige mandag :eek: Så en sprellende liten baby :happy093
Men blør så mye samt fått tidlig bekkenløsning så nå er jeg sykemeldt 100% til etter påsken... :eek: :(

Faktisk bare 4 dager til 12+0 :dance018
 
Har de noe svar på hvorfor du blør så mye? :arghh: Det må være skikkelig frustrerende :wideyed: men hurra for snart 12+0 og sprellende baby :Heartred:wav
 
Hehe jeg var på en tul til forrige mandag :eek: Så en sprellende liten baby :happy093
Men blør så mye samt fått tidlig bekkenløsning så nå er jeg sykemeldt 100% til etter påsken... :eek: :(

Faktisk bare 4 dager til 12+0 :dance018
Hurra!!! :talk017 Så fantastisk!! :Heartred:Heartred:Heartred

Det kan jo virke som du er en av de som kommer til å ha en del blødninger ila. svangerskapet :bookworm: Har de noen formening om hvor blødningene stammer fra? Får du noe ekstra oppfølging?

Er jo en super milepæl å ha sett en sprellis i uke 11!!
Min gyn sa når vi på var tul i uke 9, at dersom alt var etter målene da var det veeldig liten sjanse for at det skulle gå galt frem til uke 12! De siste ukene er mer «slengt på» for å gi kroppen en sjanse til å oppdage at det har stoppet opp og sette i gang prosessen selv :happy:

Kjenner godt til bekkenløsning gitt - tilpass belastning og ikke press deg, og legg inn pauser :) Jeg havnet på krykker første gang i uke 14 med førstemann :bag:
 
wow, TUL allerede og sprellende baby! Hell og lykke Bambii!! :D :Heartred
 
Har de noe svar på hvorfor du blør så mye? :arghh: Det må være skikkelig frustrerende :wideyed: men hurra for snart 12+0 og sprellende baby :Heartred:wav

Nei ikke fått svar på det, det er skikkelig skummelt til tider. Lege og jordmor har prøvd å henvise til gyn avd på sykehuset men de sier jeg bare skal se ann hjemme... syns det er dårlig oppfølgning, man får liksom bare komme inn hvis man helt sikker aborterer... Skjønner at det ikke er så mye de får gjort men å for eks vite at grunnen er ufarlig er jo en stor hjelp :(

Hvordan går det med deg? :D
 
Hurra!!! :talk017 Så fantastisk!! :Heartred:Heartred:Heartred

Det kan jo virke som du er en av de som kommer til å ha en del blødninger ila. svangerskapet :bookworm: Har de noen formening om hvor blødningene stammer fra? Får du noe ekstra oppfølging?

Er jo en super milepæl å ha sett en sprellis i uke 11!!
Min gyn sa når vi på var tul i uke 9, at dersom alt var etter målene da var det veeldig liten sjanse for at det skulle gå galt frem til uke 12! De siste ukene er mer «slengt på» for å gi kroppen en sjanse til å oppdage at det har stoppet opp og sette i gang prosessen selv :happy:

Kjenner godt til bekkenløsning gitt - tilpass belastning og ikke press deg, og legg inn pauser :) Jeg havnet på krykker første gang i uke 14 med førstemann :bag:

ja må nok belage meg på det ja :eek: Nei ingen formening, de har sjekket morkakens plassering og alt på ultralyden nå.. Nei ingen ekstra oppfølnging å få, når jeg blir for redd må jeg bare tømme lommeboka og dra på privat ultralyd... :( Legen og jordmor har prøvd å henvise til sykehuset men de sier at ikke før uke 18 man kan få oppfølgning... men vet om mange som får det så syns det er urettferdig... :confused013

Men ja vi håper jo veldig nå som vi har sett sprellende baby :dance008 Det var veldig spesielt:Heartpink

Bekkenløsning er noe dritt altså, jeg klarte ikke kle på meg klær når jeg var ferdig på jobb... så det å jobbe virker å være for belastende for meg.. fungerte ikke verken på jobb eller hjemme... men nå hjemme og slapper av myee er det heldigvis blitt litt bedre så det gir meg håp!! Håp om å ikke være invalid i 6 måneder :hilarious: Jeg tenkte bare ja da blir jeg liggende her i senga i 6 månder, ingen gidder besøke meg, jeg kan ikke bade, være ute eller noe... og mamma bare... jaa du må begynne strikke og høre på lydbøker :eek::hilarious: Og jeg som er vant til å ri hest hver dag og være superaktiv med bikkjer og hagearbeid og turer og alt :( Nedslående å måtte ha krykker med overalt men de er gode å ha også for å si det sånn :p
 
:D
Nei ikke fått svar på det, det er skikkelig skummelt til tider. Lege og jordmor har prøvd å henvise til gyn avd på sykehuset men de sier jeg bare skal se ann hjemme... syns det er dårlig oppfølgning, man får liksom bare komme inn hvis man helt sikker aborterer... Skjønner at det ikke er så mye de får gjort men å for eks vite at grunnen er ufarlig er jo en stor hjelp :(

Hvordan går det med deg? :D


Det er helt latterlig dårlig oppfølging frem til uke 24 synes jeg! Helt hårreisende.. men håper det er helt uskyldig hvertfall :D

Med meg går det fremover! Kommet meg til svangerskapsuke 30 allerede, men har fått kraftig bekkenløsning og sliter litt med pusten. Viser seg også at mageboeren mest sannsynlig er ganske stor, så skal på vekstkontroll på sykehuset i dag :nailbiting: håper ikke han er altfor stor, det skal liksom ut og :hilarious: har mye vondt om dagen, så teller ned til termin! Håper det går fort :D
 
Back
Topp