August 2021

Hvordan går det med testingen? :D
Har ikke turt å teste igjen ennå :hilarious:
Tenkte kanskje å ta en ny digital søndag eller mandag, i følge disse tabellene jeg har googlet frem, så bør HCG være høy nok for å få 2-3 da.
Jeg har liksom ikke helt følelsen for at det går veien, selv om symptomene farer gjennom kroppen, men det er kanskje bare på grunn av de dumme Make sure testene :p
Hvis ny test i helga gir meg noen positive signaler, så skal jeg tørre å slippe jubelen løs :D

Slutten av oktober ja, det er jo slettes ikke lenge til! Men håper det klaffer med neste innsett, så dere slipper:Heartpink

Jepp, håper det blir verdt det til slutt, er jo dessverre et sjansespill det her, med ingen garantier. Heldigvis har jeg vært klar over det siden jeg starta, IVF er ingen garanti for å få barn, men det er likevel dritt når en får negativ test altså :(
Ja, det er samtalen da, så har ikke så mye håp om at vi får begynne før nyttår. Vi får se :happy: Håper selvfølgelig vi ikke trenger det.

IVF hadde vært så mye lettere å stå i hvis vi hadde hatt en garanti! Det er jo det som er skummelt :(

Ja, det er samtalen da, så har ikke så mye håp om at vi får begynne før nyttår. Vi får se :happy: Håper selvfølgelig vi ikke trenger det.

IVF hadde vært så mye lettere å stå i hvis vi hadde hatt en garanti! Det er jo det som er skummelt :(
Skjønner. Håper med deg <3

Ja absolutt, om jeg kunne visst nå at det BLE en baby til slutt, hadde jeg stått i hva som helst..

Har ikke turt å teste igjen ennå :hilarious:
Tenkte kanskje å ta en ny digital søndag eller mandag, i følge disse tabellene jeg har googlet frem, så bør HCG være høy nok for å få 2-3 da.
Jeg har liksom ikke helt følelsen for at det går veien, selv om symptomene farer gjennom kroppen, men det er kanskje bare på grunn av de dumme Make sure testene :p
Hvis ny test i helga gir meg noen positive signaler, så skal jeg tørre å slippe jubelen løs :D
Så flink du er som venter med å teste, jeg er helt imponert, jeg! Ååå, jeg håper sånn på dine vegne :smiley-angelic001 Du må holde oss oppdatert! :Heartred:Heartred

Så flink du er som venter med å teste, jeg er helt imponert, jeg! Ååå, jeg håper sånn på dine vegne :smiley-angelic001 Du må holde oss oppdatert! :Heartred:Heartred
Men det et jammen ikke lett! :hilarious:
Men orker ikke bli usikker ved å teste en dag, og den tilfeldig er svakere.
Da utsetter jeg heller den kjipe følelsen hvis det ikke skulle gå, og den store gleden hvis alt går rett vei :p

Men det et jammen ikke lett! :hilarious:
Men orker ikke bli usikker ved å teste en dag, og den tilfeldig er svakere.
Da utsetter jeg heller den kjipe følelsen hvis det ikke skulle gå, og den store gleden hvis alt går rett vei :p
Det er nok veldig lurt av deg, for det skaper jo som oftest bare bekymringer å teste hver dag :hilarious: Selv eier jeg ikke viljestyrke når det kommer til testing!

Tusen takk :Heartred Ser vi har hatt ca like mange søskenforsøk/innsett. Lurer også på planen din videre? :Heartred

Nå har jeg gått for ferskforsøk privat og har startet på sprøyter. Samme klinikk der jeg hadde en kjemisk i juni. De er veldig grundige når de setter inn embryo. De bruker ultralyd og er nøye på å plassere kateteret helt riktig.
Jeg var på kontroll der idag og spurte om akkurat dette. Riksen bruker aldri ultralyd. Jeg hadde jo håpet på at de allikevel visste hva de drev med. Hun sa at riksen hadde hatt høyere suksessrate om de hadde brukt ultralyd ved innsett. Damer med normal anatomi er det ikke noe problem. Men jeg har faktisk bakovervendt livmor. Riksen har selv flere ganger kommentert at jeg har en type knekk i livmoren. Så hos meg er det faktisk kjempeviktig at urinblæren er helt full for å sikre riktig innføring av kateteret.

