August 2023

Hei❤️ jeg har tidligere hatt 3 fryseinnsett i naturlig syklus. 2 av de med mine egne egg, siste med donoregg. Ble gravid på 2 av innsettene med mine egg men mistet, siste negativt. Nå vil de prøve styrt syklus selv om jeg har normal syklus selv. Eneste var at sist så satte de inn selv om folikkelen egentlig ikke var stor nok. Holdt på å bli avbrutt sist. Jeg har aldri hatt noe problem med å få bra nok slimhinne. Noen som har hatt bedre erfaring med styrt syklus enn med naturlig? ❤️

Har vært på kontroll idag og er godt nedregulert :) Godt å vite at hetetoktene ikke er forgjeves! Jeg starter med menopur på fredag (veldig glad for å ha nådd egenandelen, for en pris på den :wideyed:), og så blir det kontroll fredag i neste uke. Jeg har veldig blandete følelser. Litt håp, men merker at jeg forbereder meg på skuffelser etter alle nedturer så langt.
Krysser alt for deg ❤️

Hei❤️ jeg har tidligere hatt 3 fryseinnsett i naturlig syklus. 2 av de med mine egne egg, siste med donoregg. Ble gravid på 2 av innsettene med mine egg men mistet, siste negativt. Nå vil de prøve styrt syklus selv om jeg har normal syklus selv. Eneste var at sist så satte de inn selv om folikkelen egentlig ikke var stor nok. Holdt på å bli avbrutt sist. Jeg har aldri hatt noe problem med å få bra nok slimhinne. Noen som har hatt bedre erfaring med styrt syklus enn med naturlig? ❤️
Jeg har kommet lenger i svangerskapene med styrt syklus enn naturlig syklus, og jentungen er fra styrt syklus

Kan melde om en skikkelig elendig dag, er så dårlig av progynova og da i tillegg måtte STRESSE med leger og timer og liknende tok helt knekken på meg :rolleyes: blir et koselig 1.trimester om dette går veien

Takk ❤️ Uff, godt å få det ut! Håper du føler deg litt bedre etterpå.
Tja, det hjalp faktisk ikke. Jeg er fortsatt et nervevrak. En trist tanke og tårene renner.. Du vet, når du kommer over noe du fikk av en du var glad i, så sørger man litt over det. Helt teit, men en sånn dag har jeg i dag. Godt jeg fortsatt har ferie :sad010

Hei,
Da var timen på KK I dag gjennomført :)
Da venter jeg bare på at mensen skal komme, er foreløbig på CD 48 :rolleyes: håper den er rundt hjørnet!

Glemte jo å skrive i oversikten at det er IVF#1
Og jeg kan jo oppdatere med hvilke medisiner jeg skal begynne på :)

Gonal F, Fyremadel, Otrivelle og cyclogest etter egguthenting :)

Tja, det hjalp faktisk ikke. Jeg er fortsatt et nervevrak. En trist tanke og tårene renner.. Du vet, når du kommer over noe du fikk av en du var glad i, så sørger man litt over det. Helt teit, men en sånn dag har jeg i dag. Godt jeg fortsatt har ferie :sad010
Så godt at du har ferie, ja! Jeg har også vært mer emosjonell enn vanlig de siste dagene. Men det er jo ikke så rart. Det er mye som står på spill i ivf-hormonkarusellen!

Off, det høres ikke noe kjekt ut :( sender deg en klem og håper på at du får bedre dager snart :Heartred

Så godt at du har ferie, ja! Jeg har også vært mer emosjonell enn vanlig de siste dagene. Men det er jo ikke så rart. Det er mye som står på spill i ivf-hormonkarusellen!
Ja, digg med fri mens det står på. Hadde det sist forsøk og, og det gikk bra. Jeg må innrømme at jeg har vært mer passiv denne gangen da været er helt elendig. Jeg har stilla og stella litt her hjemme, men det blir ikke helt mosjon..

Off, det høres ikke noe kjekt ut :( sender deg en klem og håper på at du får bedre dager snart :Heartred
Takk :Heartred I dag sitter jeg og med en følelse av at det ikke funket. Jeg tipper det er hormonene som spiller puss med meg, og det er vel sånn det skal være. I morgen blir allerede en bedre dag :Heartred

Det var da voldsomt til langvarig spotting før mensen. Dag 2 med mikroskopisk blødning. I morgen må det da vel dundre løs? Jeg er faktisk usikker med så små mengder blod som har kommet fram til nå. Heldigvis er det ikke noe medisiner jeg skal starte på og eggløsning tester jeg meg fram til, så da er det mindre å stresse med enda. Jeg har så lett for å overkomplisere alt og bli fryktelig stressa av meg selv. Kjøpte svær pakke med sånn strimmel eggløsningstester i dag i tillegg til de digitale. Nå skal det godt gjøres å gå glipp av eggløsning. :laughing002

Takk :Heartred I dag sitter jeg og med en følelse av at det ikke funket. Jeg tipper det er hormonene som spiller puss med meg, og det er vel sånn det skal være. I morgen blir allerede en bedre dag :Heartred
Jeg deler også den følelsen, håpet og troen svinger fra dag til dag. Kjenner godt etter hele tiden i håp på en murring som jeg kan bruke som håp. 3dp5dt, og her er det helt stille. Ingen symptom. Men jeg vet jo at det ikke funker sånn, er vel ikke mulig å føle på seg om det har funket? Fint å minne seg selv på hormonene ja, de spiller nok en stor rolle her. Håper dagen er bedre i dag!

