Baby nr. 2 - vi er klare for deg!

17.10.2021 - CD4 (IVF innsett #6) Advarsel: langt innlegg.:hilarious:
Hei alle sammen!
Lurer på om det er noen "gamle" følgere igjen her inne.. I sommer så sa jeg til meg selv at jeg ikke skulle logge meg inn på forumet før jeg satt med en positiv test i hånda.. Men det har dessverre ikke skjedd, og nå kjenner jeg at jeg trenger støtte mer enn noen gang!:(

La meg få oppsummere de siste månedene:

- Ferskforsøket i Porsgrunn i juni var negativt.
- Så var det sommerferie.
- Vi hadde et innsett i styrt syklus i starten av september. Jeg gikk på Progynova i 3 uker før innsett, og det funket forsåvidt greit det, hadde ikke så mange bivirkninger bortsett fra hodepine og litt nedstemthet. Men ingen positiv test av dette heller. I tillegg fikk jeg corona rett etter innsett, så jeg var ganske langt nede må jeg si..
- Jeg har tryglet og bedt på mine knær til Porsgrunn om å enten utrede meg mer eller gi meg støttemedisiner, men de sier bare nei. "Dette er bare det første forsøket ditt, hvis du skal inn til NY runde kan vi vurdere det". LOL. Har jo et privat forsøk bak meg og, men det telles visst ikke i deres system.


I skrivende stund er jeg på CD 4, og ikke spør meg om hva slags prøveperiode dette er engang, har falt ut av tellingen for lenge siden. Skal ha innsett denne syklusen - i naturlig syklus - det føles deilig akkurat nå! Skal gå på Cyclogest etter innsett, ikke noe mer.

..bortsett fra: Jeg spurte fastlegen min om råd, og hun hadde hørt at noen hadde blitt gravide etter antibiotikakur. Så hun har skrevet ut en kort kur med Dalacin(?), settes vaginalt i tre dager før innsett. Noen som har testet dette selv? Hvor lenge før innsett startet dere i såfall?

Har de siste dagene lest en del om auto-immune sykdommer og fertilitet. Har en auto-immun sykdom, men den er veldig godt behandlet, så det skal egentlig ikke være noe issue, MEN er veldig interessert i å prøve prednisolon akkurat av denne grunnen. Men det vil ikke Porsgrunn, og fastlegen min ville prøve antibiotikaen først.. Én ting av gangen, sa hun. Fair enough.

Hmm.. Hva mer..?

Har enda 3 blastoer på frys, så DET er jo veldig positivt, takk og pris.
Skal til en litt alternativ klinikk i Oslo denne uken for å høre om de kan anbefale noe mer. Hun som driver den er visstnok både lege og interessert i alternativ medisin, så det gleder jeg meg veldig til!

Har hatt det litt tungt mentalt de siste ukene, med covid og null preggoness og alt. Nå begynner jeg å kjenne motivasjonen komme krypende igjen, selv om jeg ofte tenker at dette aldri kommer til å gå, at jeg aldri kommer til å bli mamma.

Dette blir mitt 6. innsett.
Hvor mange runder må vi gå?
Hvor mange runder orker vi å gå?
Når gir man seg?

Jeg vet ikke, men akkurat nå er jeg ikke klar for å gi meg!

Suss:Heartred
Vil bare si at jeg heier på deg, er en av de som har fulgt med her inne lenge - vi begynte å prøve omtrent samtidig. Håper ❤️
 
Noen ganger er veien til barnet lang, smertefull og urettferdig.
Sender over en stor klem og jeg både tror og håper at den spiren din sitter ganske snart nå :) :) :) :)

Klemmer :) :)
 
17.10.2021 - CD4 (IVF innsett #6) Advarsel: langt innlegg.:hilarious:
Hei alle sammen!
Lurer på om det er noen "gamle" følgere igjen her inne.. I sommer så sa jeg til meg selv at jeg ikke skulle logge meg inn på forumet før jeg satt med en positiv test i hånda.. Men det har dessverre ikke skjedd, og nå kjenner jeg at jeg trenger støtte mer enn noen gang!:(

