babyT? Vil vi oppleve mirakelet ved icsi?

Så koselig å logge på til masse nye meldinger i dagboka [:)]

Nå har tanta reist, og hverdagen er normal igjen. Hatt avslutning med 3. klasse og foreldre nå i ettermiddag. Koselig, og er jo ganske stolt av mine søte små. De hadde en fin forestilling for foreldrene, og som musikklærer og korsanger blir jeg glad når jeg hører hvor flinke ungene er å synge og ser hvor godt de liker det [:D]

Tanta var grusom denne gang også, og ja, hun er nesten like grusom hver gang. Er bare så glad vi nå har sendt søknad om icsi og at vi har en mulighet til å få sendt tanta på en laaaaang ferie i løpet av neste år. Hører jo andre jenter og legene si at menssmertene ofte minsker etter at man har fått barn, så håper det stemmer i mitt tilfelle.

Snakka forresten med en kollega idag. Hun som selv slet i 3 år før hun ble gravid med ei lita tulle som nå er litt over ett år. Hun lurte på hvordan det gikk og om vi visste når vi kunne sette igang med icsi. Hun fortalte også at hun nå er gravid igjen. 15 uker. Hun var helt sjokka selv da hun fant det ut. 3 år med prøving på nr 1 så kommer nr 2 med en gang de la bort prevensjon. Men det gir håp. Som flere har sagt så er det bra for en med endometriose å bli gravid, og at når man først har klart det en gang, så er det lettere å få det til senere. Vet ikke om det er forska på dette, men det stemmer for flere jeg har snakka med og hørt om. Håper det stemmer for oss også, sier ikke nei til to tette [;)]

ønsker deg og dine en riktig god jul[:D]

Tusen takk for fine innlegg i dagboka mi [:)]

Nå skal jeg snart hente mannen min på jobb så starter vi mot Alta. Blåser ganske kraftig enda, så regner med vi må kjøre indre riksvei [:'(] menmen... det er nå sånn det er å bo her i Finnmark... Været bestemmer og ikke vi.

Gleder meg til å komme hjem til Sola i jula, og oppleve litt lys igjen. Har vært veldig mørkt her den siste uka. Pga mildvær er all snøen borte så den kan ikke lyse opp litt i mørketida slik den pleier. Håper bare det kommer litt ny snø til jul. Elevene mine var hvertfall veldig lei seg for at snøen var borte, de var veldig enige i at det blir ingen jul uten snø! Ei ville spare alle pakkene og ikke åpne dem før snøen kom tilbake. Rart jeg er blitt glad i disse søte små tredjeklassingene mine? [;)]

Jeg vil ønske deg en god jul, og et fredfult nytt år! Håper dere kommer fort igang med ICSI så dere snart har den spiren dere ønsker dere så sårt! Kos deg i julen hjemme!

Juleklem fra Hildegunn

Tusen takk for koselig julehilsen. [;)]
Ønsker deg også en god jul og et godt nytt år. [:)]

Tusen takk for fine julehilsener!

Nå er vi tilbake i Lakselv etter ei fin jul på Sola.

Kjenner på kroppen at jeg har hatt eggløsning, og vet at vi hadde sex eggløsningsdagen eller dagen før, så selv om legen mener det ikke er særlig håp om å klare å bli gravid uten icsi, så begynner jo tankene å surre. Jaja. Tiden får vise. Når TR dukker opp neste gang skal jeg ta blodprøver.

Regner med denne våren kommer til å gå fort. Vi har vært på IKEA og bestilt kjøkken. Får det i midten av februar. Da blir det noen uker heltisk jobbing for å bytte kjøkken. 29. februar til 2. mars drar jeg til Vardø for å delta på årsmøtet i Finnmark korforbund. 14. Mars reiser jeg hjem til Sola igjen for å være med i bryllupet til søskenbarnet mitt. Blir hjemme til over påske. Så i april eller mai får vi forhåpentligvis komme igang med icsi-prosessen. Det er et spennende halvår vi går imøte [:)] Så får tiden vise om jeg kan nyte en lang sommerferie med en liten spire som vokser i magen.

ønsker deg så masse lykke til[:D]

har jammen mye fint i vente, håper spiren sitter føre dere skal ha isci. ønsker deg lykke til
og et godt nytt år

Godt nyttår BabyT, håper dette året bringer en spire med seg!! [:)]

Hei babyT[:)]

Innom for å ønske deg eit riktig god nyttår!! Må kose deg masse i kveld, og så håper eg at 2008 blir året for oss som enda ikkje er blitt gravid!!

*Klem*

lykke til babyT[:D]

Tusen takk for fine innlegg i dagboka mi, jenter [:D] Er så gøy å logge på og se at noen har tenkt på en.

Nå er mensen på vei igjen kjenner jeg. Regner med det setter igang for fullt i natt eller imorgen tidlig. Gruer meg til noen dager med intense smerter, men samtidig blir det godt å endelig få tatt de siste blodprøvene som UNN ønsker i forbindelse med søknaden om icsi.

Ellers kan jeg jo ta med at jeg og min mann de siste dagene har tenkt på om vi skal dra til Tokyo i vårferien. Regner med at vi ikke får innkalling til Tromsø før i mai, og vårferien er 28. april til 2. mai, så da rekker vi å ta en tur før karusellen settes igang. Min mann var jo i Japan i oktober/november og han har veldig lyst at vi skal reise dit sammen. Det er så mye han vil jeg skal få oppleve. Og Japan er vel ikke det første reisemålet man tenker på når man har små barn, så like greit å reise nå.

