Bambii`s dagbok

Det ble hks grunnet en tilfeldig sjekk grunnet lite liv, var flere faktorer som var avgjørende: babyen var veldig rolig, minus 20% i vekst, lite fostervann, høy puls med alvorlige og hyppige deserlasjoner, premature rier, lav puls i navlesnoren. Vært veldig tøft og dramatisk for oss, så derfor har hele livet stått på vent. Vi har det igrunn egentlig ennå på vent fordi veslemor sliter med kolikk :(

Aller først, gratulerer så mye med lille jenta ❤️
Men kjære deg, så utrolig vondt å lese at svangerskapet tok en så brå vending og at lille jenta deres, og dere, fikk en så dramatisk start på livet og tilværelsen. Samtidig, så fantastisk flott at det ble oppdaget, slik at de fikk reddet jenta deres ❤️

Det må ha vært en knalltøffe start for dere. I forhold til kolikken har dere all min sympati. Min eldste hadde kollik også, og hun skrek nesten 20 timer i døgnet. Forstår at det er både krevende og slitsomt, og at dere derfor har livene litt på vent. I forhold til kolikken vil jeg anbefale deg om å ta henne med til kiropraktor (gjerne en som har en del erfaring med behandling av spedbarn), samt kutte melk/løk fra kosten din om du ammer, eller å bruke mme som ikke er melkebasert, dersom hun får flaske.
Mine har hatt god effekt av dette, reduserte skrikingen betraktelig. Minste her viste også tendenser til å få kraftig kollik, men med rask behandling og kostholdsendring, fikk vi snudd trenden fra å skrike 8-12 timer i døgnet, til Max 1 time i døgnet, og da kun ved sult/trøtthet/kjedsomhet.
Håper dere finner noe som hjelper/funger for dere, og at det snart går over slik at dere kan få en roligere og mer avslappet tid med lille jenta deres. ❤️
 
Høres heftig ut, men godt alt gikk bra ihvertfall!
Gratulerer
 
Back
Topp