babyT? Vil vi oppleve mirakelet ved icsi?

babyT

Forumet er livet
Får vel prøve meg på dagbok da, etter oppfordring fra Dunn.

Søndag 10. juni 2007.

Dag 3 av syklusen. Skal begynne på andre runde med pergo idag. Dobbel kur. Har da regna meg frem til at EL vil være den 21. juni, som er bursdagen min Så da blir det vel  i bursdagsgave [:D]

Var til laparoskopi den 25. april, og hadde første runde med pergo fra 12.-16. mai. Ble dessverre ingen spire da, men da er det jo ikke så mye annet å gjøre enn å prøve igjen. Er jo egentlig greit at det ikke ble noe forrige pp. Da slipper jeg å ha termin i februar. Er jo sinnsykt kaldt her da! Er nok bedre med en mars, eller april.


24. juni.

I morgen regner jeg med å få termometeret jeg har bestilt fra baby-or-not i posten, så da starter jeg med temping fra tirsdag av. Har ikke prøvd det før.

Har også startet min ferie nå. Har hatt ganske mye stress de siste ukene, og idag er første dagen jeg har kunnet slappe av. Været er nydelig, endelig sommer i Finnmark! Har tilbragt dagen på terrassen. Deilig å bare kunne slappe av. Er stuptrøtt! Sikkert en naturlig reaksjon etter så mye stress. Hadde EL på fredag, så følte jo en plikt til å gjøre en innsats for å få til en spire til tross for en lammende tretthet som overmannet meg hver kveld. Vel... Det gikk jo fint. Selv om det var tungt å komme igang med kosen pga tretthet og manglende lyst, så var det likevel et kjærkomment avbrekk i den travle hverdagen. Henta litt energi der tror jeg [;)] Nå kan jeg ikke annet enn å vente spent i et par uker for å se om TR kommer, eller om hun har tatt hintet og holder seg langt unna.
 
Gratulerer med ny dagbok! Blir spennende å følge med..
 
Har dere hatt lyst på barn lenge?
 
Spennende, ja.
 
Jeg har hatt lyst på barn i mange år, jeg. Men det har liksom ikke passa helt. Ble sammen med han jeg nå er gift med i november 1999. Bodde da i Trondheim. Sommeren 2000 flytta jeg til Bergen. Han komm etter i november, bodde der noen mnd før han flytta tilbake til trondheim. Sommeren 2001 flytta han til østlandet og bodde der i 2 mnd før han flytta til USA(!). Der bodde han i nesten tre år. Jeg bodde fortsatt i Bergen. Da han var ferdig i USA ble han sendt til Alta. Jeg hadde da enda ett år igjen av utdanningen min i Bergen. Så ENDELIG: sommeren 2004 kunne vi flytte sammen. Da var jeg ferdig med min utdannelse. Flytta opp til han i Alta. Bodde der i 2 mnd før han ble beordra videre til Lakselv hvor vi bor nå. Pga flere år med avstandsforhold ville vi gjerne bo sammen en stund før vi eventuelt fikk barn. Måtte se om forholdet var sterkt nok. Etter ett år som samboere fridde han i juli 2005. Ett år etter, 1. juli 2006 gifta vi oss. Slutta på pillen rett før bryllupet og har prøvd siden da.
 
ORIGINAL: babyT?

Spennende, ja.

Jeg har hatt lyst på barn i mange år, jeg. Men det har liksom ikke passa helt. Ble sammen med han jeg nå er gift med i november 1999. Bodde da i Trondheim. Sommeren 2000 flytta jeg til Bergen. Han komm etter i november, bodde der noen mnd før han flytta tilbake til trondheim. Sommeren 2001 flytta han til østlandet og bodde der i 2 mnd før han flytta til USA(!). Der bodde han i nesten tre år. Jeg bodde fortsatt i Bergen. Da han var ferdig i USA ble han sendt til Alta. Jeg hadde da enda ett år igjen av utdanningen min i Bergen. Så ENDELIG: sommeren 2004 kunne vi flytte sammen. Da var jeg ferdig med min utdannelse. Flytta opp til han i Alta. Bodde der i 2 mnd før han ble beordra videre til Lakselv hvor vi bor nå. Pga flere år med avstandsforhold ville vi gjerne bo sammen en stund før vi eventuelt fikk barn. Måtte se om forholdet var sterkt nok. Etter ett år som samboere fridde han i juli 2005. Ett år etter, 1. juli 2006 gifta vi oss. Slutta på pillen rett før bryllupet og har prøvd siden da.