Jeg deler også den følelsen, håpet og troen svinger fra dag til dag. Kjenner godt etter hele tiden i håp på en murring som jeg kan bruke som håp. 3dp5dt, og her er det helt stille. Ingen symptom. Men jeg vet jo at det ikke funker sånn, er vel ikke mulig å føle på seg om det har funket? Fint å minne seg selv på hormonene ja, de spiller nok en stor rolle her. Håper dagen er bedre i dag!
Det er absolutt ikke noe kjekt når tankene er så opp og ned. I dag har jeg fartet rundt etter frokost. Det hjelper litt. Jeg har endelig kjøpt meg plisségardiner, men fordi jeg ikke kan kutte rett må mannen hjelpe meg å kappe de før vi kan henge de opp.. Uansett, vi har snakket om de i to år, nå har jeg endelig kjøpt de :p

Jeg tok også mot til meg og kjøpte grav.test i dag. Jeg kjøpte dobbel, så kan jeg teste søndag også. Da har jeg litt tid på meg til å fordøye mulig dårlig nyhet før jobb. Jeg begynner mandag, men testdag er tirsdag. Det er kjipt å gå på jobb rett etter å evt ha testet negativt.. To dager før bør jo gå greit når uttaket var mandag 31, altså 13 dg siden på søndag? Jeg hadde lyst å teste i str, emn turte ikke likevel :facepalm:

Det er absolutt ikke noe kjekt når tankene er så opp og ned. I dag har jeg fartet rundt etter frokost. Det hjelper litt. Jeg har endelig kjøpt meg plisségardiner, men fordi jeg ikke kan kutte rett må mannen hjelpe meg å kappe de før vi kan henge de opp.. Uansett, vi har snakket om de i to år, nå har jeg endelig kjøpt de :p

Jeg tok også mot til meg og kjøpte grav.test i dag. Jeg kjøpte dobbel, så kan jeg teste søndag også. Da har jeg litt tid på meg til å fordøye mulig dårlig nyhet før jobb. Jeg begynner mandag, men testdag er tirsdag. Det er kjipt å gå på jobb rett etter å evt ha testet negativt.. To dager før bør jo gå greit når uttaket var mandag 31, altså 13 dg siden på søndag? Jeg hadde lyst å teste i str, emn turte ikke likevel :facepalm:
Gratulerer med gardiner, deilig å bruke tiden til å utrette noe konkret! Jeg syns søndag høres ut som en god plan, med tanke på jobb og sånn. Både gode og dårlige nyheter må jo fordøyes. Jeg har blodprøve onsdag 16.08, mulig jeg også prøver meg på en test en dag eller to før det. Senest onsdag morgen. Jeg trodde det skulle bli så vanskelig å la være å teste, men det er faktisk motsatt. Har tidlig test strimmel fra babyplan, og en clearblue digital til overs om strimmelen ser positiv ut/ eller jeg trenger å se bokstavene for å bekrefte «ikke gravid».

Hvorfor ikke prøve, tenker jeg :) statistisk sett er det like gode sjanser, men selvsagt kjedelig å gå på østrogen og progesteron så lenge.

For en dag! Kontroll hos medicus I Stavanger i dag - Gudbrandsdalen er stengt så Oslo gikk ut! Legen der sa at hvis jeg var pasient der ville de avbrutt, men trondheim får bestemme. Jeg har aldri hatt så god slimhinne, men har jo blitt gravid en drøss av ganger. Tok opp dette før vi skrev avtale med medicus, og det skulle ikke bli et problem sa de. Men blir jo urolig når legen i Stavanger sier så.

Heldigvis blir det innsett, torsdag om en uke, med forbehold om at de skal sjekke slimhinnen samme morgen før de setter inn :) Har også begynt på estradot for å booste slimhinnen. Har foreslått styrt (for da blir hinna bra), men de vil helst ikke det... :rolleyes:

Hvorfor ikke prøve, tenker jeg :) statistisk sett er det like gode sjanser, men selvsagt kjedelig å gå på østrogen og progesteron så lenge.
Hva mente du med å gå på østrogen og progesteron så lenge? Fra 5 dager før innsett så skulle jeg bare ta albyl e og prednisolon og cyclogest.

Back
Topp