Ikke meningen å krangle altså, lurte bare på hva tankene rundt det evt var og hvorfor
Eg har forklar tankene rundt det tidligere i dagboken trur eg
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ikke meningen å krangle altså, lurte bare på hva tankene rundt det evt var og hvorfor
Det å ikkje bli gravid føles som en stor tomhet, en sorg som aldri tar slutt , som kommer over en helt uventet.
Sjølv om eg føler at eg har en god plan framover og at regelmessig trening og kosthold forhåpentligvis vil gjøre en stor forskjell så spira snart sitter så blir eg lei meg fra tid til annen. Humøret var oppe i går, i dag var det rett ned igjen...
Skulle ønske eg hadde visst om eg hadde hatt en MA , eller om det er få egg så eg bare må treffe det ene egget, eller om det er ett feste problem i livmora. Eg veit liksom ikkje. Det eneste eg veit er at eg har mange egg , regelmessig eggløsning , alt ser fint ut og at min mann har bra sperm. Thats it, så koffor sitter eg her 13 mnd senere uten en baby... men kanskje kroppen min ellers ikkje har det så bra innvending. Kanskje eg har trent for lite og vert litt for usunn i kostholde. Høyde 163 vekt 61, trur min idealvekt er 55kg , kjem eg ned på det så sitter kanskje spira også ! Mannen er fit allerede så ingen problem der hehehe . La spira sitte snart !!
Skjønner hvordan du har det. Jeg er i pp9 nå, og føler at jeg aaaaldri kommer til å bli gravid. Vi skal til en fertilitetssjekk på Klinikk Hausken i slutten av mai, men jeg har lyst til å vente litt til med IVF uansett.
Men i ca 10% av tilfellene med "ufrivillig barnløshet", så er det rett og slett ingen spesiell årsak til at man ikke får det til. Begge kan være helt friske, spise sunt og trene og ikke stresse etc etc, men det vil bare ta tid uansett.
Og hver måned er det vel ca 20-25% sjanse for å bli gravid, uavhengig av hvor lenge man har prøvd før. Anbefaler å høre den siste episoden av podcasten Åpen journal De sammenligner det med å spille yatzy! Noen får yatzy på første kast, mens andre kanskje må bruke 8, 12, 17 kast. Så jeg vet det er litt vanskelig, men hold motet oppe!
Skjønner hvordan du har det. Jeg er i pp9 nå, og føler at jeg aaaaldri kommer til å bli gravid. Vi skal til en fertilitetssjekk på Klinikk Hausken i slutten av mai, men jeg har lyst til å vente litt til med IVF uansett.
Men i ca 10% av tilfellene med "ufrivillig barnløshet", så er det rett og slett ingen spesiell årsak til at man ikke får det til. Begge kan være helt friske, spise sunt og trene og ikke stresse etc etc, men det vil bare ta tid uansett.
Og hver måned er det vel ca 20-25% sjanse for å bli gravid, uavhengig av hvor lenge man har prøvd før. Anbefaler å høre den siste episoden av podcasten Åpen journal De sammenligner det med å spille yatzy! Noen får yatzy på første kast, mens andre kanskje må bruke 8, 12, 17 kast. Så jeg vet det er litt vanskelig, men hold motet oppe!
Oi oi oi! dette ble plutselig veldig spennendeEg begynner å lure på om eg allerede har hatt eggløsning.... begynte å teste mandag og den testen var sterkere enn de andre dagene, styrken har bare gått nedover. Grunnen til at eg lurer er jo fordi eg har de to siste dagene hatt slim med litt blod i. Og siden eg begynte å spotte 4 dager før mensen , så kan det vere eggløsningen kom veldig tidlig ?! Kanskje den kom søndag, heldigvis for oss la vi inn aksjer søndag! Visst man kan ha eggløsning søndag og festeblødning allerede onsdag så kan det stemme ? Søndag var 10 dager etter første spotting så det kan jo stemme ? Sjekka i kalenderen og eg kan ha hatt eggløsning søndagen om kroppen mente at mensen starta onsdagen uka før wiiiii er spent ass!!! G-testen var negativ i går , men kanskje det lyser to streker på søndag med tidligtest om eg tørr å ta
nysgjerrig , spent , nervøs . Fortsetter å leite etter eggløsning fram til tirsdag iallefall, er da kalenderen sier eg skal ha den. tenk om tenk om !!! Ahh tørr ikkje håpe
Da kom det endelig opp ett blinkende smilefjeset på eggløsningstesten det betyr at eggløsningen nærmer seg og at eg er fertil ! Litt blod enda, men da var det nok ikkje festeblødning siden eggløsningstesten sier at eg nærmer meg , tipper eggløsning da kjem i morgen eller overmorgen litt blod enda , skjønner ikkje ka dette kan vere, kan man blø rundt eggløsning så mange dager før ?? Aldri blødd før. Har ihvertfall legetime fredag for å ta celleprøve , etter råd frå min fastlege så om noe er gærent finner ho ut av det ! Nå skal eg bare kose meg i denne fertile perioden og håpe at dette er mnd !
