August 2021

Det er nok veldig lurt av deg, for det skaper jo som oftest bare bekymringer å teste hver dag :hilarious: Selv eier jeg ikke viljestyrke når det kommer til testing!
Mistet all viljestyrke :hilarious:
Tok en ny test, fortsatt «bare» 1-2 uker, og håpet sank selvfølgelig rett til bånns :hungover: Måtte demontere den, og den ene streken er riktignok mye sterkere, men ikke den andre, og man skal vel strengt tatt ikke åpne de :bag:
Nå må jeg kjøpe flere, og teste om et par dager.. bestilte babyplantester og, virker som de i hvertfall kan gi et pålitelig resultat strekmessig, haha.
Føler meg så gal!

Mistet all viljestyrke :hilarious:
Tok en ny test, fortsatt «bare» 1-2 uker, og håpet sank selvfølgelig rett til bånns :hungover: Måtte demontere den, og den ene streken er riktignok mye sterkere, men ikke den andre, og man skal vel strengt tatt ikke åpne de :bag:
Nå må jeg kjøpe flere, og teste om et par dager.. bestilte babyplantester og, virker som de i hvertfall kan gi et pålitelig resultat strekmessig, haha.
Føler meg så gal!
Haha :hilarious: Håper du får 2-3 veldig snart!! Du har ikke tatt flere strimmeltester? Mine er svakere allerede, så hvis dine streker fortsatt øker i styrke lover det jo godt!

Helt sykt hvor spent man blir på andres vegne her inne :D Jeg venter i spenning på neste oppdatering!

Haha :hilarious: Håper du får 2-3 veldig snart!! Du har ikke tatt flere strimmeltester? Mine er svakere allerede, så hvis dine streker fortsatt øker i styrke lover det jo godt!

Helt sykt hvor spent man blir på andres vegne her inne :D Jeg venter i spenning på neste oppdatering!
Tok en strimmel, men syntes i grunn den bare var bittelitt sterkere, så tør ikke ta flere Make sure, ser det er maaange som har samme erfaring som meg, og mange som aldri fikk sterk strek i det hele tatt, så tenkte å vente på babyplantestene i posten :D
MS-testene skaper bare kjipe følelser...

Haha, ja, det er helt sprøtt at man blir så spent på vegne av «ukjente»!! :hilarious:

Tok en strimmel, men syntes i grunn den bare var bittelitt sterkere, så tør ikke ta flere Make sure, ser det er maaange som har samme erfaring som meg, og mange som aldri fikk sterk strek i det hele tatt, så tenkte å vente på babyplantestene i posten :D

Haha, ja, det er helt sprøtt at man blir så spent på vegne av «ukjente»!! :hilarious:
Det skjønner jeg at du ikke vil, det er jo bare selvpining :hilarious: Blir spennende å se når du får Babyplantestene!

Vi er en fin heiagjeng her inne i hvert fall, det skal være sikkert og visst :D

Det er fader meg ikke mulig! :banghead:
Har begynt å blø - fire dager etter innsett. Så og si på timen like lenge etter innsett som jeg begynte å blø sist. Det var jeg IKKE forberedt på at skulle skje igjen.

Da er jeg ganske sikker på at dette forsøket også gikk i vasken. Er bare 9 dpo så alt håp er kanskje ikke ute, men nå mista dessverre jeg trua.

Med make sure-tester så jeg kun stigning hver tredje dag. Så kan skrive under på at de fører til stress om man ser etter stigning på de.

Det er fader meg ikke mulig! :banghead:
Har begynt å blø - fire dager etter innsett. Så og si på timen like lenge etter innsett som jeg begynte å blø sist. Det var jeg IKKE forberedt på at skulle skje igjen.

