Da er eg mye klokere.
Det går ann å ta ut for eksempel 10 egg, også befrukte de to beste av de. Å visst begge funker setter de inn begge to. Men dette koster 37.700 pluss medisiner på 10.000. Så det er 47.700kr for to egg som kanskje ikkje funker , siden eg ikkje vil befrukte flere og dei kun kan befrukte maks 2 fordi dei kan ikkje sette inn flere enn 2. Så hmmmm det er mye penger når man ikkje har de på konto. SÅ derfor er planen å sende inn skjemaene til offentlig og håper at når eg får time der om 6-7 mnd og evt enda ikkje er blitt gravid så er dei villig til å gjere det samme, kun befrukte to egg og sette begge inn. Da blir det jo bare 10.000 i medisinutgifter.
MEN ho sa også at eg er ung så eg kommer til å bli gravid, men man veit bare ikkje når. Eg endrer kostholdet, har spist sunt til no , men har ikkje gått sånn ordentlig inn for ett bra kosthold med kvit fisk en gang i uken osv så det starter nå. Alkohol hadde heldigvis ingenting å si
så det var bare å kose seg med ett glass eller to
Ho sa også at stress heller ikkje påvirker om eg blir gravid eller ikkje. Og en ting til som hjalp veldig var at eg kan ikkje gjøre noe for å bli gravid utenom å time samleie, spise sunt og vere i aktivitet. Så det betyr at vi kommer til å forsette som før bare med mer trening 3 ganger i uken ++++ sunnere kosthold. Bedre eggløsningtester og bare masse hygge og kos sammen så kjem babyen når den kjem. Og kjem den ikkje de neste 6-7 mnd så får vi kanskje IVF via det offentlige evt via privat når vi har 47.700kr på konto. Hadde lett tatt en nedbetaling om eg hadde visst at det kom til å funke, men når man bare velge 2 egg så er sjangsen så mye mindre og da er det mye penger å betale ned de neste 2 årene...
Nå er det sommer og sol , la oss håper at masse D vitamin kan vere løsningen! Og stoffskiftet mitt har jo tross alt bare vert bra i ca 2 mnd så kanskje den 3 (mai mnd) er mnd det klaffer