August

Vet ikke enda. Alle skulle dyrkes til i dag og fryses som 5 dagers. Jeg får telefon i morgen med mindre det var gått galt med alle. Ikke hørt noe, så krysser fingre og tær for at det har gått bra. Fryktelig spent!
Å, så spennende! Krysser fingrene for at du får kjempe posetiv tlf i morgen! Lykke til :love7

Hvordan har dere hatt det etter uttak? Jeg kan ikke huske at jeg hadde det slik som jeg har det nå, etter forrige uttak. Gjør vondt å bøye meg og når jeg presser på høyre side. Og føler at magen fortsatt er ganske oppblåst. Vet jo at det er vanlig å føle ubehag etterpå, men hvor lenge er det liksom vanlig å ha det?

Jeg føler meg ganske mørbanka jeg også. Har en sånn øm, stikkende og nesten støl følelse i magen. Og oppblåst ja, juleferie-stil! Føler meg som en diger ball. Det er ikke bare ømt rundt eggstokkene heller, men også lenger opp på magen, over navlen. Mulig jeg også er litt anspent fordi det er ømt, sånn at det blir enda verre av den grunn. Dessuten er jeg kjempetreg i magen, kanskje etter den morfinen? Hjelper ikke på oppblåstheten det heller. Går i vide bukser og håper det blir bedre snart! Jeg har i det minste sluttet å ta Lutinus! Tenker at så lenge jeg ikke trenger smertestillende og så lenge det ikke blir uttalt verre fra nå så er det sikkert ikke grunn til bekymring. Høres ut som vi er flere som har det på samme måte, og det er jo betryggende det og! Lykke til :)

Kjære deg! :Heartred Så utrolig trist å lese! :Heartbigred

Jeg har troen på at icsi kan hjelpe. Her jeg går gjør de f.eks icsi eller en kombinasjon av icsi/ivf dersom man får under 7 egg eller noe. Dette for å ikke risikere at ingen blir befruktet. Jeg har lest om flere som har lykkes med icsi, etter mislykket ivf. Det er nok ofte en oppfatning om at icsi gjøres dersom sædkvalitet er nedsatt, men det er også andre faktorer som kan gjøre at icsi er veien å gå. Det kan f.eks være at sædcelle og eggcelle kommuniserer dårlig, eller at skallet/hinnen på eggene er for tykt. Vi har også prøvd icsi (selv om mannens prøver er bra) og vi fått veldig god befrukning. De vet ikke hva som er «feil» med oss heller.

Jeg var også kjempeoptimistisk, spent og positiv vårt 1. forsøk. Når vi ble gravide i tillegg på den fine blastoen som gjensto, tenkte jeg ikke en gang tanken om at JEG skulle abortere. Hvertfall ikke nå når det endelig hadde gått. Det føles så mørkt og håpløst når det ikke går, etter alle følelser og krefter som er lagt ned i denne karusellen, men plutselig så er man igang igjen med nytt håp og troen på at det skal gå, og det føles bra! Det skal gå! Det er supert at de har en ny plan for dere. Lykke til, det er lov å grine alt du vil. Jeg håper dere får til å gjøre fine ting for dere selv. Klem.

Tusen takk for det fine svaret! Det var virkelig oppmuntrende lesing. Jeg har også søkt masse på nett og har sett flere historier om folk som har opplevd det samme og som har lyktes til slutt. Det gjør meg mer optimistisk! Det er også litt fint å vite at man ikke er alene om å oppleve sånne nedturer, selv om jeg ikke unner noen andre å måtte gå gjennom dette.

Håper det blir din tur denne runden! :)

Fikk telefon fra sykehuset i formiddag om at ingen av de 14 eggene hadde latt seg befrukte. Det kom som et kjempesjokk og vi er helt knust nå.Vi har jo ikke funnet noe galt med noen av oss før, men her er kanskje forklaringen da.

Så nå blir det avbrutt forsøk og vi må bare prøve å samle oss litt og legge en ny plan. Lyset i enden av tunnellen er det ble foreslått å prøve icsi neste gang og de mente det ville være gode sjanser da. Kjenner at jeg ser veldig mørkt på alt nå, og gjerne bare skulle rømt avgårde til et annet kontinent.

Jeg vet jo at det er flere som trenger flere forsøk før de lykkes, men nå ser alt bare sinnsykt mørkt ut. Hvis noen vet om noen solskinnshistorier om folk som har lyktes med isci så har jeg veldig behov for å høre dem nå.
Vi har desverre ikke lyktes enda, men en mager trøst er at vårt første forsøk (IVF) ble også avbrutt da ingen ble befruktet. Ved forsøkene i ettertid med ICSI har det ikke vært noe problem med befruktningen, det blir bedre nestegang ❤️ Bare så dumt at man må prøve for å feile, og prosessen blir lenger..

Tusen takk for det fine svaret! Det var virkelig oppmuntrende lesing. Jeg har også søkt masse på nett og har sett flere historier om folk som har opplevd det samme og som har lyktes til slutt. Det gjør meg mer optimistisk! Det er også litt fint å vite at man ikke er alene om å oppleve sånne nedturer, selv om jeg ikke unner noen andre å måtte gå gjennom dette.

Håper det blir din tur denne runden! :)

Håper det går bedre, og at sjokket har lagt seg litt. Som noen skrev over her, så fikk du ut flere egg, da vet du at du responderer på stimuleringen og at det vokser og produseres. Ser jeg formulerte meg litt feil, skrev de gjorde icsi «for å ikke risikere at ingen ble befruktet», skulle stå at de ikke ville risikere at ingen klarte bli befruktet på egenhånd, der i oppi petriskålen. Det er litt godt å vite at man ikke er alene ja. Jeg trodde aldri jeg skulle klare å kjøre på og prøve på ny igjen etter første forsøk, ved første anledning, men etter det, har det ikke vært noe jeg heller vil enn å prøve igjen. Det var mindre skummelt og litt mer forutsigbart neste gang synes jeg.

Tusen takk! Masse lykke til med deres neste forsøk, dette skal gå bra. :Heartred

Vi har desverre ikke lyktes enda, men en mager trøst er at vårt første forsøk (IVF) ble også avbrutt da ingen ble befruktet. Ved forsøkene i ettertid med ICSI har det ikke vært noe problem med befruktningen, det blir bedre nestegang ❤️ Bare så dumt at man må prøve for å feile, og prosessen blir lenger..

Hvordan går det med deg? Har du testdag snart? :Heartred

Vet ikke enda. Alle skulle dyrkes til i dag og fryses som 5 dagers. Jeg får telefon i morgen med mindre det var gått galt med alle. Ikke hørt noe, så krysser fingre og tær for at det har gått bra. Fryktelig spent!
Jeg er veldig spent på den telefonen du venter på jeg også:shy:

Da har jeg vært på kontroll og skal sette Ovitrelle i kveld. Uttak på onsdag. Kun 2 follikler å se, så jeg kjenner håpet daler. Har kun fått ut 2 og 5 egg på de forrige forsøkene og ingen bra nok til innsett. At det skal være så fordømt vanskelig!
Beklager, men kjente jeg bare måtte blåse ut litt.
Må jo prøve å være positiv, en trenger jo bare det ENE egget.

Da har jeg vært på kontroll og skal sette Ovitrelle i kveld. Uttak på onsdag. Kun 2 follikler å se, så jeg kjenner håpet daler. Har kun fått ut 2 og 5 egg på de forrige forsøkene og ingen bra nok til innsett. At det skal være så fordømt vanskelig!
Beklager, men kjente jeg bare måtte blåse ut litt.
Må jo prøve å være positiv, en trenger jo bare det ENE egget.
Føler så med deg. Skikkelig urettferdig dette. 2 egg kan jo i teorien bli 2 unger. Håper det er din tur til å lykkes nå!

Dere som har vært i noen assistertgrupper før: Er mitt forløp sjeldent? Altså å få 2 barn ut av bare 6 egg fra første behandlingsrunde. Jeg synes det er så mange som har mange bomforsøk her, eller er det bare det at de som det går lett for forsvinner fort fra assistert?

1 perfekt blasto satt inn.:love7
Foreløpig 4 på frys. Får endelig svar i morgen på hvor mange det ble da di ville dyrke noen som var litt treige fram til i morgen. Er iallefall super forøyd med hele 4 blastoer på frys!:notworthy
Testdato 4/9

Fikk telefon fra sykehuset i formiddag om at ingen av de 14 eggene hadde latt seg befrukte. Det kom som et kjempesjokk og vi er helt knust nå.Vi har jo ikke funnet noe galt med noen av oss før, men her er kanskje forklaringen da.

Så nå blir det avbrutt forsøk og vi må bare prøve å samle oss litt og legge en ny plan. Lyset i enden av tunnellen er det ble foreslått å prøve icsi neste gang og de mente det ville være gode sjanser da. Kjenner at jeg ser veldig mørkt på alt nå, og gjerne bare skulle rømt avgårde til et annet kontinent.

Jeg vet jo at det er flere som trenger flere forsøk før de lykkes, men nå ser alt bare sinnsykt mørkt ut. Hvis noen vet om noen solskinnshistorier om folk som har lyktes med isci så har jeg veldig behov for å høre dem nå.
Sniker litt.. Akkurat det samme opplevde jeg i mai. Fikk ut like mange egg men ingen befruktning. Verden raste for meg og jeg hadde det skikkelig tungt lenge. Alle sa at jeg måtte bare se fremover å prøve å tenke positivt men det var ikke enkelt, jeg følte at det var min feil at det ikke ble befruktning. Samboer hadde bra sperm og ble anbefalt icsi neste forsøk.

Fra jeg fikk beskjeden og frem til midten av juli koste jeg meg med mye vin, god mat og gode venner. Jeg la prøvingen på hylla å begynte å se fremover. Noen dager før jeg skulle ha mens i juli begynte jeg å bli svimmel, puppene var også blitt super ømme så jeg tok en test. Den var positiv, jeg kunne ikke tro det etter å ha fått beskjed av de på laben i Haugesund at mest sannsynlig får vi det ikke til på egenhånd. Jeg er fortsatt gravid og er nå 10 uker på vei. Jeg vil bare si at det er håp for deg også :Heartred masse lykke til videre!

1 perfekt blasto satt inn.:love7
Foreløpig 4 på frys. Får endelig svar i morgen på hvor mange det ble da di ville dyrke noen som var litt treige fram til i morgen. Er iallefall super forøyd med hele 4 blastoer på frys!:notworthy
Testdato 4/9
Så flott! Hvor mange er det som dyrkes videre?

Hei. Da har jeg snakket med klinikken. Av mine 21 egg som ble tatt ut var det mange tomme egg. 8-9 ble befruktet og 4 fine blastocytter overlevde og ble lagt på frys i går❤️ Vi er veldig fornøyd med resultatet:)

Det svarte de ikke på. Men ikke fler enn 4 iallefall. Mtp at det var 9 befruktet. Hehe
Må jo ha vært helt super kvalitet da, når 5-9 av 9 blir godkjente blastocyster.

Sniker litt.. Akkurat det samme opplevde jeg i mai. Fikk ut like mange egg men ingen befruktning. Verden raste for meg og jeg hadde det skikkelig tungt lenge. Alle sa at jeg måtte bare se fremover å prøve å tenke positivt men det var ikke enkelt, jeg følte at det var min feil at det ikke ble befruktning. Samboer hadde bra sperm og ble anbefalt icsi neste forsøk.

Fra jeg fikk beskjeden og frem til midten av juli koste jeg meg med mye vin, god mat og gode venner. Jeg la prøvingen på hylla å begynte å se fremover. Noen dager før jeg skulle ha mens i juli begynte jeg å bli svimmel, puppene var også blitt super ømme så jeg tok en test. Den var positiv, jeg kunne ikke tro det etter å ha fått beskjed av de på laben i Haugesund at mest sannsynlig får vi det ikke til på egenhånd. Jeg er fortsatt gravid og er nå 10 uker på vei. Jeg vil bare si at det er håp for deg også :Heartred masse lykke til videre!

:Heartred:Heartred:Heartred
Åh, tusen takk, og for en fantastisk historie! Jeg blir helt rørt av all omtanken og alle fine og oppmuntrende historier som blir delt! Ønsker deg masse lykke til!

Back
Topp