Jeg leste meg litt opp på vitenskapelige studier og en randomisert dobbeltblind studie viser faktisk høyere suksessrate når man bruker ultralyd ved innsett. Jeg ble litt satt ut altså. Tenk om jeg ikke har blitt gravid der fordi de ikke har truffet riktig med embryo på riktig sted. Jeg har satt inn 4aa blastocyster hos riksen og ikke hatt antydning til positiv og fikk en kjemisk med en 2bb blastocyst privat.

Det er jo mye som skal klaffe , men hos meg er problemet at tilsynelatende perfekte embryo fester seg ikke.

Jeg håper virkelig at jeg blir gravid nå ellers tar jeg en samtale på riksen og ber dem om å bruke ultralyd når de setter inn hos meg. Legen forklarte meg at kateteret kan krølle seg inn og mye kan skje.

Hva blir planen din nå Mia? :)

Svart lengre opp. Går for ferskforsøk privat nå. Hvis det er noe på frys privat setter vi det inn i oktober. Også blir det riksen i november. Men jeg skal ha samtale med legene på riksen før det. Sykepleieren på privatklinikken som tidligere jobbet på riksen anbefalte meg dette. At jeg bør ta opp med dem om at jeg har en bakovervendt livmor med en tydelig knekk. Den knekker har flere av legene kommentert på riksen. Så de bør bruke ultralyd ved innsett hos meg.
Men håper på å bli gravid denne gangen da.

Hva med deg ? Hva er planen din ?:)

Nå har jeg gått for ferskforsøk privat og har startet på sprøyter. Samme klinikk der jeg hadde en kjemisk i juni. De er veldig grundige når de setter inn embryo. De bruker ultralyd og er nøye på å plassere kateteret helt riktig.
Jeg var på kontroll der idag og spurte om akkurat dette. Riksen bruker aldri ultralyd. Jeg hadde jo håpet på at de allikevel visste hva de drev med. Hun sa at riksen hadde hatt høyere suksessrate om de hadde brukt ultralyd ved innsett. Damer med normal anatomi er det ikke noe problem. Men jeg har faktisk bakovervendt livmor. Riksen har selv flere ganger kommentert at jeg har en type knekk i livmoren. Så hos meg er det faktisk kjempeviktig at urinblæren er helt full for å sikre riktig innføring av kateteret.

Jeg leste meg litt opp på vitenskapelige studier og en randomisert dobbeltblind studie viser faktisk høyere suksessrate når man bruker ultralyd ved innsett. Jeg ble litt satt ut altså. Tenk om jeg ikke har blitt gravid der fordi de ikke har truffet riktig med embryo på riktig sted. Jeg har satt inn 4aa blastocyster hos riksen og ikke hatt antydning til positiv og fikk en kjemisk med en 2bb blastocyst privat.

Det er jo mye som skal klaffe , men hos meg er problemet at tilsynelatende perfekte embryo fester seg ikke.

Jeg håper virkelig at jeg blir gravid nå ellers tar jeg en samtale på riksen og ber dem om å bruke ultralyd når de setter inn hos meg. Legen forklarte meg at kateteret kan krølle seg inn og mye kan skje.

Spennende med nytt forsøk allerede! (Misunnnelig der :P)

Porsgrunn bruker forøvrig ultralyd ved innsett, rart ikke Rikshospitalet gjør det…

Svart lengre opp. Går for ferskforsøk privat nå. Hvis det er noe på frys privat setter vi det inn i oktober. Også blir det riksen i november. Men jeg skal ha samtale med legene på riksen før det. Sykepleieren på privatklinikken som tidligere jobbet på riksen anbefalte meg dette. At jeg bør ta opp med dem om at jeg har en bakovervendt livmor med en tydelig knekk. Den knekker har flere av legene kommentert på riksen. Så de bør bruke ultralyd ved innsett hos meg.
Men håper på å bli gravid denne gangen da.

Hva med deg ? Hva er planen din ?:)

Høres ut som en grei plan, så får vi håpe du slipper hele Rikshospitalet :)

Venter på å kunne melde inn negativt forsøk. Håper da jeg kan starte rett på spray om noen uker eller kanskje sprøyter hvis kort i oktober. Må ha nytt fersk.

