August 2021

Fikk relativt sterk strek på de, men ga meg vel på 20DPO, så fikk aldri sterkere enn kontrollstreken. Prøvde å ikke teste for mye, men her er mine fra 14,16,17,19 og 20DPO. Så ingen stigning mellom 14 og 16 dpo, og ingen mellom 17 og 19. Har passert 12 uker nå og UL på torsdag viste en helt frisk og aktiv liten krabat.
Fantastisk! :Heartred
Akkurat det jeg trengte kjenner jeg! Dette ligner litt på mine streker :D Da vet jeg det kan gå bra!
Så deilig det må være å være forbi de første 12 ukene :)
Lykke til videre med svangerskapet!

Fantastisk! :Heartred
Akkurat det jeg trengte kjenner jeg! Dette ligner litt på mine streker :D Da vet jeg det kan gå bra!
Så deilig det må være å være forbi de første 12 ukene :)
Lykke til videre med svangerskapet!
Så bra det hjalp! Og ja, det kan så absolutt gå bra!!! dette viser jo bare at slike tester ikke er så gode til å se stigning fra dag til dag på. Jeg har også blødd ganske mye, så har vært sikker på at det har gått galt flere ganger. Kjenner at NÅ… nå skal jeg prøve å slappe av og nyte. Så mye stress og bekymring, og så har lille det som plommen i egget inni der:hilarious:

Det kan ikke være en liten festeblødning da? Siden du faktisk hadde kjemisk sist, så kan det jo faktisk være et godt tegn dersom det ikke blir noe mer enn litt spotting nå?
Det tenkte jeg også. Jeg hadde noe lignende 4 dager etter innsett. Veldig lite, men var også sikker på at det stopper her.
Men eskimoen henger fast fortsatt. 6+0 i dag.

Det kan ikke være en liten festeblødning da? Siden du faktisk hadde kjemisk sist, så kan det jo faktisk være et godt tegn dersom det ikke blir noe mer enn litt spotting nå?
Håper det er festeblødning. :Heartred

Hos Medicus har de målt progesteronnivået hos meg hver gang på testdagen (samtidig med hcg). Vil tro de har gjort det hos deg også, at det er vanlig prosedyre? Men, duphaston fikk jeg ikke mer enn én gang hos dem, fordi legen reagerte på at jeg spottet bare 4 dager etter innsett av blasto når jeg gikk på det. Tror jeg ville testet annen støtte for sikkerhetsskyld om det ikke går.

Jeg krysser fingrene for en spire! :Heartred
Så merkelig! Rart det bare skjer når du har hatt innsett. Jeg vet ikke hvorfor de satte meg på Cyclogest istedenfor Duphaston denne gangen. Tenkte det var pga kjemisk sist, men det er jo tydeligvis ikke derfor, da ville de jo gjort det med deg og. Mulig de bare har cyclogest som standard på fryseforsøk :) Håper blødningen er et godt tegn!

Takk for svar og gode ord, alle sammen :Heartred

Jeg skulle ønske jeg klarte å bevare håpet, men jeg er så og si sikker på at dette ikke har gått. I morges var det mer blod og klumper og det er ikke et godt tegn :(

I går ble jeg helt satt ut av spottinga og gikk rett i kjelleren. Det kom så brått på. Skulle feire bursdag til ei venninne ett par timer senere og tanken på å gå dit var helt grusom, men jeg tenkte det var enda verre å sitte hjemme alene med tankene mine. Så jeg tok meg et par glass vin og klarte heldigvis å kose meg. Ingen av jentene der vet om forsøket, de som vet meldte alle avbud, men jeg syns det var deilig å slippe å få spørsmål. Da hadde jeg antakelig bare brutt sammen. Men alle stussa på hvorfor jeg knapt rørte alkohol. Jeg spytter vanligvis aldri i glasset :bag:

Jeg skulle ønske jeg klarte å bevare håpet, men jeg er så og si sikker på at dette ikke har gått. I morges var det mer blod og klumper og det er ikke et godt tegn :(