La meg få oppsummere de siste månedene:

- Ferskforsøket i Porsgrunn i juni var negativt.
- Så var det sommerferie.
- Vi hadde et innsett i styrt syklus i starten av september. Jeg gikk på Progynova i 3 uker før innsett, og det funket forsåvidt greit det, hadde ikke så mange bivirkninger bortsett fra hodepine og litt nedstemthet. Men ingen positiv test av dette heller. I tillegg fikk jeg corona rett etter innsett, så jeg var ganske langt nede må jeg si..
- Jeg har tryglet og bedt på mine knær til Porsgrunn om å enten utrede meg mer eller gi meg støttemedisiner, men de sier bare nei. "Dette er bare det første forsøket ditt, hvis du skal inn til NY runde kan vi vurdere det". LOL. Har jo et privat forsøk bak meg og, men det telles visst ikke i deres system.


I skrivende stund er jeg på CD 4, og ikke spør meg om hva slags prøveperiode dette er engang, har falt ut av tellingen for lenge siden. Skal ha innsett denne syklusen - i naturlig syklus - det føles deilig akkurat nå! Skal gå på Cyclogest etter innsett, ikke noe mer.

..bortsett fra: Jeg spurte fastlegen min om råd, og hun hadde hørt at noen hadde blitt gravide etter antibiotikakur. Så hun har skrevet ut en kort kur med Dalacin(?), settes vaginalt i tre dager før innsett. Noen som har testet dette selv? Hvor lenge før innsett startet dere i såfall?

Har de siste dagene lest en del om auto-immune sykdommer og fertilitet. Har en auto-immun sykdom, men den er veldig godt behandlet, så det skal egentlig ikke være noe issue, MEN er veldig interessert i å prøve prednisolon akkurat av denne grunnen. Men det vil ikke Porsgrunn, og fastlegen min ville prøve antibiotikaen først.. Én ting av gangen, sa hun. Fair enough.

Hmm.. Hva mer..?

Har enda 3 blastoer på frys, så DET er jo veldig positivt, takk og pris.
Skal til en litt alternativ klinikk i Oslo denne uken for å høre om de kan anbefale noe mer. Hun som driver den er visstnok både lege og interessert i alternativ medisin, så det gleder jeg meg veldig til!

Har hatt det litt tungt mentalt de siste ukene, med covid og null preggoness og alt. Nå begynner jeg å kjenne motivasjonen komme krypende igjen, selv om jeg ofte tenker at dette aldri kommer til å gå, at jeg aldri kommer til å bli mamma.

Dette blir mitt 6. innsett.
Hvor mange runder må vi gå?
Hvor mange runder orker vi å gå?
Når gir man seg?

Jeg vet ikke, men akkurat nå er jeg ikke klar for å gi meg!

Suss:Heartred
Jeg kan virkelig sette meg inn i det du skriver. Jeg har hatt to uttak og seks innsett. Skal i gang med siste forsøk nå i neste mnd (eller etter jul, hvem vet...ting pleier stort sett alltid å skje). Av de seks innsettene jeg har hatt ble jeg gravid tre ganger. Og like mange ganger måtte jeg gjennom en spontanabort. Det som er verre enn å se en negativ test, er å ligge i kramper på badet og blø ut det som en gang var...:Heartred

Jeg er på et tungt sted selv. All prøvingen tar virkelig på både mentalt og fysisk. Jeg lurer på om det noen gang kommer en baby. Og jeg lurer på hvor lang tid det eventuelt tar. Det føles helt endeløst!