 
Det var da en koselig historie. Vært sammen lenge dere også da [:)] Traff min kjære i desember 1999 jeg også [:)] Vi er enda ikke gift, men forlovet da. Bra dere passer på at det passet med barn, men jeg har lært at det aldri passer..
 
Det er jo alltid en grunn til å vente med barn, men så er det jo alltid en grunn til å ikke gjøre det også! [;)] For meg føltes det ikke riktig å starte med å planlegge et barn sammen før jeg visste hvor stabilt forholdet egentlig er. Nå er vi jo gift, og har det kjempefint sammen. Er jo selvfølgelig ingen garanti for at vi kommer til å være sammen i all evighet, men ser ikkke for oss noe annet nå [;)]
 
ORIGINAL: babyT?

Det er jo alltid en grunn til å vente med barn, men så er det jo alltid en grunn til å ikke gjøre det også! [;)] For meg føltes det ikke riktig å starte med å planlegge et barn sammen før jeg visste hvor stabilt forholdet egentlig er. Nå er vi jo gift, og har det kjempefint sammen. Er jo selvfølgelig ingen garanti for at vi kommer til å være sammen i all evighet, men ser ikkke for oss noe annet nå [;)]

 
Sant, man vet jo aldri!
 
ORIGINAL: babyT?

Får vel prøve meg på dagbok da, etter oppfordring fra Dunn.

Søndag 10. juni 2007.

Dag 3 av syklusen. Skal begynne på andre runde med pergo idag. Dobbel kur. Har da regna meg frem til at EL vil være den 21. juni, som er bursdagen min Så da blir det vel  i bursdagsgave [:D]

Var til laparoskopi den 25. april, og hadde første runde med pergo fra 12.-16. mai. Ble dessverre ingen spire da, men da er det jo ikke så mye annet å gjøre enn å prøve igjen. Er jo egentlig greit at det ikke ble noe forrige pp. Da slipper jeg å ha termin i februar. Er jo sinnsykt kaldt her da! Er nok bedre med en mars, eller april.

 
 
11. juni 2007:

Da er jeg igang med andre doble pergokur. Tok første pillene i går kveld, og var ganske kvalm da jeg våkna. Kvalmen lå og murra hele dagen, akkurat som sist. Også lett svimmel. Heldigvis har elevene vært greie idag, for jeg kjenner at lunta er ganske kort [:@] Er visst en smule hormonell[&:]
 
ORIGINAL: Apple

Ønsker deg lykke til! Får håpe pergoen gjør susen for dere denne måneden! Krysser fingrene for positiv test om ikke altfor lenge og for greie elever inntil den tid! [;)]

 
Takk for det! håper pergo gjør susen denne mnd, ja. Hjalp ikke forrige mnd, men vi gir ikke opp for det  Bra kuren bare varer i fem dager. Så får vi se om vi kan starte ferien med vissheten om en liten spire i magen, eller om vi må starte på den 13. pp...
 
12. juni
 
Er så sinnsykt trøtt idag! Skoleåret er snart slutt, så vi har en god del å rydde før sommeren starter. Idag ble fellesmøtetida brukt til det. Rydda i ett i flere timer. Hele tiden lå kvalmen og murra. Blir også lett svimmel av brå bevegelser. Ei på teamet er syk stakkar og ligger hjemme. Da blir det jo ekstra arbeid på oss som er igjen. Ble ekstra inspeksjoner i friminuttene, og dermed nesten ingen pauser... Egentlig ikke rart jeg er helt skutt. Sløvet på sofaen helt siden jeg kom hjem fra jobb. Liker ikke slike dager, jeg. Føler meg så aleine da. Vet at jeg nok ville følt meg bedre om jeg hadde tatt en tur ut og besøkt venninner, men hvem skulle jeg dratt til? Alle er så opptatt med sitt, og har ikke tid. Hun jeg bruker å være mest med er i Oslo en tur... Uff... Er visst på vei nedover igjen nå. Vil ikke!!!! Vil ha det bra. være glad!!!! Men føler meg bare ensom og alene nå... Skulle ha rydda litt i stua, men orker ikke...
 
