~August2021~

Jeg antar jeg sliter med å "lære meg å leve med det" fordi jeg i nær krets har er barn jeg ikke har truffet på er par år, for ung til å få vaksine, ikke så ekstreme diagnoser at det gis vaksine heller og med sykehusets beskjed om at det er meget mulig barnet ikke vil tåle covid så det må hen ikke få. Familien ofrer mye "normalitet" for å holde barnet så trygt som mulig.

Jeg har min mor som også meget mulig kan bli alvorlig syk og i verste fall dø om hun får det.

Og rundt disse folkene jeg setter så høyt, så blomstrer smitten med daglige smittetall som er høyere enn tilsvarende dag forrige uke stadig vekk.
 
Grønt på skolen og "normalitet" kan være fint på steder med lite smitte. For oss som bor på steder med stadig økende smitte føles det ikke like kjekt. For dem som har enda mer smitte enn oss føles det nok slett ikke normalt heller.
Ble gult på ene skolen her nå pga mye smitte
 
Jeg vet ikke hvordan det er der du bor, men her er det også stigende smitte (234 per 100k innbyggere, så ikke nådd toppen vi hadde tidligere) og i bhg viser de ikke noe til det. Altså, vi følger de vanlige reglene, men ellers leker ungene på tvers av avdelingene osv. Og jeg syns det er fint :)
Mens vi som jobber steder med mye smitte ikke syns deg er så fint med helt åpent mellom alle avd
 
Det er jo ikke mer normalitet når barn testes i hytt og pine, hele klasser rammes av corona, læreee jobber seg i hjel. Gult nivå rr bedre

Jeg synes det er bedre at man har grønt nivå og at barna testes i stedet for karantene.
 
Mens vi som jobber steder med mye smitte ikke syns deg er så fint med helt åpent mellom alle avd

Jeg bor et sted som har vært veldig hardt rammet av tiltak hele veien. Og selv om det er høy smitte nå, så synes jeg likevel det er bedre med dagens ordning med grønt nivå og testing. Barna mine har hatt mye rødt nivå, vært i mange karantener hver og tatt utallige tester. Det som har vært mest avvikende fra normalen her er karantener, deretter rødt nivå og så testing.
 
Jeg antar jeg sliter med å "lære meg å leve med det" fordi jeg i nær krets har er barn jeg ikke har truffet på er par år, for ung til å få vaksine, ikke så ekstreme diagnoser at det gis vaksine heller og med sykehusets beskjed om at det er meget mulig barnet ikke vil tåle covid så det må hen ikke få. Familien ofrer mye "normalitet" for å holde barnet så trygt som mulig.

Jeg har min mor som også meget mulig kan bli alvorlig syk og i verste fall dø om hun får det.

Og rundt disse folkene jeg setter så høyt, så blomstrer smitten med daglige smittetall som er høyere enn tilsvarende dag forrige uke stadig vekk.
Jeg har jo også folk i nær omkrets som ikke bør få det (ikke barn da, men pappa og bestemor har kreft, mamma har utviklende ms).
Jeg må innrømme at jeg syns det er fint at frøkna får oppleve litt mer normalitet det siste året i bhg, og håper hun kan få besøksdag på skolen til våren slik de pleier :p
 
Jeg bor et sted som har vært veldig hardt rammet av tiltak hele veien. Og selv om det er høy smitte nå, så synes jeg likevel det er bedre med dagens ordning med grønt nivå og testing. Barna mine har hatt mye rødt nivå, vært i mange karantener hver og tatt utallige tester. Det som har vært mest avvikende fra normalen her er karantener, deretter rødt nivå og så testing.
Vi er forskjellige .:)
 
Eg må ta dose tre no. Syns det er feil å åpne alt. Fleire dreit i munnbind når det var påbudt. No blir det vel verre..
 
Hehe, datteren min er hjemme forkjølet den uka vi skal få nytt kjøkken. Kunne også kommet på ett bedre tidspunkt XD
Men det går nok bra for deg.
Første test var neg på ungene, men i karantene enda. Kan ut av karantene henholdsvis ved ny neg test mandag og for andre ungen tirsdag.
 
Back
Topp