Oioioi, hørtes spennende ut!! Hadde ikke tvilt et sekund om jeg hadde hatt penger. Det er utrolig godt å ha noe å glede seg til, å lese om reisemålet osv.

Det ser ut som det blir tur, ja. Ringte til Tromsø idag for å høre med dem når de trodde vi ville være igang med icsi, sa vi vurderte p reise til Japan på ferie ei uke, og fikk til  svar at vi skulle bare reise. Om vi valgte å reise bort ei uke ville ikke ha noe å si.

Fikk samtidig vite at når blorprøvene er tatt (på mandag) og alle papirer er returnert til dem så vil vi bli satt på korttidsventeliste og hun mente vi kanskje ville kunne være igang før vi drar til Japan. Spennende!

Fikk mensen idag som ventet. Gjorde jo vondt som vanlig men tablettene jeg fikk sist gang hjelper. Kjenner ikke smertene, men er svimmel og småkvalm. Noe som er MYE bedre enn smertene!

Imorgen skal vi ta blodprøvene, så da er vi enda ett skritt nærmere å komme igang. Ligger på sofaen idag også. Kjenner ikke noe til smertene da tablettene virker fint, men blir fort svimmel når jeg prøver å bevege meg, så da er sofaen en god venn. Egentlig er den litt hard å ligge på, bruker å få vondt i hoftene om jeg ligger lenge. Men denne helga har jeg vært lur. Jeg fikk mannen til å hente en skumgummimadrass, som jeg har lagt oppi sofaen. Da ligger jeg kjempegodt. Har lagt den oppå sofaputene slik at jeg kommer høyt opp og kan se TV uten problemer. Dette har vært det beste TR-besøket på lenge, på tross av smerter, kvalme og svimmelhet [:D]

Ryggen liker ikke at jeg ligger så lenge, men det gjør heller ingenting, for imorgen tidlig skal jeg til fysioterapeuten og få behandling [:)]

Har brukt helga til å lese masse om tokyo. Gleder meg så utrolig mye til vi skal dra!

Takk for det Babysyk!

Vi har også stor tro på at vi vil lykkes med prøverør. Må jo ha en positiv innstilling [;)] Ikke sikker på når vi kan komme igang, men vet at det blir før sommeren.

ORIGINAL: babyT?

Tusen takk for fine julehilsener!

Nå er vi tilbake i Lakselv etter ei fin jul på Sola.

Kjenner på kroppen at jeg har hatt eggløsning, og vet at vi hadde sex eggløsningsdagen eller dagen før, så selv om legen mener det ikke er særlig håp om å klare å bli gravid uten icsi, så begynner jo tankene å surre. Jaja. Tiden får vise. Når TR dukker opp neste gang skal jeg ta blodprøver.

Regner med denne våren kommer til å gå fort. Vi har vært på IKEA og bestilt kjøkken. Får det i midten av februar. Da blir det noen uker heltisk jobbing for å bytte kjøkken. 29. februar til 2. mars drar jeg til Vardø for å delta på årsmøtet i Finnmark korforbund. 14. Mars reiser jeg hjem til Sola igjen for å være med i bryllupet til søskenbarnet mitt. Blir hjemme til over påske. Så i april eller mai får vi forhåpentligvis komme igang med icsi-prosessen. Det er et spennende halvår vi går imøte [:)] Så får tiden vise om jeg kan nyte en lang sommerferie med en liten spire som vokser i magen.

Hei babyT

Er å sniker litt i dagboka di, gråter litt fordi det skal være så vanskelig for noen og håper det kommer til å gå fort nå som dere får hjelp!![:)]

Måtte bare quote dette innlegge om at du skal til Vardø...hehehe...av alle plasser i verden!! Jeg bor i Vardø og trodde aldri jeg skulle oppleve å få lese her inne at noen skulle hit....hehehe!![:D] Har vært med i Vardø damekor, men slutta når jeg ble gravid....ble litt mye styr syns jeg!!
Du får ha god tur i allefall hit opp, måtte bare skrive til deg når jeg så du skulle hit!![:D]

Ønsker deg masse lykke til med det du og mannen din skal igjennom, og god tur til Tokyo når dere skal dit!!

Klem fra Linda!!

Hei Linda [:)]

Koselig med hilsen i dagboka. Verden er av og til ikke så stor, nei [;)] Gleder meg til å dra til Vardø. Har aldri vært der, så spent på hvordan det er der. I sommer var vi i Kjøllefjord på korstevne, og årsmøtet i fjor var i Honningsvåg. Så har jo reist litt rundt i Finnmark. Satser på at du har bestilt fint vær til meg den helga slik at turen både til og fra Vardø med bil går fint. I fjor blåste det snøstorm da vi skulle til Honningsvåg. Ble kolonne helt fra Olderfjord [:'(]

Urettferdig at det skal være så vanskelig for noen å bli gravid, ja. Har jo drømt om en familie helt siden jeg var liten, men nå er det jo mulighet for at drømmen skal gå i oppfyllelse. Håper på at mirakelet vil skje ved litt legehjelp [;)]

Skjønne unger du har [:)]

Back
Topp