~August2021~

Da var Lille U sin første skoledag over, og leksene hans er mer eller mindre gjort.
Etter vi var på skolen var vi i butikken hvor han fikk velge seg en is.
Der ser vi den største forskjellen mellom han og hans søsken, dersom det er fritt frem i valg av is ville de eldste tatt den største det fant. Lille U velger den han syns er best, selv om det er den minste de har...
 
Da var Lille U sin første skoledag over, og leksene hans er mer eller mindre gjort.
Etter vi var på skolen var vi i butikken hvor han fikk velge seg en is.
Der ser vi den største forskjellen mellom han og hans søsken, dersom det er fritt frem i valg av is ville de eldste tatt den største det fant. Lille U velger den han syns er best, selv om det er den minste de har...

Så kjekt med første skoledag og stas med is.

Her er det ikke før på mandag. Hun gleder seg noe helt enormt.
 
Usj! Vært på shopping idag, gardiner, gardinstang og noen lamper stod for tur. Nesten 8000kr fattigere :wtf: men tror det blir fint da :D
 
Den følelsen når eldstemann på 6.5 år fant saksen og lekte frisør på lillesøster på 2.5 år. Lillesøster har endelig fått hår med litt lengde på ihvertfall som det går an å lage en liten hestehale i. Storebror fant da saksen og klippen luggen og noe på toppen. Og helt ned. Luggen ser noenlunde levelig ut, men har ett lite parti på toppen som er superkort. Mammahjertet brast litt da, selv om det bare er hår og vokser ut, så var gleden så stor når lillesøster endelig hadde hår nok nok til å lage hestehale med. I fjor på disse tider hadde hun ikke hår. Forstår ikke hvordan jeg skal klare å redde håret nå men må vel bare la det vokse en stund og se om en frisør kan lage en noenlunde grei friyre når håret på toppen har litt lengde.
 
Den følelsen når eldstemann på 6.5 år fant saksen og lekte frisør på lillesøster på 2.5 år. Lillesøster har endelig fått hår med litt lengde på ihvertfall som det går an å lage en liten hestehale i. Storebror fant da saksen og klippen luggen og noe på toppen. Og helt ned. Luggen ser noenlunde levelig ut, men har ett lite parti på toppen som er superkort. Mammahjertet brast litt da, selv om det bare er hår og vokser ut, så var gleden så stor når lillesøster endelig hadde hår nok nok til å lage hestehale med. I fjor på disse tider hadde hun ikke hår. Forstår ikke hvordan jeg skal klare å redde håret nå men må vel bare la det vokse en stund og se om en frisør kan lage en noenlunde grei friyre når håret på toppen har litt lengde.
Usj, her var det storesøster som klippet seg selv, omsider kunne jeg begynne å flette henne før hun gjorde det :wacky: flekker som var klippet heeeelt inntil hodebunnen. Dette er en liten stund siden, museflettene er fortsatt noe ujevne på lengde og tykkelse :shy:

Jeg visste helt ærlig ikke om jeg skulle le eller gråte da jeg så det, ler godt av det nå da :hilarious:
 
God kveld
Vet ikke om de har lekser, men regner ikke med det.
Min er hos kjæresten nå, så får ikke spurt .

To dager igjen til helg, det blir godt
 
Sitter her med oppblåst mage og mageknip, så kommer guttungen og sier "nå er det ber noen timer til det er 13 år siden jeg ble født"

Ja, for 13 år siden hadde jeg definitivt vondt i magen.
Klokka 20 på kvelden for 13 år siden startet riene

01.05 er han født, min førtefødte. Snart tenåring.
 
Eldsten: Lekser å sette bind på bøkene.
Frøkna: Ingen lekser
Lille U: Sette bind på en bok og fargelegge en tegning
Første dag hadde mine eldste i oppgave å tegne.... Var det seg selv, eller huset sitt eller familien sin eller noe sånn.

Bind på bøkene er gjentatt lekse hele de to første ukene eller deromkring. Ble mye enklere da jeg kjøpte en bunke elastiske. Året etter fikk de ipad og mye mindre bøker ;)

Det er et par jenter her som gleder seg til skulestart. Og en gutt som tenker det sikkert er greit nok. Ham skulle skulle gjerne hatt ferie resten av året.
 
Helt forvirred. Fikk beskjed på Sandefjord Torp at barna var negative covid test og de kunne gå på skole og bhg. Begge foreldrer er vaksinerte. Vi fikk ikke beskjed om at de bør gå i karantene og testes igjen. Skolen sier vi bør følge Sandefjord Torp anbefalinger og barna kan komme på skolen mens bhg meiner vi bør ta en test til på minste før han skall i bhg. Hvem kontakter jeg for evt test på minste?
 
Helt forvirred. Fikk beskjed på Sandefjord Torp at barna var negative covid test og de kunne gå på skole og bhg. Begge foreldrer er vaksinerte. Vi fikk ikke beskjed om at de bør gå i karantene og testes igjen. Skolen sier vi bør følge Sandefjord Torp anbefalinger og barna kan komme på skolen mens bhg meiner vi bør ta en test til på minste før han skall i bhg. Hvem kontakter jeg for evt test på minste?
Litt usikker på disse reglene nå, men jeg leste at barn ikke er unntatt innreisekarantene, kun smittekarantene, og kan teste seg ut av den etter noen dager. Vet ikke hvor dere kom fra? (rødt, grønt område?) :)

Her kan vi bestille test på hjemmesiden til kommunen hvertfall :)
 
Back
Topp