Babydrømmen som tar alt for lang tid

Puppene er vonde skikkelig vonde, stikninger i livmor og litt kvalme som kjem og går . Kanskje litt endra humør også ? Spennende dager i vente :Heartbigred

Tok ingen test i dag, tenker å vente til i morgen kanskje torsdag med å ta en tidlig test til. Kjenner ut som kniver i puppene når eg kjem borti de og det er litt murringer nederst i magen. Weeee vi får se :Heartred

Wæææ, spent! Føler puppene er et veldig sikkert tegn da det liksom ikke er noe du kan innbille deg:p enten er de såre eller ikke.

krysser fingrene!

DPO 11

Klarte å vente med g test i dag. Tenker å heller nyte følelsen av å tru enn er gravid litt lengre. For folkens eg føler meg virkelig gravid :D Det er murringer i livmor på venstre side hele tiden , i går begynte det litt i ryggen også og puppene er fremdeles veldig ømme med stikkende smerter. Er også amper om det er eit tegn haha.

Eg sitter og lurer på kor stor fallhøyden denne mnd kjem til å bli om det ikkje er ein spiren inni der, når eg nå føler meg så gravid. Eg tok meg sjølv i går i å gå å føle på at her er det en baby, og det var faktisk helt fantastisk! Ble minnet på kor utrulig mye eg gleder meg til at graviditeten er et faktum og til alle forandringene i kroppen! Nei det blir spennende å se. Pleace la denne mnd vere min tur :Heartred

Fant dette på babyverden.no er håpefull, no angrer eg på at eg ikkje tok en test i dag for å sjekke. Må få dagen til å gå fort så eg kan teste i morgen :D

Slik kan du oppleve stikningene
Helt tidlig i svangerskapet er de hormonelle forandringene store, og den lille livmoren vokser en god del – selv om det foregår bak symfysen uten at man kan se den utenpå magen enda. Stikningene kan sitte ganske lavt, rundt eller bak symfysen på en måte – det kan også være mer konsentrert i én av sidene. Så lenge stikningene kommer og går er det vanligvis helt normalt. Det kan gjerne være dager du kjenner disse stikningene flere ganger, men det kan innimellom også godt være dager helt uten stikninger.

Last edited:
DPO 12

Negativ test med følsomhetpå 25 ml
Puppene fremdeles veldig vonde og irritabelt humør (dette er nytt).
Puppene er alltid vonde før mensen da så det nye denne mnd var egt aktiviteten i eggstokkene og det veldig lettantennelige humøret eg har hatt de siste 2-3 dagene.

Det at en test med følsomhet på 25ml er negativ DPO 12 overrasker meg ikkje da, så er enda håp. Skjønner liksom ikkje at eg ikkje kan vere gravid denne mnd! ahhh livet ...

Så kjedelig at testen var negativ! Jeg har virkelig troen med alle disse symptomene dine. Når er IKM? Fryktelig spennende dager fremover med deg nå:happy:

Så kjedelig at testen var negativ! Jeg har virkelig troen med alle disse symptomene dine. Når er IKM? Fryktelig spennende dager fremover med deg nå:happy:

Mandag 23 så er en del dager til, så håper bare at hcg nivået mitt øker seint :D

Anerledes utflod og sinnsyke menssmerter som starta i 15 tiden i dag og har vart så og si siden. Hmmm kommer mensen nå ? Eller er dette tegn .. ahhh tårevåt og lei av å vente !

DPO 13

Negativ tidlig test
Det blir nok ingen baby denne mnd heller, med mindre eg produserer hcg veldig treigt og at babyen festa seg seint.
Nå venter eg bare på mensen :crybaby2:crybaby2

Ikkje gravid denne mnd heller.
Men mensen kom mye tidligere enn forventet så kanskje kroppen endelig er blitt stabil etter noen år med prevensjon.

Mannen er permitert frå mandag av så denne mnd logger eg av alt som heter period trackers og kjører på med en *pause*.
Ekspertene sier at så lenge du har sex 3 ganger i uken skal du klaffe til slutt. Så tanken er å ikkje tenke når eg eggløsning, men bare slappe av og ha sex jevnt. Litt lettere det når man føler man har ferie :D Eg fortsetter med folsyre , men alt anna blir bare lagt vekk for å ta en pause frå fokuset så får vi se ka som skjer. Har legetime mandag, så kommer til å ta det opp kor lang tid vi har brukt for å komme inn i systemet, også er eg spent på om stoffskiftet har stabilisert seg.

Eg titter kanskje innom her de neste ukene, men kan og hende at eg tar en pause fram til neste mensen, bare for psyken min sin del. :Heartred:Heartred

Legetimen i dag gjekk kjempe fint :D Ble mye klokere på stoffskiftet mitt å på litt andre ting. Ble henvist til offentlig klinikk, endelig så skal ettersende infoen frå fertilitetsjekken vi hadde hos hausken til de. Timen blir nok ikkje før i september pga corona tider, men no er vi ihvertfall i det offentlige systemet og kan begynne å slappe litt mer av forhåpentligvis :D :Heartred

Da er stoffskiftet mitt endelig bra ! TSH er 1,4 wooohooo. Har 7fått tilgang til testene eg tok hos hausken før eg starta på levaxin. Då var TSH på 6mU/L , 2 mnd senere hos legen var den på 2mU/L og nå 3 mnd senere 1,4mU/L.