Da er jeg ganske sikker på at dette forsøket også gikk i vasken. Er bare 9 dpo så alt håp er kanskje ikke ute, men nå mista dessverre jeg trua.
Har det vært aktuelt å måle progesteronnivåene dine? Kanskje du burde ha en høyere dose av det? Vet om de som har økt dosen rett etter innsett også, så kan være greit å sjekke opp i med en gang?

Nå har jeg gått for ferskforsøk privat og har startet på sprøyter. Samme klinikk der jeg hadde en kjemisk i juni. De er veldig grundige når de setter inn embryo. De bruker ultralyd og er nøye på å plassere kateteret helt riktig.
Jeg var på kontroll der idag og spurte om akkurat dette. Riksen bruker aldri ultralyd. Jeg hadde jo håpet på at de allikevel visste hva de drev med. Hun sa at riksen hadde hatt høyere suksessrate om de hadde brukt ultralyd ved innsett. Damer med normal anatomi er det ikke noe problem. Men jeg har faktisk bakovervendt livmor. Riksen har selv flere ganger kommentert at jeg har en type knekk i livmoren. Så hos meg er det faktisk kjempeviktig at urinblæren er helt full for å sikre riktig innføring av kateteret.

Jeg leste meg litt opp på vitenskapelige studier og en randomisert dobbeltblind studie viser faktisk høyere suksessrate når man bruker ultralyd ved innsett. Jeg ble litt satt ut altså. Tenk om jeg ikke har blitt gravid der fordi de ikke har truffet riktig med embryo på riktig sted. Jeg har satt inn 4aa blastocyster hos riksen og ikke hatt antydning til positiv og fikk en kjemisk med en 2bb blastocyst privat.

Det er jo mye som skal klaffe , men hos meg er problemet at tilsynelatende perfekte embryo fester seg ikke.

Jeg håper virkelig at jeg blir gravid nå ellers tar jeg en samtale på riksen og ber dem om å bruke ultralyd når de setter inn hos meg. Legen forklarte meg at kateteret kan krølle seg inn og mye kan skje.
Så rart at det er så ulik praksis. Jeg har hatt to innsett på St.Olavs. Der er ultralydapparatet der første som kommer på plass når man kommer opp i stolen. Og brukes under absolutt hele innsettet.

Har det vært aktuelt å måle progesteronnivåene dine? Kanskje du burde ha en høyere dose av det? Vet om de som har økt dosen rett etter innsett også, så kan være greit å sjekke opp i med en gang?

De har sagt jeg hadde fine blodprøver, mer veit jeg ikke.
Jeg spurte om jeg skulle øke progesteronstøtten da jeg blødde/spottet forrige gang, men det var visst ikke noe som tydet på at det var noe galt med medisineringen. Jeg skulle bare fortsette som før. Jeg ble satt opp på helt samme medisin/dose denne gangen. Kjenner jeg blir litt oppgitt dersom dette er grunnen, for de vet jo at jeg blødde forrige gang også. Da endte det med kjemisk.

Bør kanskje uansett høre med klinikken - hadde egentlig tenkt å vente til mandag, men sikkert lurt å ringe de nå :)

Jeg spurte om jeg skulle øke progesteronstøtten da jeg blødde/spottet forrige gang, men det var visst ikke noe som tydet på at det var noe galt med medisineringen. Jeg skulle bare fortsette som før. Jeg ble satt opp på helt samme medisin/dose denne gangen. Kjenner jeg blir litt oppgitt dersom dette er grunnen, for de vet jo at jeg blødde forrige gang også. Da endte det med kjemisk.

Bør kanskje uansett høre med klinikken - hadde egentlig tenkt å vente til mandag, men sikkert lurt å ringe de nå :)
Når begynner du vanligvis å blø i vanlig syklus? Like tidlig?

Kanskje du kan spørre om å få Cyclogest eller lignende neste forsøk? Jeg fikk det denne runden, aner ikke hvorfor de byttet ut Duphaston. Det er mye mer grisete, men har jo betraktelig høyere dose!

