Kjære deg!

Så utrolig trist å lese!
Jeg har troen på at icsi kan hjelpe. Her jeg går gjør de f.eks icsi eller en kombinasjon av icsi/ivf dersom man får under 7 egg eller noe. Dette for å ikke risikere at ingen blir befruktet. Jeg har lest om flere som har lykkes med icsi, etter mislykket ivf. Det er nok ofte en oppfatning om at icsi gjøres dersom sædkvalitet er nedsatt, men det er også andre faktorer som kan gjøre at icsi er veien å gå. Det kan f.eks være at sædcelle og eggcelle kommuniserer dårlig, eller at skallet/hinnen på eggene er for tykt. Vi har også prøvd icsi (selv om mannens prøver er bra) og vi fått veldig god befrukning. De vet ikke hva som er «feil» med oss heller.
Jeg var også kjempeoptimistisk, spent og positiv vårt 1. forsøk. Når vi ble gravide i tillegg på den fine blastoen som gjensto, tenkte jeg ikke en gang tanken om at JEG skulle abortere. Hvertfall ikke nå når det endelig hadde gått. Det føles så mørkt og håpløst når det ikke går, etter alle følelser og krefter som er lagt ned i denne karusellen, men plutselig så er man igang igjen med nytt håp og troen på at det skal gå, og det føles bra! Det skal gå! Det er supert at de har en ny plan for dere. Lykke til, det er lov å grine alt du vil. Jeg håper dere får til å gjøre fine ting for dere selv. Klem.