Augustskravla

laget smuldrepai av blåbær og rips som barna plukket i dag. elsker å ha busker i hagen <3
Jeg prøvde meg på ripssaft idag. Minsten elsket den, eldste syns den var noe sur:p neste år skal jeg få nett på buskene ved det nye huset. Mye bærbusker, og fuglene elsker det:arghh:

Jeg prøvde meg på ripssaft idag. Minsten elsket den, eldste syns den var noe sur:p neste år skal jeg få nett på buskene ved det nye huset. Mye bærbusker, og fuglene elsker det:arghh:
2 av 3 unger liker det her.

Ikke årets vel og merke, det er saft laget et tidligere år som sto i kjøleskapet i garasjen. Den var like god, så den ble servert til middag. Men mellomste liker det visst ikke.

Jeg har hatt nett på mine busker et år, men det var jo vanskelig å få på og helt umulig å få av igjen. Gode gammeldagse bærnett i tråd slik mine bestemødre hadde er ikke å få tak i, de er i plast og de rivner for et godt ord.

Vi har ti busker store, svære, jeg når ikke over, kommer ikke til på alle kanter, et par av dem vokser inni et tre/rundt /ved/noe sånt og så godt som alle er heftig omringet av villbringebær som bare kommer med ekstreme mengder nye skudd i år sybes jeg.

Ideelt ville jeg hatt tre. Passe store, to røde og en hvit. Med fin avstand. Og et par stikkelsbærbusker. Stikkelsbær har vi egentlig bak ene busken men nesten utilgjengelig. Forrige eier hev dem på "komposten" de hadde bak der. Og der slo de rot.

Vi har to epletrær satt ned i fjor. Og et plommetre som har vel har sin tredje sesong nå. Ikke frukt på noen av dem. Epletrær ene fikk blomster men ikke epler. Plommetreet fikk ikke blomster engang. Muligens grunnet snø og kulde i mai. Håper vi får noe på dem neste år

Last edited:
Dere ser der hvor det er noen busker om litt gress nederst på bildet, der slutter hagen vår.
Oppi det er det fult av blåbær
Vis vedlegget 332734 Vis vedlegget 332735
Ca sånn har naboen det. Ungene får plukke og kose seg, men det er faktisk naboens eiendom. De tillater altså at alle ungene omkring har det som sin blåbærhimmel. Men jeg kan jo ikke akkurat gå der og plukke, annet enn det jeg spiser langs stien.

Ca sånn har naboen det. Ungene får plukke og kose seg, men det er faktisk naboens eiendom. De tillater altså at alle ungene omkring har det som sin blåbærhimmel. Men jeg kan jo ikke akkurat gå der og plukke, annet enn det jeg spiser langs stien.
Dette er felles for sameie og går bak hele rekken.
Få som går her og plukker noe som egentlig er rart siden det er rett utenfor døren

Det er faktisk mørkt ute.

Vel. Sånn etter definisjonene blir der ikke natt dette døgnet og ikke astronomisk tussmørke (som altså er mørkt) men nautisk tussmørke er det nå. Hvilket er rimelig mørkt. Fakrisk.
Det går mot høst

Vel. Sånn etter definisjonene blir der ikke natt dette døgnet og ikke astronomisk tussmørke (som altså er mørkt) men nautisk tussmørke er det nå. Hvilket er rimelig mørkt. Fakrisk.
Det går mot høst

Det går mot høst

Dette er felles for sameie og går bak hele rekken.
Få som går her og plukker noe som egentlig er rart siden det er rett utenfor døren
Det må jo være helt fantastisk å ha det sånn.

Det er noe bærlyng i skogen her også så jeg må ikke langt men det er spredt og vanskelig terreng. Så det blir ikke til at vi plukker annet enn i hånden når vi går

Back
Topp