August 2022

Da har jeg endelig fått mensen og starter på bemfola i kveld:D Endelig i gang, og gruer meg veldig til å sette sprøyten... Noen tips for å ikke kjenne stikket? Jeg har den i kjøleskap nå, burde jeg ta ut pennen nå, eller er det bedre at den er kald?
Jeg tok den ut ca 10 min før, men spissen er så tynn så kjente ingenting ❤️ masse lykke til

Da har jeg endelig fått mensen og starter på bemfola i kveld:D Endelig i gang, og gruer meg veldig til å sette sprøyten... Noen tips for å ikke kjenne stikket? Jeg har den i kjøleskap nå, burde jeg ta ut pennen nå, eller er det bedre at den er kald?
Jeg har aldri satt bemfola, men generelt med sprøyter i magen, så er det å klemme en bit av magefettet mellom tommel og pekefinger og stikke rett ned i folden mellom fingrene. Da kjenner man mye mindre til stikket. Hvis det er sånn "penn", synes jeg de har vært helt greie å sette. Fyremadel var litt verre. Den må helst stikke litt skrått og litt kjapt. Litt som å kaste en dartpil. I tillegg svir den ofte etterpå. Men det er heldigvis ikke så mange dagene, så man kommer seg igjennom. Sikkert veldig individuelt, men for min del har det gått helt greit å sette de sprøytene, og mye greiere enn jeg tenkte på forhånd. Se på video på nett og les bruksanvisningen nøye, så går det bra.

Jeg har aldri satt bemfola, men generelt med sprøyter i magen, så er det å klemme en bit av magefettet mellom tommel og pekefinger og stikke rett ned i folden mellom fingrene. Da kjenner man mye mindre til stikket. Hvis det er sånn "penn", synes jeg de har vært helt greie å sette. Fyremadel var litt verre. Den må helst stikke litt skrått og litt kjapt. Litt som å kaste en dartpil. I tillegg svir den ofte etterpå. Men det er heldigvis ikke så mange dagene, så man kommer seg igjennom. Sikkert veldig individuelt, men for min del har det gått helt greit å sette de sprøytene, og mye greiere enn jeg tenkte på forhånd. Se på video på nett og les bruksanvisningen nøye, så går det bra.
Tusen takk. Kjente faktisk ingenting, så det gikk veldig fint heldigvis :) Men høres ut som jeg skal se video på fyremadel ja:wacky:

Jeg har kun blitt gravid med 2-dagers (2 ganger), ikke blasto (2 negative innsett), så jeg har veldig trua på 2-dagers! Lykke til, så spennende :D
Så gøy! Det er veldig godt å høre at det finnes sånne erfaringer også. Må si jeg uansett liker tanken på å få lille spire fort «hjem til mor»:joyful:

Vil absolutt anbefale deg å ta den ut av kjøleskapet litt før. Kald medisin er ikke så godt å sprøyte inn. :joyful:

Selve stikket er ikke så ille, men sprøyt innholdet rolig inn sånn at vevet får tid til å ta inn medisin. Det er mer viktig jo større dose du har da. Jeg har "hestedose" omtrent, så jeg bruker lang tid på hver sprøyte. Bemfola kan være litt treg å få dytta inn, så bruk tommelen på stempelet på sprøyta for å få nok styrke til å trykke ned.

Skal du ha Fyremadel? Se på nåla når du skal stikke. Sørg for at du stikker med den spisse siden av nåla først og skrå sprøyta litt når du sikter deg inn på magen. Du må presse litt mer for å trenge gjennom huden enn med de tynne nålene på Bemfola. Det går helt fint og du må bare være litt bestemt og tørre å legge trykk på for å få nåla inn. Du kan ikke skade noe heldigvis og nåla går ikke lenger inn enn til der sprøyta er, så det kommer til å gå kjempefint selv om det kan virke skummelt første gang. Dette fikser du! ❤️

Satser på at den dukker opp asap ! :Heartbigred
Ja fikk den i går jeg også:hilarious:
Bemfola er grei å sette, tynn fin nål. Men jeg får hjelp til å sette de så har ingen tips desverre.

Hurra! Fikk denne i går. 5+4:wav
Nå skal jeg legge bort testingen og slutte å spamme dere :hilarious:
Fra nå av blir det bare hei-ing:Heartred

Vedlegg

• D46584AB-8A25-4650-9BDE-836467DD79D4.jpeg
    D46584AB-8A25-4650-9BDE-836467DD79D4.jpeg
    1,8 MB · Visninger: 97
JIPPI! :hug007For en start på uka. Jeg kommer til å savne denne spammen, men ingenting er deiligere enn å kunne legge testene til side! ❤️Etter alt du har vært gjennom er dette så innmari fint å se! Og så gøy at det gikk med iui som du egentlig ikke hadde noen forhåpninger til. Håper du får en lett og fin graviditet og at når du sitter der med det lille nurket om et år, visker det vekk alt det vonde som har vært:love7

Fantastisk!!! Gratulerer :love017 :love017 :love017

Så god du er som er innom og heier, det setter jeg stor pris på! Blir det nytt innsett på deg i september?
:happy:❤️ Ja det er planen. Mensen er på gang så starter snart opp med estradot. Jeg blir nok ikke så veldig aktiv her inne under dette forsøket, føler at jeg må holde meg litt vekk fra forum og googling og tenke på annet så langt det er mulig, mye stress i hodet for tiden. Men skal uansett oppdatere med resultatet!

Jeg googler overstimulering og stresser. Jeg har så vonde eggstokker nå at jeg er veldig redd for at dette forsøket går dritt. Siden ingen av gangene har resultert i noe på frys, så har jeg null tro på at det vil bli noe baby hvis det ikke blir innsett på meg. Det er siste forsøket og jeg er helt fortvilet.

Jeg googler overstimulering og stresser. Jeg har så vonde eggstokker nå at jeg er veldig redd for at dette forsøket går dritt. Siden ingen av gangene har resultert i noe på frys, så har jeg null tro på at det vil bli noe baby hvis det ikke blir innsett på meg. Det er siste forsøket og jeg er helt fortvilet.
Masse lykke til på kontroll, kjære du! Uvissheten er tøff, men prøv å ikke miste motet. ❤️Jeg håper det du kjenner tyder på god aktivitet i eggstokkene, men at du slipper totalfrys og overstimulering. Husk også at du faktisk ble gravid med IVF og at kroppen din har klart å bære frem barn før. Har du hatt et godt nok embryo før, kan du få det igjen! Legen sa til meg i går at de ser litt mer positivt på søskenforsøk da kroppen har vist at den klarer å bli gravid, det er noe å ta med seg.

Bemfola har en veeeldig liten nåle. Det kommer til å gå så bra! Jeg kjente ingenting. :)
Jeg fikk beskjed om å ta den ut av kjøleskapet 5-10 minutter før jeg skulle bruke den.

:happy:❤️ Ja det er planen. Mensen er på gang så starter snart opp med estradot. Jeg blir nok ikke så veldig aktiv her inne under dette forsøket, føler at jeg må holde meg litt vekk fra forum og googling og tenke på annet så langt det er mulig, mye stress i hodet for tiden. Men skal uansett oppdatere med resultatet!
Så fint å høre at det nærmer seg. Skjønner deg godt. Gjør det som gjør at du har det best mulig! Og så holder jeg fingrene krysset så lenge:)

Back
Topp