Augustskravla

Har også delvis hjemmekontor.
For øyeblikket er jeg på kontoret 1-2 dager i uken, resten hjemme.
Når skolen starter igjen skal jeg etter planen være tilbake 3 dager, kan ikke være tilbake alle dagene siden vi sitter i åpent landskap og da blir det for tett om alle kommer tilbake alle dagene. Savner å være mye på kontoret.
Men nå får vi se hva som skjer, spesielt ved tanke på mannen som antagelig er i risikosonen (fant vi nylig ut), og jeg som har et par tilstander som hver for seg gir meg litt økt risiko, men jeg er ikke i risikosonen

Det er tungvindt for meg å ha delvis hjemmekontor, for jeg har ikke en arbeidsplass hjemme. På jobb har jeg 2-3 skjermer, laptop'en er den tredje, med teams på. Hjemme har jeg laptopen dersom jeg tar den med hjem. Eller min private pc som er litt eldre og tregere, men det går fint det altså. Vi har en ekstra skjerm men den bruker mannen. Så da vi dro på hjemmekontor tok jeg med meg skjerm og tastatur og mus og hele pakka. Så var jeg 100 % hjemmekontor til jeg tok med meg hele pakka og dro tilbake på 100% på kontoet.

På jobben min var det snakk om å åpne opp mer, og flere skulle tilbake fra hjemmekontor før ferien.
Nå skal den avgjørelsen revurderes i et møte tidlig neste uke på grunn av smittesituasjonen.
Hos mannen var det snakk om delvis og noen tilbake fra 15 august,nå er det høyst usikkert igjen om det bøir sånn. Med unntak av de 10 dagebe jeg jobbet så har vi gått oppå hverandre siden 12.mars

Har også delvis hjemmekontor.
For øyeblikket er jeg på kontoret 1-2 dager i uken, resten hjemme.
Når skolen starter igjen skal jeg etter planen være tilbake 3 dager, kan ikke være tilbake alle dagene siden vi sitter i åpent landskap og da blir det for tett om alle kommer tilbake alle dagene. Savner å være mye på kontoret.
Men nå får vi se hva som skjer, spesielt ved tanke på mannen som antagelig er i risikosonen (fant vi nylig ut), og jeg som har et par tilstander som hver for seg gir meg litt økt risiko, men jeg er ikke i risikosonen
Bare tar et random innlegg. Får gjester. Vi skal ha stekt makrell. To stk spiser lavkarbo. Forslag til tilbehør? Pleier liksom agurksalat , poteter og rømme kun

Bare tar et random innlegg. Får gjester. Vi skal ha stekt makrell. To stk spiser lavkarbo. Forslag til tilbehør? Pleier liksom agurksalat , poteter og rømme kun
Agurksalat er godt, men søt med søtningsmiddel istedenfor sukker, og lag mer enn du pleier slik at de kan ta med agurk og ikke poteter.
Anbefaler denne siden 1 tsk av den tilsvarer 1 tsk sukker og da blir det lettere.

Eventuelt så kan du ta noe sellerirot og koke som poteter.
Rømme er topp, men helst seterrømme

0a3f33d5-1d56-4c66-ad45-dcbee0ec677b.jpg

Agurksalat er godt, men søt med søtningsmiddel istedenfor sukker, og lag mer enn du pleier slik at de kan ta med agurk og ikke poteter.
Anbefaler denne siden 1 tsk av den tilsvarer 1 tsk sukker og da blir det lettere.

Eventuelt så kan du ta noe sellerirot og koke som poteter.
Rømme er topp, men helst seterrømme

0a3f33d5-1d56-4c66-ad45-dcbee0ec677b.jpg
Tusen takk:D sellerirot liker jeg og, så det kan jeg lage i tillegg:)

Farlig med ferie, mister jo helt tidsbegrep:p
Jeg er på jobb!

Første uka etter ferien og litt sånn i utakt med verden. Mannen har nesten ferie og ungene har derved litt sånn.. Ja. Eldste har jo ferie, mellomste er på Sfo det hun vil og yngste har noen korte dager i bhg og leker med vennene sine.

Og jeg jobber. Hvor rettferdig er det liksom?