Jeg har ikke gitt deg opp enda altså :Heartred:Heartred

Når begynner du vanligvis å blø i vanlig syklus? Like tidlig?

Kanskje du kan spørre om å få Cyclogest eller lignende neste forsøk? Jeg fikk det denne runden, aner ikke hvorfor de byttet ut Duphaston. Det er mye mer grisete, men har jo betraktelig høyere dose!

Jeg har ikke gitt deg opp enda altså :Heartred:Heartred

Tusen takk, Timi90 :Heartred Kjente jeg ble helt tom da jeg så at jeg hadde begynt å spotte. Helt uforberedt på at kroppen skal skulle si fra på den måten enda en gang. Jeg hadde håpa jeg skulle slippe det denne gangen, og heller forholde meg til testing.

Jeg pleier ikke å spotte før tidligst ett par dager før forventet mens så dette er altfor tidlig.
Det skal sies at det foreløpig er mer spotting enn rent blod, men det er friskt rosa/rødt. Forrige gang ga det seg etter et døgn så får vi se hva som skjer denne gangen.

Jeg prata med Medicus nå og de mente bestemt at det ikke hadde noe med progesteronstøtten å gjøre. Dosen de gir skal være mer enn høy nok. Så da får jeg bare vente å se :Heartred

Fersk? Inseminasjon? Innsett av fryst?

Bli med da vel :)

Stimulerer/er i gang:
  • Lysi - 41 år - Barn #2 - IVF/ICSI #4 - Medicus TRD - Progynova, Fostimon 300, Fyremadel,Ovitrelle+Gonapeptyl, Duphaston
  • mavo91 - 30år - St.olavs - innsett fryst blasto fra første forsøk ivf - naturlig syklus
Satt inn/inseminert og venter på test:
  • Heisann! - 31 år - # 1 - IVF/(ICSI) #1 (etter et avbrutt forsøk i juni) - Gonal-f/Fyremadel/Ovitrelle/Cyclogest + Primolut og Metformin - innsett 20.8
  • Timi90 - 30 år - Barn nr.1 - Medicus - fryseforsøk #1 fra ICSI #2 - Letrozol, Ovitrelle, Cyclogest - Innsett 23.8
  • Shake90 - 31år - Barn #2 - IVF/ICSI #1 - provera, Gonal-F, fyremadel, Ovitrelle, lutinus. Innsett 25.8
  • Lasorah - 32 år - Barn nr.1 - Spiren - fryseforsøk #1 fra IVF #1 - Innsett 28.8
  • Dagni - 40 år - B1 - Medicus - IVF#2 - uttak/innsett uke 34/35 - Bemfola/Fyremadel/Ovitrelle/Duphaston
Gravid ❤️
  • Gullfisk91 - 30år - B3 - Porsgrunn - fryseforsøk blasto #1 - lutinus - innsett 12.08
  • Tenkeboblen - 42 år - B1 - Spiren - fryseforsøk - innsett 13.08
  • Ingz94 - 26år - B1 - Medicus - fryseforsøk #1 fra icsi #1 - innsett 20.8
Negativt forsøk:
  • (Kjemisk) Høsteple - b1 - st Olavs - 7 innsett fra 3 forsøk - letrozol, prednisolon, klexane, albyl e, cyclogest
  • Sofia87 - 35 år - b1 - Porsgrunn - innsett fryst blasto fra 2. forsøk (#ICSI) - Letrozol + Lutinus - Innsett 16.8
  • Mia83 - B2 - 2. fryseforsøk i 2. søskenforsøk (6 innsett) - Riksen - Innsett av blasto 17.8 -Progynova- cyclogest- fragmin
  • Chipotle - 30 år - B2 - 1. fryseforsøk i 2. søskenforsøk (5. innsett) - Riksen - Innsett av blasto 24.8
  • VictoriaH - 1. søskenforsøk - innsett fryst blasto 26.8
Avbrutt/totalfrys
  • Statistikern - 33 år - B1 - Riksen - fryseforsøk #1 fra ivf #1 - Progynova og Crinone - innsett ca uke 33
  • (Totalfrys) cyberkeley - 28 - B1 - St Olavs - forsøk nr 3
Søren heller, jeg bare stoler på testene hittil, og ikke minst kroppen min som skriker til meg, og kommer ut av dette klamme skapet...
Jeg er jo gravid! ❤️

