August 2023

Kan jeg spørre hvor mange uttak du har hatt hittil? Og hvor mange friske/ikke friske embryoer dere hadde?
Krysser fingrene for vellykket forsøk med innsett i naturlig syklus :)
Så klart, bare å spørre! Jeg har en balansert translokasjon mellom kromosom 11 og 22, så jeg har relativt ok sjanser for å finne et friskt eller balansert embryo (sjansene vil jo variere, kommer an på hvilken genfeil man har). Jeg har vist om genfeilen hele livet, etter min mor og far fikk ei dødfødt jente med kromosomfeil. Så fikk de meg, som ble testet med fostervannsprøve. Jeg har feilen, men den er «balansert». Jeg hadde ett uttak i februar. Man vil helst ha ut så mange modne egg som mulig med PGT, men jeg fikk dessverre bare 7. 5 modne, 4 ble basto. Bare to blasto ble bra nok kvalitet på dag 5, og ble testet. Fikk resultat i slutten av april; ett av to var friskt, og skal settes tilbake nå. 4AB gradering

Si fra om det er noe feil i oversikten, kan være jeg ikke får med meg alt :)

Her tror jeg faktisk at jeg er på cd 2. Så rar mens. Bare såvidt litt friskt i går, en del brunt torsdag og veldig lite brunt i dag. Har aldri hatt så masse blødning, men det har alltid vært nok friskt blod til at jeg er sikker på at det er mensen... liker ikke helt dette. Får bare se på ultralyd torsdag 10 august. Da er jeg på cd 14, som egentlig er litt sent ifølge "vanlig" oppsett, men har hatt eggløsning på cd 18 de siste syklusene så tenker egentlig det er greit.

Jeg skal straks sette ovitrelle og gonapeptyl. Jeg er så nervøs. På kontroll var det bare to egg som er kandidater. Jeg har fått barn med to egg før, men det er seks år siden, og kvaliteten kan jo være dårligere denne gangen. Jeg har hatt to uttak og to innsett tidligere og det har blitt barn hver gang, jeg må innrømme at jeg ikke forventer å være like heldig denne gangen, jeg forventer vel heller at det ikke går. Det er nok derfor jeg er så nervøs. Det koster jo litt også..

Nå er de satt, og jeg kjenner at jeg blir sittende litt før jeg legger meg. Det er et stort håp i kroppen akkurat nå, og jeg må vente til mandag før jeg får første svar:Heartred

Glad for at jeg har lest litt tråder her inne og kjøpte ekstra tester for å se hva kroppen min driver med. Jeg fikk sånn nesten positiv eggløsningstest i forrigårs. Jeg har testet på morgenen når jeg har stått opp. Sånn som St.Olavs ba meg gjøre. Jeg tenkte mitt da jeg fikk lik test i går morges også. Jeg har nok hatt toppen av LH mellom de to testene. I dag er testen veldig mye svakere. Jeg fikk aldri positiv test, men kjenner jo godt på kroppen at eggløsning har skjedd.

Neste syklus er den jeg skal ha innsett i og da er det jo viktig å finne eggløsning mer presist. Så da kjøper jeg mer tester og tar test på morgen og ettermiddag tenker jeg. Da må jeg vel klare å fange opp toppen?
Jeg har kort LH-topp og får ikke med meg positiv test om jeg ikke tester 3 ganger om dagen :happy:

Må le litt av medisinlisten på “naturlig” forsøk.. Oppdatert med medisiner og dato for innsett:

mamlala - 38 - barn nr 3 - Medfem i Johannesburg - kommet ut av telling. 2 år siden vi startet dette søskenforsøket - letrozole, crinone, ecotrin, prednisone, atosiban, ovitrelle og klexane - Innsett 7. august

Kontroll UL dag 9 i syklus før innsett i naturlig syklus. de fant ledende folikkel på 17,5 mm. Slimhinne 9 mm. Legen trodde kanskje jeg allerede hadde hatt eggløsning, for det var veske eller noe vev rundt folikklen. Jeg hadde ikke begynt å teste enda, men tok negativt test da jeg kom hjem. Jeg har så vidt begynt å få eggløsningsslim, og har ingen typiske eggløsningssmerter osv. Noen som har vært borti lignende? Endometriose?
De satte meg opp på ny kontroll på onsdag. Også skal jeg ringe labben om jeg får positiv test.

Jeg hadde uttak i dag. Det ble tre egg! Altså det er helt strålende for meg å være (de to andre har gitt to og fire egg).
Nå er det bare å krysse fingrene for en positiv telefon i morgen, og innsett på torsdag som gir resultater. Å, ja, jeg er fortsatt nervøs...