Uff... Ikke særlig positivt dette, men hjelper å få skrevet det ned.
 
ORIGINAL: babyT?

12. juni

Er så sinnsykt trøtt idag! Skoleåret er snart slutt, så vi har en god del å rydde før sommeren starter. Idag ble fellesmøtetida brukt til det. Rydda i ett i flere timer. Hele tiden lå kvalmen og murra. Blir også lett svimmel av brå bevegelser. Ei på teamet er syk stakkar og ligger hjemme. Da blir det jo ekstra arbeid på oss som er igjen. Ble ekstra inspeksjoner i friminuttene, og dermed nesten ingen pauser... Egentlig ikke rart jeg er helt skutt. Sløvet på sofaen helt siden jeg kom hjem fra jobb. Liker ikke slike dager, jeg. Føler meg så aleine da. Vet at jeg nok ville følt meg bedre om jeg hadde tatt en tur ut og besøkt venninner, men hvem skulle jeg dratt til? Alle er så opptatt med sitt, og har ikke tid. Hun jeg bruker å være mest med er i Oslo en tur... Uff... Er visst på vei nedover igjen nå. Vil ikke!!!! Vil ha det bra. være glad!!!! Men føler meg bare ensom og alene nå... Skulle ha rydda litt i stua, men orker ikke...

Uff... Ikke særlig positivt dette, men hjelper å få skrevet det ned.

 
 
13. juni
Synes jeg var ganske flink igår. Som innlegget over viser var ikke dagen særlig bra... Men jeg var flink jente og tok tak i problemet. Med superhøy puls sendte jeg mld til ei venninne som bor nært her og spurte om hun ville komme over og se frustrerte fruer og spise kake med meg. Det med kaka var litt sleipt, for jeg vet at hun ikke klarer å si nei da... Sa ikke noe til henne om mitt tungsinn og ensomheten jeg følte. Vi prata om alt og ingenting. Hun har alltid noen morsomme historier å fortelle fra da barna var små (ja, hun er en del eldre enn meg, men vi er kjempegode venninner for det [;)]). Følte meg betraktelig bedre da hun gikk. Fortsatt ikke helt å topp, men likevel langt fra så langt nede dom før hun kom. Har funnet ut etter å ha slitt med depresjoner i flere år, at det beste jeg kan gjøre når jeg kjenner det komme snikende er å komme meg ut blant folk, så er veldig fornøyd med meg selv egentlig. Idag har det gått ganske bra.
 
Akkurat kommet hjem nå etter å ha fått sprayet på litt brunfarge så gleder meg til å våkne i morgen og se det endelige resultatet [:)]
 
I helga skal jeg på korstevne i Kjøllefjord. Ikke akkurat verdens navle, men gleder meg masse, og siden jeg ikke ble gravid forrige pp, så kan jeg jo feste sammen med resten av koret  (Må jo se det positive)
 
ORIGINAL: Apple

Så godt å lese at du tok tak i problemet og inviterte venninnen din over for å riste av deg tungsinnet litt! Hvis man er nedfor, hjelper det som oftest å finne på noe for å få tankene over på noe annet. Selv om å finne på noe sammen med andre kanskje er det siste man har lyst til når man helst vil grave seg ned i senga under dyna... Flink var du! [:)] 

God tur på korstevne i Kjøllefjord!  

 
Takk for det. Er ganske fornøyd med meg selv, ja  Blir helt topp i Kjøllefjord elsker å synge, og hvertfall sammen med gode venner. Korfester er også alltid gøy. Masse synging døgnet rundt [:D]
 
17. juni.
 
