babyT? Vil vi oppleve mirakelet ved icsi?

Takk *Stella*

Er vondt idag også, så er hjemme fra jobb. Ligger i senga, og hører at rørleggeren jobber. Høres ut som om det er varmtvannstanken som kommer på plass idag.

Regner med magen blir såpass bra om noen timer at jeg kan ta en tur til sentrum og handle litt mat og maling. Må male første strøk på pipa idag og ett i morgen, for mureren skal komme og sette ovnen på plass på torsdag.

Kjenner jeg er ganske slapp, for har ikke klart å lage meg skikkelig mat siden søndag kveld. Klarer ikke å stå på beina lenge nok av gangen. Kanskje jeg skal bestille meg en pizza på døra idag [8|]

Tilbake på jobb igjen idag etter to dager i senga. Igår lå jeg helt til kl to. Først da kom jeg meg opp og fikk spist litt. Hadde kun levd på sjokolade, mandarin og drikke siden søndag kveld. Klarer ikke å spise når magen verker slik. Det er alltid ekstra vondt å gå på do, og spiser man må man jo på do... (jaja, litt ekle detaljerkanskje, men måtte bare få det ut).

Idag er jeg helt tom innvendig. Liker ikke slike dager, er bedre de dagene man klarer å gråte eller rase og få utløp for sinne, skuffelse og fortvilelse. De tomme dagene er bare tomme...

Imorgen er det kort dag for elevene, og fredag drar jeg til Hammerfest. Er spent på hva som da skal skje. Kommer til å ta opp med dem enda en gang de ekstreme menssmertene. Orker ikke ha det slik lenger! Var til akupunktur på mandag. Hadde stabla meg på beina for å dra dit i håp om at det kunne lette krampene. Det endte opp med at jeg lå i en time der og gråt med beina fulle av nåler, og en akupunktør som var helt fortvila. Hun er veldig behagelig da, og sa at det var bare fint om jeg lot tårene strømme for det renser kroppen, men var ikke særlig gøy synes jeg...

Hvorfor, hvorfor, hvorfor!? Hvorfor skal dette være så forbanna vanskelig? Hadde nok vært lettere å takle om mannen min hadde vært hjemme, men han er på den andre siden av jordkloden og ligger og sover nå.

Tar med et dikt jeg skrev natt til søndag da jeg skjønte TR var på vei, og verden atter en gang raste sammen rundt meg. Klarte ikke å si noe til venninnene mine om hvordan jeg hadde det. Sa bare at jeg var trøtt og gikk tilbake til hotellet mens de dro på byen. Klokka var over to så var jo ikke noe rart i å være trøtt, så ingen reagerte...

Tomhet

Tomheten fyller kroppen,
tankene, sinnet.
Savnet som vokser,
håpet som svinner.

Drømmen,
så uoppnåelig.

Tomrommet vokser
krever mer.
Hvor lenge?

Vil drømmen bli mer
enn bare en drøm?
Vil vi oppleve lykken?

Vil kroppen noen gang
fylles med mer enn tomhet?

Stort behov for å skrive ut litt følelser idag, ja...

Hvorfor er ikke J hjemme nå? Hadde vært så deilig å krype sammen i armene hans og høre at alt kommer til å ordne seg. At gleden vil komme snart.

Er visst ganske ustabil for tida... Kunne jeg bare gråte det ut... Skunne ønske noen virkelig forstod! De fleste prøver jo, og de gjør så godt de kan. Men den evige tomheten, gråten i hjertet, kan ingen se. Den er verst når ingen er der, ingen ser.

Hvorfor klarer jeg ikke å fortelle hvordan jeg virkelig har det? Hvorfor later jeg som ingenting og svarer "jotakk, bare bra!" Når folk spør om hvordan det går? Hvorfor? Vil jo så gjerne at noen skal se, vite. Gi meg en klem, si de gjerne vil forstå, og at de er der om det trengs. Føler meg så liten og aleine nå...

Hvorfor klarer jeg ikke å gråte det ut? Hvorfor vil ikke tårene komme? Det hadde vært bedre enn denne tunge tomheten...

ORIGINAL: Apple

Kjære deg vennen, fikk helt vondt av å lese de siste innleggene dine. Hadde jeg vært fysisk tilstede hos deg nå, skulle du fått en god klem. Kanskje en klem er det som skal til for å få tårene ut? Det var et fint dikt du har skrevet. Veldig treffende og godt beskrivende på hvordan det er å være i den situasjonen vi er i. Sender deg mange varme tanker og håper du føler deg bedre etter hvert. Stor klem!

Tusen takk, Apple!

En klem fra en god venn hadde nok hjulpet på å starte tåreflommen, ja. Men når man ikke tør vise sine venner hvordan man egentlig har det, og tar på den blide maska før man går ut døra, så er det ikke så lett for dem å vite hva jeg trenger...

