Babydrømmen som tar alt for lang tid

Er litt stille frå meg nå for tiden, er sliten av heile prøvinga så nå når mannen har hatt ferie 1 mnd har eg bare prøvd å koble av. Vi tok ingen EL tester denne mnd, kjørte bare på med annenkvar dag den veka eg visste at EL kom, utifrå EL smerter var den forrige onsdag så i dag er eg 8-9 DPO. Våkna med super ømme pupper! Heile puppen , de følest svære og nipplene er skikkelig sår! Har også hatt litt forskjellige følelser i underlivet de siste dagene og har heller ikkje fått gått ordentlig på do med nr 2 de siste 3 dagene( veit ikkje om det har noe med det å gjøre?) utfloden har økt betraktelig og den er vannaktig. Tenk om det ENDELIG er ein spire der? Kvifor skulle det ikkje vert det? Altså nå er jo livmora mi fri for polypper, den er helt perfekt for ett egg :D hadde dette vert tidlig i prossesen hadde eg vert 80% sikker på at eg var gravid, men pga all tiden det har tatt tørr eg ikkje å tru for mye før testen endelig viser 2 streker! Please la det bli baby nå !!!!!! :D:D:D

Åååå så koselig oppdatering :) Håper virkelig det er en spire der i denne runden :) :) Det hadde vært så gøy :) :) :)

Da er mellom 4-6 dager til mensen kjem, og som vanlig så blir eg psyka på dette tidspunktet. Tanken om at det sikkert ikkje gjekk denne gangen heller slår meg. Vi har prøvd i 17 mnd, kvifor skulle det plutselig gå nå? Jo, det er jo fordi livmora mi nå er fin, polyppene er vekke. Men tenk om det ikkje var årsaken? Man leser jo om de som blir gravid til tross for polypper.., ahhh denne berg og dalbanen av følelser rundt det å ikkje bli gravid er heavy. Heldigvis har eg time til offentlig IVF i slutten av oktober, har det ikkje gått innen da er eg klar for hjelp på eller anna måte. Eg vil så gjerne ha min etterlengta baby nå !!

Er litt stille frå meg nå for tiden, er sliten av heile prøvinga så nå når mannen har hatt ferie 1 mnd har eg bare prøvd å koble av. Vi tok ingen EL tester denne mnd, kjørte bare på med annenkvar dag den veka eg visste at EL kom, utifrå EL smerter var den forrige onsdag så i dag er eg 8-9 DPO. Våkna med super ømme pupper! Heile puppen , de følest svære og nipplene er skikkelig sår! Har også hatt litt forskjellige følelser i underlivet de siste dagene og har heller ikkje fått gått ordentlig på do med nr 2 de siste 3 dagene( veit ikkje om det har noe med det å gjøre?) utfloden har økt betraktelig og den er vannaktig. Tenk om det ENDELIG er ein spire der? Kvifor skulle det ikkje vert det? Altså nå er jo livmora mi fri for polypper, den er helt perfekt for ett egg :D hadde dette vert tidlig i prossesen hadde eg vert 80% sikker på at eg var gravid, men pga all tiden det har tatt tørr eg ikkje å tru for mye før testen endelig viser 2 streker! Please la det bli baby nå !!!!!! :D:D:D
Hmm, folk er forskjellige, men ALLE de tre tingene er symptomer på graviditet for meg! Var pga. det jeg kom på tanken å teste da jeg ble gravid i sommer :P
Håper for deg!

Hmm, folk er forskjellige, men ALLE de tre tingene er symptomer på graviditet for meg! Var pga. det jeg kom på tanken å teste da jeg ble gravid i sommer :p
Håper for deg!

Håper eg også! Men har jo hatt "symptomer" nesten kvar syklus de siste 17 mnd :hilarious:

Blir spennende :) :) Skal du teste noe eller vente på IKM først? :)

ja trur første vanlig test ryker mandag , da er eg 4-2 dager unna ikm :) er litt ekstra spennende denne mnd ! Men også ekstra nedtur :confused:

Påminnelse ang symptomer til neste mnd om eg ikkje er gravid.

Forstoppa siden tirsdag, litt fram og tilbake ikkje helt. Men ingen magesmerter ang forstoppelsen.
Mensmurringer begynte svakt i går 10 dpo og har det enda i dag 11 dpo.
Puppene føles større og er veldig ømme! Nipplene er såre, dette starta ca 9 dpo. De er ikkje super ømme hele dagen, går litt fram og tilbake.
Våkna i dag med litt smerter i korsryggen.
Overfølsom, tar lett til tårene som eg alltid gjer rett før mensen.

Eg drikker kaffe, spiser det eg vil og drikker moderate mengder med vin. Kvifor lurer du kanskje på? Jo fordi etter 17 mnd uten ein eneste positiv test kan ikkje hele livet dreie seg om dette. Min måte og roe ned litt på er å faktisk få lov til å drikke litt vin i helgene fram til 2 streker kjem til syne! :D

Vi er midt i flytteprosses så til veka skal eg kose meg med å handle inn nytt til leiligheten, håper dette kan ta fokuset litt vekk fram til ikm dagen. Vurderer å ta første test i morgen tidlig! Får se om eg tørr :D

Påminnelse ang symptomer til neste mnd om eg ikkje er gravid.

