Babydrømmen som tar alt for lang tid

Mange klemmer!

Liten oppdatering !

I dag er eg 8 dpo! Hadde positiv el test fredag 27.03.
Prøvde å ikkje tenke over kor mange dpo eg var denne mnd osv helt til eg oppdaga farge i utfloden i dag ! :wideyed: Først litt frisk så sånn mørkt senere på dagen.

Klarer ikkje å holde tankene unna om dette kan være ein festeblødning :nailbiting:

Har offentlig klinikk time om 1 uke og laparoskopi om 3 uker ! Så mye skjer heldigvis om TR dukker opp om
en ukes tid, spennende og nervepirrende dager i vente :wacky:

Hadde vore fantastisk med 2 streker !!!:D:D

Går å tripper og venter på at dagene skal snegle seg fortere avgårde. Med bare ein strimmeltest på 25 ml i hus er det ikkje mykje anna å gjøre enn å vente nær ikm dagen før eg tester. Angrer alltid på at eg ikkje har hamstret inn tester :hilarious: Den svake blødningen på akkurat 8 dpo får meg virkelig til å tenke at dette kan ha gått, men koffor skal det plutselig gå nå , etter så lang tid?

Går å tripper og venter på at dagene skal snegle seg fortere avgårde. Med bare ein strimmeltest på 25 ml i hus er det ikkje mykje anna å gjøre enn å vente nær ikm dagen før eg tester. Angrer alltid på at eg ikkje har hamstret inn tester :hilarious: Den svake blødningen på akkurat 8 dpo får meg virkelig til å tenke at dette kan ha gått, men koffor skal det plutselig gå nå , etter så lang tid?
Ååå, så spent:angel8

å så spennende! Krysser fingrene for deg!

Sjølv om eg skulle vente til i morra med første test da eg bare har 1 igjen, gjekk eg selvfølgelig på smellen i dag :hilarious: Kunne skimte noe, men det kan man jo alltid :p Er så glad for at eg har klinikktime allerede mandag ! Ting skjer og eg veit helt sikkert nå at eg snart blir gravid med eller uten hjelp! :shy: Skulle ønske at eg slapp laparoskopi , men samtidig så hadde det vært veldig godt å fått diagnosen endo, da eg begynner å tru meir og meir på at det er det eg har. Kjøper ein ny test til helgen så får vi se :Heartred Er bare 11 dpo så var litt tidlig å prøve seg på ein test med følsomhet på 25ml :hilarious:

Sjølv om eg skulle vente til i morra med første test da eg bare har 1 igjen, gjekk eg selvfølgelig på smellen i dag :hilarious: Kunne skimte noe, men det kan man jo alltid :p Er så glad for at eg har klinikktime allerede mandag ! Ting skjer og eg veit helt sikkert nå at eg snart blir gravid med eller uten hjelp! :shy: Skulle ønske at eg slapp laparoskopi , men samtidig så hadde det vært veldig godt å fått diagnosen endo, da eg begynner å tru meir og meir på at det er det eg har. Kjøper ein ny test til helgen så får vi se :Heartred Er bare 11 dpo så var litt tidlig å prøve seg på ein test med følsomhet på 25ml :hilarious:
Håper for deg!

Da kom plutselig mensen, mange dager for tidlig :wideyed: ble syklus på 24 dager , 12 dager etter EL :nailbiting: Aldri hatt så kort ! Tullete kropp altså :hilarious: Jaja klinikktime mandag så det blir bra ! Spent på når vi får oppstart siden eg først har laparoskopi også 1 IUI forsøk til hos privat klinikk ;)

Da kom plutselig mensen, mange dager for tidlig :wideyed: ble syklus på 24 dager , 12 dager etter EL :nailbiting: Aldri hatt så kort ! Tullete kropp altså :hilarious: Jaja klinikktime mandag så det blir bra ! Spent på når vi får oppstart siden eg først har laparoskopi også 1 IUI forsøk til hos privat klinikk ;)
Lykke til på klinikktimen!

Lykke til!!:wav

Blir spennende på mandag! Og alt som skjer fremover. Godt å vite at det skjer litt! Da blir liksom ventetiden... liiitt kortere. Eller går litt fortere. Eller noe sånn:p Masse lykke til! Du skal inn i gravidgjengen du nå!

Spotta i 4 dager nå , aaahh må jo være noe merkelig når eg spotter sånn ? Mener å hugse at eg var spottfri når eg gjekk på progesteronstøtte.. hmmm

Så nå lurer eg på om gyn klarer å se noe spesielt om mensen kjem i dag eller i morgen., pleier å blø litt så håper ikkje det ødelegger. Noen som har vært på gyn time med mensen?

Var selv på første dag av mensen når de skulle se etter polyppene, då var det for mye blod iallefall..

Har ikkje tatt fleire g tester da , er helt sikker på at mensen kjem pga spottingen, er bare så rart at eg skal spotte en gang om dagen i fire dager:wacky:

Edit: herlighet endelig kom mensen , spent på ka gyn sier ang all spottingen i dagene før, kanskje de har noe svar ?

Last edited:
Blir spennende på mandag! Og alt som skjer fremover. Godt å vite at det skjer litt! Da blir liksom ventetiden... liiitt kortere. Eller går litt fortere. Eller noe sånn:p Masse lykke til! Du skal inn i gravidgjengen du nå!

takk! Ja alt er mye lettere når ting skjer, kom ingen tårer denne mnd faktisk! Og det er fordi eg veit at laparoskopien er lur å få unnagjort! Så håper eg bare at IUI timen etter det kjem raskt og om den ikkje funker at eg rekker ivf før sommeren, det tviler eg egentlig litt på at vi rekker da ..

Liten nedtur i dag, det offentlige vil ikkje gjøre ivf med kun to egg befrukta om gangen. Så da blir det ikkje ivf på oss... Men vi kunne få ganske mange IUI forsøk så det er jo positivt.

Det var også positivt at eg var på undersøkelsen så tidlig i mensenuka fordi han kunne se at eg hadde meir blod enn vanlig. Han mente også at egglederene er opne og det er jo bra, men det vil de finne ut av om to uker under laparoskopien uansett. Men det at eg hadde meir blod enn normalt kan være årsak til menssmerter eg har.

Spottingen kunne betyr progresteron mangel og kanskje tegn på endometriose.

Så nå håper eg bare at laparoskopien går bra og at alt ligger til rette til at vi kan bli gravid uten ivf tilslutt. Vi trenger gjerne bare litt ekstra tid for at det riktige egget skal bli befrukta :Heartred

Last edited:
Back
Topp