Jeg har vært lite inne på forumet den siste tiden selv. Det er rett og slett litt tungt å forholde seg til andre med den smerten man føler. Selv om dette er stedet hvor man kan kjenne på andre i samme båt, så er det å sette ord på tanker og følelser for vanskelig til tider. :Heartred

Men jeg føler med deg. Virkelig. Og heier veldig på deg :love7
 
17.10.2021 - CD4 (IVF innsett #6) Advarsel: langt innlegg.:hilarious:
Hei alle sammen!
Lurer på om det er noen "gamle" følgere igjen her inne.. I sommer så sa jeg til meg selv at jeg ikke skulle logge meg inn på forumet før jeg satt med en positiv test i hånda.. Men det har dessverre ikke skjedd, og nå kjenner jeg at jeg trenger støtte mer enn noen gang!:(

La meg få oppsummere de siste månedene:

- Ferskforsøket i Porsgrunn i juni var negativt.
- Så var det sommerferie.
- Vi hadde et innsett i styrt syklus i starten av september. Jeg gikk på Progynova i 3 uker før innsett, og det funket forsåvidt greit det, hadde ikke så mange bivirkninger bortsett fra hodepine og litt nedstemthet. Men ingen positiv test av dette heller. I tillegg fikk jeg corona rett etter innsett, så jeg var ganske langt nede må jeg si..
- Jeg har tryglet og bedt på mine knær til Porsgrunn om å enten utrede meg mer eller gi meg støttemedisiner, men de sier bare nei. "Dette er bare det første forsøket ditt, hvis du skal inn til NY runde kan vi vurdere det". LOL. Har jo et privat forsøk bak meg og, men det telles visst ikke i deres system.


I skrivende stund er jeg på CD 4, og ikke spør meg om hva slags prøveperiode dette er engang, har falt ut av tellingen for lenge siden. Skal ha innsett denne syklusen - i naturlig syklus - det føles deilig akkurat nå! Skal gå på Cyclogest etter innsett, ikke noe mer.

..bortsett fra: Jeg spurte fastlegen min om råd, og hun hadde hørt at noen hadde blitt gravide etter antibiotikakur. Så hun har skrevet ut en kort kur med Dalacin(?), settes vaginalt i tre dager før innsett. Noen som har testet dette selv? Hvor lenge før innsett startet dere i såfall?

Har de siste dagene lest en del om auto-immune sykdommer og fertilitet. Har en auto-immun sykdom, men den er veldig godt behandlet, så det skal egentlig ikke være noe issue, MEN er veldig interessert i å prøve prednisolon akkurat av denne grunnen. Men det vil ikke Porsgrunn, og fastlegen min ville prøve antibiotikaen først.. Én ting av gangen, sa hun. Fair enough.

Hmm.. Hva mer..?

Har enda 3 blastoer på frys, så DET er jo veldig positivt, takk og pris.
Skal til en litt alternativ klinikk i Oslo denne uken for å høre om de kan anbefale noe mer. Hun som driver den er visstnok både lege og interessert i alternativ medisin, så det gleder jeg meg veldig til!

Har hatt det litt tungt mentalt de siste ukene, med covid og null preggoness og alt. Nå begynner jeg å kjenne motivasjonen komme krypende igjen, selv om jeg ofte tenker at dette aldri kommer til å gå, at jeg aldri kommer til å bli mamma.

Dette blir mitt 6. innsett.
Hvor mange runder må vi gå?
Hvor mange runder orker vi å gå?
Når gir man seg?

Jeg vet ikke, men akkurat nå er jeg ikke klar for å gi meg!

