Baby bokser

Den fra Rema inneholder forresten en badesåpe som inneholder Isopropyl Alcohol. Et fettløselige stoff som fjerner det naturlige fettet i huden og tørker den ut. :eek:

Den såpa går rett i søpla her!

Hvilken såpe er det? Har ikke henta den enda, men greit å vite likevel... Regner med der er bare Rema sine produkter i den boksen?

Takk for tips, marsjerer rett inn på badet og hiver'n. Vi sliter fra før med tørr hud... For noe herk altså.
Her også gikk den rett i søpla, treåringen sliter med tørr hud og lett eksem. Bader ikke babyen i noe som kan gi han samme problematikk!

Hvilken såpe er det? Har ikke henta den enda, men greit å vite likevel... Regner med der er bare Rema sine produkter i den boksen?
Ja, det er Remas egen badesåpe. Den er merket med det danske astma og allergiforbundet. De har tydeligvis ikke samme krav til merkingen som det norske.

Ja, det er Remas egen badesåpe. Den er merket med det danske astma og allergiforbundet. De har tydeligvis ikke samme krav til merkingen som det norske.
Det burde ikke vært lov! Fort gjort å bli lurt av det!

Greit å være obs på! Man vil jo gjerne holde seg unna alle sånne produkter :)

Det burde ikke vært lov! Fort gjort å bli lurt av det!
Greit å være obs på! Man vil jo gjerne holde seg unna alle sånne produkter :)
Ja det er merkelig at de putter noe som fjerner fett fra huden i et babyprodukt. Jeg har lært meg å sjekke innholdslisten selv om det er merket med allergivennlig, for jammen meg er deg forskjellig hva produsenter anser som "allergivennlig".

Vi har vært veldig fornøyde med Goboken bokklubb. Vi har lest for frøkna siden hun var 6 mnd, og hun har vært helt oppslukt i bøker. Hun hadde nesten ikke hatt behov for andre leker tror jeg, for hun har vært overfascinert av bøker hele veien.
Det gir en vanvittig fin tilknytning mellom barn og foreldre, og vi har verdsatt lesestundene så vanvittig mye.

Det at vi har lest så mye oppigjennom har nok hatt sitt å si for hvor langt fremme hun er i språk, farger, tall, bokstaver osv. Hun er 2,5 år og kan bokstavene i navnet sitt :)

Så her i huset har bøker vært uvurdelige i hvert fall! :)
Samme her! Sønnen på 5 skriver og leser nå, og tror nok det er den genuine interessen for bøker:)
Når det er sagt prøvde og prøver vi fremdeles med nr 2, som nå er 2 år! Hun er ikke like interessert så da blir det ikke like mye lesing! ;)
Men leser bok for begge på senga før nattasang og natta, og elsker virkelig den rutinen:)

Ja det er merkelig at de putter noe som fjerner fett fra huden i et babyprodukt. Jeg har lært meg å sjekke innholdslisten selv om det er merket med allergivennlig, for jammen meg er deg forskjellig hva produsenter anser som "allergivennlig".

Ja det har jeg oppdaget... Veldig forskjellig! Jeg så en reportasje på tv her for en tid tilbake angående det merket burt's bee eller hva det heter... Et ganske populært merke med produkter til blant annet baby. De går ut med at deres produkter er allergivennlige, men det inneholdt stoffer som skapte store hudproblemer for ei lita jente de hadde brukt det på... Man kan liksom aldri vite, så veldig greit å sette seg inn i hva man skal se etter og så lese på produktene og ikke bare stole på den enkelte produsentens forsikringer...

Har hentet på kiwi og apotek 1:) var mye gøy i begge. Det er mannen som har bestilt pakkene. Kommer visst flere senere sier han:)

Samme her! Sønnen på 5 skriver og leser nå, og tror nok det er den genuine interessen for bøker:)
Når det er sagt prøvde og prøver vi fremdeles med nr 2, som nå er 2 år! Hun er ikke like interessert så da blir det ikke like mye lesing! ;)
Men leser bok for begge på senga før nattasang og natta, og elsker virkelig den rutinen:)

Ja, de må ha interessen selv, ellers tror jeg det virker motsatt på de. Det er hun som har mast om å lese disse bøkene, og nå etterhvert mast veldig om hva som står og hvilke bokstaver osv. Vi har bare gitt henne muligheten :)

Ja det har jeg oppdaget... Veldig forskjellig! Jeg så en reportasje på tv her for en tid tilbake angående det merket burt's bee eller hva det heter... Et ganske populært merke med produkter til blant annet baby. De går ut med at deres produkter er allergivennlige, men det inneholdt stoffer som skapte store hudproblemer for ei lita jente de hadde brukt det på... Man kan liksom aldri vite, så veldig greit å sette seg inn i hva man skal se etter og så lese på produktene og ikke bare stole på den enkelte produsentens forsikringer...
Nettopp! Jeg har erfart at jo færre ingredienser et produkt har des bedre tåler vesla de.

Mine favoritter til henne har hele tiden vært Estelle&Thild sine økologiske produkter for baby og barn fra Vitus Apotek. Vi har også prøvd Bamseproduktene nå når hun har blitt eldre og de tåler hun fint. De har også minimalt med "rare" ingredienser. :)

Nettopp! Jeg har erfart at jo færre ingredienser et produkt har des bedre tåler vesla de.

Mine favoritter til henne har hele tiden vært Estelle&Thild sine økologiske produkter for baby og barn fra Vitus Apotek. Vi har også prøvd Bamseproduktene nå når hun har blitt eldre og de tåler hun fint. De har også minimalt med "rare" ingredienser. :)

Er jo første vår her så ikke rukket og se så mye på hva slag stelleprodukter vi kommer til å bruke, men vil nok prøve å være så bevisst som mulig på innholdet i de ja :)

Er jo første vår her så ikke rukket og se så mye på hva slag stelleprodukter vi kommer til å bruke, men vil nok prøve å være så bevisst som mulig på innholdet i de ja :)
Apotek er som regel safest, men selv der må man være litt kritisk. ;)

Noen som har hentet fra Kiwi/libero enda? Fikk beskjed om at jeg får hentelapp noen uker før.. men jeg vil ha den nå :p

Hentet Rema sin i går og skal hente Apotek 1 sin etterpå! :D

Back
Topp