* Baby makin' project *

Hepp, hepp: SKAL GÅ, SKAL GÅ[:D][:D]

Jeg skjønner, jeg skjønner [;)] Tusen takk for svar jenter. Dere er så gode å ha når man tenker på alt og ingenting! [;)]

Wow, bare 14 dager til du er i gang snuppa[:)]
Jeg gleder meg så innmari til å følge deg at du har ingen aning! Kommer til å ile inn her hver dag[:)] Nesesprayen kommer du til å takle uten problemer, tenk bare hva som kan være premien i det fjerne[;)]  Dette klarer du! Og rollespill klarer du også, kanskje det er deilig å tenke bittelitt på andre ting mens forsøket er i gang[:)] Jeg tror du klarer dette med glans, du vet jeg har troa på at det kommer en Mini Mille sånn ca i juni neste år. Sommeren er fin tid å få baby på[;)]

Tuuuusen takk *blomsterpia* Go'ingen min du jo! Fint at du følger med på meg - du får gi meg litt råd og tips underveis du [;)]

Ja jeg skal klare dette, det er ingen tvil! Jeg gleder meg som en unge til å komme i gang, men syns dagene går så sent nå. [8|] Skulle ønske jeg bare kunne legge meg for så å våkne opp 25 august [8D] Hihihi.. Klarer ikke tenke på andre ting om dagen heller liksom.. uff uff..

Kan du ikke fortelle meg om forsøket deres? Hele pakka, fra spraystart til den positive testen [:)] Vil høre en solskinnshistorie [:D]

ORIGINAL: Lille Mille

Ja jeg får vel gjøre det da.. tenke positive tanker [;)] Det hjelper vel neppe å gå rundt å være negativ..? Dette SKAL gå!

Positive tanker, dette skal gå vennen. [:)][:)][:)]
Heier på deg og krysser alt som krysses kan.

ORIGINAL: *Bobbo*

Ja jeg får vel gjøre det da.. tenke positive tanker [;)] Det hjelper vel neppe å gå rundt å være negativ..? Dette SKAL gå!

Positive tanker, dette skal gå vennen. [:)][:)][:)]
Heier på deg og krysser alt som krysses kan.

Tuuusen, tuusen takk *bobbo*  Du er så snill med meg du [;)]
Jeg gleder meg til samtalen deres den 20 jeg [:D] Er så spent på deres vegne! Satser alt jeg har på at det er deres tur nå altså! Du SKAL bli mamma!!

Det er 12 dager igjen til spraystart!! [:D][:D]

Heya snuppa!!

Nå går det forrykende fort til du er igang, kan love deg at det går enda fortere når du har begynt på medisinene[:D]
Og såklart kommer det til å gå på dette forsøket vennen

Gleder meg til å følge deg

Tuuuusen takk *blomsterpia* Go'ingen min du jo! Fint at du følger med på meg - du får gi meg litt råd og tips underveis du [;)]

Ja jeg skal klare dette, det er ingen tvil! Jeg gleder meg som en unge til å komme i gang, men syns dagene går så sent nå. [8|] Skulle ønske jeg bare kunne legge meg for så å våkne opp 25 august [8D] Hihihi.. Klarer ikke tenke på andre ting om dagen heller liksom.. uff uff..

Kan du ikke fortelle meg om forsøket deres? Hele pakka, fra spraystart til den positive testen [:)] Vil høre en solskinnshistorie [:D]

Klart jeg følger med på snuppa mi[:D]
Jeg kjenner meg igjen i det du skriver om at du ikke klarer å tenke på andre ting. Det gjorde ikke jeg heller, ALT dreide seg om tanker om forsøket, spray, sprøyter, uttak og innsett og sjansen for å få positiv test:)

Hele pakka er som følger:

Begynte på spray en mandag midt i september, det var ufattelig spennende. Tenkte mye på hvordan jeg skulle fordele de 3 daglige sprayene jevnt utover dagen uten at jeg måtte spraye på jobb[:D] Så endte opp med å spraye like før jeg kjørte på jobb, i bilen på tur hjem fra jobb og like før jeg la meg om kvelden.
De første dagene merket jeg ikke noe bivirkninger, de kom rundt dag 10 tror jeg. Mye hodepine og uggenhet, men jeg prøvde bare å fokusere på at det kunne være en fin gevinst ved å komme seg gjennom dette. Husker jeg gledet meg helt vannvittig til å begynne med sprøytene, det virket så morsomt og blande de selv (Menopur)[:D] Formen ble litt bedre etter jeg begynte med stikking, ikke like mye vondt i hodet. Og jeg gikk hele dagen og gledet meg til sprøyta skulle settes i 21-tiden, jeg syns det var kjempeartig å stikke seg selv (ja jeg er rar). Og fordi jeg måtte blande injeksjonene selv føltes det som jeg fikk være med på en del ekstra i forsøket som dere med ferdige sprøyter ikke får. En fredag i oktober var vi på UL for å sjekke om det ble noe egg, og det ble det[:)] Fikk da beskjed om å sette EL-sprøyte påfølgende søndag og komme til uttak tirsdag. Det var en merkelig opplevelse å sette den sprøyta å vite at kanskje det var ett gullegg som løsnet nå.

Mandag kjørte vi til Tromsø, spente som få! Sjekket inn på hotell og bare slappet av og koset oss siden vi skulle være tidlig på UNN dagen etter. Jeg hadde fått Paracet og noe avslappende tabletter som skulle tas på forhånd. Tror jeg sjelden har vært så spent og nervøs mens vi satt i kantina og ventet på å gå inn til timen... Hadde lyst å snu og dra hjem, så nervøs var jeg. Redd for at de ikke fikk noen egg likevel, redd for at de eggene de evnt fikk ut ikke var brukbare, redd for at det skulle gjøre veldig vondt... Kom inn og la meg på benken, klar for eggsanking... Fikk veneflon i handa, og Petidin (morfinstoff) inn der. Og det var kjempevondt faktisk, kjentes ut som en nål som gikk oppover blodåra mi hver gang de sprøytet mere inn[&:] Men jeg tenkte at om forsøket gikk bra skulle jeg jo gjennom en fødsel - og det var nok garantert vondere enn dette[:D] Så begynte legen og suge ut eggposene, vi fikk følge med på skjermen mens han sugde de ut en etter en. Spennende! Kjente ikke noe særlig mens han drev på, bortsett fra de siste eggene på ene siden, det var meget ubehagelig. Men det er bare å bite tenne sammen og tenke på hva som kan komme ut av dette[;)] Etter uttaket var jeg ganske ør og svimmel pga Petidinen, så de guidet meg inn på ett rom der jeg skulle ligge med beina opp og slappe av. Så fikk jeg saft - og kom ganske fort til hektene så vi kunne kjøre hjem.

De skulle ringe dagen etter å fortelle hvordan befruktningen hadde gått, og det var en eviglang ventetid føltes det ut som... Satt å ventet hele formiddagen med hjertet i halsen før de endelig ringte med resultatet og at vi skulle møte torsdagsmorra for innsetting. Så da var det bare å sette seg i bilen på ettermiddagen og kjøre oppover igjen og legge seg på hotell og vente på morradagen[:)] Innsettingen var over på et svusj, og plutselig var jeg ruger! Verdens merkeligste følelse, hehe. Koset oss med litt shopping i byen, kjøpte en bukett med lykke-roser og en lykke-kosebamse på H&M. Var fast bestemt på at det kom til å bringe lykke[;)] 
I rugetiden var jeg sykemeldt og tok livet helt med ro og bare koset meg og gjorde det jeg ville. Gikk en liten tur hver kveld for det hadde jeg lest var bra.
Merket ikke noen symptomer eller sånn, og prøvde å ikke kjenne så mye etter det heller. På rugedag 11 dro vi til Tromsø på fotballkamp, og midt under kampen følte jeg at det var noe "tungt" i magen. Fikk en følelse av at vi kanskje skulle ta en test da vi kom hjem... Fortalte det til mannen da vi kom i bilen for å kjøre hjem, men visste ikke helt om jeg turte å ta en test. Var liksom litt tryggere å leve i uvisshet enn å få en evnt. negativ test. Vi kom hjem sent på kvelden, og bestemte oss for å ta en test. Jeg tisset kjapt på den og sprang i dusjen, turte ikke være i nærheten av den en gang. Jeg dusjet og mannen gikk frem og tilbake og så på den lille strimmelen som lå på vasken. Til slutt syns jeg han ble litt merkelig, og da spurte han om begge streker skal være like sterk. Beina mine begynte å skjelve og jeg kastet meg ut av dusjen for å se på testen. Og ganske riktig, der lyste en svak strek mot oss! Jeg trodde jeg skulle kaste opp, millioner av følelser som raste gjennom kroppen! Så på testen hundre ganger før vi la oss, og det ble ikke mye søvn den natten for å si det sånn[:D] Tok nye tester dagen etter, og de ble bare mer og mer positiv. Det var noen helt merkelige dager som fulgte, forstod ikke helt at jeg var gravid. Selv om sånn ca 15 tester viste 2 streker var det ikke lett å skjønne at det vokste en baby inni meg. Men det gjorde det, og resultatet av verdens mest spennende høst ligger nå å sover her[:)]

Jeg kan gjerne være din konsulent når du starter opp, du skal bare overøse meg med spørsmål og ting du lurer på[:)]

Du fikk meg til å begynne å gråte du nå [:(] Ikke triste tårer, men gledestårer [:)] Verdens fineste solskinnshistorie *blomsterpia* [:D]

Veldig spennende høst dere hadde ja, og utrolig spennende å lese om alle tankene, følelsene og opplevelsene dere hadde rundt dette. Nå ble jeg enda mer gira på å komme i gang!! [:D]
Håper vi kan være like heldige som dere var, iallefall i løpet av en av forsøkene. Tør ikke helt å håpe på at det skal klaffe på første forsøk, men innerst inne ønsker man det jo... [8|]

Du må være min IVF konsulent du ja.. jeg kommer til å ha hundretusen av spørsmål vet du [;)] For ikke å snakke om tankene som kommer til å surre rundt inne i hodet [8|] Godt å ha noen som forstår hva det er snakk om det her.. Takk for at du alltid har støttet meg [;)] Snille jenta som endelig har blitt mamma!! Håper alt går bra med dere alle sammen? [;)]

Du fikk meg til å begynne å gråte du nå [:(] Ikke triste tårer, men gledestårer [:)] Verdens fineste solskinnshistorie *blomsterpia* [:D]

Veldig spennende høst dere hadde ja, og utrolig spennende å lese om alle tankene, følelsene og opplevelsene dere hadde rundt dette. Nå ble jeg enda mer gira på å komme i gang!! [:D]
Håper vi kan være like heldige som dere var, iallefall i løpet av en av forsøkene. Tør ikke helt å håpe på at det skal klaffe på første forsøk, men innerst inne ønsker man det jo... [8|]

Du må være min IVF konsulent du ja.. jeg kommer til å ha hundretusen av spørsmål vet du [;)] For ikke å snakke om tankene som kommer til å surre rundt inne i hodet [8|] Godt å ha noen som forstår hva det er snakk om det her.. Takk for at du alltid har støttet meg [;)] Snille jenta som endelig har blitt mamma!! Håper alt går bra med dere alle sammen? [;)]

Veldig hyggelig å kunne spre litt gledestårer *stor klem* [:)]
Har sagt det før, men en god ting kan ikke sies for sjelden - sjansene deres er jo i teorien større enn de vi hadde[;)] Så jeg har kjempetro på at dere lykkes, ser liksom ikke noe grunn til at dere ikke skal det. Bruk meg for alt det er verdt, send meg pm'er her eller på FB eller sms'er til alle døgnets tider omså så skal jeg svare på det jeg kan[:)] Stiller gjerne opp for deg kjære venn! Unner deg så mye og få en liten skatt snart, det har du såååå fortjent:)

Det går veldig bra her, lille snuppa er 1 mnd i dag (hjelp hvor fort tiden har gått) og det er helt utrolig hvor hun har utviklet seg iløpet av den måneden! Fra å være en liten hjelpeløs baby er hun blitt mere selvstendig og kan smile, holde hodet og flytte det fra side til side, og generelt blitt mere med her i verden[:)] Følger godt med på oss når vi beveger oss og lyser opp når hun ser "vennene" sine på Ikea-uroen over stellebordet. Det er så hærlig[:)] Gud hvor jeg håper du kan ha det på samme måten om ett år...

Åhh Fine lille snuppa di! Kan tenke meg tiden flyr av gårde med en så liten prinsesse i hus [;)] Håper vi kan være like heldige en gang vi også [:)]

Godt å vite at du er her for meg, og tro du meg - I need you [;)]

Tenkte jeg skulle regne ut sånn ca hvor mye forsøket kommer på:

Synarela 60+60 (2 flasker) : 2256.40,- (1128.20,- pr. stk)

Puregon 300 IE: 1314.10,-
Puregon 600 IE : 2556.10,-

Pregnyl 5000 IE : 201.50,-

Crinone: 563.70,-

Sykehuset skal ha 280,- for hver UL: 560,- og 1500,- for selve IVF forsøket.

Dette er bare en kald beregning altså, kan komme masse i tillegg hvis jeg trenger flere dager på sprøyter og ting jeg ikke har regnet med.. som f.eks. en test som viser positiv 14 dager etter innsettingen [:)] Hihihi..

Så da blir resultatet: 8951.50,- +++

Blir spennende å se hva summen blir alt i alt... [8|]

Jeg er her for deg vet du[:)]

Den summen er ganske lik den vi endte opp med for forsøket - kanskje det er ett godt tegn[;)] 
Men for oss kom jo noen tusen i kjøring og hotellutgifter i tillegg, men fikk jo en del tilbake hos NAV. Jeg ba i tillegg om å få gå noen uker ekstra på Progestan for å være helt sikker på at det lille embryoet ikke skulle ramle ut[:D]

Ja kanskje det er et godt tegn [8D] Hihi.. Håper også at sprøytestart datoen er et godt tegn, 9/9-09 [:D] Hva tror du om det? [;)]

Ja dere hadde nok litt mer i utgifter på den fronten der.. vi bruker jo bare 10-15 minutter på å kjøre dit vi vet du, også kjører vi jo gratis i firmabilen til min kjære [:)]

Kommer dere nedover hit snart eller? [;)] Syns dere skal det når snuppa deres blir litt større altså [;)] 

11 dager igjen til spray start! [:D]

I dag er det soool ute [:)] men jeg har vært inne og ryddet [:'(] Er så lei av å rydde og vaske!! Blæh! Skulle ønske jeg hadde hatt masse penger så skulle jeg ansatt en "housekeeper". Tenk så deilig det hadde vært da [:D] *Drømme*.. Blir vel ekstra irritert siden min kjære sjelden tar initiativ til ryddingen [:@] Hva er det med menn som ikke ser når noe trengs å gjøres?? Og hvorfor bryr de seg ikke om at det er rotete hvis det kommer folk på besøk? Jeg blir flau jeg, hvis det står oppvask fremme osv.. [:(] Men nå skal det være sagt at jeg er altfor nøye også da. Har fått beskjed fra psykologen om å la være å ha støv på hjernen, men hvor lett er det da?! Klarer ikke rot!! Og for all del, min kjære er da veldig flink - det er faktisk han som står for matlaging i dette huset [:)] Flink på det området. Men hvordan ser det ut etter han har lagd maten - BOMBA! Går ann å sette ting på plass igjen eller?? Hihihi... [8D]

Menn er menn! Må vel bare finne meg i det [:)]

I morgen stikker jeg avgårde. Blir med en venninne på hyttetur [:D] Bare til søndag da, klarer ikke være lenger borte jeg [:)] Borte bra, men hjemme best!

Nei, jeg får gå ut å brette sammen tøyet jeg hang ut i dag tidlig.. for jeg tror neppe gubben ser at det må gjøres [8D]

Ja enig med deg at vasking er noe dritt[8D] Det hadde vært så deilig om noen kunne gjort det for oss[:D][:D][:D] Nå nærmer det seg spraystart for deg.... Blir kjempespennende å følge med[:)]

Takk jenter! [:D] Gleeeeder meg til å sette i gang! [:D] Men dagene går altfor sent syns jeg altså.. hva skal jeg gjøre med det da??? Raska på!!

10 dager igjen til spray start! [:D]

Da ble det ingen hyttetur gitt. Har nesten ikke sovet i natt, også er det jo dette drittværet [:'(] Da orker jeg ikke dra på hyttetur med do UTE! Ja det er utedo der.. er så kjedelig å måtte bli våt hver gang man må på do liksom.. og da mener jeg pga regnet altså [8D] Pluss at jeg ikke går på do der etter det er mørkt [X(] Det er så skummelt der ute i skogen.. creepy! Er egentlig mest redd for at det skal komme noen dyr mens jeg går på stien bort til doen [:(] hjelp!!

Jaja, da er jeg heller hjemme med min kjære i stedet [:D]

Har en pose med sokker som ikke er lagt i par - så jeg har litt jobb der gitt. Får slå meg løs med sokkeparring [8D] MORO!

Ja, tenk... Bare 10 dager igjen.. Hjeeelp [&:] Tusen takk Ivara, en mini mille ja, det hadde ikke vært meg i mot [;)] Når vi satt og spiste frokost i stad snakket vi om hvor rart det ville være å ha en baby i huset. Er liksom bare vant til å være mannen og meg. Ikke det at vi ikke har plass nok - for her står det 3 ledige rom som bare står og venter på å bli barnerom [:D] Får håpe vi kan få bruk for dem snart, iallefall ett av rommene...

Ivara, bare 3 dager til ny sjekk [;)] Tenk, tenk, tenk.. NÅ er det din tur til å joine Serene, Fano og de andre med kulemager [;)] Denne gangen skal det gå!

9 dager igjen til spray start! [:D]

Da er det søndag igjen [:)] Det er 2 dager til tullemor skal sette inn 2 gullegg, det er 2 dager til Ivara skal på ny kontroll, det er 3 dager til bling87 skal ha insemenering, det er 4 dager til *bobbo* skal inn til samtale før nytt forsøk, det er 4 dager til snuppis skal på forsamtale, det er 5 dager til Tøysa skal på UL. Også skjer det så mye med alle de andre også [:D] Skal si det skjer saker og ting her inne om dagen!! Er så moro å følge med på alle sammen [:D] Babyboom sa du?! Jepp!

I dag skal vi til mamman min å spise middag [:D] Elsker å spise hjemme hos mamma altså.. alt smaker mye bedre der [:)] Hihi. Lurer på hva som står på menyen i dag..
Ellers så tenker jeg vi går tur ut på fortet og ser på Full City som ligger der er søler til med all oljen [:@] Vi var der dagen etter den hadde gått på grunn og da luktet det i hele langesund altså [:'(] For noen idioter!!

Håper dagen går fort og det samme med de neste dagene!! Lykke til med alt som skjer i dagene fremover jenter! [;)]

Back
Topp