Suss:Heartred
Kjære deg ❤ Forstår du har vært gjennom en tøff tid, håper det går din vei denne gangen. Jeg kjenner meg godt igjen i tankene dine. Hadde man hatt fasiten hadde det vært enklere å forholde seg til ❤
Vil bare nevne at jeg fikk antibiotika etter å ha sendt prøve til Hellas (Ivf serum). Ble gravid, men mistet da også. Det er verdt et forsøk ❤
Denne runden har jeg fått kranglet meg til prednisolon og klexane i tillegg. Godt at du har en lege med på laget som er villig til å teste litt. Heier på deg ❤
 
Tp! Så ufattelig godt å høre fra deg, selv om det selvfølgelig gjør vondt å høre at dere fortsatt ikke har fått spiren til å sitte:sorry:

Først og fremst; fantstisk at du har tre blastoer på frys! Og godt å høre at du får støtte fra fastlegen og at hen er åpen for å forsøke litt alternativer. Forsøkte ikke Dalacin selv, men tror ikke man skal kimse av at ab KAN ha en effekt. Også høres det jo faktisk ut som det kan være mulig å få progesteron neste runde skulle det ikke gå nå? Det er oppløftende! Det er godt å høre at du sjekker ut litt alternative løsninger, og søker hjelp. Da har du fortsatt «driven» i deg, det gjør meg glad! Er det noe spesielt de tilbyr der som du ser for deg å evt forsøke?

Gosh, også covid oppi alt, det hørtes skikkelig tøft ut. På den positive siden er du iallfall ferdig med det nå da, kanskje det kan senke skuldrene litt?

Du kommer til å bli mamma, TP. En dag sitter spira! Det gleder meg å kunne heie litt igjen:talk017

Edit; mente prednisolon! Prog får du jo, det er bra:joyful:

Åh, det var så godt å se nicket ditt og den smilende solen her nå!!:sad010Føles godt å være tilbake her!:Heartred Har lest meg opp på dagboken din nå, tenk at du snart er i mål! :angel8 Håper jeg kommer etter veldig veldig snart!

Heldigvis er fastlegen min veldig forståelsesfull, og villig til å hjelpe til med det hun kan. Var på Frøyaklinikken tidligere i uken, der fikk jeg både akupunktur, naturmedisiner og gode råd. Skal kutte ut melk og gluten en periode, for å se om det kan ha en effekt. Hun behandleren sa også: Fra en medisinsk ståsted ville jeg anbefalt Prednisolon.. Jeg bare: ...... jeg vet..... Porsgrunn nekter å gi det til meg, har spurt tre ganger....:shifty::banghead: Men har et lite håp om at fastlegen min vil gi det til meg hvis dette forsøket heller ikke går..:rolleyes:

Haha, er rart hvor mange planer og utfall man skal ha altså! TENK at noen blir gravide bare av seg selv, og noen på første forsøk! :hilarious: Jeg syns det er helt absurd å tenke på!:hilarious::hilarious:

Hvordan er formen din disse dagene? Tenker du mye på fødsel?:love017
 
Kjære deg ♥️ Det er så tungt å stå i det du gjør akkurat nå, og alt kan føles helt håpløst. Har vært der selv og var så langt nede psykisk at det er helt vondt å tenke på. Etter 4 år med prøving, og 5 innsett av totalt 6 egg var jeg helt ødelagt. Ble aldri gravid via IVF, men ble gravid i fjor høst når jeg gikk på keto kosthold (mistet i MA etter 2mnd), og i år når jeg gikk på Prednisolon.

De to tingene er begge betennelsesdempende, og jeg har troa på at det var det som gjorde susen for oss. Så om du ikke får Prednisolon denne runda, vil jeg anbefale deg å spise keto kost og komme i ketolyse som et alternativ :)

Er idag 26+4 etter jeg gikk på 5mg Prednisolon, Albyl-e og Cyglogest som støttemedisiner. Hjemmelaget spire ved hjelp av Letrozol og noen lave doser Menopur, samt. Ovitrelle.

Dette fungerte ihvertfall for oss, så vil gjerne gi rådet videre om det kan hjelpe andre å komme ut av den forferdelige situasjonen det er å være ufrivillig barnløs ♥️

Masse, masse lykke til!!