Forstoppa siden tirsdag, litt fram og tilbake ikkje helt. Men ingen magesmerter ang forstoppelsen.
Mensmurringer begynte svakt i går 10 dpo og har det enda i dag 11 dpo.
Puppene føles større og er veldig ømme! Nipplene er såre, dette starta ca 9 dpo. De er ikkje super ømme hele dagen, går litt fram og tilbake.
Våkna i dag med litt smerter i korsryggen.
Overfølsom, tar lett til tårene som eg alltid gjer rett før mensen.

Eg drikker kaffe, spiser det eg vil og drikker moderate mengder med vin. Kvifor lurer du kanskje på? Jo fordi etter 17 mnd uten ein eneste positiv test kan ikkje hele livet dreie seg om dette. Min måte og roe ned litt på er å faktisk få lov til å drikke litt vin i helgene fram til 2 streker kjem til syne! :D

Vi er midt i flytteprosses så til veka skal eg kose meg med å handle inn nytt til leiligheten, håper dette kan ta fokuset litt vekk fram til ikm dagen. Vurderer å ta første test i morgen tidlig! Får se om eg tørr :D

Jeg har lest igjennom dagboken din og håper virkelig dette er måneden for deg. :Heartred Du skildrer godt oppturene, håpet og nedturene.

Jeg tror det er viktig, som du sier, at du senker skuldrene og koser seg litt. Krysser fingrene for deg :Heartred

Jeg har lest igjennom dagboken din og håper virkelig dette er måneden for deg. :Heartred Du skildrer godt oppturene, håpet og nedturene.

Jeg tror det er viktig, som du sier, at du senker skuldrene og koser seg litt. Krysser fingrene for deg :Heartred

Tusen takk ! Så hyggelig at du har lest gjennom :D er godt med eit sted der man kan få utløp for tankene. Eg håper virkelig virkelig at det snart er min tur til å få baby ! Verden får det til å virke som at alle andre får :(

I dag er eg mellom 10-12 dpo egentlig, eg har jo ikkje peiling siden eg ikkje tok EL test. Første g testene er kritthvite, tok ein i går ettermiddag og ein i dag tidlig. Blenda blenda hvit... Men siden eg ikkje aner kor mange dpo eg er så er det jo enda tidlig. Altså er jo ingen grunn for at det ikkje skal vere baby der da livmora er fin for eit egg... Ahhhh

Men siden i går har det virkelig kjennest ut som at mensen har komt, har så mye murringer, sitter med masse murringer nå. Håper at eg er ein av dei som får masse murringer pga graviditet. Håpet er ikkje ute får mensen evt spottingen kjem ! Puppene er jo super øm og eg er litt små uggen. Eg er også 100% sikker på at vi traff på eggløsning, det må gå. Om ikkje blir det virkelig shoppeterapi denne mnd :hilarious::hilarious:

TR kom nå, lykkelig over at syklusen bare var 28 dager, lykkelig over at eg slepp å gå i mange dager å lure.
Optimistisk ang. neste mnd! Har 2 pp igjen før timen i Haugesund :p

Men nå går eg mot PP 18 som betyr 1,5 år prøving. Det er tøft, det er virkelig tøft. Dette er det vanskeligste eg har vert gjennom.

Sjalusien som kommer over å se andre bli gravid, før ble eg alltid litt glad når eg så gravide eller barnevogner, nå blir eg bare irritert og småsur , spesielt visst dei ikkje ser noe hyggelige ut eller dei som er sinte på sine litt eldre barn. Ahh da tenker eg bare enda meir kor urettferdig det er at dei har fått. Dette er tanker eg gjerne egentlig kunne spart meg for, det å vere sjalu på at andre får barn er ein kjip følelse som kun går ut over meg selv. Eg håper virkelig at eg ein dag kan få lagt vekk denne følelsen. At det kan bli min tur.

Er mye eg vurdere å gjøre da, eg er egentlig ikkje noe hundemenneske , men har skikkelig lyst til å skaffe meg ein søt liten hund, for selskapet sin del, som ein slags erstatning mens eg venter, men om det vil funke , tviler. Eg ser også på adopsjon om vi aldri blir gravid, men det er ein så lang prosess, og eg kunne ønske at man kunne fått ungen allerede som baby, at den kan bli knytt til deg i tidlig tidlig stadie, ikkje etter 2 år... Har ikkje undersøkt dette så veldig mye , men paret i Else sitt program måtte det, dei venta i 2 år på å få gutten hjem. Men så ønsker eg jo også så veldig gjerne å gå gravid, at babyen skal vere meg og min mann. Men har også alltid tenkt at eg kunne tenkt meg å adoptere ein fordi det er SÅ mange som ikkje har det bra der ute. Vanskelig.

EG håper så inderlig at PP18 kan vere min PP, om ikkje så blir det kanskje IUI eller IVF med 2 egg enten offentlig eller privat om vi bikker 2 år med prøving.

Back
Topp