Korstevnet i Kjøllefjord gikk strålende. Kjempegøy! Utrolig deilig å stå på scenen og synge når alt stemmer og man vet at man kan det man skal fremføre [:)]
 
Tok siste pillene av pergokuren under korøvingen på torsdag. Snek de i meg mens ingen så. En halv time etterpå begynte jeg å bli dårlig. Ble plutselig kvalm og svimmel. Måtte bare sette meg ned. Ble bare verre og verre, og det hele endte med at jeg ble støtta bort til sofaen av bekymrede kormedlemmer. Lå der til øvelsen var over, og ble så kjørt hjem. Hjemme ble mannen min ganske bekymra da han så meg. Jeg var likblek i ansiktet og bare skalv. Det er SISTE gang jeg tar pergo uten mat! [X(][&:] Legen sa at det ikke hadde noe å si om man tok dem med eller uten mat, men jeg har ikke reagert slik før. Dette var første gang jeg tok pillene "på tom mage".
 
Ble passa på av resten av korgjengen hele helga: "har du passa på å spise nå da? Går det bra med deg?Nå er det på tide å spise igjen!". Koselig at de vil jeg skal ha det bra og tar vare på meg, men ble nå litt mye i lengden... Jeg var jo i kjempeform!
 
Fikk dansa masse. Gøy å danse med menn som virkelig kan føre [:)]
 
Nå er mannen forberedt på at det nærmer seg neste EL, så denne uka blir det enten han vil eller ei [8D]
 
20. juni.
 
Fant masse EL-slim i morges. Det er første gang jeg finner det [:)] Kanskje et tegn på at hormonene holder på å "rydde opp" i kroppen min? Setter igang et "maratonløp" med fra i kveld, så håper vi på en liten  om ni mnd.
 
Nå holder jeg på å koke kakao og pakke tursekken. Skal på sykkeltur med 6. klasse idag. Er ganske trett og kroppen er sliten etter ei helg med lite søvn, men nå er det bare tre dager igjen til sommerferien, så får bare holde ut!
 
23. juni.
 
Fikk positiv EL-test 21. og 22. juni. Negativ igjen i dag, så da er EL over for denne gang. Håper det blir en liten spire denne gang!
 
Nå er det bare å vente og se om TR dukker opp om to uker. Skal vente til  8. eller 9. juli med å teste(TROR jeg [;)]), selv om IKM er 5. eller 6. juli... Reiser på ferie 9. juli, så håper å starte ferien med en liten hybelboer i magen heller enn besøk av ei ekkel tante!
 
12. prøveperiode

syklusdag 1 (7/6) - mens
syklusdag 2 (8/6) - mens
syklusdag 3 (9/6) - mens
syklusdag 4 (10/7) - mens
syklusdag 5 (11/6)
syklusdag 6 (12/6)
syklusdag 7 (13/6)
syklusdag 8 (14/6)
syklusdag 9 (15/6)
syklusdag 10 (16/6)
syklusdag 11 (17/6)
syklusdag 12 (18/6) - EL-slim
syklusdag 13 (19/6) - EL-slim
syklusdag 14 (20/6) - EL-slim - sex
syklusdag 15 (21/6) - positiv EL-test - BURSDAGEN MIN[:D] - sex
syklusdag 16 (22/6) - positiv EL-test - Var i 40-årsdag. Ikke tid til kos, men satser på at svømmerne spm ble sendt inn i går gjør susen)
syklusdag 17 (23/6) - sex
syklusdag 18 (24/6) -
syklusdag 19 (25/6) - fikk termometeret i posten idag, så da starter jeg med tempingen i morgen tidlig.
syklusdag 20 (26/6) - 36,81
syklusdag 21 (27/6)
syklusdag 22 (28/6)
syklusdag 23 (29/6)
syklusdag 24 (30/6)
syklusdag 25 (1/7) - ETT ÅRS BRYLLUPSDAG[:)]
syklusdag 26 (2/7)
syklusdag 27 (3/7) - Mannen min har bursdag
syklusdag 28 (4/7)
 