Om ikke det holder, så får det nå være, men akkurat nå er jeg jo faktisk gravid :D

@Timi90 Jeg skal ikke gi opp testinga heeelt ennå, må se en liten stigning for å tro på at det skal gå bra, så flere tester kommer :hilarious:

Men i dag har brystene plutselig begynt å dingle (har vanligvis ganske små pupper, og trenger lite support), jeg klarer ikke snu meg rundt uten å bli svimmel og kvalm, må sove omtrent sittende for å unngå for mye halsbrann, kroppstemperaturen er helt på styr, og jeg har noen kilende små stikninger midt i magen jeg aldri har kjent før, så her må jeg bare høre etter tydeligvis....

Har du bilder av dine Make sure tester? Fikk du sterk strek på de??
Fikk relativt sterk strek på de, men ga meg vel på 20DPO, så fikk aldri sterkere enn kontrollstreken. Prøvde å ikke teste for mye, men her er mine fra 14,16,17,19 og 20DPO. Så ingen stigning mellom 14 og 16 dpo, og ingen mellom 17 og 19. Har passert 12 uker nå og UL på torsdag viste en helt frisk og aktiv liten krabat.

Vedlegg

• EC14A27A-C0EA-4E18-B4D3-F8ED21B80A43.jpeg
    EC14A27A-C0EA-4E18-B4D3-F8ED21B80A43.jpeg
    1.017,6 KB · Visninger: 104
Tusen takk, Timi90 :Heartred Kjente jeg ble helt tom da jeg så at jeg hadde begynt å spotte. Helt uforberedt på at kroppen skal skulle si fra på den måten enda en gang. Jeg hadde håpa jeg skulle slippe det denne gangen, og heller forholde meg til testing.

Jeg pleier ikke å spotte før tidligst ett par dager før forventet mens så dette er altfor tidlig.
Det skal sies at det foreløpig er mer spotting enn rent blod, men det er friskt rosa/rødt. Forrige gang ga det seg etter et døgn så får vi se hva som skjer denne gangen.

Jeg prata med Medicus nå og de mente bestemt at det ikke hadde noe med progesteronstøtten å gjøre. Dosen de gir skal være mer enn høy nok. Så da får jeg bare vente å se :Heartred
Det kan ikke være en liten festeblødning da? Siden du faktisk hadde kjemisk sist, så kan det jo faktisk være et godt tegn dersom det ikke blir noe mer enn litt spotting nå?

Så rart at det er så ulik praksis. Jeg har hatt to innsett på St.Olavs. Der er ultralydapparatet der første som kommer på plass når man kommer opp i stolen. Og brukes under absolutt hele innsettet.

Ja . Det er et ressursspørsmål. Riksen har ikke ressurser til at en kan være i rommet og holde ul staven.
Folk blir jo gravide på riksen også. Men det er visst viktig at embryo settes inn på riktig sted i hulen. Det øker sannsynligheten for at det fester seg.

Så merkelig! Rart det bare skjer når du har hatt innsett. Jeg vet ikke hvorfor de satte meg på Cyclogest istedenfor Duphaston denne gangen. Tenkte det var pga kjemisk sist, men det er jo tydeligvis ikke derfor, da ville de jo gjort det med deg og. Mulig de bare har cyclogest som standard på fryseforsøk :) Håper blødningen er et godt tegn!

Fersk? Inseminasjon? Innsett av fryst?

Bli med da vel :)

Stimulerer/er i gang:
  • Lysi - 41 år - Barn #2 - IVF/ICSI #4 - Medicus TRD - Progynova, Fostimon 300, Fyremadel,Ovitrelle+Gonapeptyl, Duphaston
  • mavo91 - 30år - St.olavs - innsett fryst blasto fra første forsøk ivf - naturlig syklus
Satt inn/inseminert og venter på test:
  • Timi90 - 30 år - Barn nr.1 - Medicus - fryseforsøk #1 fra ICSI #2 - Letrozol, Ovitrelle, Cyclogest - Innsett 23.8
  • Shake90 - 31år - Barn #2 - IVF/ICSI #1 - provera, Gonal-F, fyremadel, Ovitrelle, lutinus. Innsett 25.8
  • Lasorah - 32 år - Barn nr.1 - Spiren - fryseforsøk #1 fra IVF #1 - Innsett 28.8
  • Dagni - 40 år - B1 - Medicus - IVF#2 - uttak/innsett uke 34/35 - Bemfola/Fyremadel/Ovitrelle/Duphaston
Gravid ❤️
  • Gullfisk91 - 30år - B3 - Porsgrunn - fryseforsøk blasto #1 - lutinus - innsett 12.08
  • Tenkeboblen - 42 år - B1 - Spiren - fryseforsøk - innsett 13.08
  • Ingz94 - 26år - B1 - Medicus - fryseforsøk #1 fra icsi #1 - innsett 20.8
  • Heisann! - 31 år - # 1 - IVF/(ICSI) #1 (etter et avbrutt forsøk i juni) - Gonal-f/Fyremadel/Ovitrelle/Cyclogest + Primolut og Metformin - innsett 20.8
Negativt forsøk:
  • (Kjemisk) Høsteple - b1 - st Olavs - 7 innsett fra 3 forsøk - letrozol, prednisolon, klexane, albyl e, cyclogest
  • Sofia87 - 35 år - b1 - Porsgrunn - innsett fryst blasto fra 2. forsøk (#ICSI) - Letrozol + Lutinus - Innsett 16.8
  • Mia83 - B2 - 2. fryseforsøk i 2. søskenforsøk (6 innsett) - Riksen - Innsett av blasto 17.8 -Progynova- cyclogest- fragmin
  • Chipotle - 30 år - B2 - 1. fryseforsøk i 2. søskenforsøk (5. innsett) - Riksen - Innsett av blasto 24.8
  • VictoriaH - 1. søskenforsøk - innsett fryst blasto 26.8
Avbrutt/totalfrys
  • Statistikern - 33 år - B1 - Riksen - fryseforsøk #1 fra ivf #1 - Progynova og Crinone - innsett ca uke 33
  • (Totalfrys) cyberkeley - 28 - B1 - St Olavs - forsøk nr 3
Jeg kan settes på ikke gravid. Testen var svakere i dag, så hcg er nok på vei ut av kroppen :) Håper jeg begynner å blø snart, så vi kan komme i gang igjen!

Jeg kan settes på ikke gravid. Testen var svakere i dag, så hcg er nok på vei ut av kroppen :) Håper jeg begynner å blø snart, så vi kan komme i gang igjen!

Mange gode klemmer, skjedde samme her andre forsøket mitt ❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Hva blir planen videre?

Håper det er festeblødning. :Heartred

Hos Medicus har de målt progesteronnivået hos meg hver gang på testdagen (samtidig med hcg). Vil tro de har gjort det hos deg også, at det er vanlig prosedyre? Men, duphaston fikk jeg ikke mer enn én gang hos dem, fordi legen reagerte på at jeg spottet bare 4 dager etter innsett av blasto når jeg gikk på det. Tror jeg ville testet annen støtte for sikkerhetsskyld om det ikke går.

Jeg krysser fingrene for en spire! :Heartred

Back
Topp