Augustskravla

Prøver å lage ripssaft for første gang, av den ripsen jeg rakk å redde fra fuglene :shy:

Prøver å lage ripssaft for første gang, av den ripsen jeg rakk å redde fra fuglene :shy:
Jeg har mye, mye rips som skulle vært plukket.

Mannen skulle plukke i går da han. De (han og ungene) har ikke plukket mer enn 1/3 av det jeg og ungene pleier å plukke, og for lite til saft eller gele synes jeg. Trolig litt mye moden for gele også, kanskje vi må gjøre som svigermor og kjøpe pektin, pleier lage det med lite moden bær, naturlig rik på pektin, men er sent ute å plukke. Har lurt på å lage saft. Gjort bare en gang før, og jeg har da tross alt saftkoker! Som altså er lite brukt...

Jeg har mye, mye rips som skulle vært plukket.

Mannen skulle plukke i går da han. De (han og ungene) har ikke plukket mer enn 1/3 av det jeg og ungene pleier å plukke, og for lite til saft eller gele synes jeg. Trolig litt mye moden for gele også, kanskje vi må gjøre som svigermor og kjøpe pektin, pleier lage det med lite moden bær, naturlig rik på pektin, men er sent ute å plukke. Har lurt på å lage saft. Gjort bare en gang før, og jeg har da tross alt saftkoker! Som altså er lite brukt...
Jeg har ikke saftkoker, og det ble ikke kjempemye bær. Men da får vi prøvd og ser hvordan det blir. Og heller dekke til buskene med nett før bærene kommer til neste sesong :p det er en eneste stor haug av planter på et sted (skikkelig grodd vilt) og fant ut at det er bringebær, bjørnebær, rips og rabarbra i en eneste stor haug:p så det må ryddes!

Da har posten klart å rote til leveringen av min nye mobil for andre gang.
Ikke imponert

Jeg vet ikke om det er det at jeg hørte pressekonferansen for første gang siden før sommeren en gang eller om det er det at de var veldig tydelige i den på økende smitte og viktigheten av den meteren, eller om det bare er at jeg handlet på en litt trang butikk som er praktisk plassert på vei hjem for mange flere enn meg, en fredag ettermiddag og skulle ha taco som åpenbart mange andre, vi sirkla i kø for å holde avstand... Men jeg har knapt vært så stressa på butikken siden mars.

Det var ren terapi å stå hjemme og plukke rips i en time. Det er dørgende kjedelig (og der er nær nok til mange, mange timer til) men det er i alle fall ikke så folkestressende

Jeg vet ikke om det er det at jeg hørte pressekonferansen for første gang siden før sommeren en gang eller om det er det at de var veldig tydelige i den på økende smitte og viktigheten av den meteren, eller om det bare er at jeg handlet på en litt trang butikk som er praktisk plassert på vei hjem for mange flere enn meg, en fredag ettermiddag og skulle ha taco som åpenbart mange andre, vi sirkla i kø for å holde avstand... Men jeg har knapt vært så stressa på butikken siden mars.

Det var ren terapi å stå hjemme og plukke rips i en time. Det er dørgende kjedelig (og der er nær nok til mange, mange timer til) men det er i alle fall ikke så folkestressende
Ja.. er nesten nervevrak jeg. Hoster fremdeles etter vanlig forkjølelse. Så vet ikke hvor mye jeg tør å gå ut egentlig.

Først klarte de å la være å ringe når de kom og skulle levere den slik at den ble returnert.
Så klarte de å sortere den feil slik at den kom på feil bil.
Nå skal de visstnok levere den på mandag, det vil si jeg får den på tirsdag siden jeg har hjemmekontor på mandag.

Sjefen mente jeg bare skulle forlange at leverandøren (de jeg bestilte av, ikke posten) tok en fra lager og sendte meg med bud, og det ville jeg helt sikkert også dersom jeg bare hadde fortalt den på kundeservice hvem jeg faktisk er, men liker ikke å gjøre det.
Samtidig, det er en fin ting at jeg også får testet ut kundeservicen deres :P

laget smuldrepai av blåbær og rips som barna plukket i dag. elsker å ha busker i hagen <3

Back
Topp