Ville bare dele tips eg fekk frå sykepleieren hos klinikk hausken når eg var innom der for noen uker sider bare for å spørre litt om forskjellige ting. For det står så mye forskjellig på nettet og formuet er jo fullt av personlige meninger så det å få ting rett frå ei som virkelig kan dette var helt fantstisk for min psyke ! Kanskje dette kan gi noen andre en aha opplevevelse også, det fekk iallefall eg
- Hvit fisk en gang i uken ( nesten alle kvinner i Noreg har mangel på jod, jod er sinnsykt viktig for at babyen skal bli utvikla ordentlig i hjernen osv, og ved å spise dette en gang i uken dekte man behovet) Fiskekaker med hvit fisk var også godkjent , også anbefalte ho JOZO sitt salt , den rød pakken fordi den var det jod i!
- Fisk generelt flere ganger i uken
- Spise sunst og heller spise litt usunt i tillegg til det sunne, det var ikkje farlig å spise litt sjokolade eller smågodt , men veldig viktig at det generelle kostholde var sunt
- Trening var veldig viktig for blodgjennomstrømmningen i livmora og noe ho virkelig anbefalte å gjøre!
- Koffein måtte man vere litt forsiktig med, holde seg under det anbefalte som er to kopper kaffe om dagen
- Nikotin var virkelig fyfy det er forska og bevist på at det gjør til at man gjerne ikkje blir gravid, heldig for meg er dette aldri blitt prøvd!
- MEN alkohol var bare å drikke ! Det er ingen forsking som viser at dette har noe å si for å bli gravid eller ikkje, å i starten av en graviditet vil dette heller ikkje gå til embyroet ! Så ett glass vin på fredag og lørdag var null problem. Dette var vell det rådet som gjorde meg mest glad, fordi eg eeeelsker musserende og hvitvin i helgene , med måte selvfølgelig! Og det å kunne kose seg med det gjer til at eg stresser mindre
- Stress hadde ingenting å si for en graviditet sa hun, det er ikkje sånn at egget ikkje fester seg fordi man går å tenker på at egget skal feste seg ! haha det har jo eg trudd til tider og tenkt at eg aaaldri kom til å bli gravid fordi eg tenkte på det heeeeele tiden.
- Å det siste koselige , det er overhode ingenting eg kan gjøre for å bli gravid utenom å time samleie riktig iforhold til eggløsningen. Plutselig en dag så sitter den
SÅ etter samtalen med sykepleier tar eg ingenting utenom gravid pakken til nycoplus for å få i meg forlat og omega 3 så spiser eg hvit fisk 1-2 ganger i uken fordi det er jo super godt ! Drikker 1-2 flasker alkohol fordelt utover tor-søn noen ganger hehe. Trener aktivt kondisjonstrening ! Drikker rett under 2 kopper kaffe og heller koser meg litt med pukka sin te innimellom siden den er uten koffein. Prøver å drikke cola /pepsi veeeeeeeldig sjeldent da det er koffein i det. Kjøper ikkje usunne ting spiser bare visst andre kjøper. Også spiser eg generelt sunt.
Eneste "kjerringrådene" eg følger er desse : Har samleie i doggy da han treffer nærmest inngangen haha ! og beina opp i været i 15-30 min etterpå bare for å gjøre det og at det virker litt logisk at det kan hjelpe siden vi tross alt er i PP 14.