Babydrømmen som tar alt for lang tid

Så godt å få gjort det og få snakket med lege! Det høres jo veldig lovende ut!! Håper virkelig den sitter denne gangen! :love7 Jeg fikk faktisk min første positive test noen gang i dag! Så nå mangler det bare at du kommer etter!!:woot::smiley-angelic001

Jaaa leste det nettopp ! Så fantastisk !!!!:D:D min kommer til slutt det vet eg :Heartred må bare smøre meg med tålmodighet :D

Heisann her er eg på dpo 6 , trur eggløsningen var søndag ettermiddag sjølv om testen ikkje var positiv før mandags morgning, fordi tidligere har eg alltid testet postivt på ettermiddagen kl 13 , men at eg med de nye testene måtte teste morgenurin, så er rimelig safe på at egget faktisk løsnet mandagen og at 6 pdo er helt riktig.

Tegn , puppene slutta å vere ømme ett par dager så kom det tilbake i dag, har også tydelige blodårer, svære nippler og hard mage under navlen, men prøver å ikkje legge for mye i det. Har virkelig trua denne mnd da ! Men man veit jo aldri, kanskje det tar enda lengre tid før vi får yatzy ;)

MEN alt er ihvertfall i skjønneste orden med oss, stoffskiftet mitt er perfekt , alt ser bra ut . Så da håper eg at det bare var treningen som skulle til for at knøtten skulle sitte !! Akkurat no strammer det seg faktisk i
Livmoren, det har eg ikkje kjent før !!!! Ååå håper håper :D:D:D

Edit: Har også fått økt med blank utflod i dag ! Kanskje det kan vere noe :D

Last edited:
Heisann her er eg på dpo 6 , trur eggløsningen var søndag ettermiddag sjølv om testen ikkje var positiv før mandags morgning, fordi tidligere har eg alltid testet postivt på ettermiddagen kl 13 , men at eg med de nye testene måtte teste morgenurin, så er rimelig safe på at egget faktisk løsnet mandagen og at 6 pdo er helt riktig.

Tegn , puppene slutta å vere ømme ett par dager så kom det tilbake i dag, har også tydelige blodårer, svære nippler og hard mage under navlen, men prøver å ikkje legge for mye i det. Har virkelig trua denne mnd da ! Men man veit jo aldri, kanskje det tar enda lengre tid før vi får yatzy ;)

MEN alt er ihvertfall i skjønneste orden med oss, stoffskiftet mitt er perfekt , alt ser bra ut . Så da håper eg at det bare var treningen som skulle til for at knøtten skulle sitte !! Akkurat no strammer det seg faktisk i
Livmoren, det har eg ikkje kjent før !!!! Ååå håper håper :D:D:D

Edit: Har også fått økt med blank utflod i dag ! Kanskje det kan vere noe :D
Dette høres kjempe lovende ut!! Heier på deg!! :happy093.:Heartbigred

Spennende dager!
Håper for deg!! :)

God morgen ! Dpo 7 her , sykt lyst å teste ! Men siden testene på 10 ml ikkje hadde komt gjekk eg bare på do, noen min etterpå kom det sms om at de lå i postkassa :p ahhhh :wtf:

Men det er vel uansett aaalt for tidlig eller ka ? Er så sinnsykt spent denne gangen Og håper så inderlig at det endelig funka !! :D

Sympomter :

Veldig ømme pupper med stikkninger i ( dette har eg ver syklus, men følte kanskje at det kom tidligere enn vanlig denne gang ?)

Litt stikkninger livmorområdet (også hatt før )
Tydelige blodårer (også hatt før )

Så som dere ser er egentlig alt normalt haha! Men eg bare har en følelse av at dette er min tur :wav

Vi får se , om ikkje må eg bare fortsette som eg har gjort denne mnd og håpe at det ikkje tar så alt for lang tid :Heartred:Heartred

God morgen ! Dpo 7 her , sykt lyst å teste ! Men siden testene på 10 ml ikkje hadde komt gjekk eg bare på do, noen min etterpå kom det sms om at de lå i postkassa :p ahhhh :wtf:

Men det er vel uansett aaalt for tidlig eller ka ? Er så sinnsykt spent denne gangen Og håper så inderlig at det endelig funka !! :D

Sympomter :

Veldig ømme pupper med stikkninger i ( dette har eg ver syklus, men følte kanskje at det kom tidligere enn vanlig denne gang ?)