Hva tenker dere?? Dpo12
Når mannen så sa han en strek, og tårene og skuffelsen kom. Men når jeg fikk se på den i skikkelig lys, så skimter jeg strek. Om den er troverdig det er noe annet....

Vedlegg

• IMG_20210904_065328.jpg
    IMG_20210904_065328.jpg
    1,5 MB · Visninger: 117
Hva tenker dere?? Dpo12
Når mannen så sa han en strek, og tårene og skuffelsen kom. Men når jeg fikk se på den i skikkelig lys, så skimter jeg strek. Om den er troverdig det er noe annet....
Oi! Synes jo det der ser ut sol en babystrek! Krysser fingre og tær for deg :love2

Hva tenker dere?? Dpo12

Her er det strek! Den er lett å se på bildet i alle fall :)

Ja, neste gang SKAL det gå, både for deg og for meg :Heartred Jeg må bare komme meg opp av grøfta først :hilarious:

Det skal det!!! :Heartred Vi er vel begge sånne som kommer oss raskere opp igjen når det er rett på nytt forsøk. Men det er lov og viktig å føle på at det er skikkelig tøft og vanskelig og urettferdig og dritt også :Heartpink:( Håper bare ikke grøften er av den altfor dype og vide sorten!

Dette er veldig interessant! Jeg hadde nemlig samme problemet med to innsett før sommeren. Har aldri hatt problemer med innsett tidligere, men på Riksen i mai knotet legen helt sjukt, og embryo ble ført frem og tilbake og bare surr før de til slutt fikk inn kateter. Jeg gikk derfra med en skikkelig vond følelse i magen, og klarte aldri slutte å tenke på at det kunne være grunnen til at jeg ikke var gravid. Så hadde jeg innsett på Medicus i juni, og akkurat samme skjer der. Heldigvis oppdager hun at hun ikke er på plass før de tar ut embryo fra fryseskapet - muligens takket være UL. Hun sier at livmoren min har en brå vinkel, tar nærmest en u-sving, som gjør det vanskelig å komme til. Løsningen blir til slutt et større kateter. Ble jo ikke gravid her heller, men følte i hvert fall at de hadde gjort det de kunne for å optimalisere sjansene. Så, på innsett på Riksen nå i august, gruet jeg meg veldig. Jeg startet med å fortelle legen om problemene mine ved innsett, og hun tok det veldig på alvor :Heartred De ventet med å ta ut embryo fra fryseskap, og gikk rett på stort kateter. Interessant nok kunne ikke legen møte noe motstand, og skjønte ikke hvorfor de to siste innsettene hadde vært vanskelige. Etter embryo var plassert, tok hun frem UL-apparatet (uten at jeg ba om det) for å se at embryo var plassert helt riktig (mest for å trygge meg, tror jeg). Hun kunne da heller ikke se at livmoren min hadde noen rar vinkel. Det ble en veldig god opplevelse, selv om jeg jo ikke ble gravid, da. Tror dessverre det er veeldig personavhengig på Riksen. Har langt flere dårlige erfaringer enn gode når det kommer til lignende «forespørsler», dessverre :Heartred

Hva tenker dere?? Dpo12

Helt tydelig strek her, ja :joyful: Gratulerer!

:Heartred tør ikke helt å slippe jubelen løs, dette er så følelsesladd! Men enig med dere, jeg ser streken og ble veldig positiv. Ny test i morgen :rolleyes:Blodprøver er satt opp onsdag, 16dpo.

Det skal det!!! :Heartred Vi er vel begge sånne som kommer oss raskere opp igjen når det er rett på nytt forsøk. Men det er lov og viktig å føle på at det er skikkelig tøft og vanskelig og urettferdig og dritt også :Heartpink:( Håper bare ikke grøften er av den altfor dype og vide sorten!
Absolutt lettere når jeg kan gå rett på nytt forsøk :happy: Takler den ventingen veldig, veldig dårlig! Føler meg mye bedre allerede, mye takket være eskimoen vi har på frys :love2 Nå er jeg bare klar for mensen så jeg kan komme i gang igjen!

Hva tenker dere?? Dpo12
Kjempefin strek! Gratulerer :)

Hva tenker dere?? Dpo12

Ingen tvil om strek der!!! :love7

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp