Augustskravla

Det må jo være helt fantastisk å ha det sånn.

Det er noe bærlyng i skogen her også så jeg må ikke langt men det er spredt og vanskelig terreng. Så det blir ikke til at vi plukker annet enn i hånden når vi går
Området er ikke så stort, men stort nok, men bare 500 m til den ordentlige skogen hvor det er enorme mengder
 
Det er faktisk mørkt ute.

Vel. Sånn etter definisjonene blir der ikke natt dette døgnet og ikke astronomisk tussmørke (som altså er mørkt) men nautisk tussmørke er det nå. Hvilket er rimelig mørkt. Fakrisk.
Det går mot høst
Min definisjon av det begynner å bli mørkt på kvelden, det går mot høst er når jeg må begynne å ta med meg hodelykt når jeg er ute og trener.
Ikke helt der enda, altså ikke høst enda
 
Min definisjon av det begynner å bli mørkt på kvelden, det går mot høst er når jeg må begynne å ta med meg hodelykt når jeg er ute og trener.
Ikke helt der enda, altså ikke høst enda

Det er jo ikke høst enda og det er ikke mørkt på kvelden. Det vsr bare overraksende å se at det er mørkt i det hele tatt. Det er ikke mer enn er par uker sidne det aldri ble skikkelig mørkt.

Vel. Formelt er det vel nesten en måned siden det ikke ble slikt nautisk tussmørke en liten stund midt på natten mens vi sov, men ikke merkbart all den tid jeg stort sett sover i 2 tiden
 
Og jeg pleier insistere på å påpeke at august er en sommermåned

Høst er september.
 
Det er jo ikke høst enda og det er ikke mørkt på kvelden. Det vsr bare overraksende å se at det er mørkt i det hele tatt. Det er ikke mer enn er par uker sidne det aldri ble skikkelig mørkt.
Ja.....
Og nå er vi faktisk inne på august-skravle.
Solen snudde 23. juni, og etter det har det blitt mørkere.
På Nordkapp, Norges offisielle nordligste punkt har midnattssol 12. mai til 31. juli selvfølgelig blir det mørkere her også.

Tiden går fort og snart er det jul og solen snur igjen
 
Og jeg pleier insistere på å påpeke at august er en sommermåned

Høst er september.
Vinter: Desember, januar og februar
Vår: Mars, april og mai
Sommer: Juni, juli og august
Høst: September, oktober og november.

Ja august er sommer, men min mor har alltid kalt den tiden vi er inne i nå som sensommer, og jag syns det passer veldig bra
 
Men når jeg leker med disse sol og lys oversiktene på time and date ser en hvor langstrakt vårt land er. Jeg bor ikke i nord på noe vis, og midtnattsola har vi ikke. Men denne fasen vi har fra slutten av mai til midten av juli (ifølge den siden) hvor det aldri blir skikkelig mørkt, bare skumring selv midt på natten. Den fasen finnes ikke i Kristiansand. Ikke i Oslo heller fakrisk.
 
Ja.....
Og nå er vi faktisk inne på august-skravle.
Solen snudde 23. juni, og etter det har det blitt mørkere.
På Nordkapp, Norges offisielle nordligste punkt har midnattssol 12. mai til 31. juli selvfølgelig blir det mørkere her også.

Tiden går fort og snart er det jul og solen snur igjen

Ja, selvsagt blir det mørkere. Og snart så er det jul

Det var mer overraskelsen over å se at det er mørkt. Det var første gang etter sommeren at jeg la merke til at det faktisk er blitt skikkelig mørkt ute.
 
Vinter: Desember, januar og februar
Vår: Mars, april og mai
Sommer: Juni, juli og august
Høst: September, oktober og november.

Ja august er sommer, men min mor har alltid kalt den tiden vi er inne i nå som sensommer, og jag syns det passer veldig bra

Jepp.

Og ja. Det er sensommer. Og den kan være deilig den. Feilaktig kaller noen det indian summer snart det kommer litt varme i august. Men det er jo bare helt vanlig (sen)sommer. Indian summer er dersom den kommer tilbake etter at høsten har begynt.
Som det året ungene gikk halloween i 20 grader.
 
God morgen
I dag skal vi pakke å kjøre hjem, men med stopp innom Treungen. Gleder meg, bare håper været blir bedre
 
Politiet hadde fullt opp i natt ja, 17 fester i bergen som ble ringt om:yuck:
 
Og så i disse tider da... :sorry:
Jada ...festen jeg ringte inn var allerede ringt om. Mannen var lettere oppgitt av meg for jeg var ute som dektektiv haha. Så da at de var både folk ute og inne. Helt klart over 20 folk
 
Jada ...festen jeg ringte inn var allerede ringt om. Mannen var lettere oppgitt av meg for jeg var ute som dektektiv haha. Så da at de var både folk ute og inne. Helt klart over 20 folk
Dårlig gjort:depressed:
 
Politiet hadde fullt opp i natt ja, 17 fester i bergen som ble ringt om:yuck:
Lurer på om det er snakk om voksne eller ungdommer. Kan jo være en blanding også. Ungdommer, tenker jo ikke alltid Konsekvenser av handlingene sine. Selvom dette er opplyst både på TV og i andre medier. Voksne burde så absolutt vite bedre. De gir vel bare F.. :(
 
Dårlig gjort:depressed:
Ikke bra nei
Lurer på om det er snakk om voksne eller ungdommer. Kan jo være en blanding også. Ungdommer, tenker jo ikke alltid Konsekvenser av handlingene sine. Selvom dette er opplyst både på TV og i andre medier. Voksne burde så absolutt vite bedre. De gir vel bare F.. :(
var en god blanding såvidt jeg kunne se. Ja feste er viktigere
 
Jeg vil ha ny bil. Jeg har mannen på gli:hilarious: også vil jeg ha en amerikaner i tillegg . En smule Harry i know, men så er jeg jo opprinnelig fra amcar miljø :hilarious:
 
Back
Topp