Har du testa i dag ? Eg er bare 7 dpo og kjempe utålmodig på min første test
Jaa, og den var like blenda som i går! Men 9 dpo er fortsatt tidlig, selv med IVF tror jeg, så gir ikke helt opp før om noen dager.
Også veldig spent på dine tester!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Har du testa i dag ? Eg er bare 7 dpo og kjempe utålmodig på min første test
Jaa, og den var like blenda som i går! Men 9 dpo er fortsatt tidlig, selv med IVF tror jeg, så gir ikke helt opp før om noen dager.
Også veldig spent på dine tester!!
Åå, TP Jeg vil jo så gjerne si at husk at det fortsatt er tidlig, men vet så inderlig vel at det ikke nytter akkurat nå. Må bare gi deg stooort kudos for å klare og se fremover. Og så utrolig bra at dere har samtale til uken allerede! Da er neste forsøk rett rundt hjørnet! Det er nok en stor trøst kan jeg se for meg. Dere får ta godt vare på hverandre, og snakke mye Det er kanskje litt fint at ikke begge bare ser mørket akkurat nå? Prosessen her er tøff, og å jobbe med å holde hverandre oppe kan være utfordrende. Sender deg mange gode klemmer og tankerFER#2 - 10 DPO
Vis vedlegget 347865
Da vender jeg nesen mot ny PP.. Føler meg heldigvis ikke like mislykket som forrige gang, det hjelper å teste litt tidlig og bli gradvis skuffet i stedet for å få det BÆMM slengt i trynet.
Men jeg har gode nyheter også! Vi skal på oppstartssamtale i Porsgrunn på tirsdag allerede!! Veldig lys i tunnelen akkurat nå! Håper de kan se hva de gjorde på Hausken og gjøre det enda bedre..
Mannen er muligens enda mer skuffet enn meg. Han bare skjønner det ikke, og det forstår jeg litt. Han snakker om å gi opp allerede, fordi han tror vi har prøvd alt! Jeg sitter jo her på forumet og vet så godt om alle som klarer det til slutt, men det gjør jo ikke han.. og virker ikke helt som om det hjelper at jeg sier det og forteller om andre. Tror han må høre det fra en lege ellernoe..
Men ja.. jeg skal ta med meg enda flere gode verktøy inn i neste forsøk. Meditasjon og yoga har vært veldig viktig for meg de siste ukene. Jeg skal prioritere meg selv 100% neste forsøk, og ikke ha IVF som biprosjekt ved siden av en meget krevende jobb. Det er iallefall planen! Så får jeg bare håpe og tro at det kommer til å skje en gang, at vi kommer til å bli mamma og pappa.
-TP-
Vet ikke hvordan den ser ut i virkeligheten, men jeg syns jammen jeg skimter 'noe' på streken din. Ikke for å gi falske forhåpninger, men 10 DPO er jo tidlig ogsåFER#2 - 10 DPO
Vis vedlegget 347865
Da vender jeg nesen mot ny PP.. Føler meg heldigvis ikke like mislykket som forrige gang, det hjelper å teste litt tidlig og bli gradvis skuffet i stedet for å få det BÆMM slengt i trynet.
Men jeg har gode nyheter også! Vi skal på oppstartssamtale i Porsgrunn på tirsdag allerede!! Veldig lys i tunnelen akkurat nå! Håper de kan se hva de gjorde på Hausken og gjøre det enda bedre..
Mannen er muligens enda mer skuffet enn meg. Han bare skjønner det ikke, og det forstår jeg litt. Han snakker om å gi opp allerede, fordi han tror vi har prøvd alt! Jeg sitter jo her på forumet og vet så godt om alle som klarer det til slutt, men det gjør jo ikke han.. og virker ikke helt som om det hjelper at jeg sier det og forteller om andre. Tror han må høre det fra en lege ellernoe..
Men ja.. jeg skal ta med meg enda flere gode verktøy inn i neste forsøk. Meditasjon og yoga har vært veldig viktig for meg de siste ukene. Jeg skal prioritere meg selv 100% neste forsøk, og ikke ha IVF som biprosjekt ved siden av en meget krevende jobb. Det er iallefall planen! Så får jeg bare håpe og tro at det kommer til å skje en gang, at vi kommer til å bli mamma og pappa.
-TP-
Åå, TP Jeg vil jo så gjerne si at husk at det fortsatt er tidlig, men vet så inderlig vel at det ikke nytter akkurat nå. Må bare gi deg stooort kudos for å klare og se fremover. Og så utrolig bra at dere har samtale til uken allerede! Da er neste forsøk rett rundt hjørnet! Det er nok en stor trøst kan jeg se for meg. Dere får ta godt vare på hverandre, og snakke mye Det er kanskje litt fint at ikke begge bare ser mørket akkurat nå? Prosessen her er tøff, og å jobbe med å holde hverandre oppe kan være utfordrende. Sender deg mange gode klemmer og tanker
Ååå hugs at 10 dpo enda er kjempe tidlig ! Håpe er der helt til mensen kjem, men eg skjønner deg kjempe godt. Man gir litt opp når ingenting vises.