12. prøveperiode

syklusdag 1 (7/6) - mens
syklusdag 2 (8/6) - mens
syklusdag 3 (9/6) - mens
syklusdag 4 (10/7) - mens
syklusdag 5 (11/6)
syklusdag 6 (12/6)
syklusdag 7 (13/6)
syklusdag 8 (14/6)
syklusdag 9 (15/6)
syklusdag 10 (16/6)
syklusdag 11 (17/6)
syklusdag 12 (18/6) - EL-slim
syklusdag 13 (19/6) - EL-slim
syklusdag 14 (20/6) - EL-slim - sex
syklusdag 15 (21/6) - positiv EL-test - BURSDAGEN MIN[:D] - sex
syklusdag 16 (22/6) - positiv EL-test - Var i 40-årsdag. Ikke tid til kos, men satser på at svømmerne spm ble sendt inn i går gjør susen)
syklusdag 17 (23/6) - sex
syklusdag 18 (24/6) -
syklusdag 19 (25/6) - fikk termometeret i posten idag, så da starter jeg med tempingen i morgen tidlig.
syklusdag 20 (26/6) - 36,81 - stikkinger i nederst i magen flere ganger i løpet av dagen.
syklusdag 21 (27/6) - 36,71 - mensmurring
syklusdag 22 (28/6)
syklusdag 23 (29/6)
syklusdag 24 (30/6)
syklusdag 25 (1/7) - ETT ÅRS BRYLLUPSDAG[:)]
syklusdag 26 (2/7)
syklusdag 27 (3/7) - Mannen min har bursdag
syklusdag 28 (4/7)
 
12. prøveperiode

syklusdag 1 (7/6) - mens
syklusdag 2 (8/6) - mens
syklusdag 3 (9/6) - mens
syklusdag 4 (10/7) - mens
syklusdag 5 (11/6)
syklusdag 6 (12/6)
syklusdag 7 (13/6)
syklusdag 8 (14/6)
syklusdag 9 (15/6)
syklusdag 10 (16/6)
syklusdag 11 (17/6)
syklusdag 12 (18/6) - EL-slim
syklusdag 13 (19/6) - EL-slim
syklusdag 14 (20/6) - EL-slim - sex
syklusdag 15 (21/6) - positiv EL-test - BURSDAGEN MIN[:D] - sex
syklusdag 16 (22/6) - positiv EL-test - Var i 40-årsdag. Ikke tid til kos, men satser på at svømmerne spm ble sendt inn i går gjør susen)
syklusdag 17 (23/6) - sex
syklusdag 18 (24/6) -
syklusdag 19 (25/6) - fikk termometeret i posten idag, så da starter jeg med tempingen i morgen tidlig.
syklusdag 20 (26/6) - 36,81 - stikkinger i nederst i magen flere ganger i løpet av dagen.
syklusdag 21 (27/6) - 36,71 - mensmurring
syklusdag 22 (28/6) - 36,78 - mensmurring - overraske mannen idag. Tre retters middag med drikke og etterpå blir det boblebad [:)]
syklusdag 23 (29/6)
syklusdag 24 (30/6)
syklusdag 25 (1/7) - ETT ÅRS BRYLLUPSDAG[:)]
syklusdag 26 (2/7)
syklusdag 27 (3/7) - Mannen min har bursdag
syklusdag 28 (4/7)
 
12. prøveperiode - andre runde med dobbel pergo.

