Babynest

Skal på stoff og stil i dag med mamma faktisk. Hun er råflink å sy! Jeg vil ha to babynest da, siden baby skal sove i grindseng på vårt rom og i lekegrind oppe. Nå har jeg fått sengehimlene jeg bestilte på Ebay også, begynner å gå seg til. :)

Holder på å sy babynest nå! Er mye enklere enn hva det ser ut til :) Mye rimligere å lage det selv enn å kjøpe..

Den ble sendt på fredag, sendte en Mail i går å spurte :) tar ca ei veke med posten sa ho! Så håpe på å ha den i hus til helga :) om ikkje før ;)
Oooh, good to know! Håper det gjelder min også. Sender Mail jeg også hvis det ikke kommer en hentelapp en av de neste dagene :)

Hva heter dette stoffet på nettsiden til stoff og stil? Ble ikke klok av å lete på siden etter rett stoff :-/

Sent from my iPhone using BV Forum

Stoffet er vanlig bomull metervare. Men jeg ser at man ikke finner det på nettsiden. De har mye større utvalg i butikken, masse fine mønstre.

Det nærmeste jeg finner noe på er under "metervarer - mote", eller "metervarer - bolig", du må velge en katalog, der er det et bittelite utvalg bomullsstoffer..

ImageUploadedByBV Forum1389227671.510771.jpg
ImageUploadedByBV Forum1389227840.708407.jpg

Hvor mye stoff trenger jeg egentlig? Tenkte to forskjellige farger på den.... Og hvilken type vatt skal jeg bestille derfra? (Dere som har kjøpt der) ;)

Jeg har endelig fått sydd ferdig et vognteppe jeg har styra med ganske lenge nå, så nå kan jeg endelig se litt på babynestet. Lurer bare på om jeg har nok vatt. Han stakkar gutten i kassa på fargehandelen skjønte ingenting da jeg spurte etter 2 meter vatt. Litt som hun gamle dama i kiosken i den kondomreklamen. Peker litt sikker på diverse varer. Hehe!! Jeg måtte le høyt!

Man trenger 60x75 cm i hvert stoff. Jeg kjøpte 80x(bredden på stoffet er ofte minst 1m) for å ha litt å gå på i sømmene.

Jeg kjøpte vatt på rull 200x60cm. Brukte ikke alt, ca 2/3.

Kom på ca 150 kr inkl. bånd, tråd til knyting og sånne klemmer til tråden... :)

Hvis man søker på babynest på finn så dukker det opp ei fra Sola som lager kjempenydelige nest! 400,- kr kun :-)

Lillebror er på vei ♡ 21. Februar 2014

Nå har jeg startet litt på mitt babynest. Må kjøpe noen småting før jeg kan fortsette i neste uke. Håper bare lille-pia holder seg i magen til etter jeg er ferdig å sy. Hehe!

Back
Topp