Skriver en del dikt, særlig på tunge dager. Hjelper litt, få følelsene ned på papiret. Har gjort det siden jeg gikk på ungdomsskolen.

Legger inn et dikt til. Skrevet etter at jeg fikk vite at enda et vennepar venter barn.

Smerte

Hjartet mitt lengtar
Eg er ikkje heil, ei del av meg
Manglar…

Kvifor er det så vanskeleg?
Kvifor oss?

Enda ei gladmelding
Et slag i magen

Klistra på smilet,
Gratulerer!
Vi gler oss med dykk!

Ser dei ikkje smerten?
Det må jo vise utanpå…
Hjartet mitt lengtar
Blør

Det er så vondt!
Når vil vi oppleve gleda?

Vil vi oppleve gleda?

Mona Tangstad

Jepp... Imorgen skal jeg til Hammerfest. Skal være på sykehuset kl 10. Gruer meg, og er spent på hva som skal skje. Vet ikke om jeg får sove i natt...

Nå har jeg absorbert det diktet ditt i noen dager og må bare få si.... [:(][:(][:(]

Det treffer godt. Du er god på å sette ord på dette.

(Rent bortsett fra den siste linja. Jeg klamrer meg til en eneste tanke når det gjør vondt. En eller annen gang, på en eller annen måte, SKAL jeg bli mamma!)

Håper du har det godt, nå i "pausen". Tenker på deg.

Er veldig glad i det diktet selv. Har jobba ei stund med det før det ble som jeg ville.

Går fint her i pausen. Ei venninne kommenterte her en dag at det virka som om en stor bør var tatt bort fra skuldrene mine. Hun mente jeg virka letta etter at jeg hadde fått la beskjeden fra Hammerfest synke inn, og må si meg enig. Vi har nå lagt all tvangsprøving på hylla. Nå har vi sex når vi vil uten å tenke på syklus. Det er deilig. Har heller ikke tempa noe særlig. Gidder ikke.

Takk for at du tenker på oss. Tenker også på dere her inne selv om jeg ikke er her inne hver dag mer. Var så glad da jeg fikk mms fra Kråke med bilde av en positiv test [:D] Da måtte jeg jo bare innom for å gratulere her også.

Hei babyT?[:)]

Virkelig noen flotte dikt du har lagt inn her[&:][:(][:)]

Er godt at det går litt bedre for deg, at du kan "slappe" mer av!!
Håper at alt går deres vei nå[:)]

*Sender deg en god klem*

sender dere en klem [;)]

Fikk brev fra UNN idag. Info om icsi samt beskjed om å ta endel blodprøver. Når de er tatt og analysert vil vi få innkalling til forundersøkelse.

er jo fint at dere får hjelp da, da sitter nok spiren skal du se. og kanskje den sitter føre du kommer så langt også :)

Tusen takk for hilsener i dagboka hegemw og Babysyk [:)]

Idag er jeg hjemme fra jobb. TR kom inatt og sørger som vanlig for å gi meg kramper... Men er jo litt deilig å kunne være hjemme fra jobb også da. Merker at det skal bli godt med juleferie. Liker ikke mørketida, så gleder meg til å reise hjem til Sola i jula og få oppleve litt lys, og ikke minst gleder jeg meg til å ferie jul sammen med familien min [:)]

ønsker masse lykke til og håper tr ikke gir alt for store plager. [;)]

Tusen takk for lykkeønskninger.

TR er som vanlig ikke snill med meg. Våkna kl 6 imorges med en intens smerte i korsryggen. Tok 1 ibumetin 400 og en paracet, som ikke hjalp i det hele tatt. Kl 8 ringte jeg legevakten. Da var jeg helt desperat. Smertene var så intense og jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre. Fikk heldigvis time med en gang. Ho legen fikk jeg resept på Arcoxia 120 mg og Tramadol 50 mg. Fikk beskjed om å ta en arcoxia, to tramadol og to paracet. Gjorde det og smertene forsvant. Men bivirkningene overtok. Har vært "full" i hele dag, svimmel, kvalm, trøtt, varm og har kasta opp flere ganger. Men det er faktisk bedre enn de smertene jeg hadde. Kvalmen går det an å sovne fra i perioder.

uff vet hvordan det er å slite med ekstreme mens smerter ja[:@] heldigvis har det vært ok for meg de siste gangene..
har du det sånn hver gang ? ..fint at du fikk hjelp pålegevakta da... men ikke kjekt å føle seg " full" heller

huff, skjønner ikke at tanta skal være så slem, holder det ikke at ho er der liksom,
men bra du fikk dop da, selv om det ga andre bivirkninger.
håpe en spire snart finner veien til deg at du kan sleppe tr for an lang lang tid

Innom og ønsker gammle kejnt og hardt prøvene nye en god julog lykke tilmed prøvingen..

Som jeg sa til gammle kejnte kom etter snrat nå vel hehe:)

Back
Topp