syklusdag 1 (7/6) - mens
syklusdag 2 (8/6) - mens
syklusdag 3 (9/6) - mens -
syklusdag 4 (10/7) - mens - dobbel pergo
syklusdag 5 (11/6) - dobbel pergo
syklusdag 6 (12/6) - dobbel pergo
syklusdag 7 (13/6) - dobbel pergo
syklusdag 8 (14/6) - dobbel pergo - besvimte nesten på korøving. Siste gang pergo tas uten mat!
syklusdag 9 (15/6) - korstevne i Kjøllefjord
syklusdag 10 (16/6) - korstevne i Kjøllefjord
syklusdag 11 (17/6) - Korstevne i Kjøllefjord
syklusdag 12 (18/6) - EL-slim
syklusdag 13 (19/6) - EL-slim
syklusdag 14 (20/6) - EL-slim - sex
syklusdag 15 (21/6) - positiv EL-test - BURSDAGEN MIN[:D] - sex
syklusdag 16 (22/6) - positiv EL-test - Var i 40-årsdag. Ikke tid til kos, men satser på at svømmerne spm ble sendt inn i går gjør susen)
syklusdag 17 (23/6) - sex
syklusdag 18 (24/6) -
syklusdag 19 (25/6) - fikk termometeret i posten idag, så da starter jeg med tempingen i morgen tidlig.
syklusdag 20 (26/6) - 36,81 - stikkinger i nederst i magen flere ganger i løpet av dagen.
syklusdag 21 (27/6) - 36,71 - mensmurring
syklusdag 22 (28/6) - 36,78 - mensmurring - overraske mannen idag. Tre retters middag med drikke og etterpå blir det boblebad [:)] Dagen ver fantastisk [:)]
syklusdag 23 (29/6) - 36,87 -
syklusdag 24 (30/6)
syklusdag 25 (1/7) - ETT ÅRS BRYLLUPSDAG[:)]
syklusdag 26 (2/7)
syklusdag 27 (3/7) - Mannen min har bursdag
syklusdag 28 (4/7)
 
12. prøveperiode - andre runde med dobbel pergo.

syklusdag 1 (7/6) - mens
syklusdag 2 (8/6) - mens
syklusdag 3 (9/6) - mens -
syklusdag 4 (10/7) - mens - dobbel pergo
syklusdag 5 (11/6) - dobbel pergo
syklusdag 6 (12/6) - dobbel pergo
syklusdag 7 (13/6) - dobbel pergo
syklusdag 8 (14/6) - dobbel pergo - besvimte nesten på korøving. Siste gang pergo tas uten mat!
syklusdag 9 (15/6) - korstevne i Kjøllefjord
syklusdag 10 (16/6) - korstevne i Kjøllefjord
syklusdag 11 (17/6) - Korstevne i Kjøllefjord
syklusdag 12 (18/6) - EL-slim
syklusdag 13 (19/6) - EL-slim
syklusdag 14 (20/6) - EL-slim - sex
syklusdag 15 (21/6) - positiv EL-test - BURSDAGEN MIN[:D] - sex
syklusdag 16 (22/6) - positiv EL-test - Var i 40-årsdag. Ikke tid til kos, men satser på at svømmerne spm ble sendt inn i går gjør susen)
syklusdag 17 (23/6) - sex
syklusdag 18 (24/6) -
syklusdag 19 (25/6) - fikk termometeret i posten idag, så da starter jeg med tempingen i morgen tidlig.
syklusdag 20 (26/6) - 36,81 - stikkinger i nederst i magen flere ganger i løpet av dagen.
syklusdag 21 (27/6) - 36,71 - mensmurring
syklusdag 22 (28/6) - 36,78 - mensmurring - overraske mannen idag. Tre retters middag med drikke og etterpå blir det boblebad [:)] Dagen var fantastisk [:)]
syklusdag 23 (29/6) - 36,82 -
syklusdag 24 (30/6) - 36,80 - litt mensmurring, og brystene begynner å bli småømme. Alt i rute for TR[:'(]
syklusdag 25 (1/7) - ETT ÅRS BRYLLUPSDAG[:)]
syklusdag 26 (2/7)
syklusdag 27 (3/7) - Mannen min har bursdag
syklusdag 28 (4/7)
 
håper ikke det er tr som hadde tenkt å dukke opp da, og at tempen stiger litt.
lykke til . og gratulerer så mye med 1års bryllupsdag imorra.
vi hadde bryllupsdag mandag vi, 2års.
ha en fortsatt fin helg
 
Back
Topp