Jeg har hørt at man kan blød litt ved eggløsning og at man er ekstra fruktbar da
Krysser fingrene for det
Etter tre dager med blinkene smiley på cb sin digitale test står smileyen endelig fast ! Det betyr eggløsning de neste 48 timene, endelig ! Dette har virkelig vert mitt beste kjøp. Kjenner virkelig på kroppen i dag at det er eggløsning som er komt eller nærmer seg, puppene er super super ømme og brystvortene er anerledes. Våknet med sykt mye eggløsningslim etter første dobesøk. Dette lover bra ! Siden vi begynte med desse testene starta vi ikkje å ha sex før første test blinka så tok vi annenhver dag frå der, siste sex var altså i går, så sæden kan allerede vere godt på vei til egget hihi Vi kjører selvfølgelig på i dag også og kanskje i morgen om mannen er klar
Eg har virkelig trua denne mnd altså ! Har blødd fram til i går , håper dette har noe med økning av eggløsningshormonet som det står på nettet, evt kanskje noen cyster som har sprukket etter at eg har starta å trene ? Veit at de med pcos kan lettere bli gravid visst de trener, nå har ikkje eg det (pcos), men gynekologene har sett noen cyster på eggstokkene , men ment at det ikkje er pcos eg har. Uansett så er jo dette interessant, legetime hos min fastlege fredag iallefall for å sjekke dette med blødningen. Spennende dager i vente , kan PP 14 vere min mnd
Lykke til med aksjelegging
Da er det bare å heie på gullegget
Heia, heia! Dette skal bli DIN månedEtter tre dager med blinkene smiley på cb sin digitale test står smileyen endelig fast ! Det betyr eggløsning de neste 48 timene, endelig ! Dette har virkelig vert mitt beste kjøp. Kjenner virkelig på kroppen i dag at det er eggløsning som er komt eller nærmer seg, puppene er super super ømme og brystvortene er anerledes. Våknet med sykt mye eggløsningslim etter første dobesøk. Dette lover bra ! Siden vi begynte med desse testene starta vi ikkje å ha sex før første test blinka så tok vi annenhver dag frå der, siste sex var altså i går, så sæden kan allerede vere godt på vei til egget hihi Vi kjører selvfølgelig på i dag også og kanskje i morgen om mannen er klar
Eg har virkelig trua denne mnd altså ! Har blødd fram til i går , håper dette har noe med økning av eggløsningshormonet som det står på nettet, evt kanskje noen cyster som har sprukket etter at eg har starta å trene ? Veit at de med pcos kan lettere bli gravid visst de trener, nå har ikkje eg det (pcos), men gynekologene har sett noen cyster på eggstokkene , men ment at det ikkje er pcos eg har. Uansett så er jo dette interessant, legetime hos min fastlege fredag iallefall for å sjekke dette med blødningen. Spennende dager i vente , kan PP 14 vere min mnd
Så flink du er!!
Nå mååå det bli baby!!
Hvordan gikk det på legetimen?
Så godt å få gjort det og få snakket med lege! Det høres jo veldig lovende ut!! Håper virkelig den sitter denne gangen! Jeg fikk faktisk min første positive test noen gang i dag! Så nå mangler det bare at du kommer etter!!Det gjekk veldig bra ! Tok celleprøve siden eg har fylt 25, legen sa at alt så fint ut og tippa at blødningene kun var hormonelt. Spurte også om man begynner å blø visst cyster sprekker og det kan man, så min teori er jo at det er det som har skjedd. At cyster har sprukke pga økt aktivitet de siste ukene! I dag er eg DPO 5 og puppene er ømme og nipplene rare så håper at knøtte har festa seg ! blir spennende og se om en ukes tid! Har trua denne mnd ihvertfall så får vi se takk for at du spør! kossen går dagene dine, du må jo vere helt sykt spent når du allerede veit at egget er befrukta !!!