~August2021~

Jeg våkna av en drøm om at jeg hadde fått levert alle ungene på skolen første skoledag, klokka var ti på halv ni, når jeg innså at jeg hadde glemt matpakke til eldste og yngste. Mellomste hadde ordnet seg selv. (helt realistisk, hun tar ansvar der det trengs)

Jeg konkluderte med at om jeg kjørte fort ville jeg rekke ungdomsskolen før det ringer inn, på barneskolen er jeg kjent og kan bare stikke det i sekken hennes på plassen hennes i gangen (jeg har levert matpakke på plassen deres i gangen før jeg...)

Men brått er jeg i fullt forsprang over veien til busstoppet hjemme der jeg vokste opp, og innser at jeg ikke rekker over før en rullestol - bil kommer så jeg blir stående midt på veien, hun bremser og slipper meg over og sier "det der burde du ikke gjort", løpe over veien altså (der er undergang)

Men hvilken buss kjører dit jeg skal? En som kommer om en halvtime.... Nei, det ville gå fortere å kjøre. Jeg tar fatt på å løpe tilbake til bilen, og våkner.

Like godt å ikke sove mer. Jeg har drømt mer i natt jeg. Innholdsrik natt. Sliten når jeg våknet av all den løpingen....


Never mind at fleste skoledag skal vi være på skolen med minstemor, hun er jo førsteklassing.
Meget mulig drømmen er inspirert av mailen fra eldste sin lærer i går, de må ha matpakke på mandag, kantina er stengt ;)

Første skoledag er på mandag. I dag har vi bursdag for eldste så jeg skal stå opp nå, bake kake, vaske bad og kjøkken, rydde stue og kjeller (og bad og dels kjøkken)

Planen for i morgen er å hvile. Spille sims. Pakke sekkene til ungene (utenom matpakke) altså i praksis se til at alle lapper er fjernet fra jentene sine, de har nye sekker. Og flytte over nøkkelen til mellomste, det klarte hun ikke selv, og se til at pennal er fylt opp for de eldste, jeg har vært på handletur, innesko for de to eldste, yngste har på Sfo allerede.

Og åpenbart huske matpakker mandag morgen. Før eldste skal være på busstoppet klokka 8, og de to yngste på skolen 8.30 sammen med oss.
 
5 åringen satte i halsen igår mens han spiste en rundstykke. Fy søren så redd jeg og han blev:(
Heldigvis var jeg rett på siden av han og reagera fort mens pappaen blev så stressad at han bara surra rundt:eek: skrekk og gru opplevelse.
 
5 åringen satte i halsen igår mens han spiste en rundstykke. Fy søren så redd jeg og han blev:(
Heldigvis var jeg rett på siden av han og reagera fort mens pappaen blev så stressad at han bara surra rundt:eek: skrekk og gru opplevelse.
Det er så grusomt:(
 
Uff ja verkligen. Syns så synd på gutten da jeg måtte ta i litt før at få ut magen i munnen. Men gjor det som var nødvendig.
Måtte hjelpe min eldste for noen år siden da han satte en pølsebit i halsen. Pappa satte også fast noe i halsen.
 
Vente på coronatestsvar enda. 42 nye smitta i Bergen i dag. Dattera min hoste og nyse hele tida...
 
5 åringen satte i halsen igår mens han spiste en rundstykke. Fy søren så redd jeg og han blev:(
Heldigvis var jeg rett på siden av han og reagera fort mens pappaen blev så stressad at han bara surra rundt:eek: skrekk og gru opplevelse.
Derfor er jrg for at alle foreldre får førstehjelpskurs
 
Sånn, da kommer straks gjestene.

Kaka er bakt, huset er så som så, men rent og ryddig nok. Det er som det er.

13 åringen skal feires med et lite selskap, ikke mer enn 6 gjester, vi blir 11 totalt. Alle 6 voksne er fullvaksinert.
 
Reist fra Oslo til Vestfold.
Sukk!!!!!!!!!

Hvorfor gi bot, han har vært smittet så sånn sette er han immun, han burde blitt idømt samfunnstjeneste.
Som samfunnstjeneste skulle han bli satt til å hjelpe til med å ta seg av de som er innlagt på sykehus med alvorlig korona-smitte slik at han faktisk lærer hva han har utsatt andre for.
 
Back
Topp