I går ble jeg helt satt ut av spottinga og gikk rett i kjelleren. Det kom så brått på. Skulle feire bursdag til ei venninne ett par timer senere og tanken på å gå dit var helt grusom, men jeg tenkte det var enda verre å sitte hjemme alene med tankene mine. Så jeg tok meg et par glass vin og klarte heldigvis å kose meg. Ingen av jentene der vet om forsøket, de som vet meldte alle avbud, men jeg syns det var deilig å slippe å få spørsmål. Da hadde jeg antakelig bare brutt sammen. Men alle stussa på hvorfor jeg knapt rørte alkohol. Jeg spytter vanligvis aldri i glasset :bag:
Huff! Så flink du var som kom deg ut og bra du endte opp med å ha en fin kveld :Heartred Jeg også har bare lyst til å ligge hjemme og synes synd på meg selv når vi ikke lykkes, men jeg vet at jeg føler meg bedre hvis jeg kommer meg litt ut. I går møtte jeg en av venninnene mine som ikke vet at vi holder på, og det var faktisk skikkelig deilig! Ble liksom null spørsmål og prat om hvordan det hadde gått.

Har du testet noe mer? Åå, jeg vil så gjerne at det skal gå bra for deg :Heartred Neste gang synes jeg du skal insistere på å prøve Cyclogest eller annen progesteronstøtte, bare for å se om det hjelper på spottingen. Hvis ikke kommer jeg og leverer Cyclogesten min til deg personlig, så kan jeg bruke opp Duphastonen min :hilarious:

Dagni
Huff
Og så denne spottingen som kommer altfor tidlig og ødelegger alt.
Jeg hadde det på begge mine 2 ferskforsøk hvor jeg hadde både både uttak og innsett (jan+mars). Spotting fra rundt 10dpo, deretter mens. Ser ut som progesteron ikke klarer å holde blødning unna.
Det bekymrer meg.
Blir progesteronkonsentrasjon faktisk høy nok fort nok for å holde på mulig graviditet?

Så bra det hjalp! Og ja, det kan så absolutt gå bra!!! dette viser jo bare at slike tester ikke er så gode til å se stigning fra dag til dag på. Jeg har også blødd ganske mye, så har vært sikker på at det har gått galt flere ganger. Kjenner at NÅ… nå skal jeg prøve å slappe av og nyte. Så mye stress og bekymring, og så har lille det som plommen i egget inni der:hilarious:
Nei, men så ser man jo alle innlegg med tester som faktisk viser en god og jevn stigning, så blir man litt ekstra stressa for at det er noe galt :hilarious:
Huff! Det høres fryktelig stressende ut! Godt alt ser bra ut, og at det står bra til nå!
Jeg tok en digital test i dag, og den viste 2-3 for første gang, så nå skal skuldrene senkes litt :Heartred

Nei, men så ser man jo alle innlegg med tester som faktisk viser en god og jevn stigning, så blir man litt ekstra stressa for at det er noe galt :hilarious:
Huff! Det høres fryktelig stressende ut! Godt alt ser bra ut, og at det står bra til nå!
Jeg tok en digital test i dag, og den viste 2-3 for første gang, så nå skal skuldrene senkes litt :Heartred
Jaa, herlig!! :Heartred:Heartred:Heartred

Stimulerer/er i gang:
  • Lysi - 41 år - Barn #2 - IVF/ICSI #4 - Medicus TRD - Progynova, Fostimon 300, Fyremadel,Ovitrelle+Gonapeptyl, Duphaston
  • ...

Hei
Kunne du oppdatere meg på avbrutt/frys grunnet komplikasjoner (indre blødning etter egguthenting)?
Har heldigvis fått en blasto på frys som vi kan bruke ved senere anledning.

Håper virkelig blødningen er uskyldig, men forstår godt at du er i tvil ❤️ Stor, stor klem til deg ❤️

Hei
Kunne du oppdatere meg på avbrutt/frys grunnet komplikasjoner (indre blødning etter egguthenting)?
Har heldigvis fått en blasto på frys som vi kan bruke ved senere anledning.

:love017❤️ :hug007Så flott at det ble en blasto, gratulerer!!! Vet du ønsker deg flere, men du begynner å få deg en imponerende blastostabel etter alle disse forsøkene. Med så mange mulige innsett tenker jeg at du øker sjansene betydelig :)

Har en blasto på frys, så blir heldigvis innsett neste syklus :)

Det er så godt ❤️❤️❤️ 2/2 kjemiske er skuffende men også lovende…… rart dette. Er det snakk om å prøve noe nytt denne gangen? Kanskje ikke siden de fester seg?