Wow, tusen takk for at du la igjen den kommentaren!:love017 Og gratulerer med graviditet etter lang tids prøving - det er ikke for pyser!! :Heartred Jeg har faktisk meldt meg på sånn Berit Nordstrand-kurs som starter nå på mandag! Det er jo ikke keto, men fokus på betennelsesdempende mat og drikke! Har lest myyyye om kosthold, auto-immune sykdommer, betennelser, fertilitet i det siste, og det virker absolutt som det er en sammenheng der! Håper bare at et skift i kostholdet kan hjelpe oss på rett vei! :)

..hvis det ikke gjør det, har jeg planer om å be fastlegen på mine knær om å få prøve prednisolon. Har jo spurt Porsgrunn flere ganger allerede, og det skjer ikke at jeg får det av dem med det første..:hungover:

Kan jeg spørre hvor lenge du gikk på prednisolon? Når i syklusen startet du på det, og når begynte du å trappe ned osv?
 
Jeg kan virkelig sette meg inn i det du skriver. Jeg har hatt to uttak og seks innsett. Skal i gang med siste forsøk nå i neste mnd (eller etter jul, hvem vet...ting pleier stort sett alltid å skje). Av de seks innsettene jeg har hatt ble jeg gravid tre ganger. Og like mange ganger måtte jeg gjennom en spontanabort. Det som er verre enn å se en negativ test, er å ligge i kramper på badet og blø ut det som en gang var...:Heartred

Jeg er på et tungt sted selv. All prøvingen tar virkelig på både mentalt og fysisk. Jeg lurer på om det noen gang kommer en baby. Og jeg lurer på hvor lang tid det eventuelt tar. Det føles helt endeløst!

Jeg har vært lite inne på forumet den siste tiden selv. Det er rett og slett litt tungt å forholde seg til andre med den smerten man føler. Selv om dette er stedet hvor man kan kjenne på andre i samme båt, så er det å sette ord på tanker og følelser for vanskelig til tider. :Heartred

Men jeg føler med deg. Virkelig. Og heier veldig på deg :love7

Huff, jeg hadde håpet at du var gravid nå! Har fulgt med på deg her inne!:Heartred Og det er beintøft å ikke vite hvor lenge man må stå i det! I går tenkte jeg tilbake på den tiden jeg akkurat hadde sluttet på p-piller, jeg og mannen var fnisete og gira over å begynne prøvingen og gledet oss til et "felles prosjekt"! ..nå er vi her 2,5 år senere, og forholdet er ganske preget at nedtur etter nedtur. Hvordan klarer dere å stå sammen og holde kjærligheten ved like etter så lang tid..? :oops:

Heier på deg og oss!!:love017
 
Kjære deg ❤ Forstår du har vært gjennom en tøff tid, håper det går din vei denne gangen. Jeg kjenner meg godt igjen i tankene dine. Hadde man hatt fasiten hadde det vært enklere å forholde seg til ❤
Vil bare nevne at jeg fikk antibiotika etter å ha sendt prøve til Hellas (Ivf serum). Ble gravid, men mistet da også. Det er verdt et forsøk ❤
Denne runden har jeg fått kranglet meg til prednisolon og klexane i tillegg. Godt at du har en lege med på laget som er villig til å teste litt. Heier på deg ❤

Åh Dipsy, nå er det virkelig din tur også!!:Heartred Så fint at du har fått støttemedisiner! Jeg føler det er så vanskelig å krangle med Porsgrunn, de er så utrolig sta.. :oops: Snakket med mamma i dag, og hun sa at hun hadde noen brett med prednisolon liggende hjemme i skuffen fra hun var dårlig i sommer. Men jeg tør ikke ta det uten å liksom ha en lege med på det..:hilarious: Har skjønt at det er viktig å trappe ned skikkelig over lang tid!

Ser at du er igang med stimulering nå! Så utrolig spennende, og jeg ønsker deg sååå masse lykke til!!:Heartred Følger med og heier!
 
Følger fortsatt med! Håper virkelig du snart lykkes! :Heartred

:Heartred Takk i like måte! Nå skal vi jo igang nesten samtidig med innsett, så det blir kjempespennende!!

Vil bare si at jeg heier på deg, er en av de som har fulgt med her inne lenge - vi begynte å prøve omtrent samtidig. Håper ❤️

Jeg husker deg veldig godt, men husker ikke helt hvordan du ligger an nå?!:Heartred Var det sånn at du ble gravid og fikk bebis nå i sommer?:woot:
 
:Heartred Takk i like måte! Nå skal vi jo igang nesten samtidig med innsett, så det blir kjempespennende!!



Jeg husker deg veldig godt, men husker ikke helt hvordan du ligger an nå?!:Heartred Var det sånn at du ble gravid og fikk bebis nå i sommer?:woot:

Fikk et lite knøtt i april, føler meg veldig heldig samtidig som det er og har vært utrolig krevende. Var sengeliggende det meste av graviditeten, men har fått den aller fineste premien ❤️
Håper så at du får oppleve det snart!
 
Tusen takk!:Heartred Håper alt står bra til med bebis!
Vi har det ganske fint :) :) Halvt år siden han ble født ca, tiden går jo helt grusomt fort. :) :)
Nærmer seg jo tilbake på jobb og pappaen sin tur å ha permisjon her :)

Jeg bruker å sjekke innom forumet par ganger i uken (noen ganger sjeldnere)
Håer så inderlig på å lese nyheter om en spire på vei her snart da :)

*følger spent med**
God helg så lenge :) :)
 
Wow, tusen takk for at du la igjen den kommentaren!:love017 Og gratulerer med graviditet etter lang tids prøving - det er ikke for pyser!! :Heartred Jeg har faktisk meldt meg på sånn Berit Nordstrand-kurs som starter nå på mandag! Det er jo ikke keto, men fokus på betennelsesdempende mat og drikke! Har lest myyyye om kosthold, auto-immune sykdommer, betennelser, fertilitet i det siste, og det virker absolutt som det er en sammenheng der! Håper bare at et skift i kostholdet kan hjelpe oss på rett vei! :)

..hvis det ikke gjør det, har jeg planer om å be fastlegen på mine knær om å få prøve prednisolon. Har jo spurt Porsgrunn flere ganger allerede, og det skjer ikke at jeg får det av dem med det første..:hungover:

Kan jeg spørre hvor lenge du gikk på prednisolon? Når i syklusen startet du på det, og når begynte du å trappe ned osv?

♥️♥️♥️
Høres veldig lurt ut å fokusere på betennelsesdempende kosthold :) Håper virkelig det gjør susen!!

Jeg tok Prednisolon og Albyl-e på eget initiativ, hadde fått mast meg til det fra Porsgrunn på et av innsettende mine som ble avlyst pga embryoet ikke overlevde opptining. Så hadde medisinene liggende. Begynte på det første syklusdag og gikk på det en god stund. Sluttet vel på Prednisolon i uke 9 og Albyl-e i uke 12 tror jeg. Valgte å trappe ned før jeg sluttet helt, selv om Porsgrunn mente jeg bare kunne stoppe brått.

Håper virkelig at du får effekt av å dempe betennelse i kroppen, med kost eller medisin :) (selv har jeg ikke påvist noe betennelse i kroppen eller noe som kan bidra til forhøyet immunforsvar, men valgte å teste det allikevel)

Krysser alt jeg har for dere ♥️♥️♥️
 
Åh, det var så godt å se nicket ditt og den smilende solen her nå!!:sad010Føles godt å være tilbake her!:Heartred Har lest meg opp på dagboken din nå, tenk at du snart er i mål! :angel8 Håper jeg kommer etter veldig veldig snart!

Heldigvis er fastlegen min veldig forståelsesfull, og villig til å hjelpe til med det hun kan. Var på Frøyaklinikken tidligere i uken, der fikk jeg både akupunktur, naturmedisiner og gode råd. Skal kutte ut melk og gluten en periode, for å se om det kan ha en effekt. Hun behandleren sa også: Fra en medisinsk ståsted ville jeg anbefalt Prednisolon.. Jeg bare: ...... jeg vet..... Porsgrunn nekter å gi det til meg, har spurt tre ganger....:shifty::banghead: Men har et lite håp om at fastlegen min vil gi det til meg hvis dette forsøket heller ikke går..:rolleyes:

Haha, er rart hvor mange planer og utfall man skal ha altså! TENK at noen blir gravide bare av seg selv, og noen på første forsøk! :hilarious: Jeg syns det er helt absurd å tenke på!:hilarious::hilarious:

Hvordan er formen din disse dagene? Tenker du mye på fødsel?:love017
Det ER helt absurd å tenke på når man står oppi det. Forøvrig når man ikke står oppi det også, kanskje spesielt fordi man ikke har erfart det selv. Men tenk så ønsket bebisene våre er:Heartred (ikke at de det klaffer for får bebiser som er mindre ønsket, men you know).

Så spennende med litt alternative løsninger, det skader jo ikke! Jeg har troa, TP:love7

Det er så uvirkelig å snart være i mål. Tanken på hvor langt nede jeg var for et år siden. Må si jeg føler utrolig med deg når jeg tenker på det..:Heartred Men så fort snur det altså, bare spira sitter!:Heartred:Heartred

Føler ikke jeg kan klage! Formen er så fin den kan være med 17 dager igjen til termin tenker jeg:joyful: Kroppen er selvfølgelig tung, og jeg sliter litt med engstelse for at den ikke skal kunne gi baby nok næring nå på slutten, eller at det skal skje noe med baby under fødsel… Disse bekymringene slutter aldri, de bare endrer karakter ut i fra hvor man er i løpet:hilarious: Og sånn blir det vel resten av livet:wideyed::love7

Tenk, snart innsett nå! Hvordan ligger du an?:angel8
 
Åh Dipsy, nå er det virkelig din tur også!!:Heartred Så fint at du har fått støttemedisiner! Jeg føler det er så vanskelig å krangle med Porsgrunn, de er så utrolig sta.. :oops: Snakket med mamma i dag, og hun sa at hun hadde noen brett med prednisolon liggende hjemme i skuffen fra hun var dårlig i sommer. Men jeg tør ikke ta det uten å liksom ha en lege med på det..:hilarious: Har skjønt at det er viktig å trappe ned skikkelig over lang tid!

Ser at du er igang med stimulering nå! Så utrolig spennende, og jeg ønsker deg sååå masse lykke til!!:Heartred Følger med og heier!
Ja, jeg vet hvordan det er. Klinikken sa ja til prednisolon etter vi mistet for tredje gang. Klexane fikk jeg av privat gynekolog. Skjønner at du gjerne vil ha en lege med på laget, samtidig som at man gjerne vil forsøke noe nytt fremfor å fortsette med noe som ikke har virket tidligere.

Tusen takk ❤ Nå skal det gå veien for oss begge!
 
Huff, jeg hadde håpet at du var gravid nå! Har fulgt med på deg her inne!:Heartred Og det er beintøft å ikke vite hvor lenge man må stå i det! I går tenkte jeg tilbake på den tiden jeg akkurat hadde sluttet på p-piller, jeg og mannen var fnisete og gira over å begynne prøvingen og gledet oss til et "felles prosjekt"! ..nå er vi her 2,5 år senere, og forholdet er ganske preget at nedtur etter nedtur. Hvordan klarer dere å stå sammen og holde kjærligheten ved like etter så lang tid..? :oops:

Heier på deg og oss!!:love017
Tusen takk for håpet og heiingen :love7 Det betyr mye å ha noen rundt seg som følger med, og ønsker deg alt det beste.