Når eg og min mann var til første utredning hos Klinikk Hausken sa han at alle blir gravide innen 5 år, visst man kan blir gravid, noen bare bruker veldig lang tid. OG du har jo allerede vært gravid ein gang ! Så selvfølgelig blir du igjen Det er eg helt sikker på ! Men det veit du sikkert allerede Min hverdagstrøst er ihvertfall at "nå har eg snart prøvd i 2 år, så kanskje det er 3 år igjen, jaja eg blir til slutt" Hørest lenge ut ! Men tiden går fort.
Så kjekt med offentlig time allerede tirsdag ! Her suser det jo avgårde! Kanskje dokke får prøvd IUI først der ein syklus om du ønskte å prøve det? Det er jo bare ca 600kr i medisiner
Masse lykke til ! Håper at det er ein spire som lurer i magen din nå , med litt sein hcg stigning
Åh TP Jeg håper virkelig det er en liten luring i magen som bare lager hcg litt seint
Jeg er sikker på dere klarer å bli gravide. Du har vært det før, du er ung og de får ut egg. Da vil det bli baby til slutt Hold ut! Så bra dere har fått time i det offentlige så fort, så er dere kanskje igang igjen veldig raskt
Krysser fingrene for sen hcg stigning og det er jo ikke en tidligtest heller?
Vet ikke hvordan den ser ut i virkeligheten, men jeg syns jammen jeg skimter 'noe' på streken din. Ikke for å gi falske forhåpninger, men 10 DPO er jo tidlig også
Håper det bare er sen hcg stigning, men hvis ikke er dere snart i gang i det offentlige.
Så spennende med oppstartssamtale! Gleder meg til å høre hvordan det var. Har selv fått time der i slutten av juni.
Jeg sier som mange over meg, du kan produsere HCG sent. Det er derfor viktig å ikke sammenligne seg med at andre fant noe på 7dpo for eksempel. Jeg har alltid fått beskjed om å teste på dag 14 etter ivf (har selvfølgelig testet før, men ikke slått meg til ro med en negativ før dag 14). Derfor krysser jeg fortsatt fingrene for deg, og at det kommer noe mer de neste dagene.
Så bra at dere har fått time i Porsgrunn. Jeg forstår mannen din, husk at han har ikke alle solskinnshistoriene, samtidig så har han heller ikke alle følelsene og tankene som du har og har hatt gjennom forsøkene. Du er så fokusert på dette, og for deg er dette langt fra over. Han har bare det som blir sagt og det han har sett av tester.
Dette skal dere få til
Slenger meg på bølgen over her, dette kommer til å gå!
Tror mange mannfolk er litt sånn kanskje? "Enten/eller"? Husker at mannen din var veldig positiv veldig lenge? Merker det på samboer her også, han er 100% sikker på at dette kommer til å gå av seg selv, og ser på ingen måte problemet. Men.. jeg tror veien herfra og til å tenke at det ikke kommer til å gå, og at man like så gjerne kan gi opp er kort. Jeg tror vi kvinner som prøver lever i en mellomting der man gjerne har et lite håp som varer mye lenger før man gir opp, kanskje?
Ikke lett for mannfolka heller
Åå kjære du Som jeg har nevnt flere ganger før, det må være frustrerende å ikke vite hvorfor en ikke blir gravid gang på gang. Er nesten bedre mentalt å bare ha fått en diagnose og kunne tilpasse seg etter det.. Men for all del, godt det ikke «feiler» deg noe også, for da er det jo 100% sikker på at du blir gravid en gang
Spent på å høre hva de sier i Porsgrunn, og om de evt. endrer på noe i prosessen! Det var god timing! Da er det vel kanskje oppstart allerede neste el igjen, eller?
Vær flink til å snakk med mannen din om følelser og alt som detter ned i hodet ditt! Og gjerne vis eller fortell han historier fra forumet, så han forstår! Dette gjorde jeg med min, og det var da lettere for han å forstå hvordan jeg hadde det og hvorfor jeg ønsket IVF osv. Kommunikasjon er viktig i en sånn prosess Det går nok fint!
Tenker du å sykemelde deg og gå 100% inn for IVF denne gangen? Eller orker du å fortsette å balansere mye jobb med prosessen? Godt å høre at yoga og meditasjon hjelper hvertfall
Jaa, 10dpo er fortsatt veldig tidlig, men det var liksom som om jeg bare kjente det på meg. At det ikke gikk denne gangen! Og testen i dag er dessverre like blenda, så nå kjenner jeg meg enda mer sikker! Men det går overraskende bra, og det er nok pga. at vi skal til Porsgrunn allerede på tirsdag, så var syyykt flaks med det! Da satser vi heller på at Februar er vår måned!!
Det er så absolutt en trøst, å vite at det kommer til å gå! Må bare få mannens motivasjon tilbake, så er vi igang igjen!
Vi hadde veldig flaks med timen i Porsgrunn! Har stått på venteliste siden september, så helt utrolig at det skal klaffe at vi får time rett etter siste mislykkede frysforsøk! Jeg tenkte jo på IUI en stund, men ifølge gyn har ikke det noen effekt for oss.. Og i det offentlige bruker man visstnok ett av de tre forsøkene da, og de vil jeg spare til IVF tror jeg, hehe.
Spent på hvordan det går med deg disse dager også!
Jaa, har stått på venteliste siden september, så det klaffet veldig veldig bra, og utrolig glad vi skal dit!! Takk for støtte! Du har jo rett.. Vi er friske, vi får ut egg, vi er relativt unge (ihvertfall jeg). Jeg har troen på at det går en gang, må bare være tålmodig litt til. Så glad for å se at din lille spire har festet seg!! Det gir meg skikkelig motivasjon for å komme igang med nytt IVF-forsøk!!
Visstnok er det en feilproduksjon, og mange tidligtester har fått feil farge.. Veldig forvirrende, men skal visst være 10mlu allikevel. Skulle ønske det var grunnen, men dessverre negativ test i dag og, 12dpo.
Hihi, når du sier det så ser jeg det! Men tok ny i dag, 12dpo, og den er bleeeenda hvit! Kunne vært reklame for Omo ellernoe.. Men men.. Nå er jeg klar for videre prøving, føler meg veldig gira og ivrig i dag, haha!
Åå, gøy at du skal dit også!! Har du stått på venteliste lenge? Jeg ble henvist dit i september, så gleder meg veeeldig til å dra dit! Håper bare ikke det kommer noen nye restriksjoner ellernoe til uken, da blir jeg så skuffa!
Jaa, du har rett, det var veldig tidlig å konkludere 10dpo, men jeg bare kjente det på meg liksom.. Fortsatt negativ test, men hallo, mirakler har jo skjedd før, da får jeg bli positivt overrasket isåfall! Godt poeng, det eneste han har sett er alle negative tester. I tillegg tror han at vi er de eneste som ikke har fått det til på første forsøk.. Burde bare vise han noen av dagbøkene så han får lese noen solskinnshistorier..
Absolutt, han var superpositiv veeeldig lenge, og helt frem til typ pp11 trodde han at vi skulle få det til på egen hånd! Nå har det plutselig snudd litt, og jeg er mer positiv enn han, men som jeg skriver over her, jeg burde bare vise han noen av dagbøkene.. Det er jo mange her inne som har slitt lenge og prøvd lenge med flere IVF-forsøk, og endt opp med vellykkede graviditeter, så det går jo an liksom! Men hvis det er min tur til å "dra" litt nå, så gjør jeg gjerne det.
Er faktisk veldig spent på neste IVF-forsøk. Det første blir jo litt sånn "i blinde" ettersom man ikke vet hvordan man reagerer på stimuleringen osv. Så håper og tror at neste forsøk gir enda bedre resultater, så her er det bare å feste setebeltet!
Veeeldig god timing på timen!! Og det gjør nok dette mislykkede forsøket mye enklere å svelge, ettersom jeg vet vi skal dit så fort! Som jeg skrev over her til Rosamentos så er jeg veldig spent på dette forsøket! Lurer også veldig på om de velger å endre noe.. Type sprøyter, dose osv. Akkurat nå er jeg veldig gira og gleder meg til oppstart! Jeg venter TR samme dag vi er der, og aaaaner ikke om de har mulighet til å starte opp allerede til uken, men hvis de gir meg klarsignal så kjører vi på!! Fortsetter med cyclogest i håp om at det skal utsette TR et par dager ekstra sånn at vi kanskje rekker å starte neste syklus!
Ja, jeg tenker å sykemelde meg 100% denne gangen! Jeg angrer veldig på at jeg prøvde å jobbe ved siden av forrige gang, det gikk veldig utover kropp og psyke. Jeg kommer nok ikke til å sykemelde meg fra sprøytestart, fordi det husker jeg gikk veldig fint, men sikkert 3-4 dager før uttak og så en stund etter innsett. Har snakket mye med fastlegen min om å legge bort "flink pike-syndromet" og fokusere 100% på babyprosjektet mens jeg står midt oppi det. Herlighet, jeg skal jo jobbe i 30+ år til, så det er jo teit av meg å nekte meg selv en sykemelding på 14-18 dager. Nei, nå får jeg skjerpe meg!! IVF blir ikke et biprosjekt denne gangen, det blir fullt fokus og masse masse tid til ting som gir meg energi, gode vibber og glede. Du er vel bare ca 4 mnd unna termin du?? Så spennende altså!!
Åå, gøy at du skal dit også!! Har du stått på venteliste lenge? Jeg ble henvist dit i september, så gleder meg veeeldig til å dra dit! Håper bare ikke det kommer noen nye restriksjoner ellernoe til uken, da blir jeg så skuffa!
Ååå visste ikkje at man brukte opp 1 av 3 forsøk. Om vi ikkje klarer det på de 3 forsøka vi har nå så håper eg at det offentlige vil gi oss ivf på samme måte som privat, at de ikkje befrukter alle egga med en gang. Men ahh eg håper iui fungerer for oss altså ! Men ka som gjer til at dei meiner det ikkje funker på dere ? Er det etter ivf dei har sett det ? Spør bare av rein nysgjerrighet