Litt stikkninger livmorområdet (også hatt før )
Tydelige blodårer (også hatt før )

Så som dere ser er egentlig alt normalt haha! Men eg bare har en følelse av at dette er min tur :wav

Vi får se , om ikkje må eg bare fortsette som eg har gjort denne mnd og håpe at det ikkje tar så alt for lang tid :Heartred:Heartred
Spennende :D veldig få som får positiv 7 DPO, bare 7,4% som tester positivt så tidlig :)

Når man har 15 tidlig tester liggende er det vanskelig å ikkje teste sjølv om man veit at den er negativ :hilarious: dpo 7 ettermiddagsurin bare 3 timer siden sist eg tissa . Tar nok en i morgen tidlig også aiai :rolleyes::D:p

Vedlegg

• 09F3E572-500A-4A87-9FC0-47B47103C2B3.jpeg
    09F3E572-500A-4A87-9FC0-47B47103C2B3.jpeg
    33,7 KB · Visninger: 128
Fint å lese historien din. Takk for at du deler ❤️ Kjenner meg igjen i så mye, er pp PP 13 nå og alt er tipp topp med begge to. Har valgt å være åpen med flere av vennene mine.. Alle jeg kjenner har fått det til så fort Ventinga og skuffelsene er virkelig en prøvelse. Den ene dagen er jeg optimist, mens neste dag er jeg helt i kjelleren. Venter på svar fra det offentlige. Håper på Yatzi for både deg og meg asap Gleder meg til å følge med videre her! Heia heia❤️

God morgen ! I dag er eg 8 dpo og fortsatt ved godt mot! Puppene er virkelig ømme om dagen og på denne tiden tidligere har ømheten pleid å avta litt om eg ikkje hugser heilt feil, for så å bli ømme igjen rett før ikm. Det stikker i livmora også noe det ikkje gjorde forrige syklus ! :D Koser meg med å ta en test kvar morgen no faktisk, det hadde eg aldri trudd eg skulle si , for eg har vert ganske lei desse graviditetstestene, men nå som eg har mange og de er 10 ml så er det litt digg å ta en istedenfor å gå å lure på om eg kan få positivt test den dagen, da testen allerede er tatt ! hehehe vi får se om eg tenker likt neste syklus om det ikkje går min vei enda.

Trent i går også så treningen min går strålende ! Får trent 4-5 ganger i uken , fordelen med å ikkje vere i jobb akkurat nå! Dette hjelper jo også kjempe masse på psyken rundt all tiden babylagingen tar. :D

Dagens test , kvit som dere ser , er jo bare 8 dpo:rolleyes: men det var som sagt helt sykt digg å ha så mange tester i hus at eg kan kjøre på fram til ikm !! Eg følte at eg så en strek, men har hørt at desse har skyggestreker så vi får se om den utvikler seg med farge snart :D:D håpe håpe :wav:Heartred

Vedlegg

• D76E6288-F272-4C2D-AD37-1DD6A00BFEC1.jpeg
    D76E6288-F272-4C2D-AD37-1DD6A00BFEC1.jpeg
    15,8 KB · Visninger: 132
Last edited:
Fint å lese historien din. Takk for at du deler ❤️ Kjenner meg igjen i så mye, er pp PP 13 nå og alt er tipp topp med begge to. Har valgt å være åpen med flere av vennene mine.. Alle jeg kjenner har fått det til så fort Ventinga og skuffelsene er virkelig en prøvelse. Den ene dagen er jeg optimist, mens neste dag er jeg helt i kjelleren. Venter på svar fra det offentlige. Håper på Yatzi for både deg og meg asap Gleder meg til å følge med videre her! Heia heia❤️

Så kjekt at min historie kan hjelpe! Det var litt derfor eg starta dagbok etter å ha sjølv følt meg helt motløs og ikkje funne noen med lik historie alltid. Her veit alle det nå tru eg, etter 7 mnd bare ga vi opp å holde det hemmelig. Man blir jo så sliten av å gjøre det, og det at vi er åpen gjør til at andre er åpen om at de har brukt langt tid også. Er flere rundt meg som har brukt litt tid, men det hjelper liksom ikkje når dei er gravid nå eller har fått babyen sin da vi fremdeles går å venter på den magiske strek nummer to!

Eg kan vere optimistisk på morgningen så 2 min etterpå bli helt omvendt, det er virkelig en berg og dalbane det her. Men det å kunne skrive tankene sine og lese om andre har virkelig vert en hjelp og trøst!

Er det ivf svar du venter på, for dokke hadde sjekka dokke tidligere eller ? :)

Ville bare dele tips eg fekk frå sykepleieren hos klinikk hausken når eg var innom der for noen uker sider bare for å spørre litt om forskjellige ting. For det står så mye forskjellig på nettet og formuet er jo fullt av personlige meninger så det å få ting rett frå ei som virkelig kan dette var helt fantstisk for min psyke ! Kanskje dette kan gi noen andre en aha opplevevelse også, det fekk iallefall eg :D:D

- Hvit fisk en gang i uken ( nesten alle kvinner i Noreg har mangel på jod, jod er sinnsykt viktig for at babyen skal bli utvikla ordentlig i hjernen osv, og ved å spise dette en gang i uken dekte man behovet) Fiskekaker med hvit fisk var også godkjent , også anbefalte ho JOZO sitt salt , den rød pakken fordi den var det jod i!

- Fisk generelt flere ganger i uken

- Spise sunst og heller spise litt usunt i tillegg til det sunne, det var ikkje farlig å spise litt sjokolade eller smågodt , men veldig viktig at det generelle kostholde var sunt

- Trening var veldig viktig for blodgjennomstrømmningen i livmora og noe ho virkelig anbefalte å gjøre!

- Koffein måtte man vere litt forsiktig med, holde seg under det anbefalte som er to kopper kaffe om dagen

- Nikotin var virkelig fyfy det er forska og bevist på at det gjør til at man gjerne ikkje blir gravid, heldig for meg er dette aldri blitt prøvd!

- MEN alkohol var bare å drikke ! Det er ingen forsking som viser at dette har noe å si for å bli gravid eller ikkje, å i starten av en graviditet vil dette heller ikkje gå til embyroet ! Så ett glass vin på fredag og lørdag var null problem. Dette var vell det rådet som gjorde meg mest glad, fordi eg eeeelsker musserende og hvitvin i helgene , med måte selvfølgelig! Og det å kunne kose seg med det gjer til at eg stresser mindre :D

- Stress hadde ingenting å si for en graviditet sa hun, det er ikkje sånn at egget ikkje fester seg fordi man går å tenker på at egget skal feste seg ! haha det har jo eg trudd til tider og tenkt at eg aaaldri kom til å bli gravid fordi eg tenkte på det heeeeele tiden. :hilarious:

- Å det siste koselige , det er overhode ingenting eg kan gjøre for å bli gravid utenom å time samleie riktig iforhold til eggløsningen. Plutselig en dag så sitter den :D :D:Heartred

SÅ etter samtalen med sykepleier tar eg ingenting utenom gravid pakken til nycoplus for å få i meg forlat og omega 3 så spiser eg hvit fisk 1-2 ganger i uken fordi det er jo super godt ! Drikker 1-2 flasker alkohol fordelt utover tor-søn noen ganger hehe. Trener aktivt kondisjonstrening ! Drikker rett under 2 kopper kaffe og heller koser meg litt med pukka sin te innimellom siden den er uten koffein. Prøver å drikke cola /pepsi veeeeeeeldig sjeldent da det er koffein i det. Kjøper ikkje usunne ting spiser bare visst andre kjøper. Også spiser eg generelt sunt.

Eneste "kjerringrådene" eg følger er desse : Har samleie i doggy da han treffer nærmest inngangen haha ! og beina opp i været i 15-30 min etterpå bare for å gjøre det og at det virker litt logisk at det kan hjelpe siden vi tross alt er i PP 14.

Last edited:
God morgen ! I dag er eg 8 dpo og fortsatt ved godt mot! Puppene er virkelig ømme om dagen og på denne tiden tidligere har ømheten pleid å avta litt om eg ikkje hugser heilt feil, for så å bli ømme igjen rett før ikm. Det stikker i livmora også noe det ikkje gjorde forrige syklus ! :D Koser meg med å ta en test kvar morgen no faktisk, det hadde eg aldri trudd eg skulle si , for eg har vert ganske lei desse graviditetstestene, men nå som eg har mange og de er 10 ml så er det litt digg å ta en istedenfor å gå å lure på om eg kan få positivt test den dagen, da testen allerede er tatt ! hehehe vi får se om eg tenker likt neste syklus om det ikkje går min vei enda.

Trent i går også så treningen min går strålende ! Får trent 4-5 ganger i uken , fordelen med å ikkje vere i jobb akkurat nå! Dette hjelper jo også kjempe masse på psyken rundt all tiden babylagingen tar. :D

Dagens test , kvit som dere ser , er jo bare 8 dpo:rolleyes: men det var som sagt helt sykt digg å ha så mange tester i hus at eg kan kjøre på fram til ikm !! Eg følte at eg så en strek, men har hørt at desse har skyggestreker så vi får se om den utvikler seg med farge snart :D:D håpe håpe :wav:Heartred
Herregud jeg elsker den herlige energien din for tiden!! Så utrolig skjønn du er! Dette skal gå!! Heier og heier! :wav:Heartbigred:hello2

Herregud jeg elsker den herlige energien din for tiden!! Så utrolig skjønn du er! Dette skal gå!! Heier og heier! :wav:Heartbigred:hello2

Hehe er så deilig å endelig vere litt optimistisk igjen :D:D Blir også sykt gira når eg leser din historie og ser at du er gravid :wav

Så kjekt at min historie kan hjelpe! Det var litt derfor eg starta dagbok etter å ha sjølv følt meg helt motløs og ikkje funne noen med lik historie alltid. Her veit alle det nå tru eg, etter 7 mnd bare ga vi opp å holde det hemmelig. Man blir jo så sliten av å gjøre det, og det at vi er åpen gjør til at andre er åpen om at de har brukt langt tid også. Er flere rundt meg som har brukt litt tid, men det hjelper liksom ikkje når dei er gravid nå eller har fått babyen sin da vi fremdeles går å venter på den magiske strek nummer to!

Eg kan vere optimistisk på morgningen så 2 min etterpå bli helt omvendt, det er virkelig en berg og dalbane det her. Men det å kunne skrive tankene sine og lese om andre har virkelig vert en hjelp og trøst!

Er det ivf svar du venter på, for dokke hadde sjekka dokke tidligere eller ? :)

❤️❤️
Ja, vi venter på svar ang ivf. Regner med det blir lenge å vente, så tenker jo litt på privat også. Aller helst vil vi jo klare det på den vanlige måten. Vi har sjekka alt og legene mente vi hadde gode muligheter på egenhånd. Så foreløpig får vi bare fortsette å prøve, men dette er virkelig en slitsom prosess å stå i

God morgen ! :D

I dag er eg 9 dpo og hadde dette vert min første pp så hadde eg vert 100% sikker på at eg var blitt gravid. La meg i går med store sprengte ømme pupper og våkna med helt like. Altså eg føler til og med at de har vokst !! Men selvfølgelig trenger jo dette ikkje å bety noe... Dagens test var negativ, det var ventet da det fremdeles er veldig tidlig.

Symptomer :
Hodepine i går (er leeenge siden eg hadde det sist)
Rar mage / oppblåst
Veldig varm
Blør litt i nesen
Sliten
Ømme pupper
Stikkninger i livmorområdet

Ønske om at det skal gå denne mnd er så sterkt at eg veit ikkje ka eg skal gjere om det ikkje går :( La oss håpe at det går !!:Heartred

Vedlegg

• 504A1291-D632-4956-9F77-F6B472BAE291.jpeg
    504A1291-D632-4956-9F77-F6B472BAE291.jpeg
    24,8 KB · Visninger: 122
❤️❤️
Ja, vi venter på svar ang ivf. Regner med det blir lenge å vente, så tenker jo litt på privat også. Aller helst vil vi jo klare det på den vanlige måten. Vi har sjekka alt og legene mente vi hadde gode muligheter på egenhånd. Så foreløpig får vi bare fortsette å prøve, men dette er virkelig en slitsom prosess å stå i

Skjønner at du tenker ivf, var innom tanken selv en mnd. Men vi har også gode muligheter på egenhånd så vi fortsetter med det ! Håper heller at desse positive forandringene i helsen og matveien kan hjelpe min kropp ! Eg er normal vektig da 163 høy og 60 kg ( kanskje 4-5 kg for mye) men tenker at kanskje min kropp trenger å vere fit for å lage baby :D

https://pilotfrue.blogg.no/1472133928_25082016.html les dette om mat , nyttig !:D

Eg trur som sagt mat kan gjøre en stor forandring, leste ett sted at hver mnd gjør kroppen seg klar for å lage baby, men om det er noe anna kroppen trenger å konsentrere seg om bruker den ikkje all sin fokus på babylaging, men fordeler det. Så om man trener og spiser sunt hjelper man kroppen til å kun fokusere på å lage denne babyen :D Der er min treningsmotivasjon iallefall og trua på at det skal gå innen det neste året !!

No kan det jo hende at du er super flink på dette :p men ville bare dele siden dette var litt aha for meg. Har spist relativt sunt tidligere og trent i rykk og napp, men ny info fekk meg til å fokusere mer.

Håper du kan få en gnist tilbake og at spiren snart sitte for dokke !! Er jo i pp 14 så skjønner din frustrasjon alt for godt :Heartred:Heartred:Heartred:Heartred:Heartred

No skal eg snart ut å løpe/gå raskt opp en liten fjelltopp ! Eneste motivasjon i dag er at spiren skal sitte og at eg skalfå verdens sunneste baby :D hehe

Back
Topp