~August2021~

Påbud om munnbind om man ikke kan holde 1 meter. Sender man med 13 åringen munnbind til skolebussen da? Den var ikke full, satt ingen ved siden av ham. Men?
Jeg sender ikke med barna munnbind på skolebussen, men de sitter enten alene, eller ved siden av barn som er i samme klasse som dem på skolen.
Hat tatt en sjekk en gang i blant med spørsmål som "hadde du det fint på skolen i dag, hvem var du med i friminuttene, hvem satt du sammen med på bussen". Med andre ord, fletter det inn i samtalen om hvordan dagen dere var
 
Eg vil sei ja. Det er få som bruke munnbind i Bergen,på buss, bane eller butikk. Det er påbudt her også men folk drite i det.
Er veldig få her også.
Problemet er at man jo heller ikke vet hvem som er vaksinerte og ikke.
Må innrømme jeg ikke bestandig er like flink selv, men nå går jeg i butikken på tidspunkter det er lite folk og jeg er fullvaksinert.
Er det mange biler på parkeringsplassen tar jeg på munnbind
 
20 smittede i vår kommune i går.
Ikke bra.
Sitter og lurer på om noen av dem er i forbindelse med smitteutbruddet på skolen vår, har ikke hørt noe mer
 
Jeg sender ikke med barna munnbind på skolebussen, men de sitter enten alene, eller ved siden av barn som er i samme klasse som dem på skolen.
Hat tatt en sjekk en gang i blant med spørsmål som "hadde du det fint på skolen i dag, hvem var du med i friminuttene, hvem satt du sammen med på bussen". Med andre ord, fletter det inn i samtalen om hvordan dagen dere var

Jeg har fått avklart at han satt alene, og det var jo første dag i ny klasse og han er vel den eneste fra sin klasse som går på på det stoppet, men mulig et par andre askl på samme buss fra andre stopp da, ikke hetl landet på hvilken buss han egentlgi skalta heller, de 4 ulike bussene kjører store deler av veien samme rute, alle forbi oss, men det er ikek alle so mstopper alle steder, etterhvert når systmet er landet.

Hvordan det blir i dag får vi ta en prat om rundt middagsbordet sammen med alt det andre, ja
 
Er veldig få her også.
Problemet er at man jo heller ikke vet hvem som er vaksinerte og ikke.
Må innrømme jeg ikke bestandig er like flink selv, men nå går jeg i butikken på tidspunkter det er lite folk og jeg er fullvaksinert.
Er det mange biler på parkeringsplassen tar jeg på munnbind

Hos oss gjelder påbudet fullvaksinerte og uvaksinerte og delvaksinerte, hele gjengen. Alle steder en ikke kan holde en meter. Men altså ikke på skolen da, åpenbart. Mest er innstrammingen de kom med relatert til serveringsstteders plikt til å tilrettelegge for en meter og ha registret hvem som har vært der. (og ikke ha mer enn 10 besøkende som ikke er vaksinert.)

Krevende smittesporing for tiden med mye smitte, mest blandt unge som ikke er vaksinert enda, virker det som.
 
Hos oss gjelder påbudet fullvaksinerte og uvaksinerte og delvaksinerte, hele gjengen. Alle steder en ikke kan holde en meter. Men altså ikke på skolen da, åpenbart. Mest er innstrammingen de kom med relatert til serveringsstteders plikt til å tilrettelegge for en meter og ha registret hvem som har vært der. (og ikke ha mer enn 10 besøkende som ikke er vaksinert.)

Krevende smittesporing for tiden med mye smitte, mest blandt unge som ikke er vaksinert enda, virker det som.
Jeg holder jo den reglen med metern når jeg handler når det er få folk, da er det lett og holde metern, og dersom det er mange biler på parkeringsplassen så tar jeg på munnbind..
 
Hva var grunnen til at det skulle gå 12 uker mellom hver vaksine når det var 3-4 uker i begynnelsen? Nå har de gått tilbake til ca 4 uker igjen. Jeg har fått ny time neste uke, men skulle egentlig i slutten av okt. Kjenner angsten kommer i full fart her:rolleyes:
 
Hva var grunnen til at det skulle gå 12 uker mellom hver vaksine når det var 3-4 uker i begynnelsen? Nå har de gått tilbake til ca 4 uker igjen. Jeg har fått ny time neste uke, men skulle egentlig i slutten av okt. Kjenner angsten kommer i full fart her:rolleyes:
Grunnen var at de fikk færre vaksinedoser enn antatt og ønsket å prioritere at flere fikk første dose, enn at folk ble fullvaksinert slik at færre ble alvorlig syke. Selv med bare første dose har man en viss beskyttelse.
Nå får vi flere doser og tiden er satt ned igjen
 
Grunnen var at de fikk færre vaksinedoser enn antatt og ønsket å prioritere at flere fikk første dose, enn at folk ble fullvaksinert slik at færre ble alvorlig syke. Selv med bare første dose har man en viss beskyttelse.
Nå får vi flere doser og tiden er satt ned igjen
Ok. Ikke verre enn det? Trodde kanskje de fant ut at det ikke var så lurt med så kort tid mellom dosene. Hilsen nervevrak.
 
Jeg holder jo den reglen med metern når jeg handler når det er få folk, da er det lett og holde metern, og dersom det er mange biler på parkeringsplassen så tar jeg på munnbind..

Jeg har pleid å holde meteren når jeg habdler, men får begynne å ta med munnbind i tilfelle mye biler ja.
 
Ingen bruker pø bussen her
Han brukte til, men ikke fra, og tror han har konkludert med at han ikke trenger det, sånn pr nå.

Det går vel sin gang dette her også.
 
Har en pakke liggende fast i hver av bilene, og i ryggsekken når jeg går så slipper jeg å huske på å ta med meg
Jeg hadde i bilen og i veska, men sluttet på et tidspunkt rett og slett fordi det var ikke aktuelt lenger.

Trenger trolig påfyll dersom det blir mye bruk av det fremover
 
Jeg hadde i bilen og i veska, men sluttet på et tidspunkt rett og slett fordi det var ikke aktuelt lenger.

Trenger trolig påfyll dersom det blir mye bruk av det fremover
Jeg beholdt dem siden jeg ikke trodde det var ferdig enda og bedre føre var enn etter snar, det skader liksom ikke å ha de liggende der
 
Jeg beholdt dem siden jeg ikke trodde det var ferdig enda og bedre føre var enn etter snar, det skader liksom ikke å ha de liggende der

Ryddet ut alt som ikke kunne forsvare sin plass der når vi dro på ferie, vi hadde så stappfull bil at en pakke munnbind fort hadde måttet vike plassen når vi skulle hjem ;) Da hadde vi ikke brukt på lenge, så de utgikk. Vel, pappa bruker enda, mamma også dersom hun drar på butkken men med den siste oppblomstringene i Ålesund tror jeg hun har sluttet. Mamma har flere risikofaktorer, i tillegg til at de begge er pensjoister og derved ikke helt unge, så pappa handler, med munnbind.
 
Back
Topp