Jeg stresser videre med vekta. Jeg var sååå nær mål og så gjorde plutselig kroppen min et teit krumspring og la på et kg igjen. Jeg er så frustrert at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre snart. Jeg er super striks på dietten min. Venninna mi sier at dette er fullstendig normalt og at jeg bare må holde ut og fortsette. Jeg håper da inderlig at jeg greier målet. Jeg begynner å bli møkk lei salat.

Jeg stresser videre med vekta. Jeg var sååå nær mål og så gjorde plutselig kroppen min et teit krumspring og la på et kg igjen. Jeg er så frustrert at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre snart. Jeg er super striks på dietten min. Venninna mi sier at dette er fullstendig normalt og at jeg bare må holde ut og fortsette. Jeg håper da inderlig at jeg greier målet. Jeg begynner å bli møkk lei salat.
Skjønner det er frustrerende ❤️ jeg er med i Lavkarbo Norge gruppe på. Facebook og mange gode tips der. I ettermiddag skal jeg for eks lage lavkarbo horn med ost og skinke.

Hei, er første gang med IVF, ble utredet med PCOS etter 2 år med prøving. Har ikke begynt på sprøyter ennå, men har time den 9 august for å få innføring så det oppdaterer jeg seinere :)holder og på å få skiftet brukernavn, så bruker det nye siden det skifter seg vell snart;)

Blomsterjenten - blir 27 i august - B1 - KK haukeland - oppstart forhåpentligvis i slutten av denne mnd.

Last edited:
Hei, er første gang med IVF, ble utredet med PCOS etter 2 år med prøving Har ikke begynt på sprøyter ennå, men har time den 9 august for å få innføring så det oppdaterer jeg seinere holder og på å få skiftet brukernavn, så bruker det nye siden det skifter seg vell snart

Blomsterjenten - blir 27 i august - B1 - KK haukeland - oppstart forhåpentligvis i slutten av denne mnd.
Velkommen til oss og masse lykke til :)

Endelig August :gen014 Tenk at det er 1 år siden vi ventet på mens og skulle sette inn det ene frysegget vårt. (Som vi skal sette inn nå) Skulle bare på en liten ferie til Hellas først. Og der ble jeg gravid….. nå skal vi også på en liten ferie til Hellas før innsett. Satser på å unngå graviditet denne gangen.
Heier på oss alle her inne :Heartred

Endelig August :gen014 Tenk at det er 1 år siden vi ventet på mens og skulle sette inn det ene frysegget vårt. (Som vi skal sette inn nå) Skulle bare på en liten ferie til Hellas først. Og der ble jeg gravid….. nå skal vi også på en liten ferie til Hellas før innsett. Satser på å unngå graviditet denne gangen.
Heier på oss alle her inne :Heartred
Heia egget og heia oss ❤️ god ferie!

Husk at en kg kan være vannvekt, eller økt muskelmasse.. Jeg forstår at det er frustrerende, men det kan være en enkel forklaring. Det kommer nok til å gå fint. Gjør en liten endring i dietten så løser det seg nok.

Hei, er første gang med IVF, ble utredet med PCOS etter 2 år med prøving. Har ikke begynt på sprøyter ennå, men har time den 9 august for å få innføring så det oppdaterer jeg seinere :)holder og på å få skiftet brukernavn, så bruker det nye siden det skifter seg vell snart;)

Velkommen hit, og lykke til!
Den timen dere har, er det den første på KK? I så fall bør dere belage dere på litt lengre ventetid før oppstart. De pleier å ha en samtale før oppstart hvor de forteller om prosessen og viser dere litt om medisinene. Etter det kan det være noen mnd ventetid før dere får komme til.
Jeg krysser fingrene for at dere kommer kjapt i gang.

En liten oppdatering fra meg;
Jeg fikk telefon fra Hausken i dag og de kunne fortelle at de tre eggene vi tok ut i går var modne, og at to av dem er befruktet:dance011

De ringer igjen i morgen, men nå må det bare holde helt til torsdagens innsett og at det blir termin i april :smiley-angelic001

CD10 her, under 3 uker til oppstart. Kjenner at EL nærmer seg og jeg begynner å bli skikkelig oppblåst som vanlig.
Veldig spent på om oppblåstheten blir enda verre under stimulering.. :dead:
Ellers har jeg hentet ut medisinene og alt er klart til oppstart.

Ha en fin kveld! :)

Back
Topp