Da er kroppen klar for en baby ! ENDELIG så nå er det bare å kjøre på med en super sunn mnd med trening sunn mat og sex annenhver dag (ingen stress med desse eggløsningstestene der tar eg en pause akkurat no når mannen er permitert).

Livet smiler la oss håpe det blir baby i løpet av de neste mnd'ene :D:D:Heartbigred

Da er stoffskiftet mitt endelig bra ! TSH er 1,4 wooohooo. Har 7fått tilgang til testene eg tok hos hausken før eg starta på levaxin. Då var TSH på 6mU/L , 2 mnd senere hos legen var den på 2mU/L og nå 3 mnd senere 1,4mU/L.

Da er kroppen klar for en baby ! ENDELIG så nå er det bare å kjøre på med en super sunn mnd med trening sunn mat og sex annenhver dag (ingen stress med desse eggløsningstestene der tar eg en pause akkurat no når mannen er permitert).

Livet smiler la oss håpe det blir baby i løpet av de neste mnd'ene :D:D:Heartbigred
Såå godt å høre at ting går din vei! Kos dere med ny pp:Heartred

Sjekka appene mine i dag for første gang siden sist syklus, tenkte at det er jo greit å vite når mensen kjem for som sagt hadde eg lagt alt vekk så hadde ikkje peiling. Ser den skal komme 19 april, om 9 dager. Ingen tegn hittil , heldigvis egentlig. Etter så mye tegn mnd de siste året tenker eg at ingen er super positivt! Hehe ikkje det at eg har trua da.

Drikker vin, er på tur , storkoser meg rett og slett ! Prøver å slappe av med at det fremdeles kan ta lang tid til babydrømmen går i oppfyllelse og håper derfor at eg klarer å gjøre det eg har gjort denne mnd framover.

Merker at eg angrer litt på at eg sjekka når mensen skal komme ... hehe menmnen er jo greit å vite sånn ca så den ikkje kjem som ett sjokk på middagsbesøk :p

I går kom en intens bilsjuk kvalme (var bare hjemme) nysgjerrig på om dette var pga graviditet eller random. Har slete mye med kvalme i ungdommen , men er lenge siden nå og pleier aldri å bli bilsjukkvalm uten å ha vert ute å kjørt ... puppene er ømme, dette starta seinere enn vanlig. Vanligvis har dei vert ømme frå noen dager etter el og fram til mensen, men denne gangen starta det kanskje 1 uke senere eller mer.

Tok jo ingen el test denne gangen så veit bare at EL slimet og EL smertene starta mandag 30 så i løpet av den uka var iallefall EL. Dette er jo 2 uker siden i dag og mensen er venta torsdag om syklusen er 26 dager denne mnd også som sist.

nei eg er spent altså !!! Grunna mange dager uten symtomer og at eg glemte gravdititetsprøvingen litt i de dagene egget skulle festa seg tenker eg at kroppen ikkje var stressa.

Har vert mye ute gått toppturer, sovet i hengekøye og hatt det kjekt med mannen <3 så denne mnd hadde vert perfekt altså. Kom noen tårer på morginen i går fordi dagene til mensen nærmer seg og eg egentlig har mista litt håpet på baby siden det har gått så lang tid ! Håper håper :D Det er jo mange som bruker 1 år uten årsak så er jo dumt at eg mister trua ...

Da har eg vert bilsjuk kvalm igjen i noen timer, ble veldig nå. Dette er faktisk uvanlig to dager på rad. Eg trur egentlig eg er gravid pga kvalmen, men vi får vente å se . Skummelt å tru det :p

Spennende symptomer da:joyful:
Når skal du teste?? :p

venter til søndag faktisk :p har bare en test på 25 ml så tenkte å ikkje bruke mer penger på det. Hehe så på søndag er eg iallefall over ikm uavhengig av kor lang syklus eg har denne mnd :D er spent !!

Dette humøret før mensen kanskje kjem er svingene altså ! Man blir helt utslitt. Nå kunne eg vell i terorien begynt å teste om eg ville, men har bestemt meg for å vente til etter ikm denne gangen. I dag er eg på syklus dag 25 , det vil si at mensen kjem torsdag om eg har 26 dagers syklus igjen , eller lørdag om eg har 28 eller senere. Ahhh så egt venter eg mensen mellom torsdag og mandag :p er maange dager igjen. Vurderte sterkt i går om eg skulle gå på apotek i dag og kjøpe strimler med tidlig test til 200kr då får eg 5 stykk. Men hmm det er jo noe anna eg egt heller vil bruke de pengene på siden det kan vere negativt denne mnd også.

Eg håper håper så inderlig at det snart skal slå til, men eg har faktisk mista trua litt. Når gynekologene sier at alt ligger til rette for en graviditet , men samtidig at noe ikkje stemmer når du ikkje blir gravid første eller andre mnd. Ahh man skjønner ingenting !

Symtomer
Ømme og varme pupper, men myke
Litt kvalme
Litt mensmurring
Oppblåst, opp i vekt nå veier eg mellom 60-62 , gått opp 2-4 kg siste mnd , ikkje bra.. det påvirker ikkje akkurat humøret positivt :(

Med andre og alt det som kjem før en menstrasjon.:wtf:

:Heartblue:Heartred:dummy::dummy1: håper nesten på at det er to som sitter når den først sitter :hilarious:

Back
Topp