:smiley-bounce016

Gratulerer hvis det er endelig lov å si det!!!

:love017❤️ :hug007Så flott at det ble en blasto, gratulerer!!! Vet du ønsker deg flere, men du begynner å få deg en imponerende blastostabel etter alle disse forsøkene. Med så mange mulige innsett tenker jeg at du øker sjansene betydelig :)

Takk for oppmuntrende ord!
Jeg har dessverre brukt den ene 4AA-en min i juni uten suksess. Var så mye som skjedde da på privaten og mentalt, at jeg orket ikke å oppdatere her.

Oppdatert statistikk og mine tanker rundt dette er i stammtråden (38+). Velkommen der :)

Huff! Så flink du var som kom deg ut og bra du endte opp med å ha en fin kveld :Heartred Jeg også har bare lyst til å ligge hjemme og synes synd på meg selv når vi ikke lykkes, men jeg vet at jeg føler meg bedre hvis jeg kommer meg litt ut. I går møtte jeg en av venninnene mine som ikke vet at vi holder på, og det var faktisk skikkelig deilig! Ble liksom null spørsmål og prat om hvordan det hadde gått.

Har du testet noe mer? Åå, jeg vil så gjerne at det skal gå bra for deg :Heartred Neste gang synes jeg du skal insistere på å prøve Cyclogest eller annen progesteronstøtte, bare for å se om det hjelper på spottingen. Hvis ikke kommer jeg og leverer Cyclogesten min til deg personlig, så kan jeg bruke opp Duphastonen min :hilarious:

Ja, litt befriende å slippe å tenke på det noen timer. I alle fall mye bedre enn å sitte hjemme helt alene og synes synd på seg selv.

Jeg har ikke testet noe mer etter at jeg startet å spotte. Mulig jeg tar en test i morra og på onsdag, men tenker uansett jeg blør for mye til at en blasto kan klare å klamre seg fast. Testdato er ikke før fredag. Det føles som en evighet til!

Skal definitivt høre mer med klinikken min før neste (og siste) forsøk. De er nødt til å kunne gjøre noen endringer for dette funker tydeligvis ikke. Det som er synd er at dersom det faktisk er Duphastonen som er problemet så har jeg kasta bort det eneste embryoet fra dette uttaket på noe klinikken burde rydda opp på forhånd.

Dagni
Huff
Og så denne spottingen som kommer altfor tidlig og ødelegger alt.
Jeg hadde det på begge mine 2 ferskforsøk hvor jeg hadde både både uttak og innsett (jan+mars). Spotting fra rundt 10dpo, deretter mens. Ser ut som progesteron ikke klarer å holde blødning unna.
Det bekymrer meg.
Blir progesteronkonsentrasjon faktisk høy nok fort nok for å holde på mulig graviditet?

Ja, jeg er så lei spotting nå! Hva sa de til deg da det skjedde?

Spotting fra dag 9 dpo hos meg. Nøyaktig 4 dager og 5 timer etter innsett begge gangene. Da jeg kontaktet Medicus under første forsøk sa de bare at enten så er det festeblødning eller blødning pga at livmor støter fra seg embryo. Jeg googlet meg i hjel på festeblødning og det ga ingen betryggende svar.

Forrige gang spottet jeg «bare» i to dager, og så kom mensen ca en uke etter. Siden jeg fremdeles gikk på progesteron kom den mer som spotting, men brøt ut da jeg sluttet på Duphaston.
I følge Medicus er dosen mer enn høy nok så det skal visst ikke være problemet.

Fersk? Inseminasjon? Innsett av fryst?

Bli med da vel :)

Stimulerer/er i gang:
  • mavo91 - 30år - St.olavs - innsett fryst blasto fra første forsøk ivf - naturlig syklus
Satt inn/inseminert og venter på test:
  • Shake90 - 31år - Barn #2 - IVF/ICSI #1 - provera, Gonal-F, fyremadel, Ovitrelle, lutinus. Innsett 25.8
  • Lasorah - 32 år - Barn nr.1 - Spiren - fryseforsøk #1 fra IVF #1 - Innsett 28.8
  • Dagni - 40 år - B1 - Medicus - IVF#2 - uttak/innsett uke 34/35 - Bemfola/Fyremadel/Ovitrelle/Duphaston
Gravid ❤️
  • Gullfisk91 - 30år - B3 - Porsgrunn - fryseforsøk blasto #1 - lutinus - innsett 12.08
  • Tenkeboblen - 42 år - B1 - Spiren - fryseforsøk - innsett 13.08
  • Ingz94 - 26år - B1 - Medicus - fryseforsøk #1 fra icsi #1 - innsett 20.8
  • Heisann! - 31 år - # 1 - IVF/(ICSI) #1 (etter et avbrutt forsøk i juni) - Gonal-f/Fyremadel/Ovitrelle/Cyclogest + Primolut og Metformin - innsett 20.8
Negativt forsøk:
  • (Kjemisk) Høsteple - b1 - st Olavs - 7 innsett fra 3 forsøk - letrozol, prednisolon, klexane, albyl e, cyclogest
  • Sofia87 - 35 år - b1 - Porsgrunn - innsett fryst blasto fra 2. forsøk (#ICSI) - Letrozol + Lutinus - Innsett 16.8
  • Mia83 - B2 - 2. fryseforsøk i 2. søskenforsøk (6 innsett) - Riksen - Innsett av blasto 17.8 -Progynova- cyclogest- fragmin
  • Chipotle - 30 år - B2 - 1. fryseforsøk i 2. søskenforsøk (5. innsett) - Riksen - Innsett av blasto 24.8
  • VictoriaH - 1. søskenforsøk - innsett fryst blasto 26.8
  • (Kjemisk) Timi90 - 30 år - Barn nr.1 - Medicus - fryseforsøk #1 fra ICSI #2 - Letrozol, Ovitrelle, Cyclogest - Innsett 23.8
Avbrutt/totalfrys
  • Statistikern - 33 år - B1 - Riksen - fryseforsøk #1 fra ivf #1 - Progynova og Crinone - innsett ca uke 33
  • (Totalfrys) cyberkeley - 28 - B1 - St Olavs - forsøk nr 3
  • (Totalfrys) Lysi - 41 år - Barn #2 - IVF/ICSI #4 - Medicus TRD - Progynova, Fostimon 300, Fyremadel,Ovitrelle+Gonapeptyl, Duphaston
Jeg kan settes på negativt forsøk dessverre :(

Ja, litt befriende å slippe å tenke på det noen timer. I alle fall mye bedre enn å sitte hjemme helt alene og synes synd på seg selv.

Jeg har ikke testet noe mer etter at jeg startet å spotte. Mulig jeg tar en test i morra og på onsdag, men tenker uansett jeg blør for mye til at en blasto kan klare å klamre seg fast. Testdato er ikke før fredag. Det føles som en evighet til!

Skal definitivt høre mer med klinikken min før neste (og siste) forsøk. De er nødt til å kunne gjøre noen endringer for dette funker tydeligvis ikke. Det som er synd er at dersom det faktisk er Duphastonen som er problemet så har jeg kasta bort det eneste embryoet fra dette uttaket på noe klinikken burde rydda opp på forhånd.
Det blir spennende å høre hva de sier på klinikken. Men de tar jo blodprøve før uttak, så de har sikkert bare stolt på verdiene. Uansett så reagerer jo folk forskjellig på støttemedisin og kanskje ikke Duphaston virker like bra for deg. Jeg har aldri spottet en dråpe før etter IKM og jeg får vanligvis mens 12 dpo.

jeg håper du blir positivt overrasket neste gang du tester!

Det er så godt ❤️❤️❤️ 2/2 kjemiske er skuffende men også lovende…… rart dette. Er det snakk om å prøve noe nytt denne gangen? Kanskje ikke siden de fester seg?
Nå tenker jeg jo at jeg kommer til å fortsette med kjemiske - det er jo den eneste erfaringen jeg har :( Jeg har ikke fått plan for nytt fryseforsøk enda, men jeg regner med det blir samme regla denne gangen. Det virker jo som det er noe feil på embryoet, i og med at det fester seg, men slutter å utvikle seg nesten umiddelbart! Får bare håpe at det er tilfeldig :Heartred

Back
Topp