Ja, det var i min plan å være gravid nå også. Har vært i ivf-sirkuset i over to år, så det burde liksom skjedd noe nå. I stedet har jeg gått inn i kategorien "habituell abort" og det for nesten et år siden. KJipt.

Jeg kjenner meg godt igjen i det du skriver med at prøvingen går fra flørt og kos, til å bli mer preget av nedturen. Vi har for eksempel sluttet å fokusere på eggløsning oss i mellom. Vi har sex når vi vil, og overlater til ivf det andre. Sannsynligheten for å bli spontant gravid nå er relativ liten, så hvorfor bekymre oss med det. Sønnen vår er riktignok et resultat av det, men det tok allikevel tre år. Og vår fertilitet har ikke blitt bedre på de seks årene som er gått siden vi ble gravid med han.

Det hjelper godt på forholdet å la sex være kos igjen, ikke mekanisk. Dessuten gjør faktisk alle nederlag oss sterkere sammen. Vi knyttes mer til hverandre, og blir mer en enhet. Oss mot nederlagene. Så er det heller noe helt annet som utfordrer forholdet. For det er alltids noe som utfordrer. I større og mindre grad. I øyeblikket i mindre, men det kan jo snu.

Det blir spennende med innsett :Heartred
 
IVF , innsett #6

Kort oppdatering fra meg her i dag, etter kontroll hos gyn:

Ledende follikel 16mm, slimhinne 6,5mm.

Porsgrunn er ikke fornøyd med slimhinnen, og jeg skal tilbake på kontroll på onsdag, altså om to dager..

Tipper de helst vil ha 8mm, så da er det vel bare å innstille seg på avbrutt forsøk denne syklusen eller?:oops: 1,5mm på to døgn, er det mulig? :bookworm:

Noen som har tips til å få fart på slimhinnen veldig fort?:hilarious: Venter EL om 3-4 dager, kjenner ikke stort ennå! Blææææ, kom igjen daaa, jeg vil ha innsett!:arghh::arghh:
 
IVF , innsett #6

Kort oppdatering fra meg her i dag, etter kontroll hos gyn:

Ledende follikel 16mm, slimhinne 6,5mm.

Porsgrunn er ikke fornøyd med slimhinnen, og jeg skal tilbake på kontroll på onsdag, altså om to dager..

Tipper de helst vil ha 8mm, så da er det vel bare å innstille seg på avbrutt forsøk denne syklusen eller?:oops: 1,5mm på to døgn, er det mulig? :bookworm:

Noen som har tips til å få fart på slimhinnen veldig fort?:hilarious: Venter EL om 3-4 dager, kjenner ikke stort ennå! Blææææ, kom igjen daaa, jeg vil ha innsett!:arghh::arghh:
Så kjedelig melding å få :Heartred Vet du, jeg aner ikke hvor fort sånne slimhinner vokser. Jeg vet generelt litt for lite om hvordan kroppen fungerer, og hva som er bra eller dårlig. Jeg håper for din del at slimhinnen vokser som den skal, og du får innsett.

Er det i naturlig syklus?
 
IVF , innsett #6

Kort oppdatering fra meg her i dag, etter kontroll hos gyn:

Ledende follikel 16mm, slimhinne 6,5mm.

Porsgrunn er ikke fornøyd med slimhinnen, og jeg skal tilbake på kontroll på onsdag, altså om to dager..

Tipper de helst vil ha 8mm, så da er det vel bare å innstille seg på avbrutt forsøk denne syklusen eller?:oops: 1,5mm på to døgn, er det mulig? :bookworm:

Noen som har tips til å få fart på slimhinnen veldig fort?:hilarious: Venter EL om 3-4 dager, kjenner ikke stort ennå! Blææææ, kom igjen daaa, jeg vil ha innsett!:arghh::arghh:
Hørt at slimhinnen vokser 2,2 mm hver andre dag, så den kan gå det altså ☺️☺️ Varierer nok, men det er i hvert fall snittet ❤️
 
Back
Topp