Ikke er jeg god på å komme meg i seng heller. Alle andre har liksom feriemodus

Jeg er på jobb!

Første uka etter ferien og litt sånn i utakt med verden. Mannen har nesten ferie og ungene har derved litt sånn.. Ja. Eldste har jo ferie, mellomste er på Sfo det hun vil og yngste har noen korte dager i bhg og leker med vennene sine.

Og jeg jobber. Hvor rettferdig er det liksom?

Ikke er jeg god på å komme meg i seng heller. Alle andre har liksom feriemodus
Haha, kjenner til det:p siste uka før ferien min så hadde jeg full uke, og de andre tre i huset hadde allerede tatt ferie da :p

Sitter og lurer på om jeg skal skippe trening i dag og heller dra fra apotek til apotek for å prøve å få tak i munnbind.
Det er snakk om at det skal bli påbud om bruk av munnbind på kollektivtrafikken, skolen åpner igjen om 1,5 uke og de eldste tar bussen til og fra skolen :rolleyes:

Sitter og lurer på om jeg skal skippe trening i dag og heller dra fra apotek til apotek for å prøve å få tak i munnbind.
Det er snakk om at det skal bli påbud om bruk av munnbind på kollektivtrafikken, skolen åpner igjen om 1,5 uke og de eldste tar bussen til og fra skolen :rolleyes:

Sist jeg var på europris hadde de massevis, som alternativ til apotek-takten din.

Men retningslinjene kommer vel trolig i morgen og folk hamstrer vel. "min" europris som har 50+ 10 pakninger (som koster en hundrelapp vel og merke, så billig er det ikke) ligger i t område hvor få tar bussen, så derved neppe like mye press på å få tak i som andre stedr i landet.

Jeg har likevel lurt på om vi burde ha noen. Men ti engangs holder jo ikke mer enn en uke, maks, om man tr bussen til og fra skole... vurderer vaskbare i tillegg til en pakke engangs sånn for å ha

Jeg er spent på hvordan situasjonen blir hvis det blir påbud på alle lignende steder, blir det nok munnbind for helsepersonell? Vet ikke hvordan det ligger ann nå, lå dårlig ann tidligere, det ble planlagt å skulle kunne bruke samme munnbind hele vakta :)

Sist jeg var på europris hadde de massevis, som alternativ til apotek-takten din.

Men retningslinjene kommer vel trolig i morgen og folk hamstrer vel. "min" europris som har 50+ 10 pakninger (som koster en hundrelapp vel og merke, så billig er det ikke) ligger i t område hvor få tar bussen, så derved neppe like mye press på å få tak i som andre stedr i landet.

Jeg har likevel lurt på om vi burde ha noen. Men ti engangs holder jo ikke mer enn en uke, maks, om man tr bussen til og fra skole... vurderer vaskbare i tillegg til en pakke engangs sånn for å ha
Jeg er spent på hvordan situasjonen blir hvis det blir påbud på alle lignende steder, blir det nok munnbind for helsepersonell? Vet ikke hvordan det ligger ann nå, lå dårlig ann tidligere, det ble planlagt å skulle kunne bruke samme munnbind hele vakta :)
Hadde mange pakker på apoteket på sentret her i nærheten.
Kjøpte en 50 pk. det vil holde litt over 2 uke. 2 unger, en hver vei, 4 om dagen, 5 skoledager i uken.
Dersom det blir påbud vil jeg kjøpe vaskbare, men regner de har *litt* bestillingstid nå :rolleyes:

Kjøpte en 50 pk. det vil holde litt over 2 uke. 2 unger, en hver vei, 4 om dagen, 5 skoledager i uken.
Dersom det blir påbud vil jeg kjøpe vaskbare, men regner de har *litt* bestillingstid nå :rolleyes:
Lurt. Har en pakke liggende her også.

Løpe senere , motivasjonen ikke helt på topp...men den som ikke vil den skal:p

Ja. Det har de.
Janus sine i ull selges på apoteket da, men rimeligere fra zalando etc med maskinvaskbar, janus skal kokes i vann.

Siden vi ikke tar buss til vanlig avventer jeg til i morgen før jeg bestemmer meg i alle fall, evt lenger. Tror jeg

Back
Topp