Babydrømmen som tar alt for lang tid

TR kom nå, lykkelig over at syklusen bare var 28 dager, lykkelig over at eg slepp å gå i mange dager å lure.
Optimistisk ang. neste mnd! Har 2 pp igjen før timen i Haugesund :p

Men nå går eg mot PP 18 som betyr 1,5 år prøving. Det er tøft, det er virkelig tøft. Dette er det vanskeligste eg har vert gjennom.

Sjalusien som kommer over å se andre bli gravid, før ble eg alltid litt glad når eg så gravide eller barnevogner, nå blir eg bare irritert og småsur , spesielt visst dei ikkje ser noe hyggelige ut eller dei som er sinte på sine litt eldre barn. Ahh da tenker eg bare enda meir kor urettferdig det er at dei har fått. Dette er tanker eg gjerne egentlig kunne spart meg for, det å vere sjalu på at andre får barn er ein kjip følelse som kun går ut over meg selv. Eg håper virkelig at eg ein dag kan få lagt vekk denne følelsen. At det kan bli min tur.

Er mye eg vurdere å gjøre da, eg er egentlig ikkje noe hundemenneske , men har skikkelig lyst til å skaffe meg ein søt liten hund, for selskapet sin del, som ein slags erstatning mens eg venter, men om det vil funke , tviler. Eg ser også på adopsjon om vi aldri blir gravid, men det er ein så lang prosess, og eg kunne ønske at man kunne fått ungen allerede som baby, at den kan bli knytt til deg i tidlig tidlig stadie, ikkje etter 2 år... Har ikkje undersøkt dette så veldig mye , men paret i Else sitt program måtte det, dei venta i 2 år på å få gutten hjem. Men så ønsker eg jo også så veldig gjerne å gå gravid, at babyen skal vere meg og min mann. Men har også alltid tenkt at eg kunne tenkt meg å adoptere ein fordi det er SÅ mange som ikkje har det bra der ute. Vanskelig.

EG håper så inderlig at PP18 kan vere min PP, om ikkje så blir det kanskje IUI eller IVF med 2 egg enten offentlig eller privat om vi bikker 2 år med prøving.
Skjønner deg så godt... :Heartred Ang det å skaffe seg hund for en erstatning: det gjorde jeg i mars i år. Ble veldig sånn at jeg var ekstra gira på hund pga vi ikke fikk til å bli gravide, og ikke vet om vi kan. Var veldig fint med hund i starten, men nå merker jeg at jeg har tatt meg vann over hode... Skaffet hund på feil grunnlag. Må også legge til at jeg er ett VELDIG hundemenneske og gått hundelinje og all ting, men det var ikke det rette tidspunktet nå. Men ønsket om noe å bry seg om ble mer verdt enn at det ikke var helt tida. Så mitt råd: tenk deg godt om! :Heartred Ikke skaff hund fordi du vil erstatte noe, men fordi du vil og ikke minst har tid.

Skjønner deg så godt... :Heartred Ang det å skaffe seg hund for en erstatning: det gjorde jeg i mars i år. Ble veldig sånn at jeg var ekstra gira på hund pga vi ikke fikk til å bli gravide, og ikke vet om vi kan. Var veldig fint med hund i starten, men nå merker jeg at jeg har tatt meg vann over hode... Skaffet hund på feil grunnlag. Må også legge til at jeg er ett VELDIG hundemenneske og gått hundelinje og all ting, men det var ikke det rette tidspunktet nå. Men ønsket om noe å bry seg om ble mer verdt enn at det ikke var helt tida. Så mitt råd: tenk deg godt om! :Heartred Ikke skaff hund fordi du vil erstatte noe, men fordi du vil og ikke minst har tid.

ja, er helt enig med deg. Derfor det aldri kommer til å bli hund her sjølv om ønske kommer av og til :Heartred

Så leit å lese at det ikke gikk denne gangen heller, men husk at selv uten polyppene så er det jo bare ca 25% sjanse for at det går :Heartpink håper virkelig at det snart skal lykkes for dere, enten det er på egenhånd eller om det er ivf.

Selv om det er en stund før dere må vurdere adopsjon så vil jeg bare nevne at det er veldig fint det og. Jeg har flere i nær familie som er adoptert, og jeg tenker aldri på at vi ikke deler dna. De som har kommet inn i min familie har forresten blitt hentet før de var 1 år, så er muligheter for det og :Heartred

Så leit å lese at det ikke gikk denne gangen heller, men husk at selv uten polyppene så er det jo bare ca 25% sjanse for at det går :Heartpink håper virkelig at det snart skal lykkes for dere, enten det er på egenhånd eller om det er ivf.

Selv om det er en stund før dere må vurdere adopsjon så vil jeg bare nevne at det er veldig fint det og. Jeg har flere i nær familie som er adoptert, og jeg tenker aldri på at vi ikke deler dna. De som har kommet inn i min familie har forresten blitt hentet før de var 1 år, så er muligheter for det og :Heartred

Helt enig med at det det blir ekte familie selv om det ikkje er samme DNA, det med adopsjon er virkelig noe eg skal ta opp med min mann om vi ikkje får egne barn. Tok dette litt opp her inne også fordi eg lurer på ka andre langstidsprøvere tenker. :)

Det eneste som trøster er at det faktisk bare er 25 % sjangs kvar mnd ! Så om kroppen ikkje var klar før nå til å ta i mot eit egg må jo faktisk egget som kommer funke også! Eg har 2 mnd igjen før Haugesund, håper det klaffer ! :Heartred:Heartred

Sender mange klemmer, vi har og tenkt og tittet såvidt litt på adopsjon, kan ikke så mye om det, og det er noen år frem i tid om vi gjør noe slikt. Men er personlig åpen for å kunne ha det som valg i alle fall.

Hvordan går det med deg? :love017

Hvordan går det med deg? :love017

Så koselig at du spør :D Når trur eg at eg er i DPO land, hadde 7 dager med blinkene smiley på eggløsningstestene denne mnd og gjekk tom , så måtte føle på kroppen når El kom. Hehehe, denne mnd har vi vore veldig aktiv med akskje legging så det skal ikkje stå på innsatsen ihvertfall :D Fekk litt blødning i utfloden lørdag så trur dette var EL dagen, dette har eg ikkje fått på EL dagen før så håper håper at det er eit godt tegn !

Er optimistisk foreløpig, men veit at det bare er snakk om noen dager så blir man redd for at det ikkje har gått. Gjekk opp for meg her hine dagen at vi faktisk har prøvd like lenge som 2 svangerskap varer ! Det suger...

Så trist at det kanskje ikkje gjekk for deg denne mnd heller, håper at det går på første klinikkuttak :Heartred:Heartred:Heartred Er veldig kjekt at du har sånn god støtte frå mannen din ! Er kjekt når man kan vere like klar for eit barn begge to :D :Heartred I starten av startfasen her var det eg som var gira og mannen som ga etter, nå etter så lang tid er han endelig like klar , det positive med tiden det tar er jo det at mannen ble så klar :D:Heartred

Status

8 Dager til IKM, ingen symptomer heldigvis :D Håper at eg ikkje merker noe, for virker som at det er det som er meningen hehe:hilarious: Please let it be a baby in my tumtum:p

Hei - leste bare siste siden her nå, og intro-innlegget. I 2015-2016, da jeg og eksen prøvde på baby, var det ingenting galt med noen av oss.. men, det klaffet likevel aldri. Før pp18. Så, satser på at pp18 er det magiske tallet for deg og :) lykke til!

Så koselig at du spør :D Når trur eg at eg er i DPO land, hadde 7 dager med blinkene smiley på eggløsningstestene denne mnd og gjekk tom , så måtte føle på kroppen når El kom. Hehehe, denne mnd har vi vore veldig aktiv med akskje legging så det skal ikkje stå på innsatsen ihvertfall :D Fekk litt blødning i utfloden lørdag så trur dette var EL dagen, dette har eg ikkje fått på EL dagen før så håper håper at det er eit godt tegn !

Er optimistisk foreløpig, men veit at det bare er snakk om noen dager så blir man redd for at det ikkje har gått. Gjekk opp for meg her hine dagen at vi faktisk har prøvd like lenge som 2 svangerskap varer ! Det suger...

Så trist at det kanskje ikkje gjekk for deg denne mnd heller, håper at det går på første klinikkuttak :Heartred:Heartred:Heartred Er veldig kjekt at du har sånn god støtte frå mannen din ! Er kjekt når man kan vere like klar for eit barn begge to :D :Heartred I starten av startfasen her var det eg som var gira og mannen som ga etter, nå etter så lang tid er han endelig like klar , det positive med tiden det tar er jo det at mannen ble så klar :D:Heartred

Spennende å se om det har klaffet for dere denne måneden! :love017 Jeg krysser fingrene!! Det er så urettferdig at noen må slite i så lang tid for å få barn, men det er vel bare sånn det er..:( Jeg er på stimuleringsdag 4/10-ish, og det går veldig fint! Merker ikke noe til sprøytene ennå, så håper det faktisk fungerer og at det skjer noe der nede!:hilarious: Lykke til om noen dager! Klare du å holde deg fra å teste før IKM?:Heartred

Hei - leste bare siste siden her nå, og intro-innlegget. I 2015-2016, da jeg og eksen prøvde på baby, var det ingenting galt med noen av oss.. men, det klaffet likevel aldri. Før pp18. Så, satser på at pp18 er det magiske tallet for deg og :) lykke til!

ååå takk så koselig at du ville skrive det :love7:love7

Spennende å se om det har klaffet for dere denne måneden! :love017 Jeg krysser fingrene!! Det er så urettferdig at noen må slite i så lang tid for å få barn, men det er vel bare sånn det er..:( Jeg er på stimuleringsdag 4/10-ish, og det går veldig fint! Merker ikke noe til sprøytene ennå, så håper det faktisk fungerer og at det skjer noe der nede!:hilarious: Lykke til om noen dager! Klare du å holde deg fra å teste før IKM?:Heartred

Så spennende for deg !! Er jo STOR sjangs for at du blir gravid nå :love7 eg trur eg skal klare å holde meg til fredag.. ifølge kalenderen er ikm søndag om 1 uke, men siden eg ikkje veit nøyaktig EL så er det litt vanskelig å si. Har litt tidligtester på lur så kem veit, plutselig ryker første på onsdag :hilarious: Har skikkelig trua for meg selv denne mnd ! Så håper eg slepper å bli skuffa :rolleyes: Er skikkelig kvalm i dag :wacky: men trur ikkje det har noe med graviditet å gjøre ;)

I dag er eg kanskje dpo 12, ingen positiv tidlig test enda, i dag var eg nesten litt sikker på at eg så ein strek til mens den gjorde seg klar. Men der var det ingenting som vanlig. Det er jo enda tidlig og håper bare så inderlig at eg er ei av dei der hcg øker seint.

Okei eg sa egentlig til meg selv at eg ikkje skulle kjenne på livmortappen lengre fordi den var jo alltid lik så tenkte at det var ingen hensikt, men folkens det var ein slimhinne forann!! For første gang :eek::eek: TENK OM DET ER GRAVIDITET !! Syketid altså nå er eg faktisk sykt spent !! Testene er enna negative så skal ikkje ha for høye forventninger , men puppene har jo ikkje vert ømme hele mnd åå det er ikkje vanlig så det kan jo faktisk hende :D:D:D

Enda tidlig, så håper det dukker opp en strek til